LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Artikel in filiaal C&A laten bezorgen duurt lang

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
pipperdepip
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 sep 2013 10:22

Artikel in filiaal C&A laten bezorgen duurt lang

Ongelezen bericht door pipperdepip »

Vorige week donderdag een badjas besteld bij c & a online omdat ze het in het filiaal hier niet hadden.

ik kon hem bestellen via internet en dan hem in het filiaal laten bezorgen, kijk het hoeft niet dezelfde dag aanwezig te zijn binnen 3 dagen vind ik best heel redelijk , dus was blij dat ik op zondag een berichtje kreeg dat het verstuurd was. prima zondag berichtje dus waarschijnlijk dinsdag ophalen. lijkt me redelijk toch ?


Maar toen er op woensdag nog geen bericht kwam ben ik de klanten service maar eens gaan bellen , wat me opviel is dat ze niet eens naar de klant gegevens vragen of naar het order nummer maar er wordt gelijk gezegd mevr dat kan wel volgende week worden voordat het er is. Nou wat een service. Annuleren kan niet meer en als het retour wordt gestuurd kan het nog eens 14 dagen duren voordat je je geld terug hebt , ben je bijna een maand verder, van zo'n groot bedrijf kan je toch meer verwachten , maar dit .

Bedenk voortaan wel 3 keer of ik het zelfde niet ergens anders kan bestellen , paar euro duurder is niet erg als er service geleverd wordt maar hier krijg je dat zeker niet .
Laatst gewijzigd door Radar op 10 jan 2019 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Artikel in filiaal C&A laten bezorgen duurt lang

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De filialen worden niet dagelijks bevoorraad. Nu moet het met het eerste transport vanuit filiaal 1 naar het DC verstuurd worden. Daar moet het weer ingepland worden in de eerstvolgende vracht naar het ontvangende filiaal. Dus ja, daar kan tijd overheen gaan.
U zegt zelf dat een paar euro duurder niet erg geweest zou zijn, maar dan had u het moeten laten thuis bezorgen. Dan had PostNL het de volgende dag opgehaald en het weer een dag later bij u thuis bezorgd.

Overigens is het ook in de wet bepaald dat bij herroepen er binnen 14 dagen terug betaald moet worden. Dat is dus geen regel van C&A, maar van de wet.

Qua telefoongesprek kunnen wij er niets over zeggen.

Gegrand
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2018 14:29

Re: Artikel in filiaal C&A laten bezorgen duurt lang

Ongelezen bericht door Gegrand »

Even voordat je uit je dak gaat even de leveringsvoorwaarden lezen op diezelfde site als waarvan je besteld hebt levert een duidelijk antwoord op:
Levertijd

De levertijd per post bedraagt normaal gesproken 2 tot 5 werkdagen. De levertijd naar een van onze C&A-filialen bedraagt 4 tot 7 werkdagen.


Had je en hoop onnodige ergernis bespaard en niet ten onrechte het bedrijf in een kwaad daglicht gesteld.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Artikel in filiaal C&A laten bezorgen duurt lang

Ongelezen bericht door kweenie »

Ook bij andere bedrijven is het vaak zo dat er maar een of twee keer per week aan de filialen geleverd wordt. Dus het is vrij gebruikelijk (en mij ook een paar het gebeurd) dat bestellingen dan 'pas' opgehaald kunnen worden. Vind ik zelf vaak niet zo erg, hoef je tenminste niet voor thuis te blijven...

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Artikel in filiaal C&A laten bezorgen duurt lang

Ongelezen bericht door marnix »

NeoDutchio schreef:
09 jan 2019 17:18
De filialen worden niet dagelijks bevoorraad. Nu moet het met het eerste transport vanuit filiaal 1 naar het DC verstuurd worden. Daar moet het weer ingepland worden in de eerstvolgende vracht naar het ontvangende filiaal. Dus ja, daar kan tijd overheen gaan.
U zegt zelf dat een paar euro duurder niet erg geweest zou zijn, maar dan had u het moeten laten thuis bezorgen. Dan had PostNL het de volgende dag opgehaald en het weer een dag later bij u thuis bezorgd.

Overigens is het ook in de wet bepaald dat bij herroepen er binnen 14 dagen terug betaald moet worden. Dat is dus geen regel van C&A, maar van de wet.

Qua telefoongesprek kunnen wij er niets over zeggen.
Wij?

pipperdepip
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 sep 2013 10:22

Re: Artikel in filiaal C&A laten bezorgen duurt lang

Ongelezen bericht door pipperdepip »

4 tot 7 dagen prima , 14 dagen voordat je het op kan halen belachelijk

pipperdepip
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 sep 2013 10:22

Re: Artikel in filiaal C&A laten bezorgen duurt lang

Ongelezen bericht door pipperdepip »

Gegrand schreef:
09 jan 2019 17:26
Even voordat je uit je dak gaat even de leveringsvoorwaarden lezen op diezelfde site als waarvan je besteld hebt levert een duidelijk antwoord op:
Levertijd

De levertijd per post bedraagt normaal gesproken 2 tot 5 werkdagen. De levertijd naar een van onze C&A-filialen bedraagt 4 tot 7 werkdagen.


Had je en hoop onnodige ergernis bespaard en niet ten onrechte het bedrijf in een kwaad daglicht gesteld.

Niks ten onrechte het duurt dalijk 14 dagen Dus heeft niets met redelijkheid te maken. En het frustreerd dat ze aan de telefoon geen gegevens vragen en nakijken of het echt zo lang gaat duren.

14 dagen is toch niet acceptabel

pipperdepip
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 sep 2013 10:22

Re: Artikel in filiaal C&A laten bezorgen duurt lang

Ongelezen bericht door pipperdepip »

NeoDutchio schreef:
09 jan 2019 17:18
De filialen worden niet dagelijks bevoorraad. Nu moet het met het eerste transport vanuit filiaal 1 naar het DC verstuurd worden. Daar moet het weer ingepland worden in de eerstvolgende vracht naar het ontvangende filiaal. Dus ja, daar kan tijd overheen gaan.
U zegt zelf dat een paar euro duurder niet erg geweest zou zijn, maar dan had u het moeten laten thuis bezorgen. Dan had PostNL het de volgende dag opgehaald en het weer een dag later bij u thuis bezorgd.

Overigens is het ook in de wet bepaald dat bij herroepen er binnen 14 dagen terug betaald moet worden. Dat is dus geen regel van C&A, maar van de wet.

Qua telefoongesprek kunnen wij er niets over zeggen.
Nou die ervaring heb ik ook niet. Duurt ook meestal langer met post nl. Maar het is belachelijk dat je aan de telefoon gewoon wordt afgewimpeld en dat het geen 5 tot 7 dagen duurt maar 14 !!!!!!!!!

pipperdepip
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 sep 2013 10:22

Re: Artikel in filiaal C&A laten bezorgen duurt lang

Ongelezen bericht door pipperdepip »

marnix schreef:
09 jan 2019 18:02
NeoDutchio schreef:
09 jan 2019 17:18
De filialen worden niet dagelijks bevoorraad. Nu moet het met het eerste transport vanuit filiaal 1 naar het DC verstuurd worden. Daar moet het weer ingepland worden in de eerstvolgende vracht naar het ontvangende filiaal. Dus ja, daar kan tijd overheen gaan.
U zegt zelf dat een paar euro duurder niet erg geweest zou zijn, maar dan had u het moeten laten thuis bezorgen. Dan had PostNL het de volgende dag opgehaald en het weer een dag later bij u thuis bezorgd.

Overigens is het ook in de wet bepaald dat bij herroepen er binnen 14 dagen terug betaald moet worden. Dat is dus geen regel van C&A, maar van de wet.

Qua telefoongesprek kunnen wij er niets over zeggen.
Wij?

Dat ze niet normaal de gevens vragen order nummer etc. Dat ze niet eens de moeite doen om te kijken hoelang het nog gaat duren.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Artikel in filiaal C&A laten bezorgen duurt lang

Ongelezen bericht door Lowieze »

pipperdepip schreef:
09 jan 2019 18:07
4 tot 7 dagen prima , 14 dagen voordat je het op kan halen belachelijk

4 tot 7 werkdagen hè.

pipperdepip
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 sep 2013 10:22

Re: Artikel in filiaal C&A laten bezorgen duurt lang

Ongelezen bericht door pipperdepip »

Lowieze schreef:
09 jan 2019 18:18
pipperdepip schreef:
09 jan 2019 18:07
4 tot 7 dagen prima , 14 dagen voordat je het op kan halen belachelijk

4 tot 7 werkdagen hè.
Aan de telefoon werd gezegd zonder te vragen naar order nummer of klant gegevens Volg ende week..En dan is het 14 dagen

pipperdepip
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 sep 2013 10:22

Re: Artikel in filiaal C&A laten bezorgen duurt lang

Ongelezen bericht door pipperdepip »

5 tot 7 werkdagen was as vrijdag geweest

pipperdepip
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 sep 2013 10:22

Re: Artikel in filiaal C&A laten bezorgen duurt lang

Ongelezen bericht door pipperdepip »

Het irriteert me nog het meest dat je belt met de klantenservice en er zonder je gevens er bij te halen wordt gezegd oh het wordt pas volgende week woensdag of donderdag geleverd. Dan weten ze Dus al dat er vertraging is. Als ze normaal je gegevens hadden gevraagd het even hadden nagekeken en dan hadden gezegd sorry mevrouw het duurt wat langer dan u gewend bent had het prima geweest. Maar het feit dat ze niets vragen en gelijk roepen dat het nog een week gaat duren. Vind ik belachelijk, dat vind ik geen klantenservice dat is hoe poeier ik een klant af. En dat je het niet eerder kan annuleren voordat het in het filiaal is vind ik belachelijk. Als het in het filiaal verkrijgbaar was geweest had ik het nooit via internet besteld. Maar omdat hun het niet op voorraad hebben moet je het via internet bestellen. Als ik had geweten dat het zolang ging duren had ik het ergens anders besteld

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Artikel in filiaal C&A laten bezorgen duurt lang

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Rond de feestdagen met de kerst en nieuwjaar kan het iets meer worden dan normale week...

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Artikel in filiaal C&A laten bezorgen duurt lang

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

pipperdepip schreef:
09 jan 2019 18:07
4 tot 7 dagen prima , 14 dagen voordat je het op kan halen belachelijk
Op donderdag 3 januari besteld en 7 werkdagen later is het maandag 14 januari. U gaat al bellen nog voordat de normale bezorgtijd verstreken is.

pipperdepip
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 sep 2013 10:22

Re: Artikel in filiaal C&A laten bezorgen duurt lang

Ongelezen bericht door pipperdepip »

NeoDutchio schreef:
09 jan 2019 18:56
pipperdepip schreef:
09 jan 2019 18:07
4 tot 7 dagen prima , 14 dagen voordat je het op kan halen belachelijk
Op donderdag 3 januari besteld en 7 werkdagen later is het maandag 14 januari. U gaat al bellen nog voordat de normale bezorgtijd verstreken is.
[Tekst verwijderd] Dat komt doordat ik zondag een mail gekregen heb dat het naar het filiaal verstuurd is. Dus ja dan ga je even bellen als het woensdag is en je nog geen bericht hebt gekregen dat het er aangekomen is. Dus ging even informeren hoelang het dan nog ging duren. En ben dan gewend dat ze order nummer vragen etc. Maar er werd gelijk gezegd oh volgende week woensdag of donderdag zonder order nummer
Laatst gewijzigd door Radar op 10 jan 2019 11:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geruzie / niet-respectvol reageren

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Artikel in filiaal C&A laten bezorgen duurt lang

Ongelezen bericht door Lowieze »

pipperdepip schreef:
09 jan 2019 19:13
NeoDutchio schreef:
09 jan 2019 18:56
pipperdepip schreef:
09 jan 2019 18:07
4 tot 7 dagen prima , 14 dagen voordat je het op kan halen belachelijk
Op donderdag 3 januari besteld en 7 werkdagen later is het maandag 14 januari. U gaat al bellen nog voordat de normale bezorgtijd verstreken is.
[Tekst verwijderd] Dat komt doordat ik zondag een mail gekregen heb dat het naar het filiaal verstuurd is. Dus ja dan ga je even bellen

Maar u krijgt dan toch ook nog een berichtje wanneer uw artikelen in het filiaal afgehaald kunnen worden. Eerder bellen heeft geen zin.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 jan 2019 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geruzie / niet-respectvol reageren

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Artikel in filiaal C&A laten bezorgen duurt lang

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

pipperdepip schreef:
09 jan 2019 19:13
[Tekst verwijderd] Dat komt doordat ik zondag een mail gekregen heb dat het naar het filiaal verstuurd is. Dus ja dan ga je even bellen als het woensdag is en je nog geen bericht hebt gekregen dat het er aangekomen is. Dus ging even informeren hoelang het dan nog ging duren. En ben dan gewend dat ze order nummer vragen etc. Maar er werd gelijk gezegd oh volgende week woensdag of donderdag zonder order nummer
En wat zou een callcentermedewerkster kunnen zien? Dat het pakket onderweg is, meer niet. Zij hebben echt geen inzicht vanaf welk laaddock welke vrachtwagen vertrekt naar welk filiaal. Ook kunnen zij niet weten of het pakket uit filiaal 1 ook echt in de vrachtwagen zit en op welke plek die aankomt in het DC.
U verwacht een hoop, maar een pakket dat intern verzonden wordt is heel iets anders als een bedrijf als PostNL of DHL waar op verschillende plekken gescand wordt.

[Tekst verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 10 jan 2019 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geruzie / niet-respectvol reageren

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Artikel in filiaal C&A laten bezorgen duurt lang

Ongelezen bericht door moederslink »

pipperdepip schreef:
09 jan 2019 18:28
5 tot 7 werkdagen was as vrijdag geweest
Laat maar even weten of de badjas er idd morgen of vrijdag is. :wink:

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Artikel in filiaal C&A laten bezorgen duurt lang

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

moederslink schreef:
09 jan 2019 20:00
pipperdepip schreef:
09 jan 2019 18:28
5 tot 7 werkdagen was as vrijdag geweest
Laat maar even weten of de badjas er idd morgen of vrijdag is. :wink:
Laten we eerst maar de 14 werkdagen afwachten. En dan kom je uit op maandag 14 januari. Daarna mag TS gaan roepen en klagen dat C&A zich niet aan de overeenkomst houdt.

Gesloten