LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door Lowieze »

mh73 schreef:
17 jan 2019 15:23
Als dochter nu gepest wordt met haar gebit zit de kans er dik in dat ze straks gepest wordt met beugel. Zo werkt dat nu eenmaal vaak.

Wat hierboven al gezegd wordt: probeer het pesten aan te pakken. Praat met dochter: is het wel pesten? En als zij dat echt zo ervaart, ga dan eens het gesprek aan met school.
Hoeveel kinderen lopen er niet met een beugel? Dat zij daarmee gepest worden, lijkt me echt sterk.
Ik snap heel goed dat TS eventueel aan een beugel voor haar kind denkt, misschien kan ze eerst eens een offerte voor haar dochter aanvragen. Dan weet ze wat de orthodontist hierover zegt, wat de behandeltijd gaat worden en wat de kosten worden.

TS vraagt hier hoe zij de kosten kan dekken voor een beugel, ze vraagt niet om een oordeel of forummers een beugel wel nodig vinden voor dit meisje.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als een kind echt gepest wordt en alleen het onderwerp van de pesterijen (beugel, broodtrommel, jas, tas, fiets, haarkleur) wordt weggenomen, dan vinden de pestkoppen direct een ander onderwerp.
Dat pleit er voor om eerst het pesten aan te pakken, als daar echt sprake van is, en daarna eventueel het gebit van dochter.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door witte angora »

kokka schreef:
17 jan 2019 14:24
BL2 schreef:
17 jan 2019 14:04
Een scooter van de bijstand, bestaan er geen fietsen meer, of desnoods reizen met het Openbaar Vervoer.
Een beugel is in principe alleen bij medische noodzaak, niet omdat dochter er mee geplaagd wordt. Dan moet er aan het plagen wat gedaan worden !
volgens mij heeft TS de scooter losgepeuterd bij haar bewindvoerder, dus dan betaalt hij het van haar geld.
Dat is mijn gedachte ook. Misschien dat er vanwege werk (reisafstand) een noodzaak is voor een scooter, hou me ten goede, ik zal er niet over oordelen. Ik heb ook wel eens nachtwerk gedaan, het OV reed al lang niet meer als het werk klaar was. We kennen de reden niet voor de beslissing.

Maar als er geld is voor een scooter, dan moet er toch ook geld zijn voor een aanvullende verzekering of een beugel?

mh73

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door mh73 »

Erthanax schreef:
17 jan 2019 15:43
Als een kind echt gepest wordt en alleen het onderwerp van de pesterijen (beugel, broodtrommel, jas, tas, fiets, haarkleur) wordt weggenomen, dan vinden de pestkoppen direct een ander onderwerp.
Dat pleit er voor om eerst het pesten aan te pakken, als daar echt sprake van is, en daarna eventueel het gebit van dochter.
Precies dat dus.

Ik oordeel helemaal niet, ik denk mee. TS denkt dat een beugel dé oplossing is, maar is dat wel zo?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door moederslink »

We weten het niet, simpel genoeg.
Als deze dochter daarom wordt gepest is het de hoogste tijd om eens met de school te praten.

Hoe oud is dochterlief?
Hoe nodig is een beugel nu perse of kan het desnoods nog even wachten ?
Waarom trekt die bewindvoerder wel geld uit voor een scooter en niet voor een fiets of ov abonnement of deze beugel?

Is er al wel sowieso een aanvullende verzekering aanwezig?

Het zou fijn zijn wanneer de TS even meepraat en antwoord op de vragen kan geven en het e.e.a kan toelichten.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door Lowieze »

mh73 schreef:
17 jan 2019 19:48
Erthanax schreef:
17 jan 2019 15:43
Als een kind echt gepest wordt en alleen het onderwerp van de pesterijen (beugel, broodtrommel, jas, tas, fiets, haarkleur) wordt weggenomen, dan vinden de pestkoppen direct een ander onderwerp.
Dat pleit er voor om eerst het pesten aan te pakken, als daar echt sprake van is, en daarna eventueel het gebit van dochter.
Precies dat dus.

Ik oordeel helemaal niet, ik denk mee. TS denkt dat een beugel dé oplossing is, maar is dat wel zo?

Het antwoord op die vraag is hier helemaal niet van belang. TS stelt hier geen vraag over, dus laten we niet de psycholoog gaan uithangen.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door BL2 »

Je kan wel een beugel willen, maar tandartsen en de orthodontist denkt daar vaak heel anders over. Bv als er nog melktanden aanwezig zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door moederslink »

Daarom vroeg ik ook hoe oud de dochter is en of de tandarts/orthodontist hier ( al ) een indicatie voor heeft gegeven.
Zolang een kind nog wisselt kun je nog niet aan een beugel beginnen en verder ...hoe nodig is deze beugel nu ?
TS zou je svp even mee willen discussiëren , dit gegis is m.i. zinloos , waarom wordt zij gepest, hoe oud is zij , heb je een aanvullende verzekering, hoe nodig was die scooter etc etc.
Je vraagt hier op het forum meedenkers, adviezen dus kom erbij :?

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door Erthanax »

In haar vraag geeft TS aan wat de reden de beugel is:
savanna.de-wit schreef:
17 jan 2019 04:33
(...) heb ik voor me dochter een beugel aangevraagd omdat me dochter ongelukkig word want ze word gepest met haar tanden...
TS heeft het niet over problemen bij bv. eten of praten, maar over het pesten. Dat probleem kan nu direct aangepakt worden, zonder dat medewerking van de bewindvoerder nodig is.
Daarnaast kan worden gekeken naar de financiële mogelijkheden voor een beugel, maar dat gaat hoe dan ook enige tijd duren. Alleen al daarom is het verstandig het pesten nu al aan te pakken. Mocht de beugel toch niet door kunnen gaan, dan is in ieder geval het pesten verminderd of gestopt. Dat lijkt me pure winst voor de dochter.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou ik kan als tandartsdochter zeggen dat het hebben van een flinke overbite of door gebrek aan ruimte in de bovenkaak de hoektanden vanuit het tandvlees groeien dat je daar behoorlijk veel last van kunt hebben / krijgen.
Of wanneer je echt een " fietsenrekje " hebt dat dat op den duur problemen gaat opleveren bv met het goed kauwen van voedsel.
Wanneer dat aan de orde is kan zo.n meisje daarmee flink gepest worden en last krijgen.
En het is niet nodig !
Zeker hier in Nederland staan we bekend om onze prachtige gebitten!
Voor jonge pubers is dit een crime om er zo bij te lopen plus dat het op den duur gezondheidsklachten kan gaan opleveren .

Nogmaals : wat zegt de tandarts/ orthodontist??

En ...is zij al langer het mikpunt van pesterijen of alleen nu door haar tanden? ?
En....hoe oud is zij?

En waarom heeft een scooter prioriteit boven het gebit van dochterlief?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
17 jan 2019 20:28
TS zou je svp even mee willen discussiëren , dit gegis is m.i. zinloos , waarom wordt zij gepest, hoe oud is zij , heb je een aanvullende verzekering, hoe nodig was die scooter etc etc.
Je vraagt hier op het forum meedenkers, adviezen dus kom erbij :?
Vooralsnog heeft de TS de vragen en adviezen nog niet onder ogen gezien.

Lid geworden op:
17 jan 2019 04:30
Laatst actief:
17 jan 2019 04:35

Ik denk dat ik er maar mee nok tot de TS zich gemeld heeft, dit heeft geen enkel nut.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door moederslink »

savanna.de-wit schreef:
17 jan 2019 04:33
Hallo,
Ik zit in de schuldsanering enige tijd bij mijn oude bewindvoerder heb ik voor me dochter een beugel aangevraagd omdat me dochter ongelukkig word want ze word gepest met haar tanden... De bewindvoerder zei toen dat het niet kon kwa geld.. nu heb ik een andere zou er eens kans zijn dat het bij deze wel kan want hier krijg ik ook wasmachines en scooter! Ik vind dat elk kind recht heeft op een beugel heeft iemand tips voor me hoe ik dit moet aanpakken ?
De vorige bewindvoerder zei dus dat daar geen geld voor was en de huidige bewindvoerder vindt bv een wasmachine en scooter wel nodig en krijgt u dan ook eventueel.

De enige tips die ik nu nog voor u heb :
- zorg voor een indicatie vd tandarts en / of de orthodontist
- ga met deze indicatie in gesprek met de huidige bewindvoerder.
- zorg dat u een aanvullende verzekering hebt of nog krijgt
- laat desnoods de bewindvoerder hiervoor een aanvraag bijzondere bijstand doen , hoewel bijzondere bijstand nog maar amper wordt toegekend ....er zijn voorliggende voorzieningen nl.
- als er qua geld gekozen moet worden tussen een scooter of een beugel zou ik zelf kiezen voor die beugel , maar goed ik ben u niet . :o
- blijf met de school in gesprek over dit pestgedrag en zorg goed voor uw dochter , ze is ongetwijfeld erg kwetsbaar!

Dyllanw
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jan 2009 12:04

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door Dyllanw »

Hoe vervelend ook, de titel van dit topic dekt de lading. U kunt de beugel van uw kind niet betalen. In elk geval niet tot u uit de schuldsanering bent.

Mocht u denken dat uw dochter er toch 'recht' op heeft dan kunt altijd proberen te achterhalen wie u dat recht ontneemt. Waarschijnlijk bent u degene uw dochter een beugel heeft ontnomen door in de schuldsanering te belanden. Dat is geen oordeel, want het leven brengt je soms op rare plekken, maar op dit moment de knetterharde waarheid, hoe vervelend ook. Doorbijten, de schuldsanering houdt een keer op en daarna kunt u weer een aanvullende verzekering afsluiten en voor uw dochter een beugel bekostigen.

Zoals mh73 al aangeeft, ga het pesten aanpakken door het gesprek aan te gaan met uw dochter, de (ouders) van de pesters en de school. Ook met puntgaaf gebit vinden kinderen altijd wel weer een reden om te pesten en gepest te worden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door bprosman »

blijf met de school in gesprek over dit pestgedrag en zorg goed voor uw dochter , ze is ongetwijfeld erg kwetsbaar!
Zoals mh73 al aangeeft, ga het pesten aanpakken door het gesprek aan te gaan met uw dochter, de (ouders) van de pesters en de school. Ook met puntgaaf gebit vinden kinderen altijd wel weer een reden om te pesten en gepest te worden.
Of , tip van mijn moeder toen ik nog op de lagere school zat : "Pak een stuk hout, en sla de grootste uit de groep pesters op zn muil". Heeft mij als kind in 1 klap (pun intended) van het pesten afgeholpen.
Pedagogisch vast niet verantwoord maar zeer effectief.

Joseevanbeek
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2013 22:32

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door Joseevanbeek »

Hoe oud is uw kind? Onder de 18 zit ze in de basisverzekering, een beugel kan onder bepaalde omstandigheden aangevraagd worden bij de bijzondere bijstand. Uw tandarts / Mondhygieniste kan voor voorrang zorgen bij de orthodontist. Scheefgroeiende tanden zijn zo ie zo belangrijk om te reguleren anders krijg je later alleen maar problemen. Wanneer ze gepest wordt, zal de scheefstand zeker genoeg zijn. Ik weet dat er ook asielkinderen een beugel kunnen krijgen.

sjj
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 jul 2008 14:25

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door sjj »

Misschien was een tweedehands fiets en aanvullende zorgverzekering beter geweest dan een scooter.
Dan had u nu gewoon voor een beugel kunnen gaan voor uw dochter.
Orthodontie wordt niet vergoed uit de basisverzekering alleen in speciale gevallen.

https://www.independer.nl/zorgverzekeri ... ontie.aspx

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door moederslink »

In grote lijnen zijn dus de vragen ,opmerkingen en adviezen in de reacties vd forummers gelijk .
Het is nu aan TS om te reageren en hopelijk gaat zij dit doen.

Fleur71
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 feb 2018 12:08

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door Fleur71 »

".... U moet kunnen wassen en als de oude wasmachine kapot is en reparatie duurder is, dan is een nieuwe een optie. "

Daar kan in bij de bijstand in principe meer geen bijzondere verlening voor worden aangevraagd.
De standaard reactie is dat men daar gewoon voor kan sparen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mevrouw “krijgt” die wasmachine ook niet via bijzondere bijstand.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Fleur71 schreef:
18 jan 2019 17:33
".... U moet kunnen wassen en als de oude wasmachine kapot is en reparatie duurder is, dan is een nieuwe een optie. "

Daar kan in bij de bijstand in principe meer geen bijzondere verlening voor worden aangevraagd.
De standaard reactie is dat men daar gewoon voor kan sparen.
En dat gewoon voor kunnen sparen wordt door diverse instanties als excuus gebruikt om maar vooral niet te hoeven helpen bij het oplossen van de armoede. Spaargeld kan je maar een keer uitgeven.

Gesloten