LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Factuur van 200 euro na stroomuitval

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Louis Drabe
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2019 10:38

Factuur van 200 euro na stroomuitval

Ongelezen bericht door Louis Drabe »

Omdat ik een stroomuitval had heb ik een installatiebureau ingeschakeld om dit te verhelpen. De monteur is 2 uur bezig geweest en heeft het probleem niet kunnen oplossen. Van het installatiebureau kreeg ik een factuur van ca € 200. Hierop heb ik een (uitgebreid) verslag van de werkzaamheden van de monteur vermeld. Het verslag heb ik afgesloten met de mededeling dat ik het niet eens ben over de hoogte van het bedrag. Van het installatiebureau kreeg ik bericht dat dit hoogst onbeleefd was en dreigde direct een incassobureau in te schakelen terwijl hun norm van betaling 30 dagen is. Ik heb de factuur wel binnen de gestelde termijn voldaan. Mijn vraag: Mag en kan een bedrijf een factuur sturen terwijl het probleem waarvoor ze zijn ingeschakeld niet is verholpen?

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Factuur van 200 euro na stroomuitval

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Ja. Ze zijn bezig geweest, tenzij ze uitdrukkelijk hadden doorgegeven dat zij het zouden oplossen.
Wat was uiteindelijk de oorzaak?

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Factuur van 200 euro na stroomuitval

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Wat heeft u vooraf afgesproken, dat is vele malen belangrijker.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Factuur van 200 euro na stroomuitval

Ongelezen bericht door 16again »

Dat is nu eenmaal het verschil tussen inspanningsverplichting en resultaatsverplichting
Waarom niet gewoon de energie leverancier op laten draven? Dat lijkt me primair aanspreekpunt

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Factuur van 200 euro na stroomuitval

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

breien schreef:
03 jan 2019 12:11
De monteur is twee uur bezig geweest. Die uren en de voorrijkosten moeten wel betaald worden.
Mits vooraf overeengekomen.

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Factuur van 200 euro na stroomuitval

Ongelezen bericht door Moneyman »

ManchesterU15 schreef:
03 jan 2019 12:22
breien schreef:
03 jan 2019 12:11
De monteur is twee uur bezig geweest. Die uren en de voorrijkosten moeten wel betaald worden.
Mits vooraf overeengekomen.
Ook indien niet overeengekomen. Als er niets concreets is afgesproken, is een redelijke vergoeding verschuldigd. Van onredelijkheid blijkt niets.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Factuur van 200 euro na stroomuitval

Ongelezen bericht door vroem »

200,- voor voorrijkosten, 2 uur arbeidsloon en btw lijkt mij heel redelijk. net even nota van CV monteur nagekeken en dat zou voor 2 uur op zelfde neerkomen.
Wat ik onredelijk vind is dat er blijkbaar een resultaat verwacht wordt. Wat ik mis in het verhaal is hoe het wel opgelost is, en hoe.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Factuur van 200 euro na stroomuitval

Ongelezen bericht door renewouters »

Wat anderen ook al zeggen over wat er is afgesproken (resultaatverplichting of inspanningsverplichting), is het aan de monteur te wijten dat het niet is opgelost? Of had hij er ook niks aan kunnen doen omdat het probleem elders lag?

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Factuur van 200 euro na stroomuitval

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Moneyman schreef:
03 jan 2019 13:18
ManchesterU15 schreef:
03 jan 2019 12:22
breien schreef:
03 jan 2019 12:11
De monteur is twee uur bezig geweest. Die uren en de voorrijkosten moeten wel betaald worden.
Mits vooraf overeengekomen.
Ook indien niet overeengekomen. Als er niets concreets is afgesproken, is een redelijke vergoeding verschuldigd. Van onredelijkheid blijkt niets.
Daar heb je inderdaad gelijk in.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Factuur van 200 euro na stroomuitval

Ongelezen bericht door thecure »

Ik mis wel wat informatie. Wat was uiteindelijk de oorzaak en waarom kon de monteur dat niet vinden?
Was het hele huis spanningsloos of een groep?
Twee uur vind ik wel fors. Je meet even na de meter , heb je daar al geen spanning dan weet je dat je bij de NB moet zijn.

Daarna kan je in de groepenkast de afgaande groepen meten of er spanning is.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Factuur van 200 euro na stroomuitval

Ongelezen bericht door bprosman »

Was het hele huis spanningsloos of een groep?
Was het een zekering/automaat of aardlek ?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Factuur van 200 euro na stroomuitval

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik wacht op de Topic starter voor hoe het nu is.....

vraag stellen en niets antwoorden?

Ivo.w
Berichten: 1752
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Factuur van 200 euro na stroomuitval

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Op zichzelf is zo'n factuur niet "te hoog".

De enige uitzondering is wanneer de monteur niet deskundig te werk is gegaan. Dat is bijvoorbeeld het geval wanneer u geen stroom meer geleverd kreeg door de netbeheerder en de storing dus in de hoofdzekeringen of buiten uw woning lag. Binnenkomende spanning meten is zo'n beetje het eerste wat een monteur zou moeten doen bij een stroomstoring

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Factuur van 200 euro na stroomuitval

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Het gaat om de afspraak die je hebt gemaakt met ze voorafgaand het werk wat is verricht. No cure no pay is niet standaard maar je mag wel verwachten dat er een redelijk bedrag wordt gerekend indien er geen oplossing komt. Indien een monteur uren blijft trekken aan een dood paard is het niet redelijk dat je dat dan moet betalen. Het ligt ergens in het midden, niets betalen is niet gebruikelijk maar de hoogte van de factuur nu is de vraag of dat marktconform is indien er een monteur komt kijken. Ik vind het in mijn opinie wel beetje aan de hoge kant. Het ligt er ook aan wat jouw instructies waren.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Factuur van 200 euro na stroomuitval

Ongelezen bericht door bprosman »

Indien een monteur uren blijft trekken aan een dood paard is het niet redelijk dat je dat dan moet betalen.
Alles doet het weer dus het paard was toch nog levensvatbaar.

AC/DC WOZ A-F labels

Re: Factuur van 200 euro na stroomuitval

Ongelezen bericht door AC/DC WOZ A-F labels »

Analyse van de stroomuitval mag niet langer dan een kwartier duren. Monteur komt binnen en bekijkt de groepenkast. Aardlekschakelaar heeft zich uitgeschakeld of zijn er zekeringen doorgeslagen. Controle of er wisselstroomspanning is na de hoofdzekering. Monteur kan het probleem niet oplossen binnen een half uur, dan duidelijk vertellen wat de oorzaak is van de storing. Voorrijkosten en maximaal een half uur monteur kosten en duidelijke beschrijving op de factuur wat de monteur heeft vastgesteld.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Factuur van 200 euro na stroomuitval

Ongelezen bericht door bprosman »

Monteur kan het probleem niet oplossen binnen een half uur, dan duidelijk vertellen wat de oorzaak is van de storing.
Vind dit wel een ijzersterke, je kunt het probleem niet oplossen maar weet wel wat de oorzaak is :wink: .

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Factuur van 200 euro na stroomuitval

Ongelezen bericht door Erthanax »

Tja, ik ben ook wel eens twee uur bezig met een simpel klusje waarvan ik dacht dat t hooguit een kwartier zou duren.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Factuur van 200 euro na stroomuitval

Ongelezen bericht door bprosman »

Doet me denken aan die managers die altijd tot op de minuut nauwkeurig willen weten wanneer een storing is opgelost nog voordat de oorzaak is gevonden.

Hazetzon
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 mar 2018 12:29

Re: Factuur van 200 euro na stroomuitval

Ongelezen bericht door Hazetzon »

Stroom bij Topic starter is waarschijnlijk weer uitgevallen,
daarom geen reactie zijnerzijds!!!

Gesloten