PostNL maakt me woest

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
renewouters
Berichten: 3371
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door renewouters » 28 jan 2019 18:54

sibora schreef:
28 jan 2019 18:15
Ik was in Duitsland voor iemand die overleden was , mijn sleutels vergeten . Zijn opgestuurd zelfs met verzekering , Adres juist , postcode juist , stad juist enz . Tot mijn verwondering terug naar verzender Duitsland . Kon die postbode niet lezen ? in een vreemde brievenbus geflikkerd ? Kosten tot nu toe 30 euro . Nog erger ; brievenpost bestelling Amazon Duitsland , Raden maar ; ook niet aangekomen Foetsie
Pluim voor Amazon krijg mijn geld terug .Daar ik thuis ook postbode moet spelen voor post die bestemd was voor andere mensen om die brieven maar weer weg te brengen , en dat week na week . Brief van mij zelf naar verzekering ; nimmer aangekomen . Ga zo maar door !
Post nl ; neem mensen in dienst die kunnen lezen , of stuur ze naar een brillenzaak !
Als ik zie hoe jij bovenstaande tekst hebt geschreven kan je misschien achter aan de rij aansluiten bij de cursus en de brillenzaak....

Nijogeth
Berichten: 2656
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door Nijogeth » 28 jan 2019 19:02

Wat heeft het voor nut om die mensen naar de brillenwinkel te sturen? Daar leert men toch helemaal niet lezen?

moederslink
Berichten: 6069
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door moederslink » 28 jan 2019 21:42

Ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van : er wordt zoveel geklaagd over welke pakketvervoerder dan ook.

Er worden miljoenen pakjes verstuurd en ja het is k*** als het niet wordt bezorgd , elders wordt gedumpt of zogenaamd wel is bezorgd.
Het gaat, relatief gezien, juist hartstikke goed , gezien het mega grote aantal pakketten.

En Radar doet hier toch niets mee. :(

Ik weet het niet maar zijn er eigenlijk eigen klachtenfora over bv POST.NL of DHL bezorgers ?
En ik denk toch ook dat het merendeel vd klachten over de bezorger zelf gaat en die zal zo.n forum waarschijnlijk toch ook niet lezen of doet er verder toch niets mee.

Bob Schurkjens
Berichten: 6820
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 29 jan 2019 04:47

Kees2850 schreef:
28 jan 2019 08:17
@Bob Schurkjens en die ZZP-er zorgt waarschijnlijk zelf wel voor een betaling van zijn werk denk je niet? 😅


Bezorgers krijgen alleen betaald voor pakketten die ze hebben afgeleverd aan de geadresseerde of de buren.

Voor onbezorgde pakketten die naar een PostNL servicepunt gaan krijgen ze niets betaald.

StevieNL81
Berichten: 529
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door StevieNL81 » 29 jan 2019 12:40

moederslink schreef:
28 jan 2019 21:42
Ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van : er wordt zoveel geklaagd over welke pakketvervoerder dan ook.

Er worden miljoenen pakjes verstuurd en ja het is k*** als het niet wordt bezorgd , elders wordt gedumpt of zogenaamd wel is bezorgd.
Het gaat, relatief gezien, juist hartstikke goed , gezien het mega grote aantal pakketten.

En Radar doet hier toch niets mee. :(

Ik weet het niet maar zijn er eigenlijk eigen klachtenfora over bv POST.NL of DHL bezorgers ?
En ik denk toch ook dat het merendeel vd klachten over de bezorger zelf gaat en die zal zo.n forum waarschijnlijk toch ook niet lezen of doet er verder toch niets mee.
De pakketvervoerder is verantwoordelijk voor de bezorgers. Je mag ze daar dus best op aanspreken.

Zelf woon ik in een "buitengebied" en heb met enige regelmaat pakketjes waarbij ik zgn niet thuis was.
De bezorgers zelf geven aan dat een "omweg" van 4 KM niet in verhouding staat met de vergoeding welke zij ontvangen voor dat ene pakje, en dan nemen ze liever de gok dat bij de 2e bezorgpoging er meer pakjes zijn voor mijn wijk. Hoeveel begrip ik er voor kan hebben....ik meld ze wel keer op keer.

En ja het gaat heel vaak goed....maar dit forum is er ook om mensen te helpen dmv advies welke juist in uitzonderingsgevallen belanden.

NeoDutchio
Berichten: 6040
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 29 jan 2019 12:49

StevieNL81 schreef:
29 jan 2019 12:40
De pakketvervoerder is verantwoordelijk voor de bezorgers. Je mag ze daar dus best op aanspreken.
Natuurlijk kan u de bezorger aangespreken op het feit dat hij niet altijd langskomt, maar dat zal weinig indruk maken vrees is.
Een verkoper is verantwoordelijk voor de beloftes die hij doet. Dat deze de bezorging verder uitbesteed wil niet zeggen dat dan ineens PostNL verantwoordelijk is. Dus als de PostNL bezorger zijn dag niet heeft, vast staat in het verkeer, elke straat door moet lopen omdat niemand thuis is en daardoor zoveel tijd verliest dat er geen tijd meer is om te bezorgen, dan blijft de verkoper het eerste aanspreekpunt.
Echter, deze kan je alleen aanspreken als deze een belofte gedaan heeft. Pas als er gezegd is dat het op een bepaalde dag geleverd zal gaan worden, dan is er er een punt. Als de verkoper zegt dat het pakket waarschijnlijk op een dag geleverd wordt, of binnen een x aantal dagen, of dat het vandaag verstuurd wordt, dan is er geen belofte gedaan en kan het op elke willekeurige dag geleverd worden. Dan valt er dus niets te klagen dat de bezorger uw huis voorbij gereden is.

StevieNL81
Berichten: 529
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door StevieNL81 » 29 jan 2019 12:55

Dat had ik inderdaad beter moeten verwoorden; ik bedoelde inderdaad het aanspreken van "het bedrijf" en niet de vervoerder zelf.

Als ik vandaag een broek bestel, waarbij de webshop aangeeft "vandaag besteld, morgen in huis" vind ik dat wel een toezegging. Als ik dan morgen nog zie dat mijn broek tussen 14:00-16:00 komt, doe ik mijn best om op dat moment aanwezig te zijn.
Dan om 17:00 een pushbericht krijgen met de melding dat je niet thuis was, en ze morgen weer komen (en geen kaartje in de bus) is zuur.

Bij het afmelden geeft de bezorger ook zijn huidige GPS locatie mee....maar die controleren ze pas als je gaat klagen. En ja...dan zien ze dat de bezorger vanaf de verkeerde kant van de stad aangeeft dat jij op dat moment niet thuis bent.

sibora
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:50

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door sibora » 29 jan 2019 15:28

Dat het op veel plaatsen goed gaat ; dat zal wel . Maar hier gaat het niet goed met de post . Wat te denken dat je 17 brieven in je brievenbus hebt ? Je gaat ze weer bezorgen bij die mensen . één week terug weer 7 brieven , maar niet voor mij . Je gaat ze maar weer bezorgen . Maar wat als mensen met de buurman ruzie hebben ? En die houden die post ? Het gedonder is als er invallers lopen bij de post . Ik heb al eens iemand thuis gehad van de post over mijn klachten , maar dat helpt voor een maand , dat schiet ook niet op .
En dan nog het volgende ; Rene wouters bedankt voor je botte opmerking .

Senso
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door Senso » 29 jan 2019 15:42

Er is ons destijds wijsgemaakt dat de privatisatie van de PTT goed zou zijn voor de consument. Vrije keus van verzender, meer concurrentie, met als gevolg... lagere prijzen!
En wat is de realiteit? Geen vaste aanstelling meer voor postbezorgers. De vertrouwde postbode uit de buurt die weet waar iedereen woont, wie op bepaalde tijden niet thuis is en bij wie hij of zij het pakje mag achterlaten is afgedankt. Iedere 15-jarige krijgt een fiets en een smartphone en kan morgen het inwerktraject in. Opleiding niet vereist. Heb je een busje, dan kun je als ZZP'er brievenbussen gaan legen. En niemand controleert of je niet even met de buit langs huis gaat en wat interessante dingen uitzoekt. Dat gebeurt namelijk.
En die concurrentie dan? Dat geldt alleen voor pakketpost, want op briefpost heeft PostNL nog steeds een monopolie. Afgezien van Sandt, maar je wilt toch liever niet dat die bakken vol post dagenlang ergens op de gallerij van een flat staan en de uitnodigingen twee dagen na het huwelijk arriveren. Voor verzending naar het buitenland is PostNL bovendien nog steeds de enige optie. En dat weten ze, dus kun je met je klachten de pot op, want je kan toch naar niemand anders. "Dan moet U het maar aangetekend verzenden" heet het. Het woord "zorgplicht" uit de wettelijke vastgelegde voorschriften hebben ze voor het gemak zelf maar geschrapt want de overheid is voor zulke dingen toch niet aanspreekbaar. Die kan alles fijn overlaten aan de "marktwerking" en de "zelfregulering".
En over de prijzen hoef ik vermoedelijk niets te zeggen. :x

Lady1234
Berichten: 10712
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door Lady1234 » 29 jan 2019 16:04

Bij mij komt blijkbaar de enige vriendelijke en goede bezorger van het hele land.

Theotrucker
Berichten: 3451
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door Theotrucker » 29 jan 2019 16:19

Dan hebben we dezelfde bezorger.

moederslink
Berichten: 6069
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door moederslink » 29 jan 2019 16:29

Lady1234 schreef:
29 jan 2019 16:04
Bij mij komt blijkbaar de enige vriendelijke en goede bezorger van het hele land.
Theotrucker schreef:
29 jan 2019 16:19
Dan hebben we dezelfde bezorger.
En hij komt ook bij mij ... :lol:

Erthanax
Berichten: 3506
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door Erthanax » 29 jan 2019 16:41

En bij mij kennelijk ook :D (Wat een wijk loopt die!)

Kees2850
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 dec 2018 05:41

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door Kees2850 » 29 jan 2019 16:43

Zie het nieuwe item van Arnoud die zijn autobumpers die hij in Dubai had gekocht terugvond op marktplaats. Zie ook de Telegraaf.

Lady1234
Berichten: 10712
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door Lady1234 » 29 jan 2019 16:53

Erthanax schreef:
29 jan 2019 16:41
En bij mij kennelijk ook :D (Wat een wijk loopt die!)
Gezellig al die tevreden buren.

Maar gelukkig heb ik geen autobumpers nodig, want daar schijnt het niet goed mee te gaan. :lol:

NeoDutchio
Berichten: 6040
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 29 jan 2019 18:13

Senso schreef:
29 jan 2019 15:42
Er is ons destijds wijsgemaakt dat de privatisatie van de PTT goed zou zijn voor de consument. Vrije keus van verzender, meer concurrentie, met als gevolg... lagere prijzen!
En wat is de realiteit? Geen vaste aanstelling meer voor postbezorgers. De vertrouwde postbode uit de buurt die weet waar iedereen woont, wie op bepaalde tijden niet thuis is en bij wie hij of zij het pakje mag achterlaten is afgedankt
PTT bezorgde 6 dagen in de week. Geen enkele bezorger werkte 6 dagen achter elkaar. In deze tijd dat het gewoon drukker is heb je geen tijd meer om post na te brengen. Ook het praatje overal maken is simpelweg geen tijd meer voor.
Het is te makkelijk om te zeggen dat het goed was in de tijd van de PTT. De tijd, de markt en de prijzen waren anders.

breien
Berichten: 2803
Lid geworden op: 01 nov 2014 12:51

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door breien » 29 jan 2019 18:29

Bij mij komt de enige vriendelijke en goede postbezorger ook langs.

BreejKC
Berichten: 1330
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door BreejKC » 29 jan 2019 18:35

PostNL heeft geen verantwoordelijkheid voor het juist bezorgen van post, lees ik hier ergens? Waarom betaald de verzender van die post daar dan voor? Als je geen verantwoordelijkheid neemt (of hoeft te nemen) voor het juist bezorgen van post als postbedrijf, dan moet je jezelf daar niet voor laten betalen ook. Het komt er bij de postbedrijven dus op neer, we laten ons wel betalen voor het laten bezorgen van post, maar voor een juiste uitvoering daarvan nemen we geen enkele verantwoordelijkheid, of hoeven die verantwoordelijkheid niet te nemen.

Hoe dit misschien ook met wetgeving, in het voordeel van de postbedrijven, is dichtgetimmerd, ergens schuurt bij mij deze redenatie. Gezien de regelmatig terugkerende klachten over 'verdwenen' poststukken, wat daar ook de oorzaak van is, moet de wetgever misschien eens gaan bekijken of de verzenders en ontvangers van post een stuk beter beschermd worden tegen falende postbedrijven, die voor een juiste uitvoering van hun taak nu geen verantwoordelijkheid (hoeven) te nemen.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 29 jan 2019 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 6820
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 29 jan 2019 18:47

Afbeelding

Zouden we hier ook weer moeten hebben. Is er wel geweest (postale recherche) maar uiteraard afgeschaft, net als de ambtseed voor post medewerkers.

Kees2850
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 dec 2018 05:41

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door Kees2850 » 29 jan 2019 19:14

Als uit onderzoek bewezen zou worden wat al jaren wordt beweerd en rondzingt op internet dat er bij Post.nl en ook andere postbezorgingsbedrijven gestolen wordt als de raven dan hebben deze bedrijven maar ook de leverende bedrijven een probleem. Want kopen op internet is dan toch wel een risico. Bij mij is het 2x van de 5x fout gegaan. Als je bedenkt dat de NS afgerekend wordt op zeg 92 tot 95 procent punctualiteit dan zou Post.nl toch ook wel hierop aangesproken worden toch? Of op z'n minst zou er officieel onafhankelijk onderzoek gedaan kunnen worden.

Ik heb vandaag ook verwezen naar het item over autobumpers omdat dat een voorbeeld is hoe het vaak misgaat bij Post.nl

Plaats reactie