LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-MOBILE kan internet verkeer niet aan in de avond uren.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
robbotermans
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:44

T-MOBILE kan internet verkeer niet aan in de avond uren.

Ongelezen bericht door robbotermans »

Is er iemand die weet hoe ik verder moet als T-Mobile me laat zitten . Ik heb 4 maanden geleden internet thuis bij hun genomen. Maar in de avond uren kan ik niks met dat internet omdat de snelheid zo traag word. Tmobile geeft zelf toe dat het aan de drukte aan de lijn ligt. Maar kan of wil er niks aan doen. Contract op zeggen willen ze niet. Dus nu zit ik nog een aantal maanden aan een abonnement vast waar ik 80% van de tijd niks aan heb.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: T-MOBILE kan internet verkeer niet aan in de avond uren.

Ongelezen bericht door berndv »

Welke snelheid zou u maximaal moeten kunnen ontvangen? En hoe hoog ligt die snelheid in de avonduren? Natuurlijk gemeten aan de kabel! In de avond, wanneer de meeste mensen thuis zijn, zijn er ook veel meer WiFi signalen in de lucht door alle telefoons die continu in contact staan met modems en routers, dus altijd een snelheidstest doen met kabel, en liefst met tv uit, want ik meen dat tv ook over de internetverbinding binnen komt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: T-MOBILE kan internet verkeer niet aan in de avond uren.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

robbotermans schreef:
28 jan 2019 18:59
Is er iemand die weet hoe ik verder moet als T-Mobile me laat zitten . Ik heb 4 maanden geleden internet thuis bij hun genomen. Maar in de avond uren kan ik niks met dat internet omdat de snelheid zo traag word. Tmobile geeft zelf toe dat het aan de drukte aan de lijn ligt. Maar kan of wil er niks aan doen. Contract op zeggen willen ze niet. Dus nu zit ik nog een aantal maanden aan een abonnement vast waar ik 80% van de tijd niks aan heb.
Vreemd dat T-Mobile er niks aan wilt doen, overboeking op internet lijnen zorgt voor een niet werkende verbinding door de packet loss die het veelal veroorzaakt. Maar dit is enkel wanneer je verhaal klopt dat het komt door de drukte op de lijn, een zeer zeldzaam iets sinds de uitrol van glasvezel.

Veelal zijn de oorzaken die berndv noemt van toepassing en die liggen niet bij de provider. Maar dat is simpel te testen door een kabel te gebruiken naar je modem.

Je dient T-Mobile schriftelijk ingebreke te stellen en ze een periode van bijvoorbeeld 10 werkdagen te geven om het probleem te herstellen, doen ze dit niet dan kunt u een klacht indienen bij de geschillencommissie, met dit ook in je ingebrekestelling. Voor de commissie betaal je € 50,00 inschrijf geld maar als je wint krijg je dit terug. Vermeld bij de commissie duidelijk dat je het probleem opgelost wilt zien of het contract wilt beëindigen.

Een eenvoudige stap is eventueel via klachtkompas van de consumentenbond, maar stuur voor de zekerheid ook die ingebrekestelling.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: T-MOBILE kan internet verkeer niet aan in de avond uren.

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Robbotermans,
er wordt u gevraagd voor welke snelheid u betaalt, en welke snelheid u ontvangt.
Zonder deze info kan ik niets met uw vraag.

Senso
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: T-MOBILE kan internet verkeer niet aan in de avond uren.

Ongelezen bericht door Senso »

Voordat je een klacht indient eerst zelf testen, want zonder deze gegevens geen klacht.
http://www.internetsnelheid-testen.nl/

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: T-MOBILE kan internet verkeer niet aan in de avond uren.

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Ach, ik stel een simpele vraag, en dan hoor je nix meer.
Geeft te denken.
Zou het een gefantaseerd onderwerp zijn ?

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: T-MOBILE kan internet verkeer niet aan in de avond uren.

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Oja, dat vergat ik nog :
ik heb het goedkoopste abonnementje van Tmobile.
In een grote stad, met veel "kabelslurpers'.
En Tmobile werkt ok.
Ook voor films.

nbsk02
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2019 11:03

Re: T-MOBILE kan internet verkeer niet aan in de avond uren.

Ongelezen bericht door nbsk02 »

Beste,

Ik heb exact hetzelfde probleem bij T-Mobile. Ik heb er ook een topic over opgestart. Zie viewtopic.php?f=68&t=189502&p=2654559&h ... e#p2654559
's Avonds valt de internetsnelheid volledig weg. Ik ben al maanden bezig met allerlei partijen om dit probleem aan te kaarten maar tevergeefs. De monteur die langs was gekomen van Guidion zei dat er al honderden mensen waren met dit probleem, dus misschien moeten we krachten bundelen om sterker te staan tegen T-Mobile, want zelf ondernemen ze helemaal niets...

robbotermans
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:44

Re: T-MOBILE kan internet verkeer niet aan in de avond uren.

Ongelezen bericht door robbotermans »

Oja sorry ik kijk hier maar weinig merk ik.

Zoals nbsk2 al aangeeft het is een landelijk probleem..
Omdat er te veel mensen op de lijn zitten. De lijnen zijn van kpn en die geeft hun eigen abonnees voorrang. Dus worden providers zoals T-Mobile geknepen. Ik moet bekabeld 50 MB krijgen. Maar krijg na 5 uur maar 1.5mb. kan niet eens Netflix kijken of wat dan ook. Ben al weken bezig met T-Mobile maar sturen me van het kastje naar de muur. Ook is het wettelijk zo dat T-Mobile 3 keer mag proberen het op te lossen. En dat is dus niet gelukt in 3 keer. T-Mobile speelt dit spelletje absoluut niet volgens de regels en ik zie dit ook echt als contract gijzeling. Ik ben persoonlijk zo klaar met T-Mobile dat ik al hun modems en tv kastjes terug heb opgestuurd naar hun. Met een brief dat ik per direct kosteloos opzeg.
Verder kunnen ze echt de boom in.

robbotermans
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:44

Re: T-MOBILE kan internet verkeer niet aan in de avond uren.

Ongelezen bericht door robbotermans »

Weer een update:

Heb net met KPN gesproken omdat T-Mobile weer voor de 3 keer een monteur wilde sturen. En kpn zegt ook dat dit een landelijk probleem is maar dat het wel iets is van T-Mobile zelf. Zelf vinden ze ook dat een monteur sturen vrij nutteloos is omdat alle kabels gewoon goed zijn. Poging nummer 5 van T-Mobile om het op te lossen of gewoon weg te lopen voor het probleem?

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: T-MOBILE kan internet verkeer niet aan in de avond uren.

Ongelezen bericht door witte angora »

Als ik het zo lees heeft T-Mobile te weinig capaciteit ingekocht. Ze hebben dus ruimte voor - noem eens wat - 10.000 abonnee's, en hebben er 15.000. Dat gaat dan niet erg lukken.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: T-MOBILE kan internet verkeer niet aan in de avond uren.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het heeft ook geen zin om een monteur te sturen als je alles terug gestuurd hebt. Behalve als hij nieuwe spullen meebrengt natuurlijk.

robbotermans
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:44

Re: T-MOBILE kan internet verkeer niet aan in de avond uren.

Ongelezen bericht door robbotermans »

Ben op het hoofdkantoor van T-Mobile in den haag geweest. En na wat leugens van hun kant. ( De vrouw beweerde zelfs dat juist bij ADSL het niet uitmaakt voor je snelheid hoe ver je van de wijk kast af woont :/) Hebben ze toch alles kosteloos opgezegd. Heb gelijk mijn modem enzo daar ingeleverd.

Dus dames en heren kom je er niet uit met de klantenservice ga dan naar het hoofdkantoor.

T-Mobile moet na 3 mislukte pogingen om je probleem op te lossen. Jou contract kosteloos opzeggen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: T-MOBILE kan internet verkeer niet aan in de avond uren.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je had het modem toch al eerder opgestuurd met een brief? Of zie ik iets dubbel?

robbotermans
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:44

Re: T-MOBILE kan internet verkeer niet aan in de avond uren.

Ongelezen bericht door robbotermans »

Meneer ik schrijf hier me bevindingen en als je je verveelt dan ga ergens anders reageren. Over en uit.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: T-MOBILE kan internet verkeer niet aan in de avond uren.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Sorry ik had je bericht van 12:08 gelezen. Foutje.
Kan ik nu ook de boom in?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: T-MOBILE kan internet verkeer niet aan in de avond uren.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

robbotermans schreef:
12 feb 2019 17:22
T-Mobile moet na 3 mislukte pogingen om je probleem op te lossen. Jou contract kosteloos opzeggen.
Fijn dat het is opgelost, maar die 3 mislukte pogingen slaat echt nergens op. Er is geen plicht hiertoe op welke wijze dan ook. Conform de overeenkomst heeft T-Mobile een best-effort verplichting om het probleem op te lossen. Negens in je overeenkomst of wettelijk is een maximum van 3 pogingen van toepassing.

nbsk02
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2019 11:03

Re: T-MOBILE kan internet verkeer niet aan in de avond uren.

Ongelezen bericht door nbsk02 »

Beste,


Na veel moeite heeft T-Mobile mijn contract uiteindelijk kostenloos stopgezet. Ik heb even een goed gesprek gehad met de monteur die voor de 3e keer is langsgekomen, en voor hem was de maat ook vol. Hij zei dat er heel veel mensen waren met hetzelfde probleem, en dat het probleem duidelijk aan de capaciteit ligt.

Met het verslag van de monteur als bewijs heeft T-Mobile uiteindelijk onze aanvraag tot stopzetting aanvaard. Ze vertelden me dat het een probleem is met de wijkcentrale, en dat het over een paar weken verholpen zou moeten zijn.

Uiteindelijk blij met resultaat, al heeft het veel te lang geduurd tot dat T-Mobile hun fout toe kon geven. Hopelijk komt er ook voor de andere mensen met dit probleem snel een oplossing.
Mvg

Gesloten