Loopt de vakantiebeurs in Utrecht op zijn eind?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
limburgs
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 jun 2018 17:04

Re: Loopt de vakantiebeurs in Utrecht op zijn eind?

Ongelezen bericht door limburgs »

Ik ben vrijdag samen met mijn man en een ander koppel voor het eerst naar de vakantiebeurs geweest. Persoonlijk vond ik het best leuk om eens rond te snuffelen en ideën op te doen. Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt met welke insteek je erheen gaat . Zoek je gericht naar een bepaald land / streek en is hier weinig over aanwezig , dan kan het inderdaad tegenvallen. Het grootste gedeelte zijn inderdaad verre , vaak luxe reizen. Voor kamperen of een motor vakantie in de Benelux of Europa was vrij weinig aanbod.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Loopt de vakantiebeurs in Utrecht op zijn eind?

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar ook voor zulke reizen kan zijn vakantiebeurs juist inspirerend zijn. Want je wilt wel een beetje weten waar de leuke en mooie dingen zijn. Want bijvoorbeeld 'midden Amerika' is nog een behoorlijk groot gebied, dan is het handig om bij zo'n beurs de inspiratie te krijgen om bijvoorbeeld een ticket naar Costa Rica te nemen. En natuurlijk kijk je ook verder via internet en boeken waar precies mooie en leuke plekken zijn.

Wat ik wel denk is dat het idee van zo'n beurs als verkooppunt wel voorbij is. Het worden eerder oriëntatiebeurzen. Daarbij zul je als beursorganisator dus eerder de VVV's en toeristenbureaus als standhouders moeten weten te strikken in plaats van reisbureaus.

Daarnaast heb je natuurlijk de doelgroep die voor het gemak gaan en wel alles georganiseerd willen hebben. Maar ook die groep zal niet snel bij een beurs meteen beslissen. Wel zullen zij voor bepaalde reisbureaus kunnen kiezen voor verdere oriëntatie. Dus even simpel gezegd, de reisbureaus voor bijzondere en duurdere reizen zullen ook op zo'n beurs wel thuis zijn.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Loopt de vakantiebeurs in Utrecht op zijn eind?

Ongelezen bericht door angel1978 »

kweenie schreef:
14 jan 2019 09:29
Maar ook voor zulke reizen kan zijn vakantiebeurs juist inspirerend zijn. Want je wilt wel een beetje weten waar de leuke en mooie dingen zijn. Want bijvoorbeeld 'midden Amerika' is nog een behoorlijk groot gebied, dan is het handig om bij zo'n beurs de inspiratie te krijgen om bijvoorbeeld een ticket naar Costa Rica te nemen. En natuurlijk kijk je ook verder via internet en boeken waar precies mooie en leuke plekken zijn.

Wat ik wel denk is dat het idee van zo'n beurs als verkooppunt wel voorbij is. Het worden eerder oriëntatiebeurzen. Daarbij zul je als beursorganisator dus eerder de VVV's en toeristenbureaus als standhouders moeten weten te strikken in plaats van reisbureaus.
Maar als je daar dus niets meer kan verdienen als standhouder, dan zullen het aantal geïnteresseerden hiervoor flink minder zijn.
Daarnaast hoef je dan ook niet meer aan te komen met sta-geld, want dat verdien je nooit meer terug.
Logisch dus dat dan de grootte van de beurs flink terugloopt.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Loopt de vakantiebeurs in Utrecht op zijn eind?

Ongelezen bericht door G7 »

Wij zijn afgelopen zaterdag geweest en vond het eerlijk gezegd....armoe troef, dit keer. Enige positieve was, dat je niet meer het hele gebouw/hallen door hoefde en alles nu wat compacter stond opgesteld.

Wij gaan bijna ieder jaar en dat alleen maar voor de gezelligheid, maar die is er niet meer. Velen zijn drukker met hun mobieltje, dan dat ze mensen aanspreken. Ook ik heb niet gevonden waar ik voor kwam, maar heb thuis alles al zelf geregeld. Lang leve internet ! :D

De enige die het wel druk hadden, waren de kids club, heel leuk opgezet trouwens en de grote touroperators zoals Corendon, Tui en Kras. Ik had het idee dat zij goede zaken deden.

Iemand zei hier dat er weinig voor kampeerders was, nou ik vond het juist meer dan andere jaren, maar ja, daar kom ik dan weer niet voor.

Ik denk ook, dat het zijn langste tijd wel heeft gehad. Ergens ook wel weer jammer, want het was voor mij toch altijd een leuk dagje uit en bekenden ontmoeten daar.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Loopt de vakantiebeurs in Utrecht op zijn eind?

Ongelezen bericht door witte angora »

kweenie schreef:
14 jan 2019 09:29
Maar ook voor zulke reizen kan zijn vakantiebeurs juist inspirerend zijn. Want je wilt wel een beetje weten waar de leuke en mooie dingen zijn.
Juist hier gaat het om. Als je naar Amsterdam gaat, is met name het centrum ongelooflijk druk, zo druk dat het niet meer te doen is. Dat zijn de bekende plekken, zo ongeveer iedere toerist kun je daar vinden. Ga je iets buiten het centrum, dan kom je zomaar ineens op plekjes die niet alleen rustig zijn, maar ook ongelooflijke eye-openers.

Juist op een vakantiebeurs kun je op ideeën komen waar je anders niet op zou komen. Tenminste, daar ging ik eigenlijk vanuit. Intussen heb ik trouwens een gids op de kop weten te tikken over Berlijn: er staan 6 wandelingen in waarmee je een groot deel van de stad kunt zien. Inclusief eetadresjes en meer van dat soort informatie. Precies wat ik zocht.

Nathalie245
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2019 11:24

Re: Loopt de vakantiebeurs in Utrecht op zijn eind?

Ongelezen bericht door Nathalie245 »

Ik hoop dat ie volgend jaar gewoon doorgaat want ik haal er veel inspiratie en werk uit! Anders dan via social media ontmoet je nu de mensen en hun ervaringen en tips.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Loopt de vakantiebeurs in Utrecht op zijn eind?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

In 2021 schijnt de vakantiebeurs online geweest te zijn. Dat zou wel eens de doodsteek kunnen zijn geweest.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Loopt de vakantiebeurs in Utrecht op zijn eind?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

J. Deltoer schreef:
15 apr 2021 09:22
In 2021 schijnt de vakantiebeurs online geweest te zijn. Dat zou wel eens de doodsteek kunnen zijn geweest.
Prima toch om dit soort dingen online te gaan doen? Er zijn online tegenwoordig zoveel mogelijkheden om een beurs virtueel te houden (en dat gaat verder dan een statische site met informatie) dat je er niet meer fysiek hoeft te zijn. Via online kanalen kan je prima communiceren met de mensen van de diverse aanbieders (we werken immers ook al ruim een jaar op zo'n manier, dus een gesprekje met een vakantieaanbidder moet zeker online kunnen).

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Loopt de vakantiebeurs in Utrecht op zijn eind?

Ongelezen bericht door Erthanax »

PeterPeters1966 schreef:
17 apr 2021 09:33
(...) dus een gesprekje met een vakantieaanbidder moet zeker online kunnen).
Daar is/was de Vakantiebeurs voor bedoeld: contact tussen vakantieaanbieders en vakantieaanbidders :D
En dat kan inderdaad heel goed online geregeld worden.

Gesloten