LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMedics hengelt naar mijn persoonsgegevens

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Frank van de Struik
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2018 12:32

MediaMedics hengelt naar mijn persoonsgegevens

Ongelezen bericht door Frank van de Struik »

Marktplaats werkt ook met zogenaamde betaalverzoeken welke een soort van veiligheid voor de klant moeten zijn.

Media Medics b.v uit Delft is het bedrijf welke deze door middel van Ideal betalingen verzorgd.

Het geld komt op een tussen rekening van de ING en Media Medics haalt daar dan een percentage van af, niets nieuws onder de zon.

In de voorwaarden staat dat als men in een jaar voor meer dan 2500,00 gebruikt of een hoger bedrag van 250,00 in een keer dan wel 500,00 of hogere per dag dan met men zich moet identificeren door middel van een kopie van paspoort of men moet de eigen bank toestemming geven om alle persoons gegevens en adres bestanden aan Media Medics b.v door te geven.


Nu is het probleem dat Media Medics b.v mij niet wil betalen en het geld al sinds 21 december 2018 vast houd. (Het gaat maar op 76,00)
in totaal heb ik slechts 1215,00 over heel 2018 verbruikt en ook aan de 250 of 500 waarde voldoe ik niet.

Media Medics b.v is aan het hengelen naar persoonsgevens en wil nu onder dwang dat ik hun mijn persoonsgegevens ga geven. De dwang is het vashouden van het geld terwijl ik al de producten geleverd heb aan mijn klant, gewoon zo als ik al ruim 45 jaar doe.

Media Medics b,v heeft een vergunning van de NLB echter ook daar gaat een klacht naar toe.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 jan 2019 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: MediaMedics hengelt naar mijn persoonsgegevens

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Je staat hier onder je volledige naam geregistreerd, maar je persoonsgegevens afstaan voor de afhandeling van de betaling doe je niet.

Frank van de Struik
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2018 12:32

Re: MediaMedics hengelt naar mijn persoonsgegevens

Ongelezen bericht door Frank van de Struik »

Nee omdat dat ook niet hoeft, staat ook in de voorwaarden en ja dan hoef je ook geen voorwaarden op te stellen. Ik ben zo eikel welke niet aan een instelling zoals Media Medics bv alle gegevens gaat door geven (eigenaar heeft veel meer bedrijven en is het kennelijk wel handig om alles te weten ) en alle gegevens van mij zijn gewoon al bij mijn bank bekend, al een jaartje of 60. Dan moet men duidelijk zijn en stellen dat zij alles willen weten en lak hebben aan hun eigen voorwaarden. Ik blijf daarom ook bewust onder die voorwaarden . Maar goed daar mag een ieder anders over denken en gewoon maar alle prive gegevens door geven. Hoe dan ook nu DWINGT men om deze gegevens door te geven en het geld dat hun niet toekomt niet vrij geeft.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: MediaMedics hengelt naar mijn persoonsgegevens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Goed om te weten dit. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Heb even op Marktplaats gekeken en kan niks terugvinden over deze procedure. Het is een fuik die ze hebben opgezet. Klanten niet van te voren informeren dat deze voorwaarde wordt gehanteerd. En daarna word je voor het blok gezet anders krijg je jouw geld niet. BSN afschermen op je identiteitsbewijs accepteren ze wellicht ook niet.

Vanuit het perspectief van Media Medics trouwens begrijpelijk dat ze het zo aanpakken. Als ze het gewoon eerlijk zouden spelen dan zouden veel minder mensen gebruikmaken van hun diensten.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: MediaMedics hengelt naar mijn persoonsgegevens

Ongelezen bericht door k2p »

MediaMedics moet hoogstwaarschijnlijk dit soort dingen verplicht doen, in het kader van anti-witwas en anti-terrorisme praktijken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: MediaMedics hengelt naar mijn persoonsgegevens

Ongelezen bericht door berndv »

Mooi verhaal, heeft u de voorwaarden gelezen? Ik lees namelijk iets anders in de voorwaarden dan wat u meldt:
Voordat wij beginnen met het verlenen van onze betaaldiensten zijn wij verplicht degene aan wie wij ze verlenen te identificeren en diens identiteit te verifiëren. Wij verifiëren eerst je telefoonnummer en emailadres en controleren of de opgegeven of gebruikte IBAN persoonlijk, geldig en actief is en of de tenaamstelling overeenkomt met jouw opgave. Mogelijk vragen we je in een later stadium om meer gegevens voor nadere identificatie. Tijdens het verlenen van onze betaaldiensten voeren wij fraudechecks uit en verzamelen, analyseren en monitoren wij de gegevens zoals we die van jou of van de in artikel 5 genoemde derden ontvangen (naam, e-mailadres, mobiel telefoonnummer en IBAN van de begunstigde, naam, mobiel telefoonnummer van de ontvangers van Betaallinks alsmede de bedragen van de betalingen). Wij kunnen het gebruik van onze betaaldiensten blokkeren op grond van objectief gerechtvaardigde redenen, waaronder (i) de veiligheid van de betaaldienst of (ii) het vermoeden van niet-toegestaan of frauduleus gebruik van de betaaldienst. Dit alles met als doel de betaaldiensten zo goed en veilig mogelijk te verlenen en om te voldoen aan wet- en regelgeving. Over blokkeringen informeren wij je waar nodig en waar mogelijk vooraf.
https://onlinebetaalplatform.nl/assets/ ... llink.html
En hier word ik naar verwezen vanaf hier:
https://help.marktplaats.nl/help/accoun ... -berichten

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: MediaMedics hengelt naar mijn persoonsgegevens

Ongelezen bericht door chrisd1 »

ManchesterU15 schreef:
09 jan 2019 17:02
Je staat hier onder je volledige naam geregistreerd, maar je persoonsgegevens afstaan voor de afhandeling van de betaling doe je niet.
M.i. off-topic.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: MediaMedics hengelt naar mijn persoonsgegevens

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dit is voor verkopers die garantie willen maar witwassen en merk spullen verkopen of fraude....
Als het teveel word, bedrag of aantal transacties gaat ze even kijken of de persoon wel eerlijk is.

Ook proberen ze op deze manier katvangers uit te sluiten, enkele vragen in Koffieshop of ze €100,- willen verdienen door
een bedrijfje op hun naam te zetten... dat lukt vrijwel altijd maar als je maanden later op zoek moet naar een Junk die spoorloos is om dit te regelen?

Ik vind dat ze dit gewoon gelijk vooraf moeten doen en geen grenzen maken voor bedragen en zo.

Frank van de Struik
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2018 12:32

Re: MediaMedics hengelt naar mijn persoonsgegevens

Ongelezen bericht door Frank van de Struik »

Voor de duidelijkheid ik gebruik deze dienst al zo lang aanwezig op Marktplaats en tot nu toe zonder enkel probleem en het is mij best allemaal maar men moet VOOR het aannemen van het geld wel duidelijk zijn of dus NIET aannemen en ACHTERAF ineens de info willen. Nu is er GEEN vrije keus en DWINGT men dat is het probleem. Ik heb geleverd en krijg dus mijn geld niet. Netjes is dan ook VOORAF te melden dat men de transactie niet kan doen voordat de gegevens moeten worden doorgegeven. Tevens meld men in geschift dat er binnen 1 dag betaald wordt echter dat is al weer een weekje of 6 terug. Ik voldoe ook gewoon aan de eisen zoals MP mij heeft medegedeeld 250,00/500 en totaal 2500 per jaar.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: MediaMedics hengelt naar mijn persoonsgegevens

Ongelezen bericht door berndv »

Frank van de Struik schreef:
10 jan 2019 12:38
Voor de duidelijkheid ik gebruik deze dienst al zo lang aanwezig op Marktplaats en tot nu toe zonder enkel probleem en het is mij best allemaal maar men moet VOOR het aannemen van het geld wel duidelijk zijn of dus NIET aannemen en ACHTERAF ineens de info willen. Nu is er GEEN vrije keus en DWINGT men dat is het probleem. Ik heb geleverd en krijg dus mijn geld niet. Netjes is dan ook VOORAF te melden dat men de transactie niet kan doen voordat de gegevens moeten worden doorgegeven. Tevens meld men in geschift dat er binnen 1 dag betaald wordt echter dat is al weer een weekje of 6 terug. Ik voldoe ook gewoon aan de eisen zoals MP mij heeft medegedeeld 250,00/500 en totaal 2500 per jaar.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar de voorwaarden van mediamedics, waar marktplaats ook gewoon naar verwijst aangaande identiteitscontrole geven aan dat ze hier om kunnen vragen, zoals ik eerder gemeld heb.

Ook zou ik als ik u was even naar uw toetsenbord laten kijken, die lijkt namelijk zomaar spontaan letters in hoofdletters te typen, leest wat lastig en komt zo schreeuwerig over, nergens voor nodig :wink:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: MediaMedics hengelt naar mijn persoonsgegevens

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En wat gaat het nu worden? Kijken wie de langste adem heeft? Dat ga je verliezen denk ik. Het loont ook niet voor een rechtszaak en dat weten ze.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: MediaMedics hengelt naar mijn persoonsgegevens

Ongelezen bericht door marnix »

berndv schreef:
10 jan 2019 12:58
Frank van de Struik schreef:
10 jan 2019 12:38
Voor de duidelijkheid ik gebruik deze dienst al zo lang aanwezig op Marktplaats en tot nu toe zonder enkel probleem en het is mij best allemaal maar men moet VOOR het aannemen van het geld wel duidelijk zijn of dus NIET aannemen en ACHTERAF ineens de info willen. Nu is er GEEN vrije keus en DWINGT men dat is het probleem. Ik heb geleverd en krijg dus mijn geld niet. Netjes is dan ook VOORAF te melden dat men de transactie niet kan doen voordat de gegevens moeten worden doorgegeven. Tevens meld men in geschift dat er binnen 1 dag betaald wordt echter dat is al weer een weekje of 6 terug. Ik voldoe ook gewoon aan de eisen zoals MP mij heeft medegedeeld 250,00/500 en totaal 2500 per jaar.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar de voorwaarden van mediamedics, waar marktplaats ook gewoon naar verwijst aangaande identiteitscontrole geven aan dat ze hier om kunnen vragen, zoals ik eerder gemeld heb.

Ook zou ik als ik u was even naar uw toetsenbord laten kijken, die lijkt namelijk zomaar spontaan letters in hoofdletters te typen, leest wat lastig en komt zo schreeuwerig over, nergens voor nodig :wink:
Over taalgebruik gesproken.
Het toetsenbord "die"?
Laatst gewijzigd door marnix op 10 jan 2019 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMedics hengelt naar mijn persoonsgegevens

Ongelezen bericht door Moneyman »

@Marnix: als je het verschil tussen een schrijffout en onnodig hoofdlettergebruik niet begrijpt, kan je misschien beter gewoon niet reageren.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: MediaMedics hengelt naar mijn persoonsgegevens

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Als zij een onderzoek doen naar witwas praktijken o.i.d. zullen zij dit u niet kenbaar maken. Zij vragen de gegevens op die zij nodig achten om voor een juiste betaling te zorgen.
chrisd1 schreef:
10 jan 2019 09:35
ManchesterU15 schreef:
09 jan 2019 17:02
Je staat hier onder je volledige naam geregistreerd, maar je persoonsgegevens afstaan voor de afhandeling van de betaling doe je niet.
M.i. off-topic.
Ben ik niet volledig met je eens, het geeft aan dat het wel oke is om op internet onder je volledige naam te publiceren, maar een bedrijf met een bankvergunning niet te vertrouwen op hun privacy beleid.

M.I. werk je gewoon mee als je niks te verbergen hebt. Wel zou ik, bij misbruik van je gegevens, waar de TS bang voor is, aan de bel trekken bij de bekende instanties.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: MediaMedics hengelt naar mijn persoonsgegevens

Ongelezen bericht door berndv »

Moneyman schreef:
10 jan 2019 15:19
@Marnix: als je het verschil tussen een schrijffout en onnodig hoofdlettergebruik niet begrijpt, kan je misschien beter gewoon niet reageren.
technisch gezien meer een stijlfout dan een schrijffout. Daarnaast mag je overigens wel "die" gebruiken in een bijzin welke verwijst naar een "het"-woord.
https://taaladvies.net/taal/advies/vraa ... et_meisje/
tot zover de taalles

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: MediaMedics hengelt naar mijn persoonsgegevens

Ongelezen bericht door Erthanax »

Maar niet altijd en niet in het onderhavige geval:
taaladvies.net schreef:De voorwaarden zijn dat het het-woord een persoon aanduidt en dat het gaat om een uitbreidende bijvoeglijke bijzin:
Wie de weggelaten voorbeelden wil zien, moet zelf maar even klikken of tikken op de eerder gegeven link.
Tot zover het taaladvies :D.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: MediaMedics hengelt naar mijn persoonsgegevens

Ongelezen bericht door berndv »

hahaha, je hebt helemaal gelijk, ik probeerde me er nog uit te redden. Poging mislukt.

Frank van de Struik
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2018 12:32

Re: MediaMedics hengelt naar mijn persoonsgegevens

Ongelezen bericht door Frank van de Struik »

Theotrucker schreef:
10 jan 2019 15:14
En wat gaat het nu worden? Kijken wie de langste adem heeft? Dat ga je verliezen denk ik. Het loont ook niet voor een rechtszaak en dat weten ze.
Het gaat mij niet om die lullige 75,00 en ga ook geen rechtszaak beginnen. Het gaat erom dat ik na de betaling van de klant (met een melding dat ik het geld binnen 1 dag op de rekening krijg zoals normaal) en nadat ik de goederen geleverd heb aan deze klant ik nu ineens geen geld krijg en moet ik mij bank toestemming geven om al mijn gegevens alsmede adres gegevens aan Media Medics b.v te Delft dior te geven. Dit zie ik toch als een soort van chantage of gewoon dwingen tot.

Maar goed maakt verder niets uit wij doen verder nooit meer iets met Media Medics wij gebruikte enkel deze "service" zodat de klant direct zijn goederen kan krijgen zonder soms 2 tot 3 dagen te wachten op een overboeking.
mvg
Frank de Struikrover

Frank van de Struik
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2018 12:32

Re: MediaMedics hengelt naar mijn persoonsgegevens

Ongelezen bericht door Frank van de Struik »

ManchesterU15 schreef:
10 jan 2019 15:43
Als zij een onderzoek doen naar witwas praktijken o.i.d. zullen zij dit u niet kenbaar maken. Zij vragen de gegevens op die zij nodig achten om voor een juiste betaling te zorgen.
chrisd1 schreef:
10 jan 2019 09:35
ManchesterU15 schreef:
09 jan 2019 17:02
Je staat hier onder je volledige naam geregistreerd, maar je persoonsgegevens afstaan voor de afhandeling van de betaling doe je niet.
M.i. off-topic.
Ben ik niet volledig met je eens, het geeft aan dat het wel oke is om op internet onder je volledige naam te publiceren, maar een bedrijf met een bankvergunning niet te vertrouwen op hun privacy beleid.

M.I. werk je gewoon mee als je niks te verbergen hebt. Wel zou ik, bij misbruik van je gegevens, waar de TS bang voor is, aan de bel trekken bij de bekende instanties.
FRank de Struikrover is de naam maar goed dat klinkt zo vreemd.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: MediaMedics hengelt naar mijn persoonsgegevens

Ongelezen bericht door Rinustp »

Frank je kunt je beroepen op de nieuwe privacywet.
Die verbiedt bedrijven om persoonsinfo te vragen voor zaken waarvoor ze die helemaal niet nodig heeft.
Je geeft aan bang te zijn dat zij met je persoonsgegevens aan de haal gaan. Gezien de situatie lijkt me dat helemaal niet ondenkbaar.

Vraag ze om uitleg waarom ze deze gegevens nodig hebben en wijs ze op de nieuwe privacywetgeving.
Als ze dan nog geen kant uitwillen kan je advies opvragen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Niet dat je iets aan die instantie hebt (is mijn ervaring) maar het kan je misschien op een idee brengen.

Gesloten