T-mobile voegt ongevraagd Deezer en Veilig online toe aan mijn abonnement.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Kees2850

T-mobile voegt ongevraagd Deezer en Veilig online toe aan mijn abonnement.

Ongelezen bericht door Kees2850 » 29 dec 2018 07:20

Begin december 2018 mijn abonnement bij T-mobile verlengd. Tijdens de Kerstdagen ontvang ik mailtje dat Deezer en Veilig online zijn toegevoegd aan mijn abonnement met extra kosten. Dat is mij nooit gevraagd en heb ik nooit toestemming voor gegeven. Deezer stond er bij de aanmelding bij maar heb ik paar dagen later in de winkel laten annuleren. En nu twee weken later wordt het ongevraagd weer toegevoegd.

Ik kan het wel weer terugdraaien denk ik maar wat zijn dit voor verkooppraktijken? Mag dat zomaar?

Lowieze

Re: T-mobile voegt ongevraagd Deezer en Veilig online toe aan mijn abonnement.

Ongelezen bericht door Lowieze » 29 dec 2018 08:10

Kees2850 schreef:
29 dec 2018 07:20
Begin december 2018 mijn abonnement bij T-mobile verlengd. Tijdens de Kerstdagen ontvang ik mailtje dat Deezer en Veilig online zijn toegevoegd aan mijn abonnement met extra kosten. Dat is mij nooit gevraagd en heb ik nooit toestemming voor gegeven. Deezer stond er bij de aanmelding bij maar heb ik paar dagen later in de winkel laten annuleren. En nu twee weken later wordt het ongevraagd weer toegevoegd.

Ik kan het wel weer terugdraaien denk ik maar wat zijn dit voor verkooppraktijken? Mag dat zomaar?

Waarom denkt u dat dit een verkooppraktijk is en niet dat er gewoon een foutje is gemaakt?
U zegt zelf al dat u dit kunt terug draaien, dus wat is het probleem?

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 29 dec 2018 09:36

Eerst goed lezen voor je iets verleng of afsluit.

Dat ze het aangevinkt erbij doen, gewoon meer winst voor hun.
Maar Deezer, ik weet niet eens wat dat is, en Veilig Online ook niet......
Het achteraf uitzetten, gewoon goed kijken of het bedrag hetzelfde bleef en waarom hoger en je had nooit op
bevestiging moeten drukken.
De geleverde dienst moet betaald worden en of geld terug, ik betwijfel of dat kan....

Daarom ga ik niet naar drukke winkel maar doe dit soort zaken thuis, eerst doorlezen voor je door klikte!

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 29 dec 2018 09:48

@Lowieze omdat ik gisteren in de winkel vroeg waarom Deezer was toegevoegd en of dit gratis was of voor moest betalen. Antwoord verkoopster: oh Deezer is gratis, maar kan het annuleren voor u als u dat wilt. Mijn antwoord: laat maar als het gratis is. Thuis gekomen toch mijn abonnement gecontroleerd en blijkt dat de eerste 4 maanden € 1,75 per maand in rekening wordt gebracht. Daarna € 9,99 per maand.

Bij die controle zag ik ook dat Veilig online was toevoegd. En ik daarvoor extra betaal.

M.i. is dit echt geen " foutje bedankt" geval, maar heel bewust gemaakt.

Ter verduidelijking ik heb alles in de winkel geregeld. De extra toevoegingen worden via internet toegevoegd. Weken later
Laatst gewijzigd door Kees2850 op 29 dec 2018 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 29 dec 2018 09:52

@komkommertijd ik heb alles in de winkel geregeld en gecontroleerd. Weken later zijn via internet Deezer (muziek luisteren. Soort spotify denk ik. Gebruik deze nooit overigens) toegevoegd. Volgens verkoopster was dat gratis maar bij controle blijkt dus dat ervoor betaald moet worden.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze » 29 dec 2018 09:56

Kees2850 schreef:
29 dec 2018 09:48
@Lowieze omdat ik gisteren in de winkel vroeg waarom Deezer was toegevoegd en of dit gratis was of voor moest betalen. Antwoord verkoopster: oh Deezer is gratis, maar kan het annuleren voor u als u dat wilt. Mijn antwoord: laat maar als het gratis is. Thuis gekomen toch mijn abonnement gecontroleerd en blijkt dat de eerste 4 maanden € 1,75 per maand in rekening wordt gebracht. Daarna € 9,99 per maand.

Bij die controle zag ik ook dat Veilig online was toevoegd. En ik daarvoor extra betaal.

M.i. is dit echt geen " foutje bedankt" geval, maar heel bewust gemaakt.

Ter verduidelijking ik heb alles in de winkel geregeld. De extra toevoegingen worden via internet toegevoegd. Weken later

Dus als het gratis was geweest, had u het geen bewust gemaakte fout gevonden?

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 29 dec 2018 10:19

@lowiese nee dat zeg ik niet maar omdat ik dacht dat dit bij het pakket hoorde hoefden ze voor mij het niet extra weg te halen.

Overigens wat een suggestieve negatieve opmerking in een openbaar forum

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze » 29 dec 2018 12:34

Kees2850 schreef:
29 dec 2018 10:19
@lowiese nee dat zeg ik niet maar omdat ik dacht dat dit bij het pakket hoorde hoefden ze voor mij het niet extra weg te halen.

U ging er zelf vanuit dat dit een verkooppraktijk was, dus met opzet gedaan werd.
Dat vind ik dan weer een negatief uitgangspunt.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 29 dec 2018 12:43

Lowieze schreef:
29 dec 2018 12:34
Kees2850 schreef:
29 dec 2018 10:19

U ging er zelf vanuit dat dit een verkooppraktijk was, dus met opzet gedaan werd.
Dat vind ik dan weer een negatief uitgangspunt.
Inderdaad. Wie kaatst...

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 29 dec 2018 18:29

Is toch ook met opzet gedaan? Ik kan er niets anders van maken. Op 3 december verlengd. Op 24 december ineens twee betaalde opties toegevoegd zonder mijn tussenkomst of toestemming. Leg mij dan maar eens uit wat daar niet mis mee is.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 29 dec 2018 19:18

Gewoon weer rechtzetten en op hun eigen forum duidelijk je ongenoegen verwoorden. Ik neem aan dat ze een forum hebben. Misschien heeft daar je verontwaardiging, heel terecht, meer effect.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 29 dec 2018 20:20

Kees2850 schreef:
29 dec 2018 18:29
Is toch ook met opzet gedaan? Ik kan er niets anders van maken. Op 3 december verlengd. Op 24 december ineens twee betaalde opties toegevoegd zonder mijn tussenkomst of toestemming. Leg mij dan maar eens uit wat daar niet mis mee is.
Wat er mis is, is dat jij er gelijk opzet van maakt. Een fout is net zo makkelijk, zo niet makkelijker gemaakt.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 29 dec 2018 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

redhead55

Ongelezen bericht door redhead55 » 29 dec 2018 21:17

Deezer Free kost inderdaad 0,00 per maand net als Spotify Free. Maar net als Spotify kennen ze ook een "premium" (hogere geluidskwaliteit) en die kost 0,99 gedurende 3 maanden :
Je betaalt een eenmalige kostprijs van € 0,99. Na het verlopen van je abonnement van 3 maanden, wordt je de standaardprijs van € 9,99 per maand in rekening gebracht. Dit abonnement is vrijblijvend. Je kan je abonnement dus op elk moment stopzetten. Dit abonnement is enkel beschikbaar voor gratis gebruikers met geen ander Deezer abonnement in de voorbije 90 dagen en zonder voorgaande Deezer proefperiode of promotie. Dit abonnement eindigt op 07-01-19 en kan niet gecombineerd worden met een ander abonnement. Dit is een eenmalig abonnement en is voor slechts één gebruiker geldig.

Zo staat het letterlijk op de site. Gratis zou dus kunnen met Deezer Free.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 30 dec 2018 09:18

@redhead55 dank voor uitzoeken. Maar bij mij staat er in het abonnement / bundel dat er per maand voor Deezer €1,75 gefactureerd wordt de eerste 4 maanden. Na 4 maanden €9,99 per maand.

En nogmaals is nooit aan mij gevraagd. Heb ik ook nooit toestemming voor gegeven. En is op 24 december via internet zomaar toegevoegd aan mijn bundel. Net zoals Veilig online.

Ik heb dat hier ingebracht omdat ik dit een ongeoorloofde verkooppraktijken vind. Dat anderen denken dat het een "foutje bedankt" geval is klopt echt niet. Maar ga morgen wel naar de winkel om het recht te zetten. En zo nodig klacht in te dienen.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 30 dec 2018 09:34

Lowieze schreef:
29 dec 2018 09:56
Dus als het gratis was geweest, had u het geen bewust gemaakte fout gevonden?
Als het gratis was geweest, dan was er helemaal geen sprake van een fout.
Sowieso kwalijk dat de verkoper , al dan niet opzettelijk, slecht op de hoogte is van eigen prijzen en producten.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 30 dec 2018 15:07

@16again dat bedoel ik dus. Als het gratis was geweest hoefde ik daar ook niet op te reageren. Bedankt @16again

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters » 30 dec 2018 15:10

Kees2850 schreef:
29 dec 2018 09:52
@komkommertijd ik heb alles in de winkel geregeld en gecontroleerd. Weken later zijn via internet Deezer (muziek luisteren. Soort spotify denk ik. Gebruik deze nooit overigens) toegevoegd. Volgens verkoopster was dat gratis maar bij controle blijkt dus dat ervoor betaald moet worden.
Dus er staat niets in je contract hierover dat je meekreeg in de winkel?

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 30 dec 2018 19:17

@renee wouters Nee. Ik heb alleen verlengd. Zonder extra opties. In mijn mailbox kreeg ik bevestiging. Ze hadden wel verzekering erbij aangevinkt en ook Deezer. En verkering heb ik in winkel volgende werkdag laten annuleren. (Dat heb maar als vergissing gezien) Evenals Deezer hoewel dat gratis was volgens verkoopster. Op 24 december krijg ik via e-mail een mail waarin ik bedankt wordt dat ik voor Deezer en Veilig online kies. Voor de zoveelste keer herhaald: is mij nooit gevraagd en / of toestemming gegeven. Afgelopen donderdag in de winkel zei de verkoopster oh maar Deezer is gratis hoor. Thuis gekomen nog eens nagekeken en blijkt dus niet gratis. Maar ga morgen weer naar de winkel en zal hier wel melden wat ze zullen zeggen.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 30 dec 2018 19:18

@renee wouters Nee. Ik heb alleen verlengd. Zonder extra opties. In mijn mailbox kreeg ik bevestiging. Ze hadden wel verzekering erbij aangevinkt en ook Deezer. En verzekering heb ik in winkel volgende werkdag laten annuleren. (Dat heb maar als vergissing gezien) Evenals Deezer hoewel dat gratis was volgens verkoopster. Op 24 december krijg ik via e-mail een mail waarin ik bedankt wordt dat ik voor Deezer en Veilig online kies.

Voor de zoveelste keer herhaald: is mij nooit gevraagd en / of toestemming gegeven. Afgelopen donderdag in de winkel zei de verkoopster oh maar Deezer is gratis hoor. Thuis gekomen nog eens nagekeken en blijkt dus niet gratis. Maar ga morgen weer naar de winkel en zal hier wel melden wat ze zullen zeggen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 30 dec 2018 21:05

Maar waarom gaat u naar de winkel om te verlengen? Een abonnement loopt normaal gesproken gewoon door.

Plaats reactie