LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Specificatie van Studieschuld bij werkgever

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Queenie0203
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2019 15:31

Specificatie van Studieschuld bij werkgever

Ongelezen bericht door Queenie0203 »

Hallo,
Bij mijn huidige werkgever heb ik een studieschuld vanwege een traineeship dat ik ben gestart samen met 12 andere nieuwe collega’s. In de specificatie die ik heb opgevraagd van de gemaakte studiekosten is de volgende berekening gemaakt. Een training die is gegeven door een collega van bijvoorbeeld 1 dagdeel (4 uur) kost 4 x het uur tarief van deze collega, dus stel het uurtarief van deze collega is €100, zijn de kosten van deze training €400. Mag mijn werkgever €400 voor deze training aan mij doorbelasten? Want aan mijn andere 11 collega’s belast mijn werkgever precies hetzelfde bedrag door. Dit zou beteken dat de training 12 x €400 = €4.800 heeft gekost terwijl dit niet zo wordt gespecificeerd.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Specificatie van Studieschuld bij werkgever

Ongelezen bericht door BL2 »

Queenie0203 schreef:
25 jan 2019 16:19
Hallo,
Bij mijn huidige werkgever heb ik een studieschuld vanwege een traineeship dat ik ben gestart samen met 12 andere nieuwe collega’s. In de specificatie die ik heb opgevraagd van de gemaakte studiekosten is de volgende berekening gemaakt. Een training die is gegeven door een collega van bijvoorbeeld 1 dagdeel (4 uur) kost 4 x het uur tarief van deze collega, dus stel het uurtarief van deze collega is €100, zijn de kosten van deze training €400. Mag mijn werkgever €400 voor deze training aan mij doorbelasten? Want aan mijn andere 11 collega’s belast mijn werkgever precies hetzelfde bedrag door. Dit zou beteken dat de training 12 x €400 = €4.800 heeft gekost terwijl dit niet zo wordt gespecificeerd.
Dus voor 4 uurtjes intern les geven wordt E 4800,00 gerekend, of zijn het fictieve bedragen ?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Specificatie van Studieschuld bij werkgever

Ongelezen bericht door thecure »

Als hij die training in een keer aan 12 mensen heeft gegeven is het natuurlijk onzin. Het bedrag moet dan door 12 gedeeld worden.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Specificatie van Studieschuld bij werkgever

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Queenie0203 schreef:
25 jan 2019 16:19
In de specificatie die ik heb opgevraagd van de gemaakte studiekosten.
Waarom heb je dat gedaan?

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Specificatie van Studieschuld bij werkgever

Ongelezen bericht door Cro »

thecure schreef:
27 jan 2019 09:20
Als hij die training in een keer aan 12 mensen heeft gegeven is het natuurlijk onzin. Het bedrag moet dan door 12 gedeeld worden.
Waarom zou dat door 12 gedeeld moeten worden? Als ik een training volg voor mijn werk is dat ook vaak met +- 10 cursisten waarbij voor iedere cursist ook €1000+ per cursist betaald moet worden, dat wordt dan ook niet door 10 gedeeld.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Specificatie van Studieschuld bij werkgever

Ongelezen bericht door Costnix »

De cursus wordt door een collega gegeven en zeer waarschijnlijk binnen de muren van het werk.
(Het gaat volgens het “train the trainer”. Blijkbaar wil de werkgever de kosten hiervan op zijn werknemers verhalen)
U heeft nu wel een studieschuld bij uw werkgever, die moet betalen wanneer u zelf ontslag neemt.
Laatst gewijzigd door Costnix op 27 jan 2019 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Specificatie van Studieschuld bij werkgever

Ongelezen bericht door thecure »

Stel dat er 2 collega's weggaan. Dan wordt die cursusleider door 2 mensen dubbel terugbetaald. Mooie winst voor de werkgever!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Specificatie van Studieschuld bij werkgever

Ongelezen bericht door scontra »

Queenie0203 schreef:
25 jan 2019 16:19
Hallo,
In de specificatie die ik heb opgevraagd van de gemaakte studiekosten is de volgende berekening gemaakt. Een training die is gegeven door een collega van bijvoorbeeld 1 dagdeel (4 uur) kost 4 x het uur tarief van deze collega, dus stel het uurtarief van deze collega is €100, zijn de kosten van deze training €400.


U heeft een specificatie opgevraagd en gekregen, dan weet u ook welk uurtarief de werkgever in rekening brengt en hoeft u geen fictief bedrag voor uw berekening te geven.
Krijgt u doorbetaald tijdens de cursusuren, dan zijn ook die kosten voor de werkgever en berekend hij deze onproductieve uren door in uw 'studieschuld'.
Dat zou al een heel ander rekensommetje maken !

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Specificatie van Studieschuld bij werkgever

Ongelezen bericht door 16again »

Costnix schreef:
27 jan 2019 11:25
U heeft nu wel een studieschuld bij uw werkgever, die moet betalen wanneer u zelf ontslag neemt.
Daar had natuurlijk vooraf voor getekend moeten worden.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Specificatie van Studieschuld bij werkgever

Ongelezen bericht door renewouters »

Weer een onderwerp waar alle kanten op wordt gespeculeerd (incl. beschuldigingen), zonder dat we alle informatie hebben....

Gesloten