LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BudgetEnergie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Veest
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2018 12:47

BudgetEnergie

Ongelezen bericht door Veest »

Het bedrijf Budget Energie heeft meerdere malen getracht om, via automatische incasso, geld van onze rekening af te schrijven.
Nu wordt ik wel regelmatig gebeld/gestalkt door dit soort bedrijven (met een zeer agressieve verkoopmethode) maar ik laat deze heren en dames in niet mis te verstane taal weten dat ik niet geïnteresseerd ben en uit hun database geschreven wil worden.

Mijn bank (ABNAMRO) kan ons niet helpen omdat dit "een opdracht is van een andere bank". Deze "andere bank" kan ons niet helpen omdat zij een overeenkomst hebben met dit soort bedrijven.
Blijkbaar heeft iedereen overeenkomsten met elkaar (behalve met mij/ons) waardoor eenieder zomaar bestolen kan worden.
Uiteraard heb ik Budget Energie nu geblokkeerd (als automatisch incasseerder) maar het feit dat deze (dit soort) organisatie*s) lukraak geld mag stelen is schandalig.

Wanneer er meer personen/bedrijven zijn die de dupe zijn van dit soort illegale afschrijvingen, is het dan mogelijk om een soort "verzamelaangifte" te doen. Wellicht scheelt dat tijd en geld (en een hoop frustratie).

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: BudgetEnergie

Ongelezen bericht door Lowieze »

Veest schreef:
14 jan 2019 14:53
Het bedrijf Budget Energie heeft meerdere malen getracht om, via automatische incasso, geld van onze rekening af te schrijven.
Nu wordt ik wel regelmatig gebeld/gestalkt door dit soort bedrijven (met een zeer agressieve verkoopmethode) maar ik laat deze heren en dames in niet mis te verstane taal weten dat ik niet geïnteresseerd ben en uit hun database geschreven wil worden.

Mijn bank (ABNAMRO) kan ons niet helpen omdat dit "een opdracht is van een andere bank". Deze "andere bank" kan ons niet helpen omdat zij een overeenkomst hebben met dit soort bedrijven.
Blijkbaar heeft iedereen overeenkomsten met elkaar (behalve met mij/ons) waardoor eenieder zomaar bestolen kan worden.
Uiteraard heb ik Budget Energie nu geblokkeerd (als automatisch incasseerder) maar het feit dat deze (dit soort) organisatie*s) lukraak geld mag stelen is schandalig.

Wanneer er meer personen/bedrijven zijn die de dupe zijn van dit soort illegale afschrijvingen, is het dan mogelijk om een soort "verzamelaangifte" te doen. Wellicht scheelt dat tijd en geld (en een hoop frustratie).

Hoe komt BudgetEnergie dan aan uw bankgegevens? En wie heeft die machtiging tot automatische incasso afgegeven?
Laatst gewijzigd door Lowieze op 14 jan 2019 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gegrand
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2018 14:29

Re: BudgetEnergie

Ongelezen bericht door Gegrand »

En wat zegt Budgetenergie?
Blijkbaar heeft u een contract met hun afgesloten want hoe komen ze anders aan uw gegevens.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: BudgetEnergie

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Automatische incasso kunt u via internetbankieren terugboeken. https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen ... oeken.html
Ook kunt u een 'rode kaart' geven aan Budgetenergie.

Let wel, indien er een rechtsgeldige overeenkomst is, ontstaat er een schuld bij Budgetenergie.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: BudgetEnergie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Budget Service....

Als er geen brief is gekomen dat je klant bent geworden....
Of is dit fraude van iemand die op provisie klanten aangebracht heeft,
daar zitten handige zakkenvullers tussen die gegevens misbruiken omdat ze per contract betaald worden.

Blijkbaar zijn Uw gegevens ergens bekend en mogen zij het nu uitzoeken.
Dat is voor hun het risico als je via andere firma op provisie nieuwe klanten gaat werven.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: BudgetEnergie

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Bij de bank een blokkade voor BudgetEnergie laten opmaken.
En een incasso kunnen gestorneerd worden.
Verder geen woord over vuil maken

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: BudgetEnergie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

wilhelmima1 schreef:
14 jan 2019 16:46
Bij de bank een blokkade voor BudgetEnergie laten opmaken.
En een incasso kunnen gestorneerd worden.
Verder geen woord over vuil maken
Want u weet dat er geen geldige overeenkomst is? BudgetEnergie heeft geraden wat de naam van TS is en wat het rekeningnummer is? Ook het doorgeven van meterstanden is ook gegokt?

Een automatische incasso komt nooit zomaar uit de lucht vallen. Er moet echt contact geweest zijn tussen de incassant en TS. En wat daarin besproken weet echt alleen TS of een huisgenoot.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: BudgetEnergie

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

NeoDutchio schreef:
14 jan 2019 16:53
wilhelmima1 schreef:
14 jan 2019 16:46
Bij de bank een blokkade voor BudgetEnergie laten opmaken.
En een incasso kunnen gestorneerd worden.
Verder geen woord over vuil maken
Want u weet dat er geen geldige overeenkomst is? BudgetEnergie heeft geraden wat de naam van TS is en wat het rekeningnummer is? Ook het doorgeven van meterstanden is ook gegokt?

Een automatische incasso komt nooit zomaar uit de lucht vallen. Er moet echt contact geweest zijn tussen de incassant en TS. En wat daarin besproken weet echt alleen TS of een huisgenoot.
Helaas moet ik u teleurstellen.
Een bedrijf in het zuiden des lands heeft de euvele moed gehad een groot bedrag van mijn rekening af te schrijven dmv een
opdracht automatische incasso. Naam nummer klopte niet maar er is gewoon geïncasseerd. Diezelfde dag gestorneerd, bij de bank langsgegaan en een blokkade op mijn rekening laten zetten waardoor er door dat bedrijf niet meer geïnd kon worden. Bedrijf gebeld en de eigenaar voor rotte vis uitgemaakt. Excuses gehad, iets met een overijverige verkopen. Zal best :twisted:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: BudgetEnergie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

NeoDutchio schreef:
14 jan 2019 16:53
wilhelmima1 schreef:
14 jan 2019 16:46
Bij de bank een blokkade voor BudgetEnergie laten opmaken.
En een incasso kunnen gestorneerd worden.
Verder geen woord over vuil maken
Want u weet dat er geen geldige overeenkomst is? BudgetEnergie heeft geraden wat de naam van TS is en wat het rekeningnummer is? Ook het doorgeven van meterstanden is ook gegokt?

Een automatische incasso komt nooit zomaar uit de lucht vallen. Er moet echt contact geweest zijn tussen de incassant en TS. En wat daarin besproken weet echt alleen TS of een huisgenoot.
Als dat waar is ben ik reuze benieuwd waarom de banken de MOI-procedure hebben opgetuigd
https://www.betaalvereniging.nl/wat-te- ... e-incasso/

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: BudgetEnergie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

wilhelmima1 schreef:
14 jan 2019 18:50
Helaas moet ik u teleurstellen.
Een bedrijf in het zuiden des lands heeft de euvele moed gehad een groot bedrag van mijn rekening af te schrijven dmv een
opdracht automatische incasso. Naam nummer klopte niet maar er is gewoon geïncasseerd. Diezelfde dag gestorneerd, bij de bank langsgegaan en een blokkade op mijn rekening laten zetten waardoor er door dat bedrijf niet meer geïnd kon worden. Bedrijf gebeld en de eigenaar voor rotte vis uitgemaakt. Excuses gehad, iets met een overijverige verkopen. Zal best :twisted:
Het is dan maar te hopen dat u nooit een fout maakt. Ook ik ben wel eens slachtoffer geworden van een fraudeur. Mijn rekeningnummer opgegeven en dus ook geincasseerd. Een telefoontje naar het bedrijf was genoeg om het op te lossen. Daar hoef je dus niemand voor rotte vis voor uit te maken. Er zit een verschil tussen een incasso waar de naam/nummer niet van klopt en een contract die schijnbaar afgesloten is. Fouten maken is mensenwerk.

Gesloten