LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VVE-bestuurder, privé-gegevens via KVK openbaar

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
z607h40
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2019 11:36

VVE-bestuurder, privé-gegevens via KVK openbaar

Ongelezen bericht door z607h40 »

Ik verricht als bestuurder vrijwilligerswerk bij een VVE. Ik ben tot ontdekking gekomen dat op KVK app mijn prive adres is bij de gegevens van VVE aangemeld en openbaar gesteld aan hele wereld.
Dit is zeker niet de bedoeling dat bestuurder van een VVE met volledige naam en adres wordt getoond.
Het lijkt op een straf voor de werk die gedaan wordt!
Ik heb gebeld naar een manager van KVK. Zij vertelde dat dit wettelijk is vast gelegd dat de prive adres van bestuurders op KVK site en app moet beschikbaar worden gesteld.
Volgens mij,s dit in strijd met de wet bescherming van prive gegevens.
Hoe kunnen we dit grote fout recht trekken?
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jan 2019 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: VVE-bestuurder, privé-gegevens via KVK openbaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »


BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: VVE-bestuurder, privé-gegevens via KVK openbaar

Ongelezen bericht door BL2 »

z607h40 schreef:
16 jan 2019 11:43
Ik verricht als bestuurder vrijwilligerswerk bij een VVE. Ik ben tot ontdekking gekomen dat op KVK app mijn prive adres is bij de gegevens van VVE aangemeld en openbaar gesteld aan hele wereld.
Dit is zeker niet de bedoeling dat bestuurder van een VVE met volledige naam en adres wordt getoond.
Het lijkt op een straf voor de werk die gedaan wordt!
Ik heb gebeld naar een manager van KVK. Zij vertelde dat dit wettelijk is vast gelegd dat de prive adres van bestuurders op KVK site en app moet beschikbaar worden gesteld.
Volgens mij,s dit in strijd met de wet bescherming van prive gegevens.
Hoe kunnen we dit grote fout recht trekken?
"Het lijkt op een straf" Echt vreemd en opvallend dat u als bestuurder in dit soort termen denkt.
En waarom ervaart u dit als straf ?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: VVE-bestuurder, privé-gegevens via KVK openbaar

Ongelezen bericht door bprosman »

Je moet de naam, het adres, de oprichtingsdatum en het bestuur van de vereniging van eigenaars (VvE) inschrijven.
Het "Adres van het bestuur" hoeft natuurlijk niet per se het priveadres van / een bestuurder te zijn. Het kan ook een zijn waar het bestuur kantoor houdt en bereikbaar is.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: VVE-bestuurder, privé-gegevens via KVK openbaar

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik ben tot ontdekking gekomen dat op KVK app mijn prive adres is bij de gegevens van VVE aangemeld en openbaar gesteld aan hele wereld.
Dit is zeker niet de bedoeling dat bestuurder van een VVE met volledige naam en adres wordt getoond.
En waarom is dat niet de bedoeling? Het lijkt mij juist niet de bedoeling dat een willekeurig anoniem persoon als bestuurder zou staan ingeschreven en namens de VvE forse uitgaven zou kunnen doen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: VVE-bestuurder, privé-gegevens via KVK openbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

bprosman schreef:
16 jan 2019 13:59
Je moet de naam, het adres, de oprichtingsdatum en het bestuur van de vereniging van eigenaars (VvE) inschrijven.
Het "Adres van het bestuur" hoeft natuurlijk niet per se het priveadres van / een bestuurder te zijn. Het kan ook een zijn waar het bestuur kantoor houdt en bereikbaar is.
En dat is in het geval van een privé bestuurder de eigen woonplaats.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: VVE-bestuurder, privé-gegevens via KVK openbaar

Ongelezen bericht door criticus2 »

Ik vind dat iemand die in een bestuur van een VvE zit toch wel wat meer moet weten van algemene wet en regelgeving dan u hier ten toon spreidt.

Maar om op de vraag terug te komen: er is 1 doeltreffende oplossing, namelijk uit het bestuur stappen, of een functie nemen die niet bij KvK zal staan. . Dan komt iemand anders bij de KvK vermeld te staan.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: VVE-bestuurder, privé-gegevens via KVK openbaar

Ongelezen bericht door chrisd1 »

criticus2 schreef:
16 jan 2019 16:08
Maar om op de vraag terug te komen: er is 1 doeltreffende oplossing, namelijk uit het bestuur stappen, of een functie nemen die niet bij KvK zal staan. . Dan komt iemand anders bij de KvK vermeld te staan.
Of een postadres of een adres van een woordvoerder??

NoNo123
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:00

Re: VVE-bestuurder, privé-gegevens via KVK openbaar

Ongelezen bericht door NoNo123 »

z607h40 schreef:
16 jan 2019 11:43
Ik verricht als bestuurder vrijwilligerswerk bij een VVE. Ik ben tot ontdekking gekomen dat op KVK app mijn prive adres is bij de gegevens van VVE aangemeld en openbaar gesteld aan hele wereld.
Dit is zeker niet de bedoeling dat bestuurder van een VVE met volledige naam en adres wordt getoond.
<knip>
Hoe kunnen we dit grote fout recht trekken?

Ook ik verricht als vrijwilliger bestuurswerk bij een VVE, en ook ik ben erg op mijn privacy gesteld, en heb net even op de KvK-site gekeken bij mijn inschrijving, daar staat:
Vereniging van Eigenaars xxxxxstraat 16/14 te 's-Gravenhage,KvK 55555555555 xxxxxxxxstraat 14 2525xx 's-GravenhageRechtspersoon
De onderneming / organisatie wil niet dat haar adresgegevens worden gebruikt voor ongevraagde postreclame en verkoop aan de deur.

Nou heeft deze inschrijving al een paar jaar geleden plaats gevonden, maar schijnbaar is het wel mogelijk aan te geven of je gegevens openbaar op deze site staan. ( ik weet niet of dit ook zo is, als de KvK gegevens verkoopt?)


EDIT:

Zie 4.1 van dit inschrijfformulier:
https://www.kvk.nl/download/Formulier-5 ... 365589.pdf

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: VVE-bestuurder, privé-gegevens via KVK openbaar

Ongelezen bericht door renewouters »

Het maakt overigens niet uit je dit als vrijwilliger doet of betaalt. Je bent bestuurder met de daarbij behorende verantwoordelijkheden.

Maar los daarvan: welke privacygevoelige informatie is nu beschikbaar gekomen? Je naam, je adres? Bij de meeste mensen staat dat ook gewoon op de voordeur.

Gesloten