LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
snorrewiets
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2010 20:27

Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door snorrewiets »

Hallo,
Graag zou ik van andere mensen willen weten of ze hetzelfde probleem hebben.
Jarenlang heb ik bij de ING gebruik gemaakt van de lijsten met TAN codes, werkte altijd prima,niets mis mee, nu gaat de ING stoppen met de TAN codes en kun je kiezen voor een scanner of een mobiele app om betalingen te bevestigen.
Voor het laatste heb ik gekozen en de ING app op mijn mobiel geïnstalleerd, dan kun je nog kiezen of je met een PIN code of een vingerafdruk wil bevestigen, omdat mij dit handig leek en mijn mobiel dit ondersteunt heb ik voor het laatste gekozen en hoef je dus ook geen codes meer in te voeren, leek dus erg handig ,alleen als ik dit met de vingerafdruk geïnstalleerd heb werkt dit voor ongeveer twee weken ,daarna krijg ik automatisch het bericht dat vingerafdruk bevestigen geblokkeerd is, dient alles weer opnieuw ingesteld te worden, weer een keer of vier bevestigen met PIN code en dan werkt de boel weer voor ongeveer twee weken en daarna begint alles weer van voren af aan. En van de hulp van ING wordt je nauwelijks ook iets wijzer, altijd weer standaard antwoorden van "U dient het weer opnieuw in te stellen" , ja daar was ik zelf ook wel achter gekomen, maar is dus niet blijvend.
Hebben meer mensen dit probleem?
Met vriendelijke groet, Ben.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jan 2019 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door Moneyman »

snorrewiets schreef:
21 jan 2019 16:28
Hallo,
Graag zou ik van andere mensen willen weten of ze hetzelfde probleem hebben.
Jarenlang heb ik bij de ING gebruik gemaakt van de lijsten met TAN codes, werkte altijd prima,niets mis mee, nu gaat de ING stoppen met de TAN codes en kun je kiezen voor een scanner of een mobiele app om betalingen te bevestigen.
Voor het laatste heb ik gekozen en de ING app op mijn mobiel geïnstalleerd, dan kun je nog kiezen of je met een PIN code of een vingerafdruk wil bevestigen, omdat mij dit handig leek en mijn mobiel dit ondersteunt heb ik voor het laatste gekozen en hoef je dus ook geen codes meer in te voeren, leek dus erg handig ,alleen als ik dit met de vingerafdruk geïnstalleerd heb werkt dit voor ongeveer twee weken ,daarna krijg ik automatisch het bericht dat vingerafdruk bevestigen geblokkeerd is, dient alles weer opnieuw ingesteld te worden, weer een keer of vier bevestigen met PIN code en dan werkt de boel weer voor ongeveer twee weken en daarna begint alles weer van voren af aan. En van de hulp van ING wordt je nauwelijks ook iets wijzer, altijd weer standaard antwoorden van "U dient het weer opnieuw in te stellen" , ja daar was ik zelf ook wel achter gekomen, maar is dus niet blijvend.
Hebben meer mensen dit probleem?
Met vriendelijke groet, Ben.
Ik herken het totaal niet, op een heel aantal verschillende devices.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door Holy53 »

Gebruik deze app al vanaf begin op twee telefoons. Geen problemen. Denk dat je het in jouw telefoon moet zoeken.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door Costnix »

Al geprobeerd om eerst je vingerafdruk te laten herkennen op uw telefoon, voordat u de app weer gaat herstellen?

snorrewiets
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2010 20:27

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door snorrewiets »

Bedankt voor de reacties, ik kan met mijn vingerafdruk mijn telefoon gewoon ontgrendelen en werkt zoals het hoort, alleen met de ING app werkt het maar tijdelijk.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door Costnix »

De ING app is inderdaad heel erg gevoelig voor fouten. Net even op de ING webstek gekeken en de app zet zelf de vingerherkening uit na drie mislukte pogingen :-(
Laatst gewijzigd door Costnix op 21 jan 2019 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door sjohie »

Apart, ook ik gebruik de functie van de ING app zonder problemen, eerst op een Huawei P9-lite, toen een Motorola X4, en nu op een LG V30. Ik heb wel de meest recente versie van de app geïnstalleerd, en alle security opties in android staan op de default stand. (dus áán) Ook heb ik meerdere vingers geregistreerd op mijn toestel.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door renewouters »

Voor zover ik weet gebruiken apps gewoon de API die vanuit het OS ter beschikking worden gesteld voor dit soort functies. En via die API krijgt de app alleen maar terug "Ja, het is de goede vingerafdruk" of "Nee, het is niet de goede vingerafdruk". De app zelf doet geen vingerafdrukherkenning. Dat zou ook veel te fraudegevoelig zijn.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ook ik herken dit probleem niet, al sinds ING de vingerafdruk toevoegde als inlog methode gebruik ik het, en nog nooit opnieuw in hoeven te stellen. Misschien even in je telefoon de vingerafdruk wissen en opnieuw instellen?

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door Redfloor »

Ik heb hetzelfde! Heel vervelend. En vaak roept hij vervolgens ook nog dat mijn pincode fout is (en dat is ie niet). Dan blokkeert de hele app en moet ik hem vanaf het begin weer installeren. Met andere apps heb ik dit probleem nooit.

snorrewiets
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2010 20:27

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door snorrewiets »

Opnieuw bedankt voor de reacties, in ieder geval is er een persoon die hetzelfde ervaart.
Al een aantal mogelijkheden geprobeerd , voor de duidelijkheid heb een Motorola E4 plus. De vingerafdruksensor werkt prima bij de telefoon ontgrendelen enzovoort, maar bij de ING app werkt het voor een korte periode en zegt dan vingerafdruk bevestigen geblokkeerd en moet dan weer alles instellen en wel vier keer mijn PIN code invoeren om alles weer te bevestigen en na ongeveer twee weken weer hetzelfde riedeltje... Heb de laatste beveiligings updates geïnstalleerd, werk alleen met Android 7, mijn telefoon laat zich niet updaten naar Android 8.

snorrewiets
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2010 20:27

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door snorrewiets »

Waar ik inmiddels wel achter gekomen ben is dat wanneer je je telefoon hebt uit en weer ingeschakeld dat de vingerafdruk bevestiging direct is uitgeschakeld in de ING app. Hebben jullie dat ook?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door grun »

snorrewiets schreef:
22 jan 2019 11:44
Al een aantal mogelijkheden geprobeerd , voor de duidelijkheid heb een Motorola E4 plus. De vingerafdruksensor werkt prima bij de telefoon ontgrendelen enzovoort, maar bij de ING app werkt het voor een korte periode en zegt dan vingerafdruk bevestigen geblokkeerd en moet dan weer alles instellen en wel vier keer mijn PIN code invoeren om alles weer te bevestigen en na ongeveer twee weken weer hetzelfde riedeltje...
Is misschien je cache vol? Heb je die wel eens leeggemaakt? Bij soortgelijke problemen (met andere apps) was dat de oplossing, volgens het Motorola E4 Plus forum.
https://forums.lenovo.com/t5/MOTO-E-4th ... -p/3806041

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door CB »

snorrewiets schreef:
22 jan 2019 12:44
Waar ik inmiddels wel achter gekomen ben is dat wanneer je je telefoon hebt uit en weer ingeschakeld dat de vingerafdruk bevestiging direct is uitgeschakeld in de ING app. Hebben jullie dat ook?
Heb je wel de laatste versie van de app (versie 3.37.0.1)? Welke versie jouw app heeft kun je vinden in Menu-->Service--> Over deze app.

Kijk verder ook naar de site op onderstaand link. Misschien vind je daar de oorzaak.

https://www.ing.nl/particulier/mobiel-e ... index.html

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door Moneyman »

snorrewiets schreef:
22 jan 2019 12:44
Waar ik inmiddels wel achter gekomen ben is dat wanneer je je telefoon hebt uit en weer ingeschakeld dat de vingerafdruk bevestiging direct is uitgeschakeld in de ING app. Hebben jullie dat ook?
Ook dit herken ik niet.

snorrewiets
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2010 20:27

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door snorrewiets »

Bedankt weer voor de reacties,
Het cachegeheugen van mijn smartphone leeg ik elke dag.
Heb ook precies de versie van de ING app die CB beschreef, 3.37.0.1
Ook de link bekeken zoals beschreven, maar nog niet wijzer geworden.
Weet nu wel 100 % zeker dat als ik mijn telefoon uit en weer inschakel de vingerafdruk in de ING app niet meer werkt.
Zal toch wel ergens een instelling zijn die ik op mijn telefoon nog niet heb gevonden.
Groet, Ben.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door sjohie »

Heb je een agressieve task killer app geïnstalleerd op je toestel toevallig? Die zijn ook berucht als het om dit soort vage klachten gaat, en ook nog eens overbodig als je een moderne android versie gebruikt, wat "7" zeker is. Ook lees ik dat de vingerafdrukscanner niet werkt bij sommige mensen als het toestel aan de lader ligt.

snorrewiets
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2010 20:27

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door snorrewiets »

Zou niet eens weten wat een agressieve taskkiller app is, voor zover ik weet heb ik geen bijzondere apps of App Manager III zou er een moeten zijn, deze staat geïnstalleerd. En de telefoon lag niet aan de lader... Ben.

ingwebcareteam
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 nov 2009 07:49
Contacteer:

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door ingwebcareteam »

Hi snorrewiets,

Vervelend dat de vingerafdrukfunctie niet goed werkt!

We raden sowieso altijd aan om de laatste versie van je besturingssysteem en de app te hebben.
Mocht de vingerafdruk ineens niet meer weer werken kun je proberen om hem opnieuw in te stellen in de app.

@Sjohie: wat je zegt kan inderdaad kloppen.

Vriendelijke groet,

Roos
Webcare ING

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

snorrewiets schreef:
23 jan 2019 12:27
Zou niet eens weten wat een agressieve taskkiller app is, voor zover ik weet heb ik geen bijzondere apps of App Manager III zou er een moeten zijn, deze staat geïnstalleerd. En de telefoon lag niet aan de lader... Ben.

Dat snap ik dan niet. Als je een app gaat gebruiken, kijk je toch wat de functie van die app is? App Manager is inderdaad een taskkiller, die maar eens uitschakelen.

AppMgr (also known as App 2 SD) is a totally new design app that provides the following components:
★ Move apps: moves apps to either internal or external storage for getting more available app storage
★ Hide apps: hides system (built-in) apps from the app drawer
Freeze apps: freeze apps so they won't use any CPU or memory resources
★ App manager: manages apps for batch uninstalling, moving apps or sharing apps with friends

Gesloten