LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

aerox schreef:
19 jan 2019 12:18
Die webwinkel moet gewoon dat geld terugbetalen. De consument mag een product testen, dat er voor een test in dit geval wat meer bij kwam kijken is niet de schuld van de consument. Dan moet die webwinkel zich maar afvragen of zijn product geschikt is voor online verkoop.
Testen in dit geval is de kap eraf halen, draadjes aansluiten en stroom er op zetten. Daarvoor hoeft de ventilator echt niet eerst aan het plafond gemonteerd te worden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door sylvesterb »

aerox schreef:
19 jan 2019 12:18
Die webwinkel moet gewoon dat geld terugbetalen. De consument mag een product testen, dat er voor een test in dit geval wat meer bij kwam kijken is niet de schuld van de consument. Dan moet die webwinkel zich maar afvragen of zijn product geschikt is voor online verkoop.
In een stenen winkel kun je ook niet het product op je eigen muur monteren om het te testen. Er zijn dus wel grenzen aan wat je wel en niet mag doen.

Vraag me dus af of bij een rechtbank je ook werkelijk gelijk krijgt, immers is het product overduidelijk gebruikt. En vraag me af of Bol.com inderdaad het zou accepteren, maar al bij al is het compleet niet relevant want Bol.com is niet de verkoper enkel de tussenpersoon.

Als een product niet functioneert heb je garantie en heb je andere rechten.

Ik snap de verkoper wel, hij kan dit product nooit meer verkopen en heeft veel kosten gehad.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou volgens dit topic hebt u alle rechten om het retour te sturen.

winkels-f104/retourrecht-internetschop-t189512.html

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
19 jan 2019 12:52
Nou volgens dit topic hebt u alle rechten om het retour te sturen.

winkels-f104/retourrecht-internetschop-t189512.html
:lol: je was me net voor , Lady 1234 :lol:

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door Costnix »

Bol.com gedraagt zich bij externe partijen als een marktmeester.
Bol heeft de macht om in te grijpen, als de externe partij er een potje van maakt.

kloptditwel
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 dec 2016 18:37

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door kloptditwel »

Ik ben nog geen steek verder. Bol heeft geen foto's ontvangen van de verkoper. Ik heb destijds wel foto's gemaakt dus laat maar komen die foto's.

Ik mag volgens hem niet retourneren omdat hij volgens hem beschadigd is. Niets over waardevermindering. Mag hem wel retour sturen om te laten maken onder garantie zegt hij. Dan had hij hem moeten houden en laten repareren en niet terug sturen naar mij.

En om te testen dien je hem aan te sluiten op de kroonsteen in de ventilator. Deze zit vast hierin en heb ik mijn bedrading die uit het plafond komt aangesloten op dus dat kroonsteentje. Niets draden gestript en kroonsteentjes geplaatst. Of zoals gezegd gesloopt.

Daar je de ventilator aan het plafond moet bevestigen om de draden te kunnen aansluiten fixeer je de schroeven zodat hij niet naar beneden valt. Immers moet hij recht hangen anders zou hij vastlopen. Dan pas kan je testen of hij het naar behoren doet.

Ik ben dus nog steeds wachtende op foto's of een bevredigend voorstel van de verkoper.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door alfatrion »

Vooropgesteld: je mag herroepen en hebt -voorzover ik kan zien- gewoon recht op 100% van je geld terug. Maar ik vraag me steeds meer af of je niet gewoon een werkend product wil. Heb je de verkoper vertelt dat het product niet werkte?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts heeft al een andere gekocht en geïnstalleerd. Dus hij wil zijn geld terug.

kloptditwel
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 dec 2016 18:37

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door kloptditwel »

Ik heb hem bij de retour reden aangegeven dat hij niet werkt en dat hij geruild moet worden. Ipv te repareren onder garantie dan of een andere sturen, stuurt hij deze direct weer terug.


Door de halsstarrige houding van deze verkoper wil ik deze niet meer heb ik maar een andere gekocht.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door alfatrion »

kloptditwel schreef:
20 jan 2019 13:04
Ik heb hem bij de retour reden aangegeven dat hij niet werkt en dat hij geruild moet worden.
Dus je hebt geen beroep gedaan op het herroepingsrecht. Inmiddels kun je wel ontbinden op grond van de wettelijke garantie. De verkoper had moeten overgaan tot vervanging.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door moederslink »

kloptditwel schreef:
20 jan 2019 13:04
Ik heb hem bij de retour reden aangegeven dat hij niet werkt en dat hij geruild moet worden. Ipv te repareren onder garantie dan of een andere sturen, stuurt hij deze direct weer terug.

Door de halsstarrige houding van deze verkoper wil ik deze niet meer heb ik maar een andere gekocht.
Wie zegt dat hij niet werkt? Ook u kunt zelf een foutje hebben gemaakt bij het installeren.

Wat betreft uw laatste zin : " u wilt dat ding niet meer ivm de halstarrige houding van deze verkoper " :x
Daarmee geeft u feilloos de huidige houding van een ' verwende' consument aan ...u verprutst de ventilator, krijgt hem in ieder geval niet aangesloten , doet geen beroep op garantie maar stuurt dat half gesloopte en dus waardeloze ding retour en u wilt gewoon uw geld terug.
En als de verkoper nu eens niet gelijk meewerkt, is Leiden goed in last :shock:

kloptditwel
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 dec 2016 18:37

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door kloptditwel »

Dus als de verkoper hem terug stuurt terwijl hij al weet dat hij niet werkt. Dan heeft hij 3 opties denk ik dan

1 had hij kunnen aangeven dat hij hem gaat repareren

2 hij stuurt een nieuwe

3 hij ontbind de koop

Niet ik stuur hem terug want ik neem hem niet terug daar hij beschadigd is

Repareren had deze consument ook prima gevonden maar dat is toen niet aangegeven.
Laatst gewijzigd door kloptditwel op 20 jan 2019 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het recht om te kiezen ligt bij de consument.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door moederslink »

kloptditwel schreef:
20 jan 2019 14:20
Dus als de verkoper hem terug stuurt terwijl hij al weet dat hij niet werkt. Dan heeft hij 3 opties denk ik dan

1 had hij kunnen aangeven dat hij hem gaat repareren

2 hij stuurt een nieuwe

3 hij ontbind de koop

Niet ik stuur hem terug want ik neem hem niet terug daar hij beschadigd is

Repareren had deze consument ook prima gevonden maar dat is toen niet aangegeven.
De wereld op zn kop :shock:
U bent toch echt degene die de ventilator onder garantie had moeten laten repareren.

En nu neemt u hem niet terug omdat ie beschadigd is? :roll:
Wie heeft hem dan beschadigd, u toch?

Ik dacht dat u hem niet terug wilde omdat dat ding niet werkte!

Enfin, succes gewenst!

kloptditwel
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 dec 2016 18:37

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door kloptditwel »

alfatrion schreef:
20 jan 2019 14:22
Het recht om te kiezen ligt bij de consument.

Ik heb het op 11 januari laten weten dat ik de koop herroep daar hij mij geen werkend product heeft geleverd en deze ook niet kan/wil leveren cq repareren. Hij heeft alle kansen gehad om dit naar behoren op te lossen.

Ik heb hem zijn laatste kans gegeven met de volgende opties

1 ophalen en repareren

2 ophalen en een redelijk voorstel voor de waardevermindering. Maar ja hij deed het toch al niet.

3 ophalen en volledige restitutie

Ik verwacht maandag/dinsdag hier uitsluitsel over.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door Erthanax »

En als u dat uitsluitsel niet krijgt?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Ophalen” nogal liefst.

kloptditwel
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 dec 2016 18:37

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door kloptditwel »

Lady1234 schreef:
20 jan 2019 17:29
“Ophalen” nogal liefst.
Een retoursticker sturen ja. Dan had hij hem bij de 1e keer dat hij retour kwam moeten houden en laten repareren of een nieuwe sturen die wel werkt. Niet de defecte terug sturen. Dat slaat toch nergens op.


Zou u een product, dat vanaf het begin al niet werkt, willen houden en betalen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik geen verstand heb van elektra ga ik niet aan zo’n apparaat zitten knoeien.

kloptditwel
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 dec 2016 18:37

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door kloptditwel »

Lady1234 schreef:
20 jan 2019 23:29
Als ik geen verstand heb van elektra ga ik niet aan zo’n apparaat zitten knoeien.
Als je er wel verstand van heb dan sluit je het aan. Niets knoeien dus.

Gesloten