LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door blont007 »

Precies, je bedoelt het zoals ik het begrijp.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

StevieNL81 schreef:
12 okt 2018 17:05
Ik las ergens op dit forum dat de deurwaarder dit alleen mag doen als hij over een reeds aan de schuldenaar betekende titel beschikt. Maar Moneyman weet dat veul beterder :)
Klopt helemaal.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door blont007 »

een reeds aan de schuldenaar betekende titel beschikt
Dat betekent: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q ... qEEd5i5-MV

Dus zonder deze titel kan een deurwaarder officieel ook niks, ik weet natuurlijk niet wat ze stiekem wel doen met knopjes, maar dat zullen we hier zeker niet horen.

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door Aygulf »

Wat een gejank. Betaal gewoon (zoals het hoort!). Te idioot voor woorden "ik ben in het buitenland en wacht maar tot ik een keer terugkom". Gewoon het geld overmaken (kan overal) en stoppen met zaniken.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door blont007 »

Ik zou de energie rekening ook gewoon betalen daar hebben ze gewoon recht op, en direct.
Die opgevoerde incasso cow-boy zou ik ook even laten wachten en hem uitnodigen voor een kopje thee in Indonesië te komen drinken.

Casus closed.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

blont007 schreef:
13 okt 2018 12:02
een reeds aan de schuldenaar betekende titel beschikt
Dat betekent: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q ... qEEd5i5-MV

Dus zonder deze titel kan een deurwaarder officieel ook niks, ik weet natuurlijk niet wat ze stiekem wel doen met knopjes, maar dat zullen we hier zeker niet horen.
Uiteraard. De titel vormt immers de legitimatie voor iedere ambtshandeling.

De branche wordt uiteraard (en terecht) streng geaudit op het juist gebruik van "de knopjes" (want ik heb er nog veel meer). Het scoringspercentage ligt altijd ruim boven de 99%.

Wen84
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2018 23:54

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door Wen84 »

Ik word door hetzelfde incassobureau benaderd
Bij mij gaat het om een adres wijziging (die bekend was bij degene waar de schuld open stond) waar zogenaamd alles naar het oude adres is gegaan waardoor er 30 euro open stond. Schuld direct voldaan maar Hendriks vind dat er nog een bedrag aan incassokosten voor hem bij zit

door Hendriks incasso word agressief gehandeld, dreigementen uitgesproken en dat rechters altijd in hun voordeel oordelen.
Ook via WhatsApp met diverse nummers lastig gevallen
Ik zou 'klachten hendriks incasso' intypen op Google en je staat versteld wat er naar boven komt

De advocaat
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2019 17:07

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door De advocaat »

Even voor een ieder. Het handelen bij betalingen gaat het er ook om of vorderingen terecht zijn. Soms wel, ja en dan is betalen wel zo netjes. Maar soms....... soms is of bestaat bestaat er een discussie. Dit incassobureau is hiervan best bewust. Echter zal dan vaak een geschil op een andere wijze moeten worden opgelost.

Kort geleden ontvingen wij, op ons kantoor, geluidsfragmenten van intimidatie- dreigementen ect. van één van onze cliënten. Onze afdeling die zich bezig houd met rechercheren kwam over dit incassobedrijf schokkende zaken tegen. Veel klachten en aangiften die gericht waren tegen dit incassobureau werden niet ontvankelijk. Hoe vreemd.

Uit het rechercheren kwam, los van wat een ieder via internet kan vinden, zijn wij nog achter vele andere schokkende zaken die aangifte waardig zijn gekomen.

Onze cliënt heeft ons erop gewezen wel een openstaande vordering te hebben en wil dit wel betalen na uitspraak over de rechtmatigheid van de hoogte die door dit incassobureau gevorderd word. Maar na alle dreigementen en intimidaties heeft cliënt op ons aanraden nog niet betaald, maar hebben wij besloten verder te gaan rechercheren naar dit incassobureau.

Zodra het rechercheren tot een einde komt zullen wij onverbiddelijk aangifte doen en de bevindingen publiceren.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

De advocaat schreef:
03 jan 2019 17:32
Even voor een ieder. Het handelen bij betalingen gaat het er ook om of vorderingen terecht zijn. Soms wel, ja en dan is betalen wel zo netjes. Maar soms....... soms is of bestaat bestaat er een discussie. Dit incassobureau is hiervan best bewust. Echter zal dan vaak een geschil op een andere wijze moeten worden opgelost.

Kort geleden ontvingen wij, op ons kantoor, geluidsfragmenten van intimidatie- dreigementen ect. van één van onze cliënten. Onze afdeling die zich bezig houd met rechercheren kwam over dit incassobedrijf schokkende zaken tegen. Veel klachten en aangiften die gericht waren tegen dit incassobureau werden niet ontvankelijk. Hoe vreemd.

Uit het rechercheren kwam, los van wat een ieder via internet kan vinden, zijn wij nog achter vele andere schokkende zaken die aangifte waardig zijn gekomen.

Onze cliënt heeft ons erop gewezen wel een openstaande vordering te hebben en wil dit wel betalen na uitspraak over de rechtmatigheid van de hoogte die door dit incassobureau gevorderd word. Maar na alle dreigementen en intimidaties heeft cliënt op ons aanraden nog niet betaald, maar hebben wij besloten verder te gaan rechercheren naar dit incassobureau.

Zodra het rechercheren tot een einde komt zullen wij onverbiddelijk aangifte doen en de bevindingen publiceren.
Ondanks dat je feitelijk niks zegt, klinkt het spannend :mrgreen:

Niet-ontvankelijke klachten... hoe, waar, wie?

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het klinkt inderdaad erg spannend, maar zou een advocaat zoveel fouten maken in zijn/haar formuleringen?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Welnee. Hier trapt niemand in.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door renewouters »

Traveler1987 schreef:
08 okt 2018 19:08

Maar waarom gaat een Incassobureau niet na de rechter?
Na de rechter komt de deurwaarder.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik mezelf een Advocaat ga noemen is die gele fles gewoon leeg!

Maar Flex Energie, die is er niet meer en als deze persoon zich zou melden, er zijn vele honderen die nog geld kregen van Flex en door hun vordering te verrekenen met openstaande schulden zou deze persoon er toch nog onderuit mee kunnen.

Als Flex Energie vele de teveel betaalde voorschotten en de vaak flinke welkomst premie via deze verrekenen is mogelijk.
Dan is deze persoon op een vreemde manier wel van de schulden af... verrekenen onderling mag namelijk!

Alleen verwacht ik dat de huidige Curator mijn voorstel niet leuk zal vinden!
Ben ik toch nog ergens goed in!

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door mahadma »

Of betalen jullie altijd gelijk als ze je bedreigen?

Nee, wij betalen gewoon onze nota's a;s wij het land uitgaan 4ever.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
04 jan 2019 23:03
Als ik mezelf een Advocaat ga noemen is die gele fles gewoon leeg!

Maar Flex Energie, die is er niet meer en als deze persoon zich zou melden, er zijn vele honderen die nog geld kregen van Flex en door hun vordering te verrekenen met openstaande schulden zou deze persoon er toch nog onderuit mee kunnen.

Als Flex Energie vele de teveel betaalde voorschotten en de vaak flinke welkomst premie via deze verrekenen is mogelijk.
Dan is deze persoon op een vreemde manier wel van de schulden af... verrekenen onderling mag namelijk!

Alleen verwacht ik dat de huidige Curator mijn voorstel niet leuk zal vinden!
Ben ik toch nog ergens goed in!
Natuurlijk kan je niet “onderling verrekenen”. Wat een onzin.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

renewouters schreef:
04 jan 2019 23:00
Traveler1987 schreef:
08 okt 2018 19:08

Maar waarom gaat een Incassobureau niet na de rechter?
Na de rechter komt de deurwaarder.
Nee, die komt juist al vóór de rechter.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door gosewijn »

Komkommertijd schreef: ↑
04 jan 2019 23:03
Als ik mezelf een Advocaat ga noemen is die gele fles gewoon leeg!


Hoor ik nu een zwartekip praten. :roll: :D

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Waarom mag een incasso bureau oude vorderingen wel inkopen en ik zou een tegoed bij Flex Energie toch als niet inbaar cadeau weg mogen geven aan een dergelijk persoon?

Tegoeden en schulden zijn volgens mijn verhandelbaar.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
04 jan 2019 22:47
Het klinkt inderdaad erg spannend, maar zou een advocaat zoveel fouten maken in zijn/haar formuleringen?
Moneyman schreef:
04 jan 2019 22:49
Welnee. Hier trapt niemand in.
:mrgreen: slecht geformuleerd en dan ook nog ....de taalfouten van deze zich net geregistreerde
' advokaat ' !
Laatst gewijzigd door moederslink op 04 jan 2019 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.

heerschap
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 nov 2018 16:47

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door heerschap »

Komkommertijd schreef:
04 jan 2019 23:16
Waarom mag een incasso bureau oude vorderingen wel inkopen en ik zou een tegoed bij Flex Energie toch als niet inbaar cadeau weg mogen geven aan een dergelijk persoon?

Tegoeden en schulden zijn volgens mijn verhandelbaar.
Vorderingen kunnen gecedeerd worden. Tegenover een schuld staat een vordering. Tegenover jouw tegoed (vordering) staat een schuld.

Gesloten