LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderzoek Fraude Belastingdienst

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
CornelisKeeman
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2018 08:17

Onderzoek Fraude Belastingdienst

Ongelezen bericht door CornelisKeeman »

Geachte Forumbezoeker,

Ik ben een onderzoek gestart naar Fraude en Misstanden bij de Belastingdienst te Eindhoven en Breda.
Ben enige tijd geleden zelf door de politie in opdracht van de belastingdienst/douane met mijn voertuigen van de weggehaald zonder de vereiste papieren of documenten. (hernieuwd bevel tot betaling etc.) Deze voertuigen zijn zijn inmiddels (onrechtmatig) verkocht door de belastingdienst.
De documenten en processen-verbaal die hiervoor opgemaakt zijn staan vol met onjuiste informatie, vervalste handtekeningen etc. Op vragen, bezwaarschriften, WOB-verzoeken, klaagschriften wordt ontwijkend gereageerd of worden zelfs niet in behandeling genomen. Ik weet tot op de dag van vandaag bijvoorbeeld niet wat de voertuigen opgebracht hebben en waar de opbrengst mee verrekend is.
De executieverkoop geschied niet op de manier zoals deze volgens de wet voorgeschreven is.
Zowel door de politie als de belastingdienst en het Openbaar Ministerie weigeren om antwoord of een reactie te geven op de gang van zaken.

Middels dit forum zoek ik medegedupeerden die door de politie met hun voertuig van de weg zijn gehaald zonder de vereiste documenten, waarna deze voertuigen door de belastingdienst in beslag zijn genomen.
Waarna deze voertuigen zijn 'teruggekocht' dmv. betaling van de verschuldigde belasting en de takel- en stallingskosten oftewel executoriaal zijn verkocht. Zoals uit mijn onderzoek tot nu toe blijkt gaat het om honderden, duizenden voertuigen die op een onrechtmatige manier van de weg zijn gehaald.

U zou mij als medegedupeerde van dienst zijn om contact met mij op te nemen via dit Forum om zo gezamenlijk deze fraude en (mogelijke , zeer waarschijnlijke) corruptie aan de kaak te kunnen stellen. Ik heb de bewijsvoering bijna rond, maar mis nog enkele kleine details om de belastingdienst hiermee te confronteren en om de stap naar de rechter te kunnen zetten.

U kunt contact met mij opnemen via dit forum of een mail sturen naar: *knip*

Graag uw reactie,

Met vriendelijke groeten,

C.G.A.M. Keeman
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jan 2019 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonlijk e-mailadres en promotie voor boek verwijderd

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onderzoek Fraude Belastingdienst

Ongelezen bericht door Moneyman »

CornelisKeeman schreef:
11 jan 2019 11:08
Geachte Forumbezoeker,

Ik ben een onderzoek gestart naar Fraude en Misstanden bij de Belastingdienst te Eindhoven en Breda.
Ben enige tijd geleden zelf door de politie in opdracht van de belastingdienst/douane met mijn voertuigen van de weggehaald zonder de vereiste papieren of documenten. (hernieuwd bevel tot betaling etc.) Deze voertuigen zijn zijn inmiddels (onrechtmatig) verkocht door de belastingdienst.
De documenten en processen-verbaal die hiervoor opgemaakt zijn staan vol met onjuiste informatie, vervalste handtekeningen etc. Op vragen, bezwaarschriften, WOB-verzoeken, klaagschriften wordt ontwijkend gereageerd of worden zelfs niet in behandeling genomen. Ik weet tot op de dag van vandaag bijvoorbeeld niet wat de voertuigen opgebracht hebben en waar de opbrengst mee verrekend is.
De executieverkoop geschied niet op de manier zoals deze volgens de wet voorgeschreven is.
Zowel door de politie als de belastingdienst en het Openbaar Ministerie weigeren om antwoord of een reactie te geven op de gang van zaken.

Middels dit forum zoek ik medegedupeerden die door de politie met hun voertuig van de weg zijn gehaald zonder de vereiste documenten, waarna deze voertuigen door de belastingdienst in beslag zijn genomen.
Waarna deze voertuigen zijn 'teruggekocht' dmv. betaling van de verschuldigde belasting en de takel- en stallingskosten oftewel executoriaal zijn verkocht. Zoals uit mijn onderzoek tot nu toe blijkt gaat het om honderden, duizenden voertuigen die op een onrechtmatige manier van de weg zijn gehaald.

U zou mij als medegedupeerde van dienst zijn om contact met mij op te nemen via dit Forum om zo gezamenlijk deze fraude en (mogelijke , zeer waarschijnlijke) corruptie aan de kaak te kunnen stellen. Ik heb de bewijsvoering bijna rond, maar mis nog enkele kleine details om de belastingdienst hiermee te confronteren en om de stap naar de rechter te kunnen zetten.

U kunt contact met mij opnemen via dit forum of een mail sturen naar: *knip*

Graag uw reactie,

Met vriendelijke groeten,

C.G.A.M. Keeman
Bijzonder verhaal. Je hebt de bewijsvoering voor corruptie en fraude in je eigen zaak bijna rond, maar je hebt anderen nodig om het verhaal compleet te krijgen?

Ik lees vooral veel stellingen, maar niets concreets. Ik hoop dat niemand zich voor het karretje van jouw boek laat spannen.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Onderzoek Fraude Belastingdienst

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Er staat een hele muur van tekst maar vrees dat er veel meer aan dit verhaal hangt. er zijn meerdere wagens van de weg gehaalt en verkocht. Heeft u zoveel schulden dan? waren dit zakelijke auto's?
Het is echt niet dat de politie willekeurig mensen van de weg plukt en hun auto verkoopt zonder reden.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Onderzoek Fraude Belastingdienst

Ongelezen bericht door BL2 »

onjuiste informatie, vervalste handtekeningen
Je beweert nogal wat, en dat bij duizenden voertuigen.
Als je beweringen juist zijn vraag ik mij af waarom geen van al die andere honderden gedupeerden niet aan de bel getrokken hebben.
Verder lang verhaal maar zonder controleerbare stellingen.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Onderzoek Fraude Belastingdienst

Ongelezen bericht door john18 »

Moneyman schreef:
11 jan 2019 11:14
Bijzonder verhaal. Je hebt de bewijsvoering voor corruptie en fraude in je eigen zaak bijna rond, maar je hebt anderen nodig om het verhaal compleet te krijgen?

Ik lees vooral veel stellingen, maar niets concreets. Ik hoop dat niemand zich voor het karretje van jouw boek laat spannen.
jazeker bijzonder. Zijn bewijs hoeft hij hier niet te melden. Waar word gewerkt word fouten gemaakt. En soms zelfs de fouten weggemoffeld. Hij zoekt mede gedupeerde wat zijn eventuele zaak sterker maakt en ook nog eens een systematisch misbruik vormt.
BL2 schreef:
11 jan 2019 16:00
onjuiste informatie, vervalste handtekeningen
Je beweert nogal wat, en dat bij duizenden voertuigen.
Als je beweringen juist zijn vraag ik mij af waarom geen van al die andere honderden gedupeerden niet aan de bel getrokken hebben.
Verder lang verhaal maar zonder controleerbare stellingen.
Hoe lang heeft het geduurd met incasso-f36/onterecht-beslag-door-deurw ... 84623.html Dat nu dus mogelijk groter is.

Goh zou het misschien ook niet mis kunnen zijn bij de belastingdienst. Ik weet het niet en vind dat ts zijn zaak en mogelijke andere gerust mag onderzoeken enz. Zijn link naar zijn site is weg. En dat hij advocaat bestuursrecht/belastingrecht is sta ik wel van te kijken.
Dat bezwaarschiften en verzoek op inzake en betalingen/verrekeningen niet krijgt dan lijkt me er wel iets te zijn. Maar wat dat weten wij niet.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onderzoek Fraude Belastingdienst

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De politie handelt in opdracht van de belastingdienst. Voordat dat gebeurt zijn er al diverse brieven naar u gestuurd. De politie op de weg heeft echt geen documenten bij zich. Zij kunnen enkel opvragen waarom en moeten daarop handelen.
Maar als er voor de in beslagname al onjuiste gegevens naar u gestuurd worden, waarom dan geen jurist op de zaak gezet? Voordat een auto in beslag genomen wordt is er al maanden communicatie aan vooraf gegaan.

Aan ervaringen van anderen hebt u niets. Het is uw zaak tegen de belastingdienst. U kunt in de rechtbank niet aankomen met het verhaal "ja, maar meneer x heeft er ook last van".

U roept hier een hoop, maar zegt niets. U laat het nu voorkomen alsof de politie onrechtmatig handelt en ten onrechte alle voertuigen in beslag neemt. Als een overheidsinstelling een beslag gaat leggen, dan weet u dat op voorhand. U weet ook wat de reden is. Het kan nooit zo zijn dat u uit het niets aan de kant wordt gezet, uw auto in beslag genomen wordt en dat u die moet terug kopen. Er kloppen een hoop zaken niet in uw verhaal.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Onderzoek Fraude Belastingdienst

Ongelezen bericht door john18 »

Totaal niks met fraude te maken maar wel zeer winstgevend manier om te verdienen.
De kosten voor de betekening van het dwangbevel zijn afhankelijk van de hoogte van de belastingschuld:
•Bij een belastingschuld tot € 90 zijn de betekeningskosten € 41.
•Bij een belastingschuld vanaf € 90 zijn de betekeningskosten € 41 voor de eerste € 45 belastingschuld plus € 4 voor elke volgende volle € 45.

De kosten voor de betekening van het dwangbevel zijn hoogstens € 12.197.
bron: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... dwangbevel

met b.v. een schuld van 20.000euro krijg je kosten van 1773,78 euro Terwijl je bij een schuld van minder dan 90 euro 41 euro kosten hebt. Wat kost een dwangbevel nou echt voor de? ze doen het per post of belastingdeurwaarder. Post kost niet zoveel. Deurwaarder weet ik niet.

De belastingdienst hoeft zelfs niet naar een rechter voor beslag ofzo. Dus als ze zeggen dit moet je betalen {dat weten ze altijd zo goed :shock: }. Dan sta je nergens. Ze wisten b.v. het volgende ook al en het boeide ze niet. https://www.ad.nl/binnenland/belastingd ... ~abdc7553/

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/arti ... tingdienst

Word tijd dat er serieus aan de bel word getrokken. Vooral het bovenstaande van de ad. Hiervoor zou celstraf of zeer grote boet voor moeten komen naar de bewuste medewerkers/inspecteurs.

Als overheidsorgaan die beslag mogen leggen zonder tussenkomst rechter dan zouden ze 1000% zeker van hun zaak moeten zijn en niet b.v. 90%. Maar vooral fouten onmiddellijk herstellen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onderzoek Fraude Belastingdienst

Ongelezen bericht door Moneyman »

john18 schreef:
11 jan 2019 17:56
Totaal niks met fraude te maken maar wel zeer winstgevend manier om te verdienen.
De kosten voor de betekening van het dwangbevel zijn afhankelijk van de hoogte van de belastingschuld:
•Bij een belastingschuld tot € 90 zijn de betekeningskosten € 41.
•Bij een belastingschuld vanaf € 90 zijn de betekeningskosten € 41 voor de eerste € 45 belastingschuld plus € 4 voor elke volgende volle € 45.

De kosten voor de betekening van het dwangbevel zijn hoogstens € 12.197.
Wat een rare conclusie. Het enige wat je laat zien is de opbouw van de invorderingskosten. En je conclusie is “zeer winstgevend im te verdienen”? Je hebt geen idee waar je het over hebt.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Onderzoek Fraude Belastingdienst

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het lijkt me dat er met TS meer aan de hand is dan hij hier schrijft.
Als men netjes zijn belastingcenten betaald wordt er ook geen beslag gelegd en zeker niet op meerdere voertuigen.
Dat er jaarlijks duizenden voertuigen onterrecht beslagen worden lijkt me ook onzin. Als dit zo zou zijn was er allang media aandacht aan besteed.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onderzoek Fraude Belastingdienst

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Komkommertijd schreef:
12 jan 2019 10:34
viewtopic.php?f=1&t=179871&p=2494641#p249464
Hier lees ik dat hij motorrijtuigenbelasting niet op tijd betaalde, en niet ontvangen maar wonen in Camper, dan komt de post niet aan... en ik vermoed dat er nog meer is.....
Dat verklaard een hoop. Iedereen moet ergens ingeschreven staan op een adres. Schijnbaar stond TS ergens ingeschreven waar hij niet verbleef. Dat is natuurlijk niet de schuld van de politie of belastingdienst. En op het moment dat je een motorvoertuig bezit, dan weet je dat je hier motorrijtuigenbelasting en verzekering moet betalen. Als je die niet betaald is het ook niet de schuld van anderen. Om dan de schuld elders te gaan zoeken omdat de politie geen inzicht mag hebben waarom iets in beslag genomen moet worden is natuurlijk de omgekeerde wereld. TS heeft een conflict met de belastingdienst en zal het daar mee moeten uitvechten. Niet met de politie die enkel handhavend optreedt.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onderzoek Fraude Belastingdienst

Ongelezen bericht door kuklos »

Komkommertijd schreef:
12 jan 2019 11:02
Ik zag 2e bericht van begin 2018....en daar vraag stellen en niet meer terug gekomen!
Dit soort mensen hoef je ook niet serieus te nemen. Tweemaal een bericht plaatsen, en nooit meer in je eigen topic terugkeren en toch hulp vragen?

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Onderzoek Fraude Belastingdienst

Ongelezen bericht door BL2 »

En Komkommer welke uitgerekend zonder het te weten de camper van TS overneemt via een veiling, de wereld is klein en moet niet gekker worden.
Laatst gewijzigd door BL2 op 12 jan 2019 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Onderzoek Fraude Belastingdienst

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik ben juist wel blij dat ik lid ben van die club. Als trouweledenvoordeel krijg ik gratis hulp bij noodgevallen en ook nog korting op mijn woonlasten :D.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Onderzoek Fraude Belastingdienst

Ongelezen bericht door john18 »

Moneyman schreef:
11 jan 2019 20:08
john18 schreef:
11 jan 2019 17:56
Totaal niks met fraude te maken maar wel zeer winstgevend manier om te verdienen.
De kosten voor de betekening van het dwangbevel zijn afhankelijk van de hoogte van de belastingschuld:
•Bij een belastingschuld tot € 90 zijn de betekeningskosten € 41.
•Bij een belastingschuld vanaf € 90 zijn de betekeningskosten € 41 voor de eerste € 45 belastingschuld plus € 4 voor elke volgende volle € 45.

De kosten voor de betekening van het dwangbevel zijn hoogstens € 12.197.
Wat een rare conclusie. Het enige wat je laat zien is de opbouw van de invorderingskosten. En je conclusie is “zeer winstgevend im te verdienen”? Je hebt geen idee waar je het over hebt.
Zie je niet wat ik bedoel?

De tekst moet duidelijk zijn. Als gemiddelde Nederlander lees je hier dus op de site van de belastingdienst wat ik schreef. Maar iemand die meer over dit soort zaken weet die interpreteert de tekst meteen hoe het hoort te zijn. Dat is: met dien verstande dat niet meer verschuldigd is dan € 12.197,-.

De belastingdienst praat over de kosten betekenen van de dwangbevel en die max 12.191 max mag zijn maar het gaat eigenlijk over de max totale schuld en zonder aanmaningskosten.

Zo krijg je dus verwarring voor mensen. Mensen zijn niet altijd hoog opgeleid.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Onderzoek Fraude Belastingdienst

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dus volgens i zou de totale belastingschuld dus max 12k zijn. onzin natuurlijk

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onderzoek Fraude Belastingdienst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En niemand veronderstelt natuurlijk dat het bedrag van de schuld inclusief de kosten tot dat maximum wordt beperkt. Grote onzin.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Onderzoek Fraude Belastingdienst

Ongelezen bericht door john18 »

juliomariner schreef:
12 jan 2019 20:04
Dus volgens i zou de totale belastingschuld dus max 12k zijn. onzin natuurlijk
Nee even terug lezen
De kosten voor de betekening van het dwangbevel zijn afhankelijk van de hoogte van de belastingschuld:
De kosten voor de betekening van het dwangbevel zijn hoogstens € 12.197.
mmm

het moet zijn: Dwangbevelkosten bij een gevorderde som tot € 90,- = € 41,-, verhoogd met € 4,- voor elk geheel bedrag van € 45,-
waarmee de gevorderde som € 45,- te boven gaat, met dien verstande dat niet meer verschuldigd is dan € 12.197,-.

https://www.cannockchase.nl/upload/nieu ... 202018.pdf
https://www.cannockchase.nl/nieuws/kost ... enwet-2018

Het gaat erom hoe het bij de site van de belastingdienst staat en hoe het hoort te zijn. De enorme misverstanden die dat intern zoals extern kan opleveren bij mensen.
En niemand veronderstelt natuurlijk dat het bedrag van de schuld inclusief de kosten tot dat maximum wordt beperkt. Grote onzin.
zoals je het leest word de kosten voor het betekening tot een max van € 12.197 gemaakt volgens de site van de belastingdienst en dat klopt dus niet.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onderzoek Fraude Belastingdienst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U leest verkeerd. Al heb je bijvoorberld drie miljoen schuld dan geldt nog steeds.



De kosten voor de betekening van het dwangbevel zijn hoogstens € 12.197.

Bron site belastingdienst.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onderzoek Fraude Belastingdienst

Ongelezen bericht door Moneyman »

john18 schreef:
12 jan 2019 19:46
Moneyman schreef:
11 jan 2019 20:08
john18 schreef:
11 jan 2019 17:56
Totaal niks met fraude te maken maar wel zeer winstgevend manier om te verdienen.
Wat een rare conclusie. Het enige wat je laat zien is de opbouw van de invorderingskosten. En je conclusie is “zeer winstgevend im te verdienen”? Je hebt geen idee waar je het over hebt.
Zie je niet wat ik bedoel?

De tekst moet duidelijk zijn. Als gemiddelde Nederlander lees je hier dus op de site van de belastingdienst wat ik schreef. Maar iemand die meer over dit soort zaken weet die interpreteert de tekst meteen hoe het hoort te zijn. Dat is: met dien verstande dat niet meer verschuldigd is dan € 12.197,-.

De belastingdienst praat over de kosten betekenen van de dwangbevel en die max 12.191 max mag zijn maar het gaat eigenlijk over de max totale schuld en zonder aanmaningskosten.

Zo krijg je dus verwarring voor mensen. Mensen zijn niet altijd hoog opgeleid.
De informatie op de site is gewoon correct, in tegenstelling tot jouw interpretatie.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Onderzoek Fraude Belastingdienst

Ongelezen bericht door john18 »

Lady1234 schreef:
12 jan 2019 21:29
U leest verkeerd. Al heb je bijvoorberld drie miljoen schuld dan geldt nog steeds.



De kosten voor de betekening van het dwangbevel zijn hoogstens € 12.197.

Bron site belastingdienst.
Dat is dus winstgevend voor een brief of een bezoek van de deurwaarder.

https://www.mulderijbedrijfsjuristen.nl ... wijziging/
Doel van de regeling is dat alleen de daadwerkelijk gemaakte kosten mogen worden gevorderd
https://www.mulderijbedrijfsjuristen.nl ... wijziging/
Moneyman schreef:
12 jan 2019 21:33
john18 schreef:
12 jan 2019 19:46
Moneyman schreef:
11 jan 2019 20:08
Wat een rare conclusie. Het enige wat je laat zien is de opbouw van de invorderingskosten. En je conclusie is “zeer winstgevend im te verdienen”? Je hebt geen idee waar je het over hebt.
Zie je niet wat ik bedoel?

De tekst moet duidelijk zijn. Als gemiddelde Nederlander lees je hier dus op de site van de belastingdienst wat ik schreef. Maar iemand die meer over dit soort zaken weet die interpreteert de tekst meteen hoe het hoort te zijn. Dat is: met dien verstande dat niet meer verschuldigd is dan € 12.197,-.

De belastingdienst praat over de kosten betekenen van de dwangbevel en die max 12.191 max mag zijn maar het gaat eigenlijk over de max totale schuld en zonder aanmaningskosten.

Zo krijg je dus verwarring voor mensen. Mensen zijn niet altijd hoog opgeleid.
De informatie op de site is gewoon correct, in tegenstelling tot jouw interpretatie.
Toelichting op uw stelling zou gewenst zijn. Vooral het stukje dat een dwangbevel max € 12.197,-. mag kosten. Praat niet over de schuld maar de uitbrengen van een dwangbevel zo als het volgende quote zegt.
De kosten voor de betekening van het dwangbevel zijn hoogstens € 12.197.

Gesloten