LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
kloptditwel
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 dec 2016 18:37

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door kloptditwel »

Er is niets aan de ventilator gedaan door mij dan alleen kap eraf gehaald, draden door bestaande gaten voorgeboord door fabrikant en in gat plafond gedaan en de schroeven door de voorgeboorde gaten gedaan. Draden op kroonsteentje aangesloten en electra weer erop. Pas dan kan je het geluid testen of dat hij bv aanloopt.


Ik heb inmiddels al een andere. Weet niet welke schade de webshop bedoeld. Er wordt alleen gemaild met dat er beschadigingen opzitten en dat de doos stuk is. Dit zonder foto's naar mij. Weet dus niet wat ze bedoelen.

Bol.com heeft vorige week al gevraagd om bewijs maar nog niets ontvangen

Ik kan dus niet vertellen wat de schade is die de webshop bedoeld.

De nieuwe had ook minieme schade aan de voorgeboorde schroefgaten en de doos was weer dichtgeplakt. Deze webshop heeft het dus wel begrepen en zo kan het dus ook

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door alfatrion »

@kloptditwel:
Volgens mij heb je gewoon recht op 100% van de aankoopprijs plus verzendkosten heen plus eventueel verzendkosten retour. De verzendkosten retour hangt af van of het product deugdelijk is of niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
14 jan 2019 16:29
Misschien hebt u in uw kennissenkring wel iemand die verstand heeft van elektra en die u kan uitleggen hoe dat ding aangesloten moet worden. Probeer dat uit en als hij dan werkt, leg hem in de kast,hebt u een reserve.
Goed idee of verpats hem aan een ander. Zo te lezen neemt Bol dit toch niet terug want er is sowieso aan geklooid en that.s it. Ik zou zelf voor die 4-5 tientjes dit gedoe achter me laten want ik ben sowieso niet erg van ' gedoe ' :wink:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:
14 jan 2019 16:59
@kloptditwel:
Volgens mij heb je gewoon recht op 100% van de aankoopprijs plus verzendkosten heen plus eventueel verzendkosten retour. De verzendkosten retour hangt af van of het product deugdelijk is of niet.
Dat kun je pas zeggen wanneer je iets hebt gezien en alle feiten kent.

Je weet niets.
Laatst gewijzigd door crazyme op 14 jan 2019 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kloptditwel schreef:
14 jan 2019 16:55
Weet niet welke schade de webshop bedoeld. Er wordt alleen gemaild met dat er beschadigingen opzitten en dat de doos stuk is. Dit zonder foto's naar mij.
kloptditwel schreef:
14 jan 2019 09:02
Dat er dan minieme schade aan schroefgaten zitten kan ik niets aan doen.
kloptditwel schreef:
14 jan 2019 10:31
Bovendien moet je eerst alles monteren en aansluiten. Dat er dan lichte beschadigingen komen is onvermijdelijk.
kloptditwel schreef:
14 jan 2019 15:22
Herstel is mogelijk met een nieuwe kap dat hoeft niet meer dan 10 tot 15 euro te kosten lijkt mij.
Ik lees toch echt schade aan de plekken waar de schroeven doorheen gaan bij montage, beschadigingen door de montage en beschadiging van de kap.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik lees niets dat niet verklaart kan worden door een paar lichte krasjes, die iedereen maakt als er een schroef door het voorgeboorde gat heen gaat.

kloptditwel
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 dec 2016 18:37

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door kloptditwel »

alfatrion schreef:
14 jan 2019 16:59
@kloptditwel:
Volgens mij heb je gewoon recht op 100% van de aankoopprijs plus verzendkosten heen plus eventueel verzendkosten retour. De verzendkosten retour hangt af van of het product deugdelijk is of niet.
Verzendkosten voor bezorgen en retourneren zijn gratis bij bol en externe verkoper. Het pakket is dus weer terug bij mij . Dat is nu bezorgen/retourneren/bezorgen 3x verzendkosten voor verkoper. Nu nog een keer retour halen door hem.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door moederslink »

alfatrion schreef:
14 jan 2019 17:12
Ik lees niets dat niet verklaart kan worden door een paar lichte krasjes, die iedereen maakt als er een schroef door het voorgeboorde gat heen gaat.
Maar er zijn ook draadjes aan kroonsteentjes bevestigd geweest :(

kloptditwel
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 dec 2016 18:37

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door kloptditwel »

Electradraad in Het kroonsteentje (enkelvoud) in de ventilator ja natuurlijk. Hoe moet ik hem dan testen volgens u?
Laatst gewijzigd door kloptditwel op 14 jan 2019 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef:
14 jan 2019 17:24
alfatrion schreef:
14 jan 2019 17:12
Ik lees niets dat niet verklaart kan worden door een paar lichte krasjes, die iedereen maakt als er een schroef door het voorgeboorde gat heen gaat.
Maar er zijn ook draadjes aan kroonsteentjes bevestigd geweest :(
En dus?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door moederslink »

alfatrion schreef:
14 jan 2019 17:30
moederslink schreef:
14 jan 2019 17:24
alfatrion schreef:
14 jan 2019 17:12
Ik lees niets dat niet verklaart kan worden door een paar lichte krasjes, die iedereen maakt als er een schroef door het voorgeboorde gat heen gaat.
Maar er zijn ook draadjes aan kroonsteentjes bevestigd geweest :(
En dus?
Dan is het geen kwestie meer alleen van een ' paar krasjes ' op de kap ;
TS heeft dat ding opengemaakt, heeft er het e.e.a aan zitten klooien , kroonsteentje bevestigd etc etc en n.m.m zijn de ' gebruikssporen ' dan best wel zodanig groot dat er duidelijk sprake is van behoorlijke waardevermindering .
Weegt het e.e.a dan nog op tegen de prijs van dit ding , zo.n 4-5 tientjes ....dat vraag ik mij oprecht af.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door alfatrion »

De draadjes bevestigen aan kroonteentjes is noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking vast te stellen. Daarbij, ik zie het vermeende probleem niet.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door BL2 »

Een rechtzaak misschien.....?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door moederslink »

alfatrion schreef:
14 jan 2019 18:02
De draadjes bevestigen aan kroonteentjes is noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking vast te stellen. Daarbij, ik zie het vermeende probleem niet.
Dat snap ik uiteraard allemaal wel , maar Bol of die externe verkoper accepteert dit dus allemaal niet , er is het e.e.a uitgetest ( dat moet natuurlijk ) en het is de TS niet gelukt, dus hij heeft er niets aan en dat ding wil hij dus retourneren.
Als ik zo.n badkamer/ wc ventilator wil hebben wil ik zeker geen product waar zichtbaar aan geklooid is, dan wil ik een spiksplinternieuw apparaat.

Daarbij komt ook nog : hoe kan het dat TS dit ding niet goed kreeg aangesloten? Was het een nonconform product of kwam het door het ' gehannes ' van TS ?
Dat weet ik dus ook niet.
Ik zeg met mn boerenverstand : verpats dat ding aan een ander of laat iemand die er verstand van heeft naar kijken en aansluiten of als reserve in de kast liggen .
Laatst gewijzigd door moederslink op 14 jan 2019 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef:
14 jan 2019 19:06
Dat snap ik uiteraard allemaal wel , maar Bol of die externe verkoper accepteert dit dus allemaal niet , er is het e.e.a uitgetest ( dat moet natuurlijk ) en het is de TS niet gelukt, dus hij heeft er niets aan en dat ding wil hij dus retourneren.
Als ik zo.n badkamer/ wc ventilator wil hebben wil ik zeker geen product waar zichtbaar aan geklooit is, dan wil ik een spiksplinternieuw apparaat.
Dit is een aspect van online kopen.
moederslink schreef:
14 jan 2019 19:06
Daarbij komt ook nog : hoe kan het dat TS dit ding niet goed kreeg aangesloten? Was het een nonconform product of kwam het door het ' gehannes ' van TS ?
Dat weet ik dus ook niet.
De bewijslast daarvoor ligt bij de verkoper.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door renewouters »

alfatrion schreef:
14 jan 2019 17:30
moederslink schreef:
14 jan 2019 17:24
alfatrion schreef:
14 jan 2019 17:12
Ik lees niets dat niet verklaart kan worden door een paar lichte krasjes, die iedereen maakt als er een schroef door het voorgeboorde gat heen gaat.
Maar er zijn ook draadjes aan kroonsteentjes bevestigd geweest :(
En dus?
Als het apparaat niet werkt (maar verder wel naar wens was), dan had TS een garantieclaim moeten doen, en niet de boel retourneren. Retourrecht is om het product te kunnen bekijken zoals in een stenen winkel. Bij Gamma kan je ook niet proberen de boel aan te sluiten. Daar kan je het product ook slechts optisch inspecteren.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door alfatrion »

renewouters schreef:
14 jan 2019 19:30
Als het apparaat niet werkt (maar verder wel naar wens was), dan had TS een garantieclaim moeten doen, en niet de boel retourneren.
Je standpunt komt er op neer dat een koper geen herroepingsrecht zou hebben of daar een beroep op zou mogen doen, indien de verkoper een ondeugdelijk product levert (en hem het product verder wel beviel). Dat standpunt is uiteraard onjuist.
renewouters schreef:
14 jan 2019 19:30
Retourrecht is om het product te kunnen bekijken zoals in een stenen winkel. Bij Gamma kan je ook niet proberen de boel aan te sluiten. Daar kan je het product ook slechts optisch inspecteren.
Het herroepingsrecht is niet zo vastgelegd in de wet. De koper heeft een onvoorwaardelijk herroepingsrecht en is alleen aansprakelijk voor waardevermindering die is veroorzaak door een handelswijze waarbij verder is gegaan dan wat noodzakelijk was om de aard, de kenmerken en de werking vast te stellen. Wat je moet noodzakelijke moet doen om de aard, de kenmerken en de werking van een product vast te stellen is niet afhankelijk van Gamma toestaat. Als alle klerenwinkels beschuiten dat vanaf morgen kleding niet meer gepast mag worden, dan mag je dat online nog steeds kleding passen.

kloptditwel
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 dec 2016 18:37

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door kloptditwel »


Zo te lezen neemt Bol dit toch niet terug want er is sowieso aan geklooid en that.s it. Ik zou zelf voor die 4-5 tientjes dit gedoe achter me laten want ik ben sowieso niet erg van ' gedoe ' :wink:
Bol is het met mij eens. Van Bol mag ik dit testen door te monteren en aansluiten. Zij zouden het terug nemen als dit bij Bol was besteld. Heb ik zwart op wit.

Er is niet aan geklooid alles zit erop en eraan zoals ik het gekregen heb en het is aan de verkoper om te bewijzen dus dat er meer mee is gedaan dan testen.

Ik wacht de reactie wel af van bol en laat jullie wel weten hoe dit afloopt.

Bedankt voor de reacties

mh73

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door mh73 »

Dat kan Bol.com wel zeggen, maar zij hebben het product niet retour gekregen en reageren waarschijnlijk alleen op wat TS heeft verteld. Wellicht zou Bol.com een andere mening toegedaan zijn wanneer zij het retour gestuurde product met eigen ogen zouden zien?

Ik bedoel, ik verkoop kralen. Ik zou dit geval vergelijken met dat je het sieraad tot en met de lijm toe zou moeten afhechten om te zien of de kralen je wel bevallen. En dan weer uit elkaar halen en terugsturen met de lijmresten erop. Ik geloof niet dat een rechter dit redelijk en billijk zou vinden.

Dit product is gewoon geīnstalleerd geweest. En dat gaat dus verder dan testen. Wat TS had moeten doen, was aanspraak maken op garantie.

aerox
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 mei 2011 11:44

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door aerox »

Die webwinkel moet gewoon dat geld terugbetalen. De consument mag een product testen, dat er voor een test in dit geval wat meer bij kwam kijken is niet de schuld van de consument. Dan moet die webwinkel zich maar afvragen of zijn product geschikt is voor online verkoop.

Gesloten