LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbetrouwbare prijzen bij Roobol

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
john46
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 feb 2009 11:28

Onbetrouwbare prijzen bij Roobol

Ongelezen bericht door john46 »

Folder geldig tm 26 januari 2019 spigato visgraat 42,95 allinclusive
Ma 7-1-2019, 15:55
[email protected]

Geachte directie,
Vandaag 7 januari 2019 het filiaal bezocht op de Koperwiek om te kijken of bovenstaande aanbieding iets voor ons zou zijn. Wat schetst mijn verbazing staat deze pvc visgraat als aanbieding voor 69,95 all inn. Bij navraag hierover vertelde de verkoopster dat er een drukfout was gemaakt en dat in de folder zou staan onder voorbehoud van druk en zetfouten. Ergo een koude douche en wantrouwen jegens betrouwbaarheid aanbiedingen van u. Bij bestudering van de folder staat helemaal niets onder voorbehoud van zet en drukfouten maar prijswijzigingen voorbehouden. Naar mijn mening is kennelijk onzorgvuldig de folder samengesteld ( hetgeen bij uw grootte van bedrijf niet mag verwachten) en dient de prijs gehanteerd te worden zoals in een ACTIE AANBIEDINGS folder is afgedrukt als de prijs.

Zou graag uw reactie vernemen,

Met vriendelijke groet

Reactie:
Beste meneer

Wij hebben uw mail ontvangen en begrijpen uw teleurstelling dat de prijs hoger is dan in de folder genoemd.
Echter mijn collega heeft u correct antwoord gegeven.
Wij zullen daarom niet op ons standpunt terugkomen.

Met vriendelijke groet,


Roobol Capelle aan den IJssel
Koperwiek 23-29
2903 AD Capelle aan den IJssel
010 4503449

Heeft iemand soortgelijke ervaring? Kan dit zomaar? Hoe betrouwbaar is een aanbieding indien er altijd kennelijk een beroep gedaan wordt bij een fout op "prijswijzigingen voorbehouden"? Waarom geen antwoord van de directie?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Onbetrouwbare prijzen bij Roobol

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik zou er helemaal niet meer kopen. Koop je de visgraten toch ergens anders.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onbetrouwbare prijzen bij Roobol

Ongelezen bericht door Moneyman »

john46 schreef:
09 jan 2019 09:52
Folder geldig tm 26 januari 2019 spigato visgraat 42,95 allinclusive
Ma 7-1-2019, 15:55
[email protected]

Geachte directie,
Vandaag 7 januari 2019 het filiaal bezocht op de Koperwiek om te kijken of bovenstaande aanbieding iets voor ons zou zijn. Wat schetst mijn verbazing staat deze pvc visgraat als aanbieding voor 69,95 all inn. Bij navraag hierover vertelde de verkoopster dat er een drukfout was gemaakt en dat in de folder zou staan onder voorbehoud van druk en zetfouten. Ergo een koude douche en wantrouwen jegens betrouwbaarheid aanbiedingen van u. Bij bestudering van de folder staat helemaal niets onder voorbehoud van zet en drukfouten maar prijswijzigingen voorbehouden. Naar mijn mening is kennelijk onzorgvuldig de folder samengesteld ( hetgeen bij uw grootte van bedrijf niet mag verwachten) en dient de prijs gehanteerd te worden zoals in een ACTIE AANBIEDINGS folder is afgedrukt als de prijs.

Zou graag uw reactie vernemen,

Met vriendelijke groet

Reactie:
Beste meneer

Wij hebben uw mail ontvangen en begrijpen uw teleurstelling dat de prijs hoger is dan in de folder genoemd.
Echter mijn collega heeft u correct antwoord gegeven.
Wij zullen daarom niet op ons standpunt terugkomen.

Met vriendelijke groet,


Roobol Capelle aan den IJssel
Koperwiek 23-29
2903 AD Capelle aan den IJssel
010 4503449

Heeft iemand soortgelijke ervaring? Kan dit zomaar? Hoe betrouwbaar is een aanbieding indien er altijd kennelijk een beroep gedaan wordt bij een fout op "prijswijzigingen voorbehouden"? Waarom geen antwoord van de directie?
Ze hebben in ieder geval direct de online folder aangepast, zie ik, dus het zal inderdaad wel een foutje geweest zijn.

Ik denk dat je op basis van de heersende leer en staande jurisprudentie zou kunnen zeggen dat er een rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen. Er is geen reden om aan te nemen dat de prijs van 43 euro zo laag zou zijn dat je daar niet op mag vertrouwen, zeker niet omdat het een overduidelijke actieaanbieding was.

Tegelijk denk ik ook dat ik er niet voor zou gaan procederen. De uitkomst blijft altijd onzeker, en de vraag is of je er blij van wordt om straks, stel dat je zou winnen, een vloer gelegd te krijgen door een bedrijf wat je daar met een rechtszaak toe moest dwingen.

Ik zou nog eens ter plekke kijken of je in een goed gesprek met de bedrijfsleider nog iets voor elkaar kunt krijgen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Onbetrouwbare prijzen bij Roobol

Ongelezen bericht door kweenie »

Moneyman schreef:
09 jan 2019 10:16
Ik denk dat je op basis van de heersende leer en staande jurisprudentie zou kunnen zeggen dat er een rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen. Er is geen reden om aan te nemen dat de prijs van 43 euro zo laag zou zijn dat je daar niet op mag vertrouwen, zeker niet omdat het een overduidelijke actieaanbieding was.
Het gaat niet om een overeenkomst tegen die prijs, het gaat slechts om een aanbieding/aanbod in een folder. Zolang er geen overeenkomst is gesloten tegen die prijs, kun je je daar ook niet op beroepen. Het was wat anders geweest als je al van een (onwetende) verkoper een offerte tegen die prijs had gekregen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onbetrouwbare prijzen bij Roobol

Ongelezen bericht door Moneyman »

kweenie schreef:
09 jan 2019 10:44
Moneyman schreef:
09 jan 2019 10:16
Ik denk dat je op basis van de heersende leer en staande jurisprudentie zou kunnen zeggen dat er een rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen. Er is geen reden om aan te nemen dat de prijs van 43 euro zo laag zou zijn dat je daar niet op mag vertrouwen, zeker niet omdat het een overduidelijke actieaanbieding was.
Het gaat niet om een overeenkomst tegen die prijs, het gaat slechts om een aanbieding/aanbod in een folder. Zolang er geen overeenkomst is gesloten tegen die prijs, kun je je daar ook niet op beroepen. Het was wat anders geweest als je al van een (onwetende) verkoper een offerte tegen die prijs had gekregen.
Die folder behelst het aanbod van de verkoper, en dat aanbod wordt door de klant aanvaard als die daar gebruik van wenst te maken. Daarmee komt er een geldige overeenkomst tot stand. Ik weet niet waar je op baseert dat voor het tot stand komen van een overeenkomst een verkoper nodig zou zijn, maar dat is niet het geval. De folder volstaat.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Onbetrouwbare prijzen bij Roobol

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Moneyman schreef:
09 jan 2019 10:55
kweenie schreef:
09 jan 2019 10:44
Moneyman schreef:
09 jan 2019 10:16
Ik denk dat je op basis van de heersende leer en staande jurisprudentie zou kunnen zeggen dat er een rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen. Er is geen reden om aan te nemen dat de prijs van 43 euro zo laag zou zijn dat je daar niet op mag vertrouwen, zeker niet omdat het een overduidelijke actieaanbieding was.
Het gaat niet om een overeenkomst tegen die prijs, het gaat slechts om een aanbieding/aanbod in een folder. Zolang er geen overeenkomst is gesloten tegen die prijs, kun je je daar ook niet op beroepen. Het was wat anders geweest als je al van een (onwetende) verkoper een offerte tegen die prijs had gekregen.
Die folder behelst het aanbod van de verkoper, en dat aanbod wordt door de klant aanvaard als die daar gebruik van wenst te maken. Daarmee komt er een geldige overeenkomst tot stand. Ik weet niet waar je op baseert dat voor het tot stand komen van een overeenkomst een verkoper nodig zou zijn, maar dat is niet het geval. De folder volstaat.
Eens en daarbij lijkt het niet op een typ foutje. Je mag er als consument van uitgaan dat de prijs juist is, mits er uit alles blijkt dat het niet kan. Als je er echt op staat zou u het aan de rechter moeten voorleggen, echter denk ik voor die 2 tientjes dat je misschien beter een andere winkel kan gaan zoeken.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onbetrouwbare prijzen bij Roobol

Ongelezen bericht door Moneyman »

ManchesterU15 schreef:
09 jan 2019 11:04
Als je er echt op staat zou u het aan de rechter moeten voorleggen, echter denk ik voor die 2 tientjes dat je misschien beter een andere winkel kan gaan zoeken.
Het gaat natuurlijk wel om een prijs per vierkante meter, dus twee tientjes per vierkante meter kan aardig oplopen.

[Tekst verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 10 jan 2019 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat van verwijderd bericht + reactie daarop verwijderd

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Onbetrouwbare prijzen bij Roobol

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Visgraat, ik dacht aan kleding......

Maar voor vloeren, ik weet dat Ikea en Hornbach voor minder dan €5,- per meter al dingen leveren dus vind deze fout een beetje dom, ben nooit bij deze geweest en wist niet wat ze verkochten en uit opening post ook niet opgemaakt!

En ja, ik draag wel eens PVC kleding en die regenpakken van de Action bevallen prima! :mrgreen:

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onbetrouwbare prijzen bij Roobol

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik moet de eerste folder nog tegenkomen waar niet staat ‘voorbehouden van druk of zet fouten’. Iedereen maakt immers fouten, zelfs u en ik.
Overigens staat er een vanafprijs genoemd. Dus ook al zou u een zaak willen aanspannen, dan zal u moeten aantonen dat precies uw gewenste keuze voor die lage prijs zou zijn.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Onbetrouwbare prijzen bij Roobol

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik wist ook niet van vloerbedekking, visgraten? . Die Firma kwam me ook niet bekend voor.!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onbetrouwbare prijzen bij Roobol

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
09 jan 2019 12:15
Ik moet de eerste folder nog tegenkomen waar niet staat ‘voorbehouden van druk of zet fouten’.
Dan heb je 'm nu gevonden. Want het staat er niet in.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Onbetrouwbare prijzen bij Roobol

Ongelezen bericht door kweenie »

Moneyman schreef:
09 jan 2019 12:29
NeoDutchio schreef:
09 jan 2019 12:15
Ik moet de eerste folder nog tegenkomen waar niet staat ‘voorbehouden van druk of zet fouten’.
Dan heb je 'm nu gevonden. Want het staat er niet in.
Dat niet, maar wel 'prijswijzigingen voorbehouden'.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onbetrouwbare prijzen bij Roobol

Ongelezen bericht door berndv »

Maar dit was geen prijswijziging, dat zou betekenen dat het wel voor die prijs verkrijgbaar is geweest, anders kan het niet wijzigen. En hun eigen uitleg is dat het gaat om een fout. Dit bevestigen ze zelfs in de mail als antwoord op de klacht van ts.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Onbetrouwbare prijzen bij Roobol

Ongelezen bericht door renewouters »

Theotrucker schreef:
09 jan 2019 12:16
Ik wist ook niet van vloerbedekking, visgraten? . Die Firma kwam me ook niet bekend voor.!
Roobol bestaat al 71 jaar en heeft 39 winkels. Dus als ze bij jou niet zo bekend zijn ligt dat in ieder geval niet aan hun.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onbetrouwbare prijzen bij Roobol

Ongelezen bericht door Moneyman »

kweenie schreef:
09 jan 2019 12:59
Moneyman schreef:
09 jan 2019 12:29
NeoDutchio schreef:
09 jan 2019 12:15
Ik moet de eerste folder nog tegenkomen waar niet staat ‘voorbehouden van druk of zet fouten’.
Dan heb je 'm nu gevonden. Want het staat er niet in.
Dat niet, maar wel 'prijswijzigingen voorbehouden'.
Dat klopt. Maar daarvan is geen sprake. Niet in het verweer van Roobol en evenmin in de post van NeoDutchio.

Charlotte68
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 okt 2017 12:02

Re: Onbetrouwbare prijzen bij Roobol

Ongelezen bericht door Charlotte68 »

Drukfouten kunnen niet, wel zetfouten. Verkoopster heeft dus geen correct antwoord gegeven. Roobol heeft de folder niet goed nagekeken voordat het naar de drukker ging.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Onbetrouwbare prijzen bij Roobol

Ongelezen bericht door Holy53 »

renewouters schreef:
09 jan 2019 13:29
Theotrucker schreef:
09 jan 2019 12:16
Ik wist ook niet van vloerbedekking, visgraten? . Die Firma kwam me ook niet bekend voor.!
Roobol bestaat al 71 jaar en heeft 39 winkels. Dus als ze bij jou niet zo bekend zijn ligt dat in ieder geval niet aan hun.
Nou, niet in het halve deel van Nederland. Heel oost Nederland.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Onbetrouwbare prijzen bij Roobol

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nooit gehoord. Ik heb het maar opgezocht. Honderd kilometer naar Tilburg. Daarom ken ik natuurlijk ook niet de folder van hun. Dus dat ligt inderdaad aan mij.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Onbetrouwbare prijzen bij Roobol

Ongelezen bericht door crazyme »

Charlotte68 schreef:
09 jan 2019 13:39
Drukfouten kunnen niet, wel zetfouten. Verkoopster heeft dus geen correct antwoord gegeven. Roobol heeft de folder niet goed nagekeken voordat het naar de drukker ging.
Of de pvc fabriek heeft tussen opmaak en verspreiding de prijzen verhoogd. En dan moet je als winkel wel mee.

Niet zo vreemd rond de jaarwisseling.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onbetrouwbare prijzen bij Roobol

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:
09 jan 2019 15:02
Charlotte68 schreef:
09 jan 2019 13:39
Drukfouten kunnen niet, wel zetfouten. Verkoopster heeft dus geen correct antwoord gegeven. Roobol heeft de folder niet goed nagekeken voordat het naar de drukker ging.
Of de pvc fabriek heeft tussen opmaak en verspreiding de prijzen verhoogd. En dan moet je als winkel wel mee.
Een stijging van ruwweg 50%? Echt niet. Bovendien is dat ook niet het verweer van Roobol.

Gesloten