LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
wjpostma
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2019 11:00

Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door wjpostma »

Citaat en printscreens van website KIA :
“Bij Kia houden we niet van onaangename verrassingen. Daarom zijn er all-in reparatie- en onderhoudsprijzen. Deze prijzen zijn inclusief onderdelen,vloeistoffen, arbeidsloon, klein materiaal, milieukosten en BTW.”
Wat schetst mijn verbazing dat er bijna euro 100 extra wordt gerekend voor "rem- en koppelingsvloeistof" bij een kleine beurt (30.000km) voor een Niro.

Via Twitter om uitleg gevraagd aan KIA NL en dit is hun reactie:

"We hebben de kwestie voorgelegd bij onze collega’s, en helaas valt het verversen van de remvloeistof echt niet onder een beurt. Het is altijd een extra handeling met een meerprijs, zoals ook op pagina 2 van de onderhoudsbrochure staat. In de screenshot die je ons hebt verstuurd, staat ‘vervangen en/of verversen’ omcirkeld, maar dit is niet de categorie waaronder ‘rem- en koppelingsvloeistof’ valt. Dit valt namelijk onder ‘inspecteren/uitvoeren’, de categorie die onder ‘vervangen en/of verversen’ staat. Aldus is het verversen van de remvloeistof niet inclusief; het gaat slechts om het inspecteren hiervan."
Bijlagen
AiBa2WS4.jpg
(44.87 KiB) 13702 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
SGiye7j-.jpg
(54.79 KiB) 13702 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar hebt u dan gevraagd om vervanging van die rem- en koppelingsvloeistof?

Gisteren een kleine beurt aan mijn Kia laten doen. Nota conform de regels.

Zelfs mijn ruitensproeiervloeistof is niet vervangen of ververst. Waarom zou dat moeten, er zat genoeg winterspul in.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door yan »

Zijn deze kosten u vooraf aangegeven en hebt u daar akkoord op gegeven?
Zo nee dan hoeft u niks extra te betalen.

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door henk51 »

TS zet wel mooi een printscreen neer van het onderhoudsschema echter niet het hele onderhouds verhaal..

Als ie iets verder had gekeken had ie kunnen zien dat er ook staat

Extra vervangingen buiten standaardbeurt o.a.

Interieurfilter vervangen (elke 2 jaar / 30.000 km) € 30,00 € 30,00 € 30,00 € 30,00

Remvloeistof verversen (elke 2 jaar / 30.000 km) € 33,50 € 33,50 € 33,50 € 33,50


De auto ging voor een 30.000 beurt.

Ik had bij de mercedes dealer ook vaste prijzen en daar kwamen dit soort kosten bij een bepaalde km stand er extra bij. Zo ook bij andere merken.

groeten Henk










.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door criticus2 »

https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-r ... mvloeistof

remvloeistof MOET regelmatig (globaal elke 2 jaar) vervangen worden. Dat hoort dus ook in het onderhoudsschema van de auto te staan, en zou , even logica, dus ook onder het vaste prijzensysteem moeten vallen voor beurten ed.
Dat klusje kostte mij laatst bij mijn grote Jeep iets van 90,- incl werkloon en materiaal en BTW.

edit: hierboven staat het dus in onderhoudsschema. Ja als extra vervanging buiten gewone beurten om, maar wel op schematische vaste basis. En als ze het doen zonder overleg vinden ze dat zelf blijkbaar ook... Wat niet wegneemt dat er wel dan buiten beurtenprijzen voor betaald moet worden. Of dat 100,- moet zijn is een tweede...

wjpostma
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2019 11:00

Re: Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door wjpostma »

Ik heb een mondelinge offerte gekregen van de beurt..
Mijn punt is dat ze zeggen dat ze All-in prijzen hebben en een onderhoudsbeurt is Incl vloeistoffen..
Maar ze berekenen de vloeistoffen extra..het staat nogmaals vermeld in de "inhoud onderhoudsbeurten" zie de printscreens..

wjpostma
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2019 11:00

Re: Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door wjpostma »

henk51 schreef:
08 jan 2019 12:36
TS zet wel mooi een printscreen neer van het onderhoudsschema echter niet het hele onderhouds verhaal..

Als ie iets verder had gekeken had ie kunnen zien dat er ook staat

Extra vervangingen buiten standaardbeurt o.a.

Interieurfilter vervangen (elke 2 jaar / 30.000 km) € 30,00 € 30,00 € 30,00 € 30,00

Remvloeistof verversen (elke 2 jaar / 30.000 km) € 33,50 € 33,50 € 33,50 € 33,50


De auto ging voor een 30.000 beurt.

Ik had bij de mercedes dealer ook vaste prijzen en daar kwamen dit soort kosten bij een bepaalde km stand er extra bij. Zo ook bij andere merken.

groeten Henk
Ik heb wel verder gekeken :
Remvloeistof verversen (elke 2 jaar of 30000 kilometer) nu euro 51
Remvloeistof koppelingssysteem (elke 2 jaar of 30000 kilometer) euro 48,50

Punt is dat dit vloeistoffen zijn en zou bij de All in prijs inzitten..
Aub starttopic goed lezen..

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door criticus2 »

starttopic is goed gelezen, betekent niet dat als u iets stelt dat u ook gelijk heeft...logica zegt mij dat inclusief vloeistoffen inhoudt dat dat vloeistoffen betreft die gekoppeld zijn aan de omschreven werkzaamheden (motorolie verversen bv). Remvloeistof vervangen is niet benoemd in de beurtomschrijving, wel als een apart item, dus apart berekend. Ik trek wel de conclusie dat zij u niet correct geïnformeerd hebben hierover (was mondeling dus niet overeenkomen het te doen blijkbaar?) en zich niet houden aan het op de site vermelde tarief.

Mijn advies zou zijn overeen te komen het op de site vermelde bedrag ervoor te betalen, onder protest dat u voortaan wel graag duidelijk geïnformeerd wilt worden. De vloeistof was wel aan de beurt om vervangen te worden, en dat is niet een financieel belang voor de garage, maar wel een lichamelijk belang voor u , mede-inzittenden en medeweggebruikers (die laatste vergeten mensen in hun boosheid over dit soort dingen nogal eens helaas..)

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door criticus2 »

NIRO
Bij Kia houden we niet van onaangename verrassingen. Daarom zijn er all-in reparatie- en
onderhoudsprijzen. Deze prijzen zijn inclusief onderdelen, vloeistoffen, arbeidsloon, klein materiaal,
milieukosten en BTW. Zo weet u altijd waar u aan toe bent. Wanneer tijdens het werken aan uw Kia
onverhoopt mocht blijken dat er toch meer reparaties noodzakelijk zijn, dan wordt uiteraard direct
contact met u opgenomen.
Werkzaamheden 1.6 GDI HEV
Benzine
Onderhoudsinterval (maanden of kilometers, hetgeen wat het eerst bereikt wordt) 12 m / 15.000 km
Onderhoud
Olie beurt € 171,50
Kleine beurt € 199,50
Grote beurt € 251,00
Extra vervangingen buiten standaardbeurt
Interieurfilter vervangen (elke 2 jaar / 30.000 km) € 34,00
Luchtfilter vervangen (elke 3 jaar / 45.000 km) € 55,50
Bougies vervangen (elke 10 jaar / 150.000 km) € 188,50
Remvloeistof verversen (elke 2 jaar / 30.000 km) € 48,50
Remvloeistof koppelingssysteem verversen (elke 2 jaar / 30.000 km) € 46,50
Koelvloeistof verversen (na 10 jaar / 210.000 km, daarna 2 jaar / 30.000 km) € 82,50
Reparatie
Remblokset voor € 157,50
Remblokset achter € 145,50
Remblokset en remschijven voor € 459,50
Remblokset en remschijven achter € 394,00
Wisserbladen voor € 54,50
Wisserbladen achter € 27,50
Accu € 389,00
Schokdempers voor € 618,00
Schokdempers achter € 506,00
Einddemp

wjpostma
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2019 11:00

Re: Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door wjpostma »

criticus2 schreef:
08 jan 2019 14:51
starttopic is goed gelezen, betekent niet dat als u iets stelt dat u ook gelijk heeft...logica zegt mij dat inclusief vloeistoffen inhoudt dat dat vloeistoffen betreft die gekoppeld zijn aan de omschreven werkzaamheden (motorolie verversen bv). Remvloeistof vervangen is niet benoemd in de beurtomschrijving,
Ik hoef geen gelijk het gaat om de tekst..indien deze actie van de Kia normaal is leg ik me erbij neer..

U schrijft: "Remvloeistof vervangen is niet benoemd in de beurtomschrijving"
Staat wel degelijk in de printscreen van "inhoud onderhoudsbeurten" met rood omkaderd (door mij) vervangen en/of verversen Rem - en Koppelingsvloeistof.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door angel1978 »

wjpostma schreef:
08 jan 2019 15:13
criticus2 schreef:
08 jan 2019 14:51
starttopic is goed gelezen, betekent niet dat als u iets stelt dat u ook gelijk heeft...logica zegt mij dat inclusief vloeistoffen inhoudt dat dat vloeistoffen betreft die gekoppeld zijn aan de omschreven werkzaamheden (motorolie verversen bv). Remvloeistof vervangen is niet benoemd in de beurtomschrijving,
Ik hoef geen gelijk het gaat om de tekst..indien deze actie van de Kia normaal is leg ik me erbij neer..

U schrijft: "Remvloeistof vervangen is niet benoemd in de beurtomschrijving"
Staat wel degelijk in de printscreen van "inhoud onderhoudsbeurten" met rood omkaderd (door mij) vervangen en/of verversen Rem - en Koppelingsvloeistof.
en het kopje inspecteren ipv vervangen heb je dan even gemist?

Dus vervangen/verversen geldt voor de bovenste 4, inspecteren voor de 6 daaronder

Veldt01
Berichten: 984
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Heeft Kia wel slim bedacht, op deze manier zegt all in dus helemaal niet en betaal je voor elke werkje dat voorheen binnen de klein/grote beurt viel gewoon extra (en waarschijnlijk zijn ze ook nog zo bijdehand om ergens te vermelden dat je 7 jarige garantie vervalt als je iets zelf uitvoert.....

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd vind ik de lijst niet zo heel geweldig duidelijk. Het was duidelijker als de kopjes 'Vervangen en/of verversen' en 'Inspecteren/uitvoeren' vet zouden zijn gedrukt, met een witregel boven de laatste. Het staat er allemaal wel, het staat er zelfs correct, en er is geen speld tussen te krijgen. Maar je moet er toch wel even goed voor gaan zitten om het allemaal goed te bekijken. Dat kan anders.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door criticus2 »

mijn prijslijstje komt van dealersite, is van 2017. nu werken met een ""mijnkia"" dus daar kom je zonder inlog niet in.
Maar ik denk dat de strekking hetzelfde is:
er is een lijstje vaste onderhoudsbeurten bij km intervallen. Daarnaast is er een los lijstje met eventuele extras, die weer afhangen van gebruik, of km stand. Ik snap best wel dat remvloeistof verversen niet standaard in een 30.000 beurt zit, want er zit ook een levensduur aan. Als de auto weinig gebruikt wordt vervangen ze hem elke 2 jaar. bij meer km vaker.Dus dat vast aan een bepaalde beurt koppelen is niet te doen. het is allemaal logica, en wat u stelt staat er niet... andere punten gaat u niet op in, jammer.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door criticus2 »

Veldt01 schreef:
08 jan 2019 15:28
Heeft Kia wel slim bedacht, op deze manier zegt all in dus helemaal niet en betaal je voor elke werkje dat voorheen binnen de klein/grote beurt viel gewoon extra (en waarschijnlijk zijn ze ook nog zo bijdehand om ergens te vermelden dat je 7 jarige garantie vervalt als je iets zelf uitvoert.....
dat laatste is altijd zo, bij elk merk en elk soort artikel, ook een fiets. wat dat betreft slim, die combinatie vaste tarieven en lange garantie.
all in is niet helemaal all in, dat klopt. het is wel een compleet pakket voor de omschreven zaken. Dus olie verversen bij de beurt zit de olie en filter en zo bij. Alle zaken die vast bij x km gedaan moeten worden.Maar niet alles is vast aan km te koppelen, zoals deze remvloeistof... of remblokken bv.
Ik vind het allemaal duidelijk en netjes. Prijs voor remvloeistof vervangen van rond de 50 is ook netjes (moeten ze alleen wel hun eigen vastgesteld tarief gebruiken.

Wat mij betreft is deze discussie wel klaar. alleen benieuwd wat TS nu precies gaat doen. Hopelijk niet de hakken in het zand zetten, hebben we straks een vraag voor moneyman..

wjpostma
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2019 11:00

Re: Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door wjpostma »

IDD Kopje inspecteren / uitvoeren heb ik gemist..
Dus geen recht van spreken...
Dat is het mooie van Forums waar "meningsverschillen / het niet eens zijn met iets" worden besproken en de leden vanuit een ander (neutraal) standpunt mee lezen en denken en je op de punten wijst die je over het hoofd ziet..
Je bijt je ergens in vast en krijg je tunnelvisie...

Iedereen bedankt voor de reacties..
Ga de dealer straks een hand geven..

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door angel1978 »

wjpostma schreef:
08 jan 2019 15:38
IDD Kopje inspecteren / uitvoeren heb ik gemist..
Dus geen recht van spreken...
Dat is het mooie van Forums waar "meningsverschillen / het niet eens zijn met iets" worden besproken en de leden vanuit een ander (neutraal) standpunt mee lezen en denken en je op de punten wijst die je over het hoofd ziet..
Je bijt je ergens in vast en krijg je tunnelvisie...

Iedereen bedankt voor de reacties..
Ga de dealer straks een hand geven..
8)

Nette reactie, iets missen kan iedereen gebeuren.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door criticus2 »

zeker nette reactie. mn ook richting dealer. Wilde dat meer mensen in staat zouden zijn zijn zo de hand , ook nog openbaar, in eigen boezem te steken. respect

v.d.Heyden
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Helemaal mee eens, en een pluim voor de TS.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kia: 'all-in reparatie- en onderhoudsprijzen', niet dus

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Kia had in eerste schema moeten zetten;

bijvullen vloeistoffen.... dan is dat gratis...
Dat is beetje G12 koelvloeistof of laag pijp van rem/koppeling... of ruitensproeier.

Maar verversen niet, Zo als ik dit nu lees zou ik hier ook vanuit gaan...
De regel eronder is wel erg veel werk voor vaste prijzen in duidelijke tabel die echt misleidend is!

Bepaald niet goedkoop onderhoud voor voordelig merk... en nog onduidelijke voorwaarden ook.
Zelf doe ik flink ontluchten remmen tot er schonere uit komt en na 4x ontluchten even bijvullen dus niets alles nieuwe en dat gaat al 18 jaren prima...!
Is er werkelijk totaal verse in gedaan of alleen ontluchten en bijvullen elke 2 jaren/30.000 km ?

Gesloten