LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door witte angora »

kweenie schreef:
05 jan 2019 19:59
Dan moet je wel het geluk hebben dat de juiste maat er nog is.
Valt wel mee. Ik kon die jas in 2 filialen in mijn maat halen. In ééntje hadden ze er zelfs 2. Dus éénmaal raden naar welk filiaal ik ging. :wink:

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door Ivo.w »

berndv schreef:
04 jan 2019 08:39
Hypo63 schreef:
03 jan 2019 21:05
Klant is blijkbaar allang geen koning meer in een stenen winkel.
Jazeker wel, maar van een koning verwacht men ook koninklijk gedrag, en dat vergeten mensen vaak. Ze willen wel zo behandeld worden, maar gedragen zich als een ...
Dit is zeker waar.

Ook een koning dient zich fatsoenlijk te dragen en gewoon aan geldende regels te houden. Dat vergeten sommige klanten wel eens.

jonis
Berichten: 2755
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door jonis »

gosewijn schreef:
05 jan 2019 16:05
Het komt hier op het forum veel voorbij dat ondernemers /winkeliers , boeven - crimineel en oplichters zijn . Nou als ik dit allemaal zo lees , nee ik zeg maar niks :(
Ik heb even de reakties teruggekeken en zie eigenlijk weinig geks.
Retourneren kan gewoon bij iedere winkel volgens voorwaarden.
Al eens de servicebalie bij MMarkt aan het werk gezien na de feestdagen.....
Wat iemand met het teruggekregen geld gaat doen moet diegene toch zelf weten dan; bijv hetzelfde artikel in de winkel goedkoper terugkopen of toch bijv. het andere vergelijkbare artikel wat nu veel goedkoper is geworden.
Is dat crimineel in je ogen dan?
Bij MMarkt met 14 dagen laagste prijsgarantie ben ik in het verleden ook al eens teruggegaan met de kassabon en kreeg zonder verdere vragen ook gewoon geld terug. Als ze het nu niet meer doen kun je ook nog altijd retourneren volgens voorwaarden.
Als je dit crimineel vindt? Men had je toch ook meteen kunnen zeggen in de winkel; volgende week gaat het in de aanbieding.
2 weken terug nog wat voor familielid gekocht bij MMarkt en verkoper meldt ook gewoon netjes; als je het niet direkt nodig hebt, hebben ze in januari de BTW aktie.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

jonis schreef:
06 jan 2019 10:40
Ik heb even de reakties teruggekeken en zie eigenlijk weinig geks.
Retourneren kan gewoon bij iedere winkel volgens voorwaarden.
Al eens de servicebalie bij MMarkt aan het werk gezien na de feestdagen.....
Wat iemand met het teruggekregen geld gaat doen moet diegene toch zelf weten dan; bijv hetzelfde artikel in de winkel goedkoper terugkopen of toch bijv. het andere vergelijkbare artikel wat nu veel goedkoper is geworden.
Is dat crimineel in je ogen dan?
Bij MMarkt met 14 dagen laagste prijsgarantie ben ik in het verleden ook al eens teruggegaan met de kassabon en kreeg zonder verdere vragen ook gewoon geld terug. Als ze het nu niet meer doen kun je ook nog altijd retourneren volgens voorwaarden.
Als je dit crimineel vindt? Men had je toch ook meteen kunnen zeggen in de winkel; volgende week gaat het in de aanbieding.
2 weken terug nog wat voor familielid gekocht bij MMarkt en verkoper meldt ook gewoon netjes; als je het niet direkt nodig hebt, hebben ze in januari de BTW aktie.
Het gaat hier niet over de MM. Overigens zijn de regels bij MM ondertussen ook flink aangescherpt en krijg je daar ook niet zo makkelijk meer 100% van je aankoopbedrag terug. Zodra een verpakking open is geweest moet je al betalen.

jonis
Berichten: 2755
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door jonis »

NeoDutchio schreef:
06 jan 2019 11:29


Het gaat hier niet over de MM. Overigens zijn de regels bij MM ondertussen ook flink aangescherpt en krijg je daar ook niet zo makkelijk meer 100% van je aankoopbedrag terug. Zodra een verpakking open is geweest moet je al betalen.

Dat doet er niet toe; het geldt nl voor bijna iedere winkel.
Retourneren kan gewoon bij iedere winkel volgens voorwaarden.
Hou je aan de voorwaarden en kijk wat mogelijk is.
Dat MMarkt intussen de regels heeft aangepast:
Als ze het nu niet meer doen kun je ook nog altijd retourneren volgens voorwaarden.
Zo kun je games dan bijv niet retourneren als ze geopend zijn geweest....of bijv fotoboeken :roll:
Ik gaf al aan "MM met 14 dagen laagste prijsgarantie"...dat hebben ze niet meer icm geld terug.
Prijzen zijn tegenwoordig daar flexibel en kunnen zelfs gedurende de dag veranderen.
Maar retourneren kan nog altijd volgens voorwaarden; ook bij de Bijenkorf.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door mahadma »

jonis schreef:
06 jan 2019 10:40
gosewijn schreef:
05 jan 2019 16:05
Het komt hier op het forum veel voorbij dat ondernemers /winkeliers , boeven - crimineel en oplichters zijn . Nou als ik dit allemaal zo lees , nee ik zeg maar niks :(
Ik heb even de reakties teruggekeken en zie eigenlijk weinig geks.
Retourneren kan gewoon bij iedere winkel volgens voorwaarden.
Al eens de servicebalie bij MMarkt aan het werk gezien na de feestdagen.....
Wat iemand met het teruggekregen geld gaat doen moet diegene toch zelf weten dan; bijv hetzelfde artikel in de winkel goedkoper terugkopen of toch bijv. het andere vergelijkbare artikel wat nu veel goedkoper is geworden.
Is dat crimineel in je ogen dan?
Bij MMarkt met 14 dagen laagste prijsgarantie ben ik in het verleden ook al eens teruggegaan met de kassabon en kreeg zonder verdere vragen ook gewoon geld terug. Als ze het nu niet meer doen kun je ook nog altijd retourneren volgens voorwaarden.
Als je dit crimineel vindt? Men had je toch ook meteen kunnen zeggen in de winkel; volgende week gaat het in de aanbieding.
2 weken terug nog wat voor familielid gekocht bij MMarkt en verkoper meldt ook gewoon netjes; als je het niet direkt nodig hebt, hebben ze in januari de BTW aktie.
Dat "gewoon terug geven enz" valt wel tegen, bepaald niet elke winkel doet dat, kijk vooraf of die optie er wel of niet is en op welke voorwaarden. Maar als het zo "gewoon" is, dan moeten de klanten als het duurder wordt binnen een bepaalde periode wel komen bij betalen, dat is dan toch wel zo eerlijk. Of moeten de klanten zich afvragen of ze het 1echt wel willen hebben, spijt komt zo vaak. Zeker met webshops denk ik dat de porto en verpakking goud kost, alleen al voor de retouren.

Nu lijkt het dat de winkelier bij de gratie iets mag en kan verkopen en dat de klant alle rechten heeft (zelfs bij reparaties, die mogen dan ook weer niet) ....... Ik heb 30 jaar achter de toonbank gestaan en veel meegemaakt, maar de komst van internet en de voorwaarden daar tov de stenen winkels zeker anders zijn.

De klanten, die "als 't effe kan" alles beneden inkoop zouden willen kopen bepalen de verkoopprijs niet, dat doet de winkel/webshop. Kennelijk maakt het de klanten niet meer uit of zij de derde of tiende koper zijn, de artikelen lijken nieuw .........

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik voorzie dat er voor elke verkoop, al is het een artikel van één euro, een notariële akte moet komen met de voorwaarden o.a. als het goedkoper wordt binnen een bepaalde termijn de klant geld terug krijgt, maar ook als het duurder wordt binnen een bepaalde termijn de kant verplicht moet bijbetalen. Is dit de toekomst?

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door angel1978 »

mahadma schreef:
06 jan 2019 12:58
Ik voorzie dat er voor elke verkoop, al is het een artikel van één euro, een notariële akte moet komen met de voorwaarden o.a. als het goedkoper wordt binnen een bepaalde termijn de klant geld terug krijgt, maar ook als het duurder wordt binnen een bepaalde termijn de kant verplicht moet bijbetalen. Is dit de toekomst?
Eerder dat al die gunsten gewoon gaan verdwijnen. Koop = koop zoals het ook hoort.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
05 jan 2019 16:17
Moneyman schreef:
03 jan 2019 19:55
Bob Schurkjens schreef:
03 jan 2019 19:42
Het leek me wel een slimme zet.
Geloof je echt dat ze daarin trappen? Proberen kan altijd, maar... weinig kans.
Als je hem mag retourneren dan kun je kun je dat natuurlijk doen en de volgende de dag dezelfde jas weer kopen. Of ze daar intrappen is niet relevant.
Dat was alleen niet het voorstel van Bob, en dus evenmin hetgeen waar ik op reageerde.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

jonis schreef:
06 jan 2019 12:06
Dat doet er niet toe; het geldt nl voor bijna iedere winkel.
Elke winkel mag en kan zelf voorwaarden bepalen. Dus wat bij de ene winkel geldt, geldt echt niet bij een andere ook zo. Er zijn zat winkels te vinden waar niets geruild mag worden of waar je een tegoedbon terug krijgt.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
06 jan 2019 13:40
Dat was alleen niet het voorstel van Bob, en dus evenmin hetgeen waar ik op reageerde.
Ik vind het verschil marginaal.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door gosewijn »

jonis schreef: ↑
06 jan 2019 12:06
Dat doet er niet toe; het geldt nl voor bijna iedere winkel.



Noem is een paar winkels ,en dan bedoel ik geen grote winkels.


Koop is koop. maar als je wilt kan ik wel een paar voorbeelden geven wat klanten verzinnen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door renewouters »

BL2 schreef:
04 jan 2019 01:08
Alleen als je heel, heel veel geld hebt, ga je naar De Bijenkorf.
Veel klanten betalen contant....
Je hebt een hele grote duim.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat is er mis met contant? Goed voor de werkgelegenheid van de geldtransport bedrijven.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
06 jan 2019 16:39
Wat is er mis met contant? Goed voor de werkgelegenheid van de geldtransport bedrijven.

Teveel om op te noemen. :mrgreen: De ene baan verdwijnt, de andere baan komt er voor in de plaats. Zo gaat dat.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
06 jan 2019 14:44
Moneyman schreef:
06 jan 2019 13:40
Dat was alleen niet het voorstel van Bob, en dus evenmin hetgeen waar ik op reageerde.
Ik vind het verschil marginaal.
Juist niet, het is essentieel. Er zit een levensgroot verschil tussen mogen ruilen en mogen retourneren. In het eerste geval werkt het trucje natuurlijk niet (en daar ging het hier over), als je ruilen verandert in retourneren werkt het natuurlijk wel. Mits de jas er dan nog is in de juiste maat. Maar goed, het ging over ruilen, niet over retourneren.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
06 jan 2019 16:59
Lady1234 schreef:
06 jan 2019 16:39
Wat is er mis met contant? Goed voor de werkgelegenheid van de geldtransport bedrijven.

Teveel om op te noemen. :mrgreen: De ene baan verdwijnt, de andere baan komt er voor in de plaats. Zo gaat dat.
Zullen de werknemers van Secur Cash blij mee zijn.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
06 jan 2019 19:25
Er zit een levensgroot verschil tussen mogen ruilen en mogen retourneren.
Ah, maar ik lees ruilen binnen de maatschappelijke context waarbinnen ruilen betekend terugbrengen en geld terug als je dat wilt.

jonis
Berichten: 2755
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door jonis »

gosewijn schreef:
06 jan 2019 15:53
jonis schreef: ↑
06 jan 2019 12:06
Dat doet er niet toe; het geldt nl voor bijna iedere winkel.



Noem is een paar winkels ,en dan bedoel ik geen grote winkels.


Koop is koop. maar als je wilt kan ik wel een paar voorbeelden geven wat klanten verzinnen.
Ja goed; de slagroomtaart bij je bakker op de hoek hoef je ook niet te proberen.

Mijn vrouw is zelfs nog na een 15 KM veldwandeling de nieuwe Lowa's nog gaan terugbrengen naar de vrijbuiter; dat vond ik eigenlijk zelfs nog te ver gaan. Maar werd gewoon geaccepteerd.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door Lady1234 »

alfatrion schreef:
06 jan 2019 20:58
Moneyman schreef:
06 jan 2019 19:25
Er zit een levensgroot verschil tussen mogen ruilen en mogen retourneren.
Ah, maar ik lees ruilen binnen de maatschappelijke context waarbinnen ruilen betekend terugbrengen en geld terug als je dat wilt.
Is kopen in uw ogen dan ook ruilen? Geld tegen goederen?

Gesloten