LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
jajoja
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2019 18:42

Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door jajoja »

6 december heb ik met mijn zoon een jas van Levi,s voor hem gekocht van 350 euro bij de Bijenkorf. 12 December kreeg ik een mail dat hij 50% was afgeprijsd. Ik heb gelijk contact opgenomen met de Bijenkorf, en kreeg te horen dat het niet hun beleid was om dit te vergoeden. Jammer ik voelde me knap belazerd, je praat niet over 10 euro. Dit had ik nog nooit meegemaakt, zelfs bij C&A kreeg ik 100 euro terug, omdat een week later een jas de vlaggetjesweek inging.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door rvjapio »

Zoals u al aangeeft heeft de Bijenkorf een ander beleid in deze. U heeft mi geen recht op een vergoeding want u heeft gewoon een jas gekocht. Maar een tegemoetkoming in de prijsverlaging was mooi meegenomen geweest.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jajoja schreef:
02 jan 2019 19:18
6 december heb ik met mijn zoon een jas van Levi,s voor hem gekocht van 350 euro bij de Bijenkorf. 12 December kreeg ik een mail dat hij 50% was afgeprijsd. Ik heb gelijk contact opgenomen met de Bijenkorf, en kreeg te horen dat het niet hun beleid was om dit te vergoeden. Jammer ik voelde me knap belazerd, je praat niet over 10 euro. Dit had ik nog nooit meegemaakt, zelfs bij C&A kreeg ik 100 euro terug, omdat een week later een jas de vlaggetjesweek inging.
Lijkt me logische, als de jas 50% duurder was geworden krijgt u toch ook geen factuur voor die extra kosten?

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De koop is gesloten en u had het geld er voor over. Daarbij is koop koop in een stenen winkel, dus enige recht op iets heeft u niet. Geen idee wat de retourprocedure is bij de Bijenkorf, anders had u de eerste jas kunnen terug brengen en een nieuwe met korting kopen. Mits dit binnen het tijdsbestek valt van de regels van de Bijenkorf.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door Moneyman »

jajoja schreef:
02 jan 2019 19:18
6 december heb ik met mijn zoon een jas van Levi,s voor hem gekocht van 350 euro bij de Bijenkorf. 12 December kreeg ik een mail dat hij 50% was afgeprijsd. Ik heb gelijk contact opgenomen met de Bijenkorf, en kreeg te horen dat het niet hun beleid was om dit te vergoeden. Jammer ik voelde me knap belazerd, je praat niet over 10 euro. Dit had ik nog nooit meegemaakt, zelfs bij C&A kreeg ik 100 euro terug, omdat een week later een jas de vlaggetjesweek inging.
Waarom ben je belazerd? Je hebt wat je wilde hebben, tegen de prijs die je ervoor wilde betalen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door moederslink »

jajoja schreef:
02 jan 2019 19:18
6 december heb ik met mijn zoon een jas van Levi,s voor hem gekocht van 350 euro bij de Bijenkorf. 12 December kreeg ik een mail dat hij 50% was afgeprijsd. Ik heb gelijk contact opgenomen met de Bijenkorf, en kreeg te horen dat het niet hun beleid was om dit te vergoeden. Jammer ik voelde me knap belazerd, je praat niet over 10 euro. Dit had ik nog nooit meegemaakt, zelfs bij C&A kreeg ik 100 euro terug, omdat een week later een jas de vlaggetjesweek inging.
C&A is geen Bijenkorf , dus wanneer C&A hier wel voor kiest is dat aan hen natuurlijk.
Dat ten eerste.
Ten tweede : natuurlijk is het ' zuur ' dat deze jas een week later maar liefst 50 % werd afgeprijsd , maar u bent uiteraard niet " belazerd " ...op 6 dec kostte de jas € 350 en met die prijs bent u accoord gegaan.
Koop werd gesloten dus.
Het is met alles zo...vliegreizen- reclameboodschappen etc etc....
Dan is dit product weer in de aanbieding en dan weer dat product.
Laat uw zoon verder lekker genieten van zijn mooie Levi jas , ok?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

C&A heeft dit ingevoerd om te voorkomen dat er erg veel retour komt zodra een dergelijke aanbieding gestart word!

Bijenkorf heeft ander beleid en binnen de terug breng periode moet je wel naar winkel, en hopen dat jou maat er nog hangt om met oude bon weer in te leveren want de labels moeten er nog aan zitten, en hoe krijg je de korting stickers eraf!

Verder was het al vele tientallen jaren in januari en Juli uitverkoop maanden die steeds eerder begonnen dus rond die tijd iets kopen is teveel betaal risico en klanten die gaan wachten, de weken ervoor is het vaak verdacht stil!

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Vorige week kocht ik bij de Appie een pot pindakaas en deze week is die in de aanbieding. De Appie wil mij niet tegemoet komen. Dit is niet eerlijk.

Even om te relativeren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door moederslink »

Ivo.w schreef:
03 jan 2019 16:09
Vorige week kocht ik bij de Appie een pot pindakaas en deze week is die in de aanbieding. De Appie wil mij niet tegemoet komen. Dit is niet eerlijk.

Even om te relativeren.
Dat bedoel ik... :P
Ik ga mijn glazen bol dit komende jaar maar weer eens afstoffen en dat zal mij dus veel geld gaan besparen :lol:

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door mahadma »

Zomaar een vraag: Met welk recht denkt u dit te kunnen claimen?
U zou (vermoed ik) wel hebben geventileerd dat u als de jas 50% duurder was geworden dat u zo'n goede koop had gedaan.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door renewouters »

Het is ook niet slim om begin december dit soort dingen te kopen. Iedereen weet dat vanaf half december/kerst de uitverkoop begint. Ik maak in november altijd een lijstje van kleding die ik wil hebben van de Bijenkorf en na kerst ga ik het kopen. Meestal 30...50% goedkoper.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door juliomariner »

Whahaha, dacht u werkelijk geld terug te krijgen? En er zelfs recht op te hebben

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U had toch naar de winkel kunnen gaan om de jas te ruilen met de bon voor exact eenzelde exemplaar? Dan had u nog 175 shoptegoed over gehad.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het leek me wel een slimme zet.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:
03 jan 2019 19:42
Het leek me wel een slimme zet.
Geloof je echt dat ze daarin trappen? Proberen kan altijd, maar... weinig kans.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je de jas met 50% korting had gewild, dan had je moeten wachten tot de uitverkoop. Maar dan had je ook het risico gelopen dat de jas, of deze maat, uitverkocht was.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Daar zit de crux inderdaad.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Hypo63 schreef:
03 jan 2019 21:05
Het is duidelijk genoeg. De eerste twee weken van december vooral geen inkopen doen bij winkels die de tweede helft van december gaan stunten. Klant is blijkbaar allang geen koning meer in een stenen winkel.
Bijenkorf denkt zeker nog lang zo door te kunnen gaan en heeft niets geleerd van V&D, Blokker, Hema enz.

De Bijenkorf heeft er wel degelijk van geleerd en hebben het roer omgegooid. Ze richten zich sinds een paar jaar op de mens met de goedgevulde portemonnee, daarom ook geen Drie Dwaze Dagen meer, kwam teveel Jan met de pet gepeupel op af. Past niet meer bij hun nieuwe imago.

https://www.debijenkorf.nl/de-Bijenkorf ... ol-in-2016

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Was dan ook vaak tweederangs spul wat tijdens die dagen aangeboden werd.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
03 jan 2019 21:19
Was dan ook vaak tweederangs spul wat tijdens die dagen aangeboden werd.

Geen idee, ging nooit tijdens de DDD. Geen zin in die mensenmassa.

Gesloten