LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontevreden over geplaatste keuken in huurwoning

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
RosannevanLent
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jan 2019 16:56

Ontevreden over geplaatste keuken in huurwoning

Ongelezen bericht door RosannevanLent »

Begin december is er in mijn huurwoning via de woningbouw door een aannemersbedrijf een nieuwe keuken geplaatst.
Het is een bron van ergernis geweest en eigenlijk nog steeds.
Ze zouden op een dinsdag beginnen en een vrijdag klaar zijn. Eerste dag toen ik thuiskwam waren ze mijn water vergeten aan te sluiten (wat ik zelf niet kan aansluiten). Tweede dag hadden ze gezegd dat ze alles zouden afdekken en ik kwam thuis en alleen mijn tv was afgedekt . Voor de rest zat alles onder het stof en lagen er stukken muur op o.a. mijn bank. Op donderdag, waar eigenlijk de hele keuken er in zou moeten zitten, hingen alleen de bovenste kastjes, toen was ik al een beetje bang dat het vrijdag zo snel moest dat het afgeraffeld zou worden.
Vrijdag kwam ik thuis en ik zag op het eerste gezicht een mooie keuken. Maar na een tijdje kwam ik er achter dat het water zo mijn keukenkastje in stortte omdat ze een te korte leiding hadden gebruikt. Mijn afzuigkap werkte niet en 1 van de lichtjes niet.
Dan hadden we nog de inbouwkookplaat, deze is zo dicht tegen de achterwand aan geplaatst dat ze de kit-rand over de omlijsting van mijn inbouwkookplaat is gezet. Daarbij komt de inbouwplaat uit zijn omlijsting en krijg ik hem niet meer terug.
Na het weekend waarin ik nog steeds mijn keuken niet kon gebruiken heb ik maandagochtend de mannen gevraagd even te kijken. Iemand heeft toen gezegd dat hij alles zou gaan regelen, maar de afzuigkap deed het wel dat had ik verkeerd gezien.
Maandagavond kwam ik thuis en het meeste was gefixt. Alleen de kookplaat was niks mee gedaan.
Ik dacht laat maar ik heb geen zin in gezeur met die gasten tot er iemand kwam voor mijn koelkast en die zei je moet hier wel wat van gaan zeggen. Dus ik op donderdag al mijn moed bij elkaar geraapt om de projectleider aan te spreken. Deze is meegelopen om te kijken. Hij zei dit gebeurd in heel veel keukens en dat het normaal was dat er een kit-rand over je omlijsting zit. Maar met het oog op een nieuwe kookplaat zou ik wel een probleem hebben met de kit en zou het slordig worden. Hij was erg geirriteerd aan het raken , maar heeft me aangeboden als ik een nieuwe kookplaat heb zij hem komen installeren.
Paar dagen later zat ik naar de nis te kijken en daar zitten echt allerlei bochten en zelfs happen van 3 cm in. Alles is zo ongelijk als ik weet niet wat. Hij zit totaal niet in het midden van het aanrechtblad. Van de week ging ik voor het eerst koken, mijn pan paste er niet goed op en de afzuigkap deed het toch niet (tenminste dat denk ik want de stoom ging om de kap heen ipv er in)

Een heel lang verhaal, maar ik denk nodig om een goed beeld van de situatie te krijgen.
Mijn vraag is nu, heb ik inderdaad ongelijk of ben ik een zeur dat ik het niet oke vindt van de plek van de kookplaat, dat hij er half is uitgekomen, de kit-rand over mijn omlijsting, dat het gat te ver na achter zit en schots en scheef is?
Daarbij waarschijnlijk mijn afzuigkap het toch niet doet en ik het heel naar vindt weer te moeten gaan zeuren en zij mij het idee geven dat ik fout zit.
Wat zijn mijn rechten en sta ik uberhaubt in mijn recht?
Ik hoop dat iemand het weet, excuus voor het ellen lange verhaal :)

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Ontevreden over geplaatste keuken in huurwoning

Ongelezen bericht door mahadma »

Wat zegt uw verhuurder? Al contact mee opgenomen? Toch niet getekend al voor een goede oplevering toch, mag ik hopen?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ontevreden over geplaatste keuken in huurwoning

Ongelezen bericht door renewouters »

Melden bij de verhuurder. Die heeft een hoop geld betaald aan de installateur, dus die mag ook in ieder geval een net afgewerkte keuken verwachten.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ontevreden over geplaatste keuken in huurwoning

Ongelezen bericht door reggie2 »

Foto's maken en naar je verhuurder sturen dat je hier niet mee akkoord kan gaan.

BL2
Berichten: 4790
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ontevreden over geplaatste keuken in huurwoning

Ongelezen bericht door BL2 »

En die foto's ook eens hier plaatsen, veel tekst maar krijg er geen goed beeld bij.

Verder is de verhuurder naar ik aanneem de opdrachtgever ?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ontevreden over geplaatste keuken in huurwoning

Ongelezen bericht door reggie2 »

BL2 schreef:
02 jan 2019 12:55
En die foto's ook eens hier plaatsen, veel tekst maar krijg er geen goed beeld bij.

Verder is de verhuurder naar ik aanneem de opdrachtgever ?
Waarom zou TS de foto's hier moeten plaatsen?? Wij kunnen er niks aan veranderen.

TS moet gewoon bij de wbv de foto's laten zien en niet akkoord gaan met prutswerk.

Als het niet in orde is, dan hebben ze garantie op de keuken en het plaatsen. Een beetje woningbouw wil graag dat het goed geplaatst wordt.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ontevreden over geplaatste keuken in huurwoning

Ongelezen bericht door crazyme »

reggie2 schreef:
02 jan 2019 16:17
BL2 schreef:
02 jan 2019 12:55
En die foto's ook eens hier plaatsen, veel tekst maar krijg er geen goed beeld bij.

Verder is de verhuurder naar ik aanneem de opdrachtgever ?
Waarom zou TS de foto's hier moeten plaatsen?? Wij kunnen er niks aan veranderen.

TS moet gewoon bij de wbv de foto's laten zien en niet akkoord gaan met prutswerk.

Als het niet in orde is, dan hebben ze garantie op de keuken en het plaatsen. Een beetje woningbouw wil graag dat het goed geplaatst wordt.
Waarom mag bl2 niet om foto’s vragen?

Dat zegt vaak meer dan een hele lap tekst.

Ook kun je de omvang van het kanon wat je in stelling gaat brengen beter inschatten.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ontevreden over geplaatste keuken in huurwoning

Ongelezen bericht door thecure »

Fotos zeggen meer dan 1000 woorden...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ontevreden over geplaatste keuken in huurwoning

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als ze scherp zijn ja.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ontevreden over geplaatste keuken in huurwoning

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dreig met huurverlaging wegens niet op tijd en niet goede keuken plaatsen en nog de schoonmaak werkzaamheden, hopelijk alles op foto vastgelegd en niet gelijk alles afgestoft....

Een huur verlaging wegens niet meer volledig bruikbare woning kost ze geld en als de opdrachtgever / woningeigenaar niets meer betaalde moeten ze wel beter werk leveren!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ontevreden over geplaatste keuken in huurwoning

Ongelezen bericht door reggie2 »

Komkommertijd schreef:
03 jan 2019 10:14
Dreig met huurverlaging wegens niet op tijd en niet goede keuken plaatsen en nog de schoonmaak werkzaamheden, hopelijk alles op foto vastgelegd en niet gelijk alles afgestoft....

Een huur verlaging wegens niet meer volledig bruikbare woning kost ze geld en als de opdrachtgever / woningeigenaar niets meer betaalde moeten ze wel beter werk leveren!
Je kan dreigen tot je een ons weegt, dan zit je zelf fout.

Foto's zijn nodig voor de wbv , niet voor ons hier om de nieuwsgierigheid te bevredigen.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ontevreden over geplaatste keuken in huurwoning

Ongelezen bericht door thecure »

reggie2 schreef:
03 jan 2019 14:06
Komkommertijd schreef:
03 jan 2019 10:14
Dreig met huurverlaging wegens niet op tijd en niet goede keuken plaatsen en nog de schoonmaak werkzaamheden, hopelijk alles op foto vastgelegd en niet gelijk alles afgestoft....

Een huur verlaging wegens niet meer volledig bruikbare woning kost ze geld en als de opdrachtgever / woningeigenaar niets meer betaalde moeten ze wel beter werk leveren!
Je kan dreigen tot je een ons weegt, dan zit je zelf fout.

Foto's zijn nodig voor de wbv , niet voor ons hier om de nieuwsgierigheid te bevredigen.
Vind ik een beetje een flauw argument. Ze komt toch hier om advies te vragen ? Adv fotos kunnen we beter beoordelen of ze inderdaad een punt heeft.

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Ontevreden over geplaatste keuken in huurwoning

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Dat de keuken niet netjes geplaatst en afgewerkt is, daar heeft u niets mee te maken. Het is immers niet uw keuken.

Wél moet de keuken voldoen aan de omschrijving zoals in het huurcontract staat. Dus als er volgens het huurcontract bijvoorbeeld een vaatwasser aanwezig is, dan moet de verhuurder zorgen voor een werkende vaatwasser. En als er 3 meter aanrecht met 4 bovenkasten beschreven staan, dan moet dat aanwezig zijn. En daar houden uw rechten zo'n beetje op voor wat betreft de keuken zelf.

Voor wat betreft de werkzaamheden heeft u als huurder wat meer rechten. De verhuurder moet u voorzien van woongenot.

In beginsel moet u, zonder dat daar een vorm van vergoeding tegenover staat, uw verhuurder de gelegenheid geven om onderhoud in en aan de woning te plegen. De verhuurder echter moet daarbij wel zorgen dat het onderhoud op efficiënte wijze wordt uitgevoerd. Dus niet 2 weken lang elke dag maar 2 uur iemand over de vloer, maar al het werk concentreren op slechts enkele dagen.
Ook moet de verhuurder uiteraard zorgen dat schade aan de bezittingen worden voorkomen tijdens de werkzaamheden. De verhuurder moet vooraf aangeven welke ruimte zo nodig vrij gemaakt moet worden voor de werkzaamheden en de verhuurder of het ingehuurde personeel moet zorgvuldig om gaan met de bezittingen van de huurder. Schade als gevolg van onvoorzichtigheid van de werklui komt voor rekening van de verhuurder.

Als laatste heb je wanneer je de basisfuncties van de woning (waaronder de keuken) enige tijd niet kunt gebruiken recht op compensatie voor het verstoorde woongenot.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ontevreden over geplaatste keuken in huurwoning

Ongelezen bericht door reggie2 »

thecure schreef:
03 jan 2019 20:25


Vind ik een beetje een flauw argument. Ze komt toch hier om advies te vragen ? Adv fotos kunnen we beter beoordelen of ze inderdaad een punt heeft.

Niks flauws aan, wij kunnen TS op dat gebied niet helpen. Of wil jij beweren dat je de wbv van de TS gaat bellen met het is verkeerd gedaan??

De nieuwsgierigheid van de mensen is hier algemeen bekend. Zo onnodig.


Dat de keuken niet netjes geplaatst en afgewerkt is, daar heeft u niets mee te maken. Het is immers niet uw keuken

Deze opmerking slaat nergens op, een keuken hoort netjes afgeleverd te worden. Je moet er tenslotte dagelijks tegenaan kijken.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ontevreden over geplaatste keuken in huurwoning

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
04 jan 2019 11:33
thecure schreef:
03 jan 2019 20:25


Vind ik een beetje een flauw argument. Ze komt toch hier om advies te vragen ? Adv fotos kunnen we beter beoordelen of ze inderdaad een punt heeft.
Niks flauws aan, wij kunnen TS op dat gebied niet helpen. Of wil jij beweren dat je de wbv van de TS gaat bellen met het is verkeerd gedaan??

De nieuwsgierigheid van de mensen is hier algemeen bekend. Zo onnodig,
Probeer even een keer verder te kijken dan je eigen perceptie... De vraag om foto's in dit topic is legitiem, de discussie erover volkomen offtopic. Laat het gewoon aan ts over of ze de foto's al dan niet verstrekt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ontevreden over geplaatste keuken in huurwoning

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als een oude keuken word vervangen en ik ga bij haar op visite en vraag of ik haar nu Ma Flodder mag noemen?

Je betaalde voor een huis met keuken, niet voor dubieuze rommel en je huis vol stof, te laat opleveren en daar mag best een vergoeding tegenover staan.

Voor huurverlaging kun je gaan, maar eerst een aantal foto's naar verhuurder sturen en dat je overweeg als niet binnen redelijke termijn is opgelost huur verlaging aan te vragen!
Dan moet de persoon die de keuken plaatste voor die datum alles oplossen.

Ook de verhuurder wil perfecte keuken, en geen rommelwerk!
Dan zal de verhuurder de keuken firma bellen en die zal vermoedelijk deze ingehuurde ZZPer minder of niets betalen voor ramswerk.

Ga vooral met foto bewijs klagen want vaak weet verhuurder en keuken leverancier nog van niets.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ontevreden over geplaatste keuken in huurwoning

Ongelezen bericht door reggie2 »

Komkommertijd schreef:
04 jan 2019 13:08


Ook de verhuurder wil perfecte keuken, en geen rommelwerk!
Dan zal de verhuurder de keuken firma bellen en die zal vermoedelijk deze ingehuurde ZZPer minder of niets betalen voor ramswerk.

Ga vooral met foto bewijs klagen want vaak weet verhuurder en keuken leverancier nog van niets.
Er bestaat zoiets als garantie, dus het gaat helemaal niet om het geld. Aannemer die ingehuurd is zal het toch moeten oplossen dus niks geen foto's hier.

@Moneyman.......je zeurt.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ontevreden over geplaatste keuken in huurwoning

Ongelezen bericht door thecure »

Ik vind helemaal niet dat MM zeurt. Wij kunnen het misschien niet oplossen, maar wellicht wel een aantal tips geven die ts aan de aannemer door kan geven.
Op dit forum is volgens mij ook iemand uit de keukenbranche actief?

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Ontevreden over geplaatste keuken in huurwoning

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Weet je wat ik raar vind ?
Vraagsteller heeft nog helemaal niet geklaagd bij de opdrachtgever, de woningbouw vereniging. !

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Ontevreden over geplaatste keuken in huurwoning

Ongelezen bericht door marnix »

@Willem, dat bevreemdde mij ook,
maar ik begrijp het wel, bij een kennis van mij in Utrecht gebeurde recentelijk hetzelfde.
Daar was het wel de bedoeling dat je met je klacht naar de de WBV ging, maar de contactpersoon interesseerde het helemaal niets en riep dat de mensen niet zo moesten zeuren, dat de andere dingen toch wel goed waren.
terwijl er nogal wat zaken bij waren die door de huurders zelf betaald werden.

Gesloten