LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kloptditwel schreef:
14 jan 2019 14:00
Dan moet je de draden erdoor halen, door de buis in het plafond steken en de schroeven (die niet meegeleverd zijn) door de schroefgaten doen. Anders glijdt het naar beneden. Draden aansluiten dus en dan kan men pas testen of het in orde is.
Om te testen hoeft de ventilator echt niet vastgeschroeft te worden. Dat heet in gebruik nemen. Testen is aansluiten op het lichtnet om te kijken of het werkt.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door crazyme »

Dit gaat weer verzanden in de discussie “wat mag je doen om te kijken of een product geschikt is”

Gezellig.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

crazyme schreef:
14 jan 2019 14:21
Dit gaat weer verzanden in de discussie “wat mag je doen om te kijken of een product geschikt is”

Gezellig.
Geschikt is weer een ander verhaal. Om een electrisch apparaat te testen hoef je alleen een stekker in het stopcontact te doen. Dus niet alles installeren en monteren.

kloptditwel
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 dec 2016 18:37

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door kloptditwel »

https://www.google.nl/amp/s/radar.avrot ... rugsturen/

Ik heb het denk ik al gevonden. Ook beschadigde artikelen mag een webshop niet weigeren dus en terugsturen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar de webshop mag wel de schade in rekening brengen. Die zou wel eens net zo hoog kunnen zijn als de waarde van het product...

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
14 jan 2019 14:05
Om te testen hoeft de ventilator echt niet vastgeschroeft te worden. Dat heet in gebruik nemen. Testen is aansluiten op het lichtnet om te kijken of het werkt.
Ik zie dat als iets dat noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking van de ventilator vast te stellen. Bovendien, zie ik een dergelijk argument als te kleinzerig om sirreus te nemen.
witte angora schreef:
14 jan 2019 14:37
Maar de webshop mag wel de schade in rekening brengen. Die zou wel eens net zo hoog kunnen zijn als de waarde van het product...
Een webshop mag alleen waardevermindering in rekeningen brengen die het gevolg is van een gebruik dat verder gaat dan wat noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking van de ventilator vast te stellen. De bewijslast ligt bij de verkoper. Ik zie dat hier niet gebeuren.

kloptditwel
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 dec 2016 18:37

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door kloptditwel »

Helemaal voor 100% in rekening brengen bij mij lijkt mij veel te veel. Ik zou max 20% van de aankoop redelijk vinden, maar ik heb nog steeds geen reactie gehad

Bovendien heeft hij mij niet aangegeven welke beschadigingen hij heeft geconstateerd. Normaal zou je daar toch foto's van meesturen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
14 jan 2019 14:51
Ik zie dat als iets dat noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking van de ventilator vast te stellen. Bovendien, zie ik een dergelijk argument als te kleinzerig om sirreus te nemen.
Zo te merken bent u geen klusser. Voordat je iets gaat monteren of installeren ga je eerst testen.
Voordat je een kast in elkaar gaat zetten kijk je of deze compleet is.
Voordat je een ingefreesde leiding gaat afwerken kijk je of die waterdicht is.
Voordat je een vloer gaat storten test je of de vloerverwarming werkt.
Voordat je iets in gebruik neemt test je dit.

De ventilator werkt ook zonder schroefgaten te maken. Je hoeft deze niet op te hangen om te testen. TS heeft nu een gebruikt artikel terug gestuurd met schroefgaten op zijn maat. Wat zou iemand anders daarmee kunnen?
Sowieso test je altijd eerst een elektrisch apparaat alvorens deze op te hangen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door angel1978 »

kloptditwel schreef:
14 jan 2019 14:54
Helemaal voor 100% in rekening brengen bij mij lijkt mij veel te veel. Ik zou max 20% van de aankoop redelijk vinden, maar ik heb nog steeds geen reactie gehad

Bovendien heeft hij mij niet aangegeven welke beschadigingen hij heeft geconstateerd. Normaal zou je daar toch foto's van meesturen.
Wat jij of de webwinkel of iemand anders redelijk vindt doet natuurlijk niet ter zake. Wat je moet vergoeden is de daadwerkelijk geleden schade. Dus als je de achterplaat of ander onzichtbaar onderdeel licht beschadigd hebt is dat niet zo interessant en valt het wel mee, maar als je de hoogglans voorzetplaat hebt beschadigd ( die 90% van de prijs uitmaakt ) en dit is zichtbaar en kan niet hersteld worden, dan heb je dus zomaar met bijna de hele prijs te maken.

Je zult of de kosten van herstel ( om het in originele staat te krijgen ) of het verschil waarmee het produkt in waarde is gedaald ( 2e hands verkoop ) en waarvoor de webwinkel het produkt alsnog kan verkopen moeten vergoeden.

kloptditwel
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 dec 2016 18:37

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door kloptditwel »

De schroefgaten zijn door de de fabrikant in de hoeken voorgeboord in de plaat die tegen het plafond gaat. Het zijn sleuven van ongeveer 15 mm x 5 zodat je deze op de hoeken kan fixeren. er is niets geboord door mij.

Herstel is mogelijk met een nieuwe kap dat hoeft niet meer dan 10 tot 15 euro te kosten lijkt mij. Er zit in de kap geen electra oid
Laatst gewijzigd door kloptditwel op 14 jan 2019 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door Jefdus »

kloptditwel schreef:
14 jan 2019 15:22

Herstel is mogelijk met een nieuwe kap dat hoeft niet meer dan 10 tot 15 euro te kosten lijkt mij.
Het zou me niks verbazen als deze kappen niet los door de verkoper zijn na te bestellen. Dan is herstel dus niet mogelijk en is het product waardeloos geworden.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
14 jan 2019 15:07
alfatrion schreef:
14 jan 2019 14:51
Ik zie dat als iets dat noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking van de ventilator vast te stellen. Bovendien, zie ik een dergelijk argument als te kleinzerig om sirreus te nemen.
Zo te merken bent u geen klusser. Voordat je iets gaat monteren of installeren ga je eerst testen.
Voordat je een kast in elkaar gaat zetten kijk je of deze compleet is.
Voordat je een ingefreesde leiding gaat afwerken kijk je of die waterdicht is.
Voordat je een vloer gaat storten test je of de vloerverwarming werkt.
Voordat je iets in gebruik neemt test je dit.
Dat is allemaal waar maar heeft niets te maken met het herroepingsrecht. Het herroepingsrecht is niet gegeven zodat de klant de conformiteit kan controleren. Het gaat niet om "werkt het? ". Bij het berroepingsrecht gaat het om "wil ik dit houden?" en dan kom je uit op "wat is de aard?", "wat zijn kenmerken?" en "hoe werkt dit?" of te wel "biedt de ventilator voldoende capaciteit?", "maakt de ventilator te veel lawaai?", ect.
kloptditwel schreef:
14 jan 2019 15:22
Herstel is mogelijk met een nieuwe kap dat hoeft niet meer dan 10 tot 15 euro te kosten lijkt mij.
Je weet wat voor schade er is? Deel deze informatie gerust!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
14 jan 2019 16:02
Dat is allemaal waar maar heeft niets te maken met het herroepingsrecht. Het herroepingsrecht is niet gegeven zodat de klant de conformiteit kan controleren. Het gaat niet om "werkt het? ". Bij het berroepingsrecht gaat het om "wil ik dit houden?" en dan kom je uit op "wat is de aard?", "wat zijn kenmerken?" en "hoe werkt dit?" of te wel "biedt de ventilator voldoende capaciteit?", "maakt de ventilator te veel lawaai?", ect.
Kenmerken en capaciteit kunnen afgelezen worden van de verpakking. Je kiest juist een bepaalde ventilator aan de hand van de ruimte waar het in komt te hangen. En om het lawaai te horen hoeft er ook niet gemonteerd te worden. Op het moment dat je de ventilator passend gaat maken krijg je beschadigingen. Er moeten aan de achterkant gaatjes gemaakt gaan worden om het te kunnen ophangen. Deze gaatjes maak je oo de plek daar waar de pluggen zitten. Het maken van deze gaten heeft niets te maken met de kenmerken, aard of geluid, maar puur met de montage. En zodra het gemonteerd is, is het is gebruik genomen. Immers, er zijn zat andere mogelijkheden om te onderzoeken of iets te gebruiken is of niet.

Deze ventilator kost een tientje of 5. Om daar een nieuwe achterkant voor te bestellen en deze te vervangen zal ongetwijfeld de aankoopprijs mee overschreden worden. Een half uurtje werken kost al snel €40,- aan personeelskosten. Tel daar de aanschaf van de achterkant bij op, gereedschap en de werkplek. Dan is de ventilator dus eigenlijk al waardeloos om opnieuw te verkopen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De niet werkende ventilator is retour gestuurd, en onnodige schade mogen ze claimen, maar nogmaals naar klant een defecte sturen lijkt me geen slimme zet.

Je mag het bedrijf hier noemen en ze horen een goed werkend product te leveren.
Als je bij bouwmarkt nu dezelfde kocht en die werkte wel is het dus geen aansluit fout.

Zijn ze gestopt bij Bol of weggestuurd? Daar twijfel ik aan....

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
14 jan 2019 16:13
Kenmerken en capaciteit kunnen afgelezen worden van de verpakking.
Het herroepingsrecht gaat ook om het ervaren.
De maten van kleding staat aangegeven maar toch passen mensen kleding om te kijken of ze het willen kopen.
NeoDutchio schreef:
14 jan 2019 16:13
Op het moment dat je de ventilator passend gaat maken krijg je beschadigingen. Er moeten aan de achterkant gaatjes gemaakt gaan worden om het te kunnen ophangen. Deze gaatjes maak je oo de plek daar waar de pluggen zitten.
kloptditwel schreef:
14 jan 2019 15:22
De schroefgaten zijn door de de fabrikant in de hoeken voorgeboord in de plaat die tegen het plafond gaat. Het zijn sleuven van ongeveer 15 mm x 5 zodat je deze op de hoeken kan fixeren. er is niets geboord door mij.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door witte angora »

kloptditwel schreef:
14 jan 2019 15:22
De schroefgaten zijn door de de fabrikant in de hoeken voorgeboord in de plaat die tegen het plafond gaat. Het zijn sleuven van ongeveer 15 mm x 5 zodat je deze op de hoeken kan fixeren. er is niets geboord door mij.

Herstel is mogelijk met een nieuwe kap dat hoeft niet meer dan 10 tot 15 euro te kosten lijkt mij. Er zit in de kap geen electra oid
Ahhh... dus behalve 'minieme' schade aan de schroefgaten is er nu ook al schade aan de plastic kap?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien hebt u in uw kennissenkring wel iemand die verstand heeft van elektra en die u kan uitleggen hoe dat ding aangesloten moet worden. Probeer dat uit en als hij dan werkt, leg hem in de kast,hebt u een reserve.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
14 jan 2019 16:20
Het herroepingsrecht gaat ook om het ervaren.
De maten van kleding staat aangegeven maar toch passen mensen kleding om te kijken of ze het willen kopen.
Kleding passen kan, maar niet eerst vermaken. En dat is hier wel gebeurd, er is eerst vanalles aan gedaan om het passend te maken op de situatie van TS. En dat deze denkt dat de onderdelen wel voor €15,- te krijgen zouden zijn, het moet echt door mensenhanden weer terug in originele staat terug gebracht moeten worden.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
14 jan 2019 16:34
En dat is hier wel gebeurd, er is eerst vanalles aan gedaan om het passend te maken op de situatie van TS.
Jij roept dat, maar dat is niet gebleken en TS bewist dat.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
14 jan 2019 16:45
NeoDutchio schreef:
14 jan 2019 16:34
En dat is hier wel gebeurd, er is eerst vanalles aan gedaan om het passend te maken op de situatie van TS.
Jij roept dat, maar dat is niet gebleken en TS bewist dat.
Ik zie nergens een betwisting hoor. Ik lees wel dat er wel degelijk beschadigingen zijn na het monteren en demonteren,

Gesloten