LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GHB cars Hengelo

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Wat is uw financiële schade?.....Stel de koop wordt echt ontbonden. Dan krijgt u uw aankoopbedrag terug onder aftrek van 1 jaar rijden met de auto....

1 jaar autohuur/lease is vele malen duurder dan 750 euro. Of te wel: u heeft geen aantoonbare schade!

ovy
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 okt 2017 13:51

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door ovy »

witte angora schreef:
17 jan 2019 16:48
ovy schreef:
17 jan 2019 15:18
Theotrucker schreef:
17 jan 2019 09:58
Als je na een jaar geen kosten hebt gehad dan is het toch goed geweest. Had U verwacht daar nog vele jaren zonder kosten mee te rijden?
Nee daar gaat het niet om. Hij heeft tegen mij gezegd dat ik daar nog een aantal jaar een goede auto aan zou hebben.
Ik snap niet goed wat je nu wil zeggen.

De handelaar heeft gezegd dat je er nog een aantal jaar een goede auto aan zou hebben, maar je verwacht niet er nog vele jaren zonder kosten mee te rijden. Hoe moet ik dit nu opvatten?
Natuurlijk ging ik er niet vanuit dat ik jaren kosteloos kon rijden. Maar dat hij na een jaar afgekeurd zou worden ook niet.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch is het altijd een gok. Ik rijd zelf ook altijd in oude auto's. Vorig jaar heb ik een Matizje weg moeten brengen, pas gekeurd, maar de koppakking was lek. Dat soort dingen doe je niks aan, en dat kan een garagehouder van tevoren ook niet zien. Ook de veiligheidseisen: wat het ene jaar goed is, kan een jaar later hopeloos aan vervanging/reparatie toe zijn. Zo gaat dat nu eenmaal.

Een handelaar kan zoveel zeggen, dat moet je gewoon niet te serieus nemen. Die wil gewoon van zijn handel af.

Dyllanw
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jan 2009 12:04

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door Dyllanw »

Een auto waar je nog jaren met door kunt voor 750 euro? Een jaar zonder kosten is een prima resultaat.

Koop er nog zo een, zet maandelijks 75 euro opzij je kunt elk jaar een nieuw auto aanschaffen. Misschien moet je na een jaar al de portemonnee trekken, misschien doet ie wel twee jaar en kun je een wat beter autootje uitzoeken. Als je dan vervolgens jezelf ook niet meteen opgelicht voelt en een verkoper aan de schandpaal nagelt kun je misschien nog wel beetje extra korting bedingen om je zo'n goede klant bent.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door Appie83 »

ovy schreef:
18 jan 2019 11:42
witte angora schreef:
17 jan 2019 16:48
ovy schreef:
17 jan 2019 15:18


Nee daar gaat het niet om. Hij heeft tegen mij gezegd dat ik daar nog een aantal jaar een goede auto aan zou hebben.
Ik snap niet goed wat je nu wil zeggen.

De handelaar heeft gezegd dat je er nog een aantal jaar een goede auto aan zou hebben, maar je verwacht niet er nog vele jaren zonder kosten mee te rijden. Hoe moet ik dit nu opvatten?
Natuurlijk ging ik er niet vanuit dat ik jaren kosteloos kon rijden. Maar dat hij na een jaar afgekeurd zou worden ook niet.
Een APK is geen garantie maar een momentopname dat de RDW op dat moment je auto goed genoeg vindt om veilig aan het verkeer deel te kunnen nemen. Met andere woorden, een auto die bij APK is goedgekeurd kan als deze na 100 km opnieuw gekeurd zou worden, afgekeurd zijn.
Daarbij kun je je afvragen of het verstandig is om een auto te kopen bij een handelaar, die de auto ook gaat keuren. Er zijn weliswaar steekproeven door het RDW. Maar ik had ergens gelezen dat maar in 5% van de gevallen een steekproef wordt gedaan.

ovy
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 okt 2017 13:51

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door ovy »

witte angora schreef:
18 jan 2019 12:05
Toch is het altijd een gok. Ik rijd zelf ook altijd in oude auto's. Vorig jaar heb ik een Matizje weg moeten brengen, pas gekeurd, maar de koppakking was lek. Dat soort dingen doe je niks aan, en dat kan een garagehouder van tevoren ook niet zien. Ook de veiligheidseisen: wat het ene jaar goed is, kan een jaar later hopeloos aan vervanging/reparatie toe zijn. Zo gaat dat nu eenmaal.

Een handelaar kan zoveel zeggen, dat moet je gewoon niet te serieus nemen. Die wil gewoon van zijn handel af.
Dat ik hem niet serieus moest nemen ben ik wel achter gekomen.
Hoor nu ook steeds meer klachten over hem.
Als je een auto bij hem hebt gekocht is hij daarna nooit meer te bereiken...

ovy
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 okt 2017 13:51

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door ovy »

Dyllanw schreef:
18 jan 2019 12:08
Een auto waar je nog jaren met door kunt voor 750 euro? Een jaar zonder kosten is een prima resultaat.

Koop er nog zo een, zet maandelijks 75 euro opzij je kunt elk jaar een nieuw auto aanschaffen. Misschien moet je na een jaar al de portemonnee trekken, misschien doet ie wel twee jaar en kun je een wat beter autootje uitzoeken. Als je dan vervolgens jezelf ook niet meteen opgelicht voelt en een verkoper aan de schandpaal nagelt kun je misschien nog wel beetje extra korting bedingen om je zo'n goede klant bent.
Laat ik beginnen met te vertellen dat ik van de bijstand leef. Dus sparen zit er echt niet in voor mij.
en die verkoper aan de schandpaal nagelen??? Ik vertel gewoon de waarheid. En zou van niet eens meer een auto voor niets willen hebben.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zal ik je toch een paar tips geven voor de volgende aankoop.

Het eerste wat ik doe als ik een auto zie staan is een RDW-check. Je vult het kenteken in, en direct zie je een aantal interessante gegevens. Onder andere over de APK, het aantal eigenaren in de laatste 9 jaar, en nog wat zaken die in je voordeel kunnen werken. Geloof me maar, een hele hoop handelaren en auto's vallen dan al af.

Het tweede wat ik doe is proberen er achter te komen waarom de auto ingeruild is. Een auto die bij een handelaar 750-1000 moet opbrengen, is voor de sloopprijs ingeruild. Niemand doet een goede auto voor zo'n bedragje weg. Daar moet een reden voor zijn, en meestal is het dat er grotere kosten aan zitten te komen. Dan is het de vraag wat die grotere kosten zijn, en of dat voor mij een probleem is.

Mijn huidige auto is een Suzuki Wagon R. Dat ding is ingeruild met een kapotte versnellingsbak, en die is door de handelaar vervangen. Dat probleem is dus opgelost. De APK was nog een maand of 8 geldig, de voorbanden waren nieuw, de distributieriem kon met mijn jaarkilometrage nog een jaar of drie/vier mee. Zo doe ik het dus. Het is best wel even zoeken, soms ben je een paar weken bezig. Maar dan heb je inderdaad kans op een karretje waar je een jaar of 2/3 zonder al te grote kosten mee voort kan.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door Holy53 »

witte angora schreef:
19 jan 2019 00:51
Dan zal ik je toch een paar tips geven voor de volgende aankoop.

Het eerste wat ik doe als ik een auto zie staan is een RDW-check. Je vult het kenteken in, en direct zie je een aantal interessante gegevens. Onder andere over de APK, het aantal eigenaren in de laatste 9 jaar, en nog wat zaken die in je voordeel kunnen werken. Geloof me maar, een hele hoop handelaren en auto's vallen dan al af.

Het tweede wat ik doe is proberen er achter te komen waarom de auto ingeruild is. Een auto die bij een handelaar 750-1000 moet opbrengen, is voor de sloopprijs ingeruild. Niemand doet een goede auto voor zo'n bedragje weg. Daar moet een reden voor zijn, en meestal is het dat er grotere kosten aan zitten te komen. Dan is het de vraag wat die grotere kosten zijn, en of dat voor mij een probleem is.

Mijn huidige auto is een Suzuki Wagon R. Dat ding is ingeruild met een kapotte versnellingsbak, en die is door de handelaar vervangen. Dat probleem is dus opgelost. De APK was nog een maand of 8 geldig, de voorbanden waren nieuw, de distributieriem kon met mijn jaarkilometrage nog een jaar of drie/vier mee. Zo doe ik het dus. Het is best wel even zoeken, soms ben je een paar weken bezig. Maar dan heb je inderdaad kans op een karretje waar je een jaar of 2/3 zonder al te grote kosten mee voort kan.
Je schrijft:Een auto die bij een handelaar 750-1000 moet opbrengen, is voor de sloopprijs ingeruild. Niemand doet een goede auto voor zo'n bedragje weg.
Ik heb een goede Suzuki Baleno uit 1998. Inruilen? 150-200 euro. Wil gewoon een jongere maar meer dan genoemde bedragen geven ze niet. En echt deze wagen is in goede conditie.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

ovy schreef:
18 jan 2019 23:45
Laat ik beginnen met te vertellen dat ik van de bijstand leef. Dus sparen zit er echt niet in voor mij.
en die verkoper aan de schandpaal nagelen??? Ik vertel gewoon de waarheid. En zou van niet eens meer een auto voor niets willen hebben.
Maar wie zegt dat de handelaar niet de waarheid sprak, voor € 750 is het mogelijk een prima auto en mogelijk heb jij er in 1 jaar meer ingereden dat de handelaar had verwacht? Heeft u de auto dan nooit van dichtbij bekeken of iemand erbij gehaald die er kennis van heeft?

Maar dat terzijde, u heeft weinig kans om iets te krijgen.

De auto garage reageert niet en dit is ook te lezen op verschillende reviews site, had dus geen geheim hoeven te zijn bij de aanschaf.
Er is wel een optie en dat is naar de rechtbank gaan en procederen, maar ik betwijfel of u dit iets oplevert.

U zich mogelijk beroepen op non-conformiteit e.d. maar de vraag is of hier sprake van is gezien meerdere hier al (naar mijn mening terecht aangeven) dat je van een auto van deze waarde en leeftijd niet veel kan verwachten.

Is zijn woord dan niets waard, nee eigenlijk niet. Hij is een verkoper en zolang het niet schriftelijk is vastgelegd is het uw woord tegen het zijne en dat blijft lastig.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Herkeuren na één jaar?

sake1987

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door sake1987 »

Mijn auto uit 2013 had vorig jaar een beurt van 750 euro. Geen energie meer aan verspillen , auto naar de sloop en nu bij een vertrouwd bedrijf een andere kopen.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door de auditu »

ovy schreef:
17 jan 2019 09:50
thecure schreef:
17 jan 2019 06:00
Volgende keer bij een BOVAG bedrijf kopen of beter bij een merkdealer.
Dan krijg je tenminste garantie...

Over wat voor auto hebben we het eigenlijk? Merk, type, prijs, km stand?
Het gaat over een Daihatsu Cuore
bouwjaar 2002
tellerstand 118953
Kreeg er een keuringsrapport bij van 1 jaar
Prijs 750
Als er verder geen onkosten waren in dat jaar, is de afschrijving dus € 750,00 in één jaar.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

de auditu schreef:
20 jan 2019 12:58

*****
Het gaat over een Daihatsu Cuore
bouwjaar 2002
tellerstand 118953
Kreeg er een keuringsrapport bij van 1 jaar
Prijs 750
Als er verder geen onkosten waren in dat jaar, is de afschrijving dus € 750,00 in één jaar.
[/quote]

Minus ongeveer 100,= tot 150,= wat de auto nog oplevert voor de sloop.
Er zijn hele volksstammen die voor een afschrijving van 600,= per jaar (zonder andere onkosten) de vlag uithangen.

v.d.Heyden

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hypo63 schreef:
20 jan 2019 21:22
Lady1234 schreef:
19 jan 2019 20:00
Herkeuren na één jaar?
De keuring van dit jaar waarbij de auto is afgekeurd.
Tja, en u zegt dat ze dan een inschatting kunnen maken of de vorige goedkeuring terecht was. Weten die keurmeesters veel wat de Ts in dat jaar met die auto gedaan heeft?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Hypo63 schreef:
19 jan 2019 19:23
Een mogelijkheid is de auto te laten herkeuren bij de RDW. Zij kunnen een inschatting maken of de auto vorig jaar terecht is goedgekeurd op basis van de huidige staat van de auto. Mocht u gelijk hebben dan zou ik degene aanspreken die de auto ten onrechte heeft goedgekeurd.
Maar hier zitten voorwaarden aan en puntje 1 laat al direct zien dat dit voor TS geen optie is:
Hoe langer geleden de keuring is gedaan, hoe moeilijker het voor de RDW is vast te stellen of het voertuig ten onrechte is goedgekeurd. Daarom neemt de RDW geen bezwaarprocedures aan van keuringen die langer dan 1 jaar geleden hebben plaatsgevonden.
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... oedkeuring.

Gesloten