LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Retourrecht internetshop

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
hps
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 aug 2008 11:19

Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door hps »

Beterbed houdt zich, als internetschop, niet aan het retourrecht van de consument.
Heb 2 dekbedden via de site van BB gekocht. Deze zijn aan ons niet geleverd in hygiënisch verzegelde verpakkingen, maar gewoon in een plastic tas met rits. Bij een internet aankoop heb je het recht een product te proberen om te kijken of dit product voldoet aan je verwachtingen. Wij hebben de dekbedden in net gewassen dekbedhoezen één nacht geprobeerd. Dus van direct contact met onze lichamen was geen sprake. Voor ons waren deze dekbedden veel te warm. Heb gelijk de klantenservice Beterbed gebeld voor mijn retourrecht. Maar helaas, Beterbed gaf aan de producten, ondanks het recht om via internetsites gekochte producten binnen 7 dagen te retourneren, niet terug te nemen.
Volgens ons een onjuiste gang van zaken, maar ja, wat doe je er aan als consument.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jan 2019 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus gewassen en gebruikt, dat is wat anders dan testen. Niemand wil een gewassen tweedehands dekbed hebben. Geen idee wat voor een dekbedovertrek u heeft, maar deze laat echt lichaamsvocht door.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

NeoDutchio schreef:
16 jan 2019 12:05
Dus gewassen en gebruikt, dat is wat anders dan testen. Niemand wil een gewassen tweedehands dekbed hebben. Geen idee wat voor een dekbedovertrek u heeft, maar deze laat echt lichaamsvocht door.

Neen, het eigen dekbed overtrek van TS was gewassen. Niet het ontvangen dekbed van Beterbed.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

hps schreef:
16 jan 2019 11:59
Beterbed houdt zich, als internetschop, niet aan het retourrecht van de consument.
Heb 2 dekbedden via de site van BB gekocht. Deze zijn aan ons niet geleverd in hygiënisch verzegelde verpakkingen, maar gewoon in een plastic tas met rits. Bij een internet aankoop heb je het recht een product te proberen om te kijken of dit product voldoet aan je verwachtingen. Wij hebben de dekbedden in net gewassen dekbedhoezen één nacht geprobeerd. Dus van direct contact met onze lichamen was geen sprake. Voor ons waren deze dekbedden veel te warm. Heb gelijk de klantenservice Beterbed gebeld voor mijn retourrecht. Maar helaas, Beterbed gaf aan de producten, ondanks het recht om via internetsites gekochte producten binnen 7 dagen te retourneren, niet terug te nemen.
Volgens ons een onjuiste gang van zaken, maar ja, wat doe je er aan als consument.

Het retourrecht is trouwens 14 dagen, maar dat verder terzijde.

Volgens mij valt een dekbed onder hygiene artikelen ( zoals bv ondergoed ) welke veelal zijn uitgesloten van retourneren. Ik kan deze uitsluiting niet zo 1,2,3 op de site van BeterBed vinden maar wel op Swiss Sense.

Ben het eens met de eerdere posters dat er weinigen zullen zijn welke een reeds onder geslapen dekbed willen kopen. Ongeacht dat deze in een schoon en gewassen overtrek zitten.


Webshop Bestellingen
Retourneren aan Swiss Sense kan binnen 14 dagen. Retouren worden alleen in behandeling genomen wanneer de bestelling - indien mogelijk - ongeschonden, in originele verpakking en in stevige verzenddoos worden geretourneerd. Retourneren is niet mogelijk voor gepersonaliseerde artikelen zoals boxsprings en matrassen, voor ledikanten en om hygiënische redenen voor goederen zoals hoofdkussens en dekbedden welke reeds gebruikt/beslapen zijn.
Laatst gewijzigd door Teunbosseman op 16 jan 2019 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door lordi »

Het staat duidelijk in de verkoopvoorwaarden: https://www.beterbed.nl/over-beter-bed/ ... orwaarden/:
Uw herroepingsrecht
U hebt de mogelijkheid om gedurende veertien dagen na levering de koop op afstand zonder opgave van redenen
te ontbinden. U kunt hiervan alleen gebruikmaken als u aan de volgende voorwaarden voldoet:
• U laat ons tijdig (binnen de termijn van veertien werkdagen) schriftelijk weten dat u de koop op afstand ontbindt,
door het contactformulier op onze website www.beterbed.nl in te vullen, of door contact op te nemen met
onze Customer Service.
• Het product is onbeschadigd en zit in de originele en ongeopende verpakking.
Het product is ongebruikt en niet gemonteerd.
• Het gaat niet om een op maat gemaakt product. Als het product speciaal voor u besteld en geproduceerd is,
kunnen wij het niet retour nemen.

Wij stellen deze voorwaarden, omdat onze producten duidelijk persoonlijk van aard zijn en vanuit hygiëne
overwegingen niet teruggezonden kunnen worden als ze al uitgepakt, beschadigd of gebruikt zijn.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

lordi schreef:
16 jan 2019 12:19
Het staat duidelijk in de verkoopvoorwaarden: https://www.beterbed.nl/over-beter-bed/ ... orwaarden/:
Uw herroepingsrecht
U hebt de mogelijkheid om gedurende veertien dagen na levering de koop op afstand zonder opgave van redenen
te ontbinden. U kunt hiervan alleen gebruikmaken als u aan de volgende voorwaarden voldoet:
• U laat ons tijdig (binnen de termijn van veertien werkdagen) schriftelijk weten dat u de koop op afstand ontbindt,
door het contactformulier op onze website www.beterbed.nl in te vullen, of door contact op te nemen met
onze Customer Service.
• Het product is onbeschadigd en zit in de originele en ongeopende verpakking.
Het product is ongebruikt en niet gemonteerd.
• Het gaat niet om een op maat gemaakt product. Als het product speciaal voor u besteld en geproduceerd is,
kunnen wij het niet retour nemen.

Wij stellen deze voorwaarden, omdat onze producten duidelijk persoonlijk van aard zijn en vanuit hygiëne
overwegingen niet teruggezonden kunnen worden als ze al uitgepakt, beschadigd of gebruikt zijn.
Ah ik keek bij de retour voorwaarden. Daar zag ik niet staan. Kon mij al niet voorstellen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Teunbosseman schreef:
16 jan 2019 12:11
NeoDutchio schreef:
16 jan 2019 12:05
Dus gewassen en gebruikt, dat is wat anders dan testen. Niemand wil een gewassen tweedehands dekbed hebben. Geen idee wat voor een dekbedovertrek u heeft, maar deze laat echt lichaamsvocht door.

Neen, het eigen dekbed overtrek van TS was gewassen. Niet het ontvangen dekbed van Beterbed.
Je hebt gelijk. Maar dat verandert niets aan het feit dat iedereen zweet ‘s nachts en een dekbedovertrekset dit niet tegenhoudt.

hps
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 aug 2008 11:19

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door hps »

Tja, ik kan de reacties hier geplaatst, best wel begrijpen. Echter zijn er m.i. een aantal wettelijke puntjes die niet meegenomen zijn in die overwegingen en reacties. Er is nu eenmaal het recht om binnen de gestelde termijn goederen via een website aangekocht, te retourneren zonder opgaaf van een reden. Wat BB op de website zet is leuk, maar dat is niet de wettelijke regeling. ïn ongeopende verpakking" bijvoorbeeld, tja als je een electronisch product koopt via een website mag je het niet uitpakken dus ??? Natuurlijk wel, en dat geldt hier ook. Het is geen verzegeld product, zoals bijvoorbeeld een tandenborstel of cd. Ook is het recht om producten te proberen om te bekijken of deze voldoen aan de verwachtingen.
Of BB het product weer doorverkoopt of niet, is niet aan mij. Dat is nu eenmaal het zakelijk risico van verkoop via een website. dat de ondernemer neemt. Kijk naar alle kleding en schoenen die naar webshops worden geretourneerd. Zelfs ondergoed wordt teruggenomen.
Maar goed.....inmiddels ben in gebeld door BB met de mededeling dat ik de dekbedden alsnog kan ruilen bij een van hun filialen. Uiteindelijk de juiste oplossing lijkt mij.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hps schreef:
16 jan 2019 13:05
Tja, ik kan de reacties hier geplaatst, best wel begrijpen. Echter zijn er m.i. een aantal wettelijke puntjes die niet meegenomen zijn in die overwegingen en reacties. Er is nu eenmaal het recht om binnen de gestelde termijn goederen via een website aangekocht, te retourneren zonder opgaaf van een reden. Wat BB op de website zet is leuk, maar dat is niet de wettelijke regeling. ïn ongeopende verpakking" bijvoorbeeld, tja als je een electronisch product koopt via een website mag je het niet uitpakken dus ??? Natuurlijk wel, en dat geldt hier ook. Het is geen verzegeld product, zoals bijvoorbeeld een tandenborstel of cd. Ook is het recht om producten te proberen om te bekijken of deze voldoen aan de verwachtingen.
Of BB het product weer doorverkoopt of niet, is niet aan mij. Dat is nu eenmaal het zakelijk risico van verkoop via een website. dat de ondernemer neemt. Kijk naar alle kleding en schoenen die naar webshops worden geretourneerd. Zelfs ondergoed wordt teruggenomen.
Maar goed.....inmiddels ben in gebeld door BB met de mededeling dat ik de dekbedden alsnog kan ruilen bij een van hun filialen. Uiteindelijk de juiste oplossing lijkt mij.
Ondergoed mag ook enkel terug gestuurd worden als het nog in originele verpakking zit. U gaat er ook van uit dat de herroeping op alles geldt, maar er zijn wel degelijk uitzonderingen. De zogenaamde hygiëne producten zijn uitgesloten van herroeping. Ondergoed, oorbellen en ja ook dekbedden vallen daar onder.
Gelukkig voor u is het nu opgelost. Goede service van BB.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door crazyme »

hps schreef:
16 jan 2019 11:59
Maar helaas, Beterbed gaf aan de producten, ondanks het recht om via internetsites gekochte producten binnen 7 dagen te retourneren, niet terug te nemen.
Wel prettig om te lezen dat Beterbed geen gebruikte dekbedden terugneemt en aan andere klanten verkoopt.

Ik begrijp werkelijk niet dat u niet snapt dat een dekbed een hygiënisch product is. Zoiets is toch volkomen logisch ?

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door alfatrion »

hps schreef:
16 jan 2019 11:59
Heb 2 dekbedden via de site van BB gekocht. Deze zijn aan ons niet geleverd in hygiënisch verzegelde verpakkingen, maar gewoon in een plastic tas met rits.
De rits is logisch omdat dekbedden niet behoren tot de categorie die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne.
hps schreef:
16 jan 2019 11:59
Wij hebben de dekbedden in net gewassen dekbedhoezen één nacht geprobeerd.
Het lijkt mij dat u hiermee verder bent gegaan dan wat noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking vast te stellen. U mag de dekbedden uit de verpqkking halen en er onder gaan liggen, maar ik denk dat een nacht er onder slapen te ver gaat.
hps schreef:
16 jan 2019 11:59
Beterbed gaf aan de producten, ondanks het recht om via internetsites gekochte producten binnen 7 dagen te retourneren, niet terug te nemen.
Ze moeten de dekbedden wel terugnemen. Ze mogen hooguit de waardevermindering in rekening brengen.
hps schreef:
16 jan 2019 13:05
Maar goed.....inmiddels ben in gebeld door BB met de mededeling dat ik de dekbedden alsnog kan ruilen bij een van hun filialen. Uiteindelijk de juiste oplossing lijkt mij.
Dat is fijn.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 16 jan 2019 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

ErnieG
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mar 2017 18:22

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door ErnieG »

crazyme schreef:
16 jan 2019 13:17
Wel prettig om te lezen dat Beterbed geen gebruikte dekbedden terugneemt en aan andere klanten verkoopt.
Maar blijkbaar doen ze dat wel, want
hps schreef:
16 jan 2019 13:05
...inmiddels ben in gebeld door BB met de mededeling dat ik de dekbedden alsnog kan ruilen bij een van hun filialen.

Lady1234
Berichten: 26912
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat betekent dus, geen dekbed kopen bij Beterbed,want die kan al gebruikt zijn.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Gewoon wassen voordat je het gaat gebruiken, dan is er niets aan de hand.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

hps schreef:
16 jan 2019 13:05
Maar goed.....inmiddels ben in gebeld door BB met de mededeling dat ik de dekbedden alsnog kan ruilen bij een van hun filialen. Uiteindelijk de juiste oplossing lijkt mij.

Goed te lezen dat BB dergelijke artikelen laat ruilen. Weet ik tenminste dat ik bij Beter Bed geen dekbedden moet kopen.

@Alfatrion: als ik betaal voor een nieuw dekbed, wil ik ook een nieuw dekbed geleverd krijgen. BB zou bij de verkoop van dit dekbed moeten aangeven dat het een geretourneerd artikel betreft en de prijs daarom lager ligt.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door alfatrion »

ZeerPrivé schreef:
16 jan 2019 14:05
als ik betaal voor een nieuw dekbed, wil ik ook een nieuw dekbed geleverd krijgen.
Daar sta je niet alleen in. Waar heb je precies een probleem mee? Dat TS het dekbed heeft uitgepakt of er een nacht onder heeft gelegen?

ErnieG
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mar 2017 18:22

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door ErnieG »

alfatrion schreef:
16 jan 2019 14:38
Waar heb je precies een probleem mee? Dat TS het dekbed heeft uitgepakt of er een nacht onder heeft gelegen?
Of omdat je helemaal niet weet wat hij ermee heeft uitgespookt?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door kweenie »

hps schreef:
16 jan 2019 13:05
Er is nu eenmaal het recht om binnen de gestelde termijn goederen via een website aangekocht, te retourneren zonder opgaaf van een reden.
Dat ontkent ook niemand.
Ook is het recht om producten te proberen om te bekijken of deze voldoen aan de verwachtingen.
Dat recht is niet onbeperkt. Het gaat om bekijken/proberen net als hoe je dat bij een fysieke winkel zou doen. Dus voelen hoe de tijk voelt is prima, maar een nacht er onder slapen gaat wat te ver.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dekbedden vallen niet onder de hygiene-regel. Er blijft dus gewoon sprake van herroepingsrecht, zij het dat er als er sprake is van waardevermindering geen volledig terugbetaling plaats zal vinden.

De hygiene-regel is tot nu toe vrij strikt, er valt minder onder dan je wellicht zou denken. Lingerie bijvoorbeeld: vrijwel iedereen zal steigeren als je zou weten dat dat als gepast is door een ander voordat het in jouw brievenbus beland. Toch is dat exact wat in iedere lingeriewinkel ook gebeurt...

Lady1234
Berichten: 26912
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onderbroeken die in een lingeriewinkel gepast worden? Dacht het niet.

Bh’s wel, zitten ook om een ander stukje van je lijf.

Gesloten