LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL maakt me woest

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kees2850 schreef:
28 jan 2019 08:17
@Bob Schurkjens en die ZZP-er zorgt waarschijnlijk zelf wel voor een betaling van zijn werk denk je niet? 😅


Bezorgers krijgen alleen betaald voor pakketten die ze hebben afgeleverd aan de geadresseerde of de buren.

Voor onbezorgde pakketten die naar een PostNL servicepunt gaan krijgen ze niets betaald.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

moederslink schreef:
28 jan 2019 21:42
Ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van : er wordt zoveel geklaagd over welke pakketvervoerder dan ook.

Er worden miljoenen pakjes verstuurd en ja het is k*** als het niet wordt bezorgd , elders wordt gedumpt of zogenaamd wel is bezorgd.
Het gaat, relatief gezien, juist hartstikke goed , gezien het mega grote aantal pakketten.

En Radar doet hier toch niets mee. :(

Ik weet het niet maar zijn er eigenlijk eigen klachtenfora over bv POST.NL of DHL bezorgers ?
En ik denk toch ook dat het merendeel vd klachten over de bezorger zelf gaat en die zal zo.n forum waarschijnlijk toch ook niet lezen of doet er verder toch niets mee.
De pakketvervoerder is verantwoordelijk voor de bezorgers. Je mag ze daar dus best op aanspreken.

Zelf woon ik in een "buitengebied" en heb met enige regelmaat pakketjes waarbij ik zgn niet thuis was.
De bezorgers zelf geven aan dat een "omweg" van 4 KM niet in verhouding staat met de vergoeding welke zij ontvangen voor dat ene pakje, en dan nemen ze liever de gok dat bij de 2e bezorgpoging er meer pakjes zijn voor mijn wijk. Hoeveel begrip ik er voor kan hebben....ik meld ze wel keer op keer.

En ja het gaat heel vaak goed....maar dit forum is er ook om mensen te helpen dmv advies welke juist in uitzonderingsgevallen belanden.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

StevieNL81 schreef:
29 jan 2019 12:40
De pakketvervoerder is verantwoordelijk voor de bezorgers. Je mag ze daar dus best op aanspreken.
Natuurlijk kan u de bezorger aangespreken op het feit dat hij niet altijd langskomt, maar dat zal weinig indruk maken vrees is.
Een verkoper is verantwoordelijk voor de beloftes die hij doet. Dat deze de bezorging verder uitbesteed wil niet zeggen dat dan ineens PostNL verantwoordelijk is. Dus als de PostNL bezorger zijn dag niet heeft, vast staat in het verkeer, elke straat door moet lopen omdat niemand thuis is en daardoor zoveel tijd verliest dat er geen tijd meer is om te bezorgen, dan blijft de verkoper het eerste aanspreekpunt.
Echter, deze kan je alleen aanspreken als deze een belofte gedaan heeft. Pas als er gezegd is dat het op een bepaalde dag geleverd zal gaan worden, dan is er er een punt. Als de verkoper zegt dat het pakket waarschijnlijk op een dag geleverd wordt, of binnen een x aantal dagen, of dat het vandaag verstuurd wordt, dan is er geen belofte gedaan en kan het op elke willekeurige dag geleverd worden. Dan valt er dus niets te klagen dat de bezorger uw huis voorbij gereden is.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Dat had ik inderdaad beter moeten verwoorden; ik bedoelde inderdaad het aanspreken van "het bedrijf" en niet de vervoerder zelf.

Als ik vandaag een broek bestel, waarbij de webshop aangeeft "vandaag besteld, morgen in huis" vind ik dat wel een toezegging. Als ik dan morgen nog zie dat mijn broek tussen 14:00-16:00 komt, doe ik mijn best om op dat moment aanwezig te zijn.
Dan om 17:00 een pushbericht krijgen met de melding dat je niet thuis was, en ze morgen weer komen (en geen kaartje in de bus) is zuur.

Bij het afmelden geeft de bezorger ook zijn huidige GPS locatie mee....maar die controleren ze pas als je gaat klagen. En ja...dan zien ze dat de bezorger vanaf de verkeerde kant van de stad aangeeft dat jij op dat moment niet thuis bent.

sibora
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:50

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door sibora »

Dat het op veel plaatsen goed gaat ; dat zal wel . Maar hier gaat het niet goed met de post . Wat te denken dat je 17 brieven in je brievenbus hebt ? Je gaat ze weer bezorgen bij die mensen . één week terug weer 7 brieven , maar niet voor mij . Je gaat ze maar weer bezorgen . Maar wat als mensen met de buurman ruzie hebben ? En die houden die post ? Het gedonder is als er invallers lopen bij de post . Ik heb al eens iemand thuis gehad van de post over mijn klachten , maar dat helpt voor een maand , dat schiet ook niet op .
En dan nog het volgende ; Rene wouters bedankt voor je botte opmerking .

Senso
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door Senso »

Er is ons destijds wijsgemaakt dat de privatisatie van de PTT goed zou zijn voor de consument. Vrije keus van verzender, meer concurrentie, met als gevolg... lagere prijzen!
En wat is de realiteit? Geen vaste aanstelling meer voor postbezorgers. De vertrouwde postbode uit de buurt die weet waar iedereen woont, wie op bepaalde tijden niet thuis is en bij wie hij of zij het pakje mag achterlaten is afgedankt. Iedere 15-jarige krijgt een fiets en een smartphone en kan morgen het inwerktraject in. Opleiding niet vereist. Heb je een busje, dan kun je als ZZP'er brievenbussen gaan legen. En niemand controleert of je niet even met de buit langs huis gaat en wat interessante dingen uitzoekt. Dat gebeurt namelijk.
En die concurrentie dan? Dat geldt alleen voor pakketpost, want op briefpost heeft PostNL nog steeds een monopolie. Afgezien van Sandt, maar je wilt toch liever niet dat die bakken vol post dagenlang ergens op de gallerij van een flat staan en de uitnodigingen twee dagen na het huwelijk arriveren. Voor verzending naar het buitenland is PostNL bovendien nog steeds de enige optie. En dat weten ze, dus kun je met je klachten de pot op, want je kan toch naar niemand anders. "Dan moet U het maar aangetekend verzenden" heet het. Het woord "zorgplicht" uit de wettelijke vastgelegde voorschriften hebben ze voor het gemak zelf maar geschrapt want de overheid is voor zulke dingen toch niet aanspreekbaar. Die kan alles fijn overlaten aan de "marktwerking" en de "zelfregulering".
En over de prijzen hoef ik vermoedelijk niets te zeggen. :x

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij mij komt blijkbaar de enige vriendelijke en goede bezorger van het hele land.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan hebben we dezelfde bezorger.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
29 jan 2019 16:04
Bij mij komt blijkbaar de enige vriendelijke en goede bezorger van het hele land.
Theotrucker schreef:
29 jan 2019 16:19
Dan hebben we dezelfde bezorger.
En hij komt ook bij mij ... :lol:

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door Erthanax »

En bij mij kennelijk ook :D (Wat een wijk loopt die!)

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Erthanax schreef:
29 jan 2019 16:41
En bij mij kennelijk ook :D (Wat een wijk loopt die!)
Gezellig al die tevreden buren.

Maar gelukkig heb ik geen autobumpers nodig, want daar schijnt het niet goed mee te gaan. :lol:

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Senso schreef:
29 jan 2019 15:42
Er is ons destijds wijsgemaakt dat de privatisatie van de PTT goed zou zijn voor de consument. Vrije keus van verzender, meer concurrentie, met als gevolg... lagere prijzen!
En wat is de realiteit? Geen vaste aanstelling meer voor postbezorgers. De vertrouwde postbode uit de buurt die weet waar iedereen woont, wie op bepaalde tijden niet thuis is en bij wie hij of zij het pakje mag achterlaten is afgedankt
PTT bezorgde 6 dagen in de week. Geen enkele bezorger werkte 6 dagen achter elkaar. In deze tijd dat het gewoon drukker is heb je geen tijd meer om post na te brengen. Ook het praatje overal maken is simpelweg geen tijd meer voor.
Het is te makkelijk om te zeggen dat het goed was in de tijd van de PTT. De tijd, de markt en de prijzen waren anders.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door BreejKC »

PostNL heeft geen verantwoordelijkheid voor het juist bezorgen van post, lees ik hier ergens? Waarom betaald de verzender van die post daar dan voor? Als je geen verantwoordelijkheid neemt (of hoeft te nemen) voor het juist bezorgen van post als postbedrijf, dan moet je jezelf daar niet voor laten betalen ook. Het komt er bij de postbedrijven dus op neer, we laten ons wel betalen voor het laten bezorgen van post, maar voor een juiste uitvoering daarvan nemen we geen enkele verantwoordelijkheid, of hoeven die verantwoordelijkheid niet te nemen.

Hoe dit misschien ook met wetgeving, in het voordeel van de postbedrijven, is dichtgetimmerd, ergens schuurt bij mij deze redenatie. Gezien de regelmatig terugkerende klachten over 'verdwenen' poststukken, wat daar ook de oorzaak van is, moet de wetgever misschien eens gaan bekijken of de verzenders en ontvangers van post een stuk beter beschermd worden tegen falende postbedrijven, die voor een juiste uitvoering van hun taak nu geen verantwoordelijkheid (hoeven) te nemen.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 29 jan 2019 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Afbeelding

Zouden we hier ook weer moeten hebben. Is er wel geweest (postale recherche) maar uiteraard afgeschaft, net als de ambtseed voor post medewerkers.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ja, ik kan om mij heen toch zeker meer dan tien mensen aanwijzen waarvan ik zeker weet dat de bezorging, door welke bezorgdienst dan ook, nooit fout loopt.

Dus voor mij hoeft er zeker geen onderzoek, noch officieel, noch onafhankelijk, gedaan te worden.

Maar ja, misschien bestellen wij zaken die het stelen niet waard zijn.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is voor mij geen uitgemaakte zaak dat het aan PostNL ligt dat het bij die bumpers is misgegaan.

De ACM houdt toezicht op de postmarkt en dus ook op PostNL. Heeft u daar uw vermoedens van grootschalige diefstal al gemeld?

Ik kan me van de afgelopen dertien jaar precies één geval herinneren dat ik een pakketje niet heb ontvangen (uit het VK). In de vele, vele tientallen andere gevallen is het pakketje altijd bij mij afgeleverd en is er nooit iets uit gestolen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: PostNL maakt me woest

Ongelezen bericht door moederslink »

MadmanCreatives schreef:
26 jan 2019 15:32
Al een week geleden iets besteld wat ik dit weekend nodig had. Zonder aankondiging in de app blijkt postnl vandaag te zijn geweest toen ik net even weg was. Buren waren gewoon thuis, maar daar is het niet afgegeven: nu komen ze ná het weekend pas.

Normaal gesproken klaag ik niet snel, maar dit is de zoveelste kl.testreek van postnl: van pakketten in de kliko doen tot wel bij buren afgeven, maar geen briefje in de brievenbus achterlaten en dus van niets weet.

Kwaliteit van postnl keldert achteruit. Ik zou iedere online winkel willen oproepen om niets meer te versturen via postnl en te kiezen voor een andere pakketdienst.
En, Madman....nog steeds mad? En is het pakje nu idd gisteren of vandaag bezorgd?
Het zou fijn zijn wanneer u even mee discussieert en het e.e.a terugkoppelt .

Gesloten