Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.

Erthanax

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Erthanax » 27 dec 2018 22:40

CypherZ schreef:
27 dec 2018 22:32
Als je het soort antwoorden van haar of hem vergelijkt met de mails van Trust and Law dan zie ik duidelijke overeenkomsten .
Ik zie die overeenkomsten in het geheel niet. Ook niet in de vele andere topics waarin Lady1234 reageert. Als u daar ook even maar kijkt, dan beseft u wellicht hoe belachelijk uw suggestie is.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 27 dec 2018 22:41

Verschil met Ferratum is dat Novum ook een Nederlandse vestiging had - zónder vergunning.
Erthanax schreef:
27 dec 2018 22:40
CypherZ schreef:
27 dec 2018 22:32
Als je het soort antwoorden van haar of hem vergelijkt met de mails van Trust and Law dan zie ik duidelijke overeenkomsten .
Ik zie die overeenkomsten in het geheel niet. Ook niet in de vele andere topics waarin Lady1234 reageert. Als u daar ook even maar kijkt, dan beseft u wellicht hoe belachelijk uw suggestie is.
Je ziet wat je wilt zien... :wink:

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 27 dec 2018 22:44

Al wil ik nog zo graag, ik zie T&L toch niet reageren op een probleem met een wasdroger :lol:

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 27 dec 2018 22:45

Erthanax schreef:
27 dec 2018 22:44
Al wil ik nog zo graag, ik zie T&L toch niet reageren op een probleem met een wasdroger :lol:
:mrgreen: :mrgreen:

16again

Ongelezen bericht door 16again » 27 dec 2018 23:02

Moneyman schreef:
27 dec 2018 20:52
Overigens is dat “winnen” een relatief begrip: de geleende hoofdsom zal gewoon met rente terugbetaald moeten worden. En om dat te bereiken, heb je helemaal geen rechtszaak nodig.
Wie is "je" ?
Bij een koppige niet betalende klant zal naar mijn idee Ferratum toch naar de rechter moeten stappen.

CypherZ

Ongelezen bericht door CypherZ » 27 dec 2018 23:04

Misschien heb ik te snel gereageerd. Laten we het er op houden dat zij ( T &L ) hier zeker een account hebben.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 27 dec 2018 23:17

Kan best zo zijn, maar ik ben dat account in ieder geval niet.

redhead55

Ongelezen bericht door redhead55 » 27 dec 2018 23:34

[/quote]
Verschil met Ferratum is dat Novum ook een Nederlandse vestiging had - zónder vergunning.
[/quote]

Klopt in zoverre dat AFM en MFSA dat van oordeel zijn (MFSA spreekt zelfs van een de facto bijkantoor) maar Novum bestrijdt dat oordeel. Zij claimt dat de beslissingsbevoegdheid om krediet te verstrekken slechts in Malta werd genomen en dat de MFSA een "foutief" Europees paspoort heeft afgegeven terwijl Novum vooraf een businessplan heeft overgelegd waaruit blijkt dat Novum voornemens was om (ook) krediet te verstrekken.
Bij Ferratum is duidelijk dat ze wel een Nederlandstalige website hebben maar dat (email)contact verloopt via de UK. Waar ongetwijfeld ook mensen zitten die de Nederlandse taal beheersen en Nederlandstalige documenten kunnen verifiëren.
Er zijn dus verschillen, maar zeker ook overeenkomsten.

Je zou ook kunnen stellen dat Novum (on)bewust een risico heeft genomen dat zij onder toezicht van DNB en/of AFM valt en Ferratum er juist alles aan doet om daar NIET onder te vallen.

Overigens zal Ferratum dus wel over een Europees paspoort beschikken. In dat kader is het interessant om te weten wat er in het Brexit akkoord daarover geregeld is. Logisch lijkt dat het Europees paspoort dan per 29 maart 2019 voor Britse kredietinstellingen zal komen te vervallen. Maar even logisch is het dat daar wel weer een overgangsperiode voor bedacht zal zijn.

Zou het direct komen te vervallen, dan zal Ferratum na 29 maart 2019 geen kredieten meer in Nederland mogen aanbieden.
Maar of Ferratum zover zal gaan als Novum Bank (dat alle nog uitstaande kredieten per 1/1/2017 kwijtschold) betwijfel ik ten zeerste.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 28 dec 2018 10:16

16again schreef:
27 dec 2018 23:02
Moneyman schreef:
27 dec 2018 20:52
Overigens is dat “winnen” een relatief begrip: de geleende hoofdsom zal gewoon met rente terugbetaald moeten worden. En om dat te bereiken, heb je helemaal geen rechtszaak nodig.
Wie is "je" ?
Bij een koppige niet betalende klant zal naar mijn idee Ferratum toch naar de rechter moeten stappen.
Als je even kijkt waarop ik reageerde én wat mijn reactie inhoudt, is het evident wie die “je” is.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 28 dec 2018 12:32

Ik beloofde dat ik de uitnodiging die de Deurwaarder mag bezorgen hier zo spoedig mogelijk zou plaatsen.
Dit is door hun ook belooft, maar ondanks niets betalen en zelf vragen naar datum moet ik hier toch in gebreke blijven.

Volgens enkele kranten gaat het om vele duizenden wanbetalers dus ook vele duizenden rechtszaken.
Hoe lang moet ik en alle mede forum leden nu nog wachten op de eerst zitting van wie dan ook?

Prettig uiteinde en het zal misschien volgende jaar worden...... of ben ik nu te optimistisch?

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 30 dec 2018 17:38

Komkommertijd schreef:
28 dec 2018 12:32
Ik beloofde dat ik de uitnodiging die de Deurwaarder mag bezorgen hier zo spoedig mogelijk zou plaatsen.
Dit is door hun ook belooft, maar ondanks niets betalen en zelf vragen naar datum moet ik hier toch in gebreke blijven.

Volgens enkele kranten gaat het om vele duizenden wanbetalers dus ook vele duizenden rechtszaken.
Hoe lang moet ik en alle mede forum leden nu nog wachten op de eerst zitting van wie dan ook?

Prettig uiteinde en het zal misschien volgende jaar worden...... of ben ik nu te optimistisch?
Veel te optimistisch want ze zullen nooit dagvaarden en als ze dat al doen doen ze 1 proefprocess kans dat jij dat bent is nihil en daarna zijn ze ongeldig verklaard.
Gewoon lekker niet betalen laat dat schorum maar lekker in hun sop gaarkoken.

Webber

Ongelezen bericht door Webber » 30 dec 2018 23:37

raonic schreef:
30 dec 2018 17:38
Komkommertijd schreef:
28 dec 2018 12:32

Veel te optimistisch want ze zullen nooit dagvaarden en als ze dat al doen doen ze 1 proefprocess kans dat jij dat bent is nihil en daarna zijn ze ongeldig verklaard.
Gewoon lekker niet betalen laat dat schorum maar lekker in hun sop gaarkoken.
@Raonic,
Voor mij vallen mensen die iets lenen en vervolgens weigeren het geleende bedrag terug te betalen ook onder schorum!

16again

Ongelezen bericht door 16again » 31 dec 2018 09:18

Webber schreef:
30 dec 2018 23:37
Voor mij vallen mensen die iets lenen en vervolgens weigeren het geleende bedrag terug te betalen ook onder schorum!
So what? Volksheld Robin Hood was ook een dief.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 31 dec 2018 11:10

16again schreef:
31 dec 2018 09:18
Webber schreef:
30 dec 2018 23:37
So what? Volksheld Robin Hood was ook een dief.
En dus?

Wat een kulargument.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 31 dec 2018 11:33

In mijn beleving roept het overtreden van Nederlandse kredietwetgeving door woekerkredieten aan te bieden aan de meest kwetsbare groep om "Robin Hood" gedrag.

Daarin verschillen we van perceptie. Prima, een munt heeft nu eenmaal 2 kanten.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 31 dec 2018 13:38

Als de gemiddelde wanbetaler nu de edele inborst van Robin Hood zou hebben, zou ik met je punt kunnen leven. Echter: dream on...

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 31 dec 2018 13:49

Als je medewerker van Ferratum bent of incasso bureau Trut & Law....
mag je mijn inderdaad Scorum noemen......

Alleen verziek ik het hier zelf blijkbaar omdat ze kunnen meelezen hier en iemand selecteren waar ze vermoedelijk wel
winst bij kunnen halen... maar eerdere uitspraken zijn geen garantie voor de toekomst... of geld dat leen voor beleggen?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 31 dec 2018 13:51

16again schreef:
31 dec 2018 11:33
In mijn beleving roept het overtreden van Nederlandse kredietwetgeving door woekerkredieten aan te bieden aan de meest kwetsbare groep om "Robin Hood" gedrag.

Daarin verschillen we van perceptie. Prima, een munt heeft nu eenmaal 2 kanten.
Een punt heeft helemaal geen kanten.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 31 dec 2018 13:57

Een muntje opgooien of we er een punt van maken?

Wel graag serieus blijven want anders blijft er voor mijn niets meer over!
..............................................................

Plaats reactie