LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ook problemen met slimme meters die nú geplaatst worden?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
jonis
Berichten: 2745
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Ook problemen met slimme meters die nú geplaatst worden?

Ongelezen bericht door jonis »

Lady1234 schreef:
13 jan 2019 00:31
En als u niet thuis bent, zet u dan de koelkast uit, en de vriezer? En zet u dan soms niet juist de vaatwasser aan of de wasmachine?

Mensen doen echt compleet kierewiet met die meter.
Nou....de meter van Itron, die in november bij mij is geplaatst moest alweer vervangen worden. Dat was pas echt kierewiet.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ook problemen met slimme meters die nú geplaatst worden?

Ongelezen bericht door bprosman »

Weleens van Spectre en/of Meltdown gehoord? IoT wordt steeds bedreigender....
Spectre heeft James Bond toch opgelost ? :wink:
Voor mij zit het grootste voordeel in dat ik :
A. Geen meteropnemer in huis hoef te hebben en / of niet met mijn hoofd in de meterkast moet gaan hangen om de meter af te lezen, te mailen met de kans op fouten en vergeten.
B. Daar ik in de winter nog wel eens elektrisch bij-verwarm in mijn "klusgarage", en in de zomer de Airco aardig heeft staan draaien, heb ik realtime inzicht of ik uitkom met mijn maandelijkse voorschot zodat ik bij mijn eindafrekening hier geen topic hoef te plaatsen hoe hard ik geschrokken ben.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ook problemen met slimme meters die nú geplaatst worden?

Ongelezen bericht door reggie2 »

bprosman schreef:
13 jan 2019 11:12
Voor mij zit het grootste voordeel in dat ik :
A. Geen meteropnemer in huis hoef te hebben en / of niet met mijn hoofd in de meterkast moet gaan hangen om de meter af te lezen, te mailen met de kans op fouten en vergeten.
Als dat het grootste probleem is, dan valt dat nog wel mee.

Mensen hoeven de slimme meter niet te nemen, bij ons is er ook een gewone meter geplaatst, die van ons was afgekeurd.

Als iemand geen slimme meter wil hebben, dan gewoon weigeren.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ook problemen met slimme meters die nú geplaatst worden?

Ongelezen bericht door bprosman »

Als dat het grootste probleem is, dan valt dat nog wel mee.
Verder heb ik aardig inzicht hoe de beveiliging van de slimme meter geregeld is om te weten dat de "hack" scenarios voorlopig niet meer zijn dan gezellige borrelpraat net als het Radar topic en het onderzoek van Frank Leferink wat als een nachtkaars is uitgegaan.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ook problemen met slimme meters die nú geplaatst worden?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Mij gaat het niet om de "hacks" of dat borrelpraat is of niet dat weet zowel jij als ik niet.

Het feit dat iemand de meter niet wil om wat voor reden dan ook , moet gewoon mogelijk zijn. En gelukkig is het mogelijk want je bent niet verplicht die meter te nemen. Ondanks dat proberen de lui van het net beheer het wel.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ook problemen met slimme meters die nú geplaatst worden?

Ongelezen bericht door bprosman »

dat weet zowel jij als ik niet.
Gewaagde uitspraak.
Maar goed, ook dit dooft uit, over een paar jaar staan alle Ferraris meters op de "afkeurlijst" en heb je alleen nog de keuze om het "slimme deel" aan of uit te zetten. Met die keuze (die je ook nu al hebt) snap ik het weigeren sowieso al niet.
Maar goed, ik hoor kleine kinderen ook wel eens roepen "Dat wil ik niet" en als de ouders dan vragen "Waarom niet" is het antwoord : "Weet ik niet" .

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ook problemen met slimme meters die nú geplaatst worden?

Ongelezen bericht door 16again »

bprosman schreef:
13 jan 2019 11:25
….. het onderzoek van Frank Leferink wat als een nachtkaars is uitgegaan.
wellicht hebben de netbeheerders met stille trom al hele series slimme electriciteitsmeters vervangen. Bij mijn schoonvader hangt ook al de 2e

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ook problemen met slimme meters die nú geplaatst worden?

Ongelezen bericht door reggie2 »

bprosman schreef:
13 jan 2019 13:10
dat weet zowel jij als ik niet.
Gewaagde uitspraak.
Maar goed, ook dit dooft uit, over een paar jaar staan alle Ferraris meters op de "afkeurlijst" en heb je alleen nog de keuze om het "slimme deel" aan of uit te zetten. Met die keuze (die je ook nu al hebt) snap ik het weigeren sowieso al niet.
" .

Dat zien we over een paar jaar dan wel. Jij hoeft het ook niet te snappen, als wij het maar snappen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ook problemen met slimme meters die nú geplaatst worden?

Ongelezen bericht door bprosman »

wellicht hebben de netbeheerders met stille trom al hele series slimme electriciteitsmeters vervangen. Bij mijn schoonvader hangt ook al de 2e
Dat is toch ook een oplossing. Dan steken ze er blijkbaar meer energie (pun intended) in dan Radar

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ook problemen met slimme meters die nú geplaatst worden?

Ongelezen bericht door 16again »

De oplossing is natuurlijk OK, de stille trom minder.
Die netbeheerders hadden ook weinig keus dan er effort in steken.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ook problemen met slimme meters die nú geplaatst worden?

Ongelezen bericht door alfatrion »

renewouters schreef:
12 jan 2019 21:58
Toch wel opvallend dat jullie dat moderne internet gebruiken om te klagen over nieuwe dingen.
Je weet kennelijk niet hoe oud het internet is.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Ook problemen met slimme meters die nú geplaatst worden?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Alle verandering roept weerstand op. Dat is menselijk. Dat wil NIET zeggen dat verandering geen verbetering zou kunnen zijn.

In het geval van de slimme meter valt het mij telkens weer op hoeveel notoire onzin over dit nieuwe fenomeen verzonnen wordt. De afdeling bangmakerij heeft bij de meeste angsthazen duidelijk ingang gevonden met maar één doel, de vooruitgang tegenhouden.

Eveneens opvallend dat positieve verhalen van de inmiddels honderdduizenden, misschien wel miljoenen gebruikers, nauwelijks te lezen zijn. Als men weinig te klagen heeft over een betrouwbaar product dan schrijft men daar doorgaans niet over. Misschien, voor de twijfelaars, wel de beste indicatie over hoe het uiteindelijke gebruik van de slimme meters bij gebruikers daarvan in de aarde valt.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ook problemen met slimme meters die nú geplaatst worden?

Ongelezen bericht door 16again »

even selectief quoten…..
BreejKC schreef:
13 jan 2019 14:10
In het geval van de slimme meter valt het mij telkens weer op hoeveel notoire onzin over dit nieuwe fenomeen verzonnen wordt
…...
Eveneens opvallend dat positieve verhalen van de inmiddels honderdduizenden, misschien wel miljoenen gebruikers, nauwelijks te lezen zijn.
Is die slimme meter dan werkelijk "the best thing since sliced bread" ?

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ook problemen met slimme meters die nú geplaatst worden?

Ongelezen bericht door angel1978 »

BreejKC schreef:
13 jan 2019 14:10
Alle verandering roept weerstand op. Dat is menselijk. Dat wil NIET zeggen dat verandering geen verbetering zou kunnen zijn.

In het geval van de slimme meter valt het mij telkens weer op hoeveel notoire onzin over dit nieuwe fenomeen verzonnen wordt. De afdeling bangmakerij heeft bij de meeste angsthazen duidelijk ingang gevonden met maar één doel, de vooruitgang tegenhouden.

Eveneens opvallend dat positieve verhalen van de inmiddels honderdduizenden, misschien wel miljoenen gebruikers, nauwelijks te lezen zijn. Als men weinig te klagen heeft over een betrouwbaar product dan schrijft men daar doorgaans niet over. Misschien, voor de twijfelaars, wel de beste indicatie over hoe het uiteindelijke gebruik van de slimme meters bij gebruikers daarvan in de aarde valt.

Idd wat een onzin wordt er regelmatig geplaatst.. hier bijv:
BreejKC schreef:Natuurlijk mag u die slimme meter weigeren. Maar uiteindelijk zullen we er toch allemaal aan moeten als die oude meters versleten raken of geen goede meting meer doen. Als u dan de gratis plaatsing geweigerd heeft, ja dan worden kosten in rekening gebracht. Aan u de keus

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ook problemen met slimme meters die nú geplaatst worden?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
13 jan 2019 14:19
Is die slimme meter dan werkelijk "the best thing since sliced bread" ?
Wat mij betreft niet, behalve dat ik er simpelweg gemak van heb. Maar zo slim en verbeterend is’tie niet.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ook problemen met slimme meters die nú geplaatst worden?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
13 jan 2019 14:20
16again schreef:
13 jan 2019 14:19
Is die slimme meter dan werkelijk "the best thing since sliced bread" ?
Wat mij betreft niet, behalve dat ik er simpelweg gemak van heb. Maar zo slim en verbeterend is’tie niet.
Wat mij betreft ook niet. Het voegt zo weinig toe dat ik m voorlopig geweigerd heb, hoewel ik er op zich niet echt een bezwaar tegen heb.. dus uiteindelijk zal ie er wel een keer komen..

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ook problemen met slimme meters die nú geplaatst worden?

Ongelezen bericht door bprosman »

Is die slimme meter dan werkelijk "the best thing since sliced bread" ?
Nee maar slechter ook niet. Even de nuance in de discussie brengen, er LIJKEN meters geweest te zijn met een afwijking, dan heb je als consument een probleem, dat kan geld kosten en een aardige kluif het tegendeel te bewijzen, maar met een handig familielid zeker niet onhaalbaar. Maar er zijn nog nooit doden gevallen. Regelmatig hoor ik op de radio terugroepactie van Toyota,Mercedes etc. iedere keer is het weer "de grootste in hun bestaan" , bij Mercedes zelfs met brandgevaar. Maar heb Radar nog nooit horen roepen om automerk X of Y maar niet meer te kopen vanwege een KANS op een ongeluk. En dan voor de "Privacy hobbyisten", er ooit wel eens bij stilgestaan wat er allemaal opgeslagen word bij een aanrijding met een auto op het moment van "Impact" ?. De verhalen van "Ik reed echt maar 30 edelachtbare en had de gordel echt om" worden al jaren dmv de boordcomputer onderuit gehaald.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ook problemen met slimme meters die nú geplaatst worden?

Ongelezen bericht door reggie2 »

bprosman schreef:
13 jan 2019 15:07

dat kan geld kosten en een aardige kluif het tegendeel te bewijzen, maar met een handig familielid zeker niet onhaalbaar.
Ten eerste moet je een familielid hebben die dat kan.

Ten tweede ga jij er van uit dat mensen de meter niet willen hebben vanwege de negatieve klachten hierover.

Wel eens aan gedacht dat er ook nog mensen zijn die deze hype niet willen??

Ik heb er helemaal geen problemen mee om 1 x per jaar de standen door te geven.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ook problemen met slimme meters die nú geplaatst worden?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Er waren ook mensen die de hype van de stoomtrein en de auto niet wilden. Gelukkig hebben die ook niet al teveel invloed gehad.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ook problemen met slimme meters die nú geplaatst worden?

Ongelezen bericht door bprosman »

Wel eens aan gedacht dat er ook nog mensen zijn die deze hype niet willen??
Dan is het dus eigenlijk het niet willen alleen om het niet willen. Maar goed, gelukkig sterven deze mensen net als de Ferraris meter tzt uit en over 10 jaar hoor je dr niemand meer over.

Gesloten