LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte klantenservice bij Vakantiediscounter

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Petrus1950
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2019 17:18

Slechte klantenservice bij Vakantiediscounter

Ongelezen bericht door Petrus1950 »

Boeken met zeer veel vloeken

Vakantiediscounter, boeken zonder (met) vloeken.
Een vakantie geboekt als verrassing voor het 25 jarig huwelijksfeest van mijn dochter en schoonzoon. Tijdens de boeking zocht ik waar ik moest vermelden, dat de rekening naar de gever moest worden gestuurd en niet bij mijn dochter of schoonzoon terecht zou komen. Voor de zekerheid hierover contact opgenomen met uw klantenservice. Er werd mij verteld, dat ik mijn gegevens moest invullen wanneer ik de betaling zou doen en niet bij de gegevens van de hoofdboeker. Dus heb ik keurig de gevraagde informatie van de hoofdboeker ingevuld en bij opmerkingen, het enige overgebleven alternatief, mijn adres opgegeven en expliciet vermeld, dat het een cadeau betrof en dus alles naar mijn e-mailadres moest worden gestuurd .

Tot mijn grote woede en frustratie kreeg ik na de bevestiging van de vakantie een bericht op het scherm, dat de bevestiging was verstuurd naar…….. u raadt het waarschijnlijk al, het e-mailadres van mijn dochter. Ik heb direct weer contact opgenomen met de klantenservice om de mail tegen te houden, maar dat bleek te laat. De mail had mijn dochter al bereikt en die belde direct mijn echtgenote. Weg verrassing, die wij samen met onze kleinzoons hadden bedacht. Als compensatie konden we een korting van € 25,00 voor onze volgende te boeken vakantie krijgen. U begrijpt het waarschijnlijk al, er komt nooit een volgende boeking bij de Vakantiediscounter.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Slechte klantenservice bij Vakantiediscounter

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Petrus1950 schreef:
30 jan 2019 17:24
Boeken met zeer veel vloeken

Vakantiediscounter, boeken zonder (met) vloeken.
Een vakantie geboekt als verrassing voor het 25 jarig huwelijksfeest van mijn dochter en schoonzoon. Tijdens de boeking zocht ik waar ik moest vermelden, dat de rekening naar de gever moest worden gestuurd en niet bij mijn dochter of schoonzoon terecht zou komen. Voor de zekerheid hierover contact opgenomen met uw klantenservice. Er werd mij verteld, dat ik mijn gegevens moest invullen wanneer ik de betaling zou doen en niet bij de gegevens van de hoofdboeker. Dus heb ik keurig de gevraagde informatie van de hoofdboeker ingevuld en bij opmerkingen, het enige overgebleven alternatief, mijn adres opgegeven en expliciet vermeld, dat het een cadeau betrof en dus alles naar mijn e-mailadres moest worden gestuurd .

Tot mijn grote woede en frustratie kreeg ik na de bevestiging van de vakantie een bericht op het scherm, dat de bevestiging was verstuurd naar…….. u raadt het waarschijnlijk al, het e-mailadres van mijn dochter. Ik heb direct weer contact opgenomen met de klantenservice om de mail tegen te houden, maar dat bleek te laat. De mail had mijn dochter al bereikt en die belde direct mijn echtgenote. Weg verrassing, die wij samen met onze kleinzoons hadden bedacht. Als compensatie konden we een korting van € 25,00 voor onze volgende te boeken vakantie krijgen. U begrijpt het waarschijnlijk al, er komt nooit een volgende boeking bij de Vakantiediscounter.
Dus u vult in een geautomatiseerd systeem (waar geen mensen bij betrokken zijn) het e-mail adres van uw dochter in en vind het vreemd dat de bevestiging daar heen gaat i.p.v. naar het e-mail adres wat u in een opmerkingen vakje zet wat er niet bedoeld voor is. Wat had u dan verwacht?

Erg netjes dat ze u een korting aanbieden voor de volgende boeking. Beetje triest dat u ondanks dit gebaar alsnog hier gaat klagen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte klantenservice bij Vakantiediscounter

Ongelezen bericht door berndv »

Petrus1950 schreef:
30 jan 2019 17:24
Er werd mij verteld, dat ik mijn gegevens moest invullen wanneer ik de betaling zou doen en niet bij de gegevens van de hoofdboeker. Dus heb ik keurig de gevraagde informatie van de hoofdboeker ingevuld en bij opmerkingen, het enige overgebleven alternatief, mijn adres opgegeven en expliciet vermeld, dat het een cadeau betrof en dus alles naar mijn e-mailadres moest worden gestuurd .
Dus er wordt verteld dat u uw gegevens moet invullen, en toch vult u het mailadres van uw dochter in? En nu valt u er over dat de bevestiging naar dat mailadres gaat? Als u uw mailadres had ingevuld, was de bevestiging naar uw mailadres gegaan. Ik begrijp even niet waarom u het mailadres van uw dochter heeft ingevuld, het is dan op zich ook vrij logisch dat de communicatie ook naar dat mailadres gaat, en niet naar een mailadres dat u vermeld in een opmerkingenveld, het betreft een volledig automatisch proces, dat gaat niet eerst controleren wat in opmerkingsvelden staat.

Jammer dat het zo gelopen is, maar ik zie niet echt slechte service van het bedrijf, maar gewone een foutieve invoer in een bestelformulier.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Slechte klantenservice bij Vakantiediscounter

Ongelezen bericht door Mark1992 »

berndv schreef:
31 jan 2019 08:43
Petrus1950 schreef:
30 jan 2019 17:24
Er werd mij verteld, dat ik mijn gegevens moest invullen wanneer ik de betaling zou doen en niet bij de gegevens van de hoofdboeker. Dus heb ik keurig de gevraagde informatie van de hoofdboeker ingevuld en bij opmerkingen, het enige overgebleven alternatief, mijn adres opgegeven en expliciet vermeld, dat het een cadeau betrof en dus alles naar mijn e-mailadres moest worden gestuurd .
Dus er wordt verteld dat u uw gegevens moet invullen, en toch vult u het mailadres van uw dochter in? En nu valt u er over dat de bevestiging naar dat mailadres gaat? Als u uw mailadres had ingevuld, was de bevestiging naar uw mailadres gegaan. Ik begrijp even niet waarom u het mailadres van uw dochter heeft ingevuld, het is dan op zich ook vrij logisch dat de communicatie ook naar dat mailadres gaat, en niet naar een mailadres dat u vermeld in een opmerkingenveld, het betreft een volledig automatisch proces, dat gaat niet eerst controleren wat in opmerkingsvelden staat.

Jammer dat het zo gelopen is, maar ik zie niet echt slechte service van het bedrijf, maar gewone een foutieve invoer in een bestelformulier.
Het staat er inderdaad een beetje onduidelijk, maar volgens bedoeld TS dat de klantservice heeft aangegeven dat hij zijn gegevens pas bij de betaling hoeft aan te geven. Aangezien het een cadeau is, en hijzelf niet meegaat, is het niet meer dan logisch dat hij de gegevens van zijn dochter en schoonzoon invult, anders heb je achteraf weer gezeik dat hoofdboeker en reiziger niet overeenkomen. TS wilde gewoon zeker weten dat zijn dochter niet de bevestiging zou ontvangen, en De Vakantiediscounter heeft hier positief op gereageerd dat dat mogelijk is, wat achteraf dus niet zo blijkt te zijn. Ik snap TS wel en zijn frustratie daarover.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Slechte klantenservice bij Vakantiediscounter

Ongelezen bericht door Jefdus »

Mark1992 schreef:
31 jan 2019 09:34
Aangezien het een cadeau is, en hijzelf niet meegaat, is het niet meer dan logisch dat hij de gegevens van zijn dochter en schoonzoon invult, anders heb je achteraf weer gezeik dat hoofdboeker en reiziger niet overeenkomen.
Persoonsgegevens als naam en evt geboortedatum ja, maar het lijkt me logisch dat je je eigen mail adres invult.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Slechte klantenservice bij Vakantiediscounter

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Jefdus schreef:
31 jan 2019 11:13
Mark1992 schreef:
31 jan 2019 09:34
Aangezien het een cadeau is, en hijzelf niet meegaat, is het niet meer dan logisch dat hij de gegevens van zijn dochter en schoonzoon invult, anders heb je achteraf weer gezeik dat hoofdboeker en reiziger niet overeenkomen.
Persoonsgegevens als naam en evt geboortedatum ja, maar het lijkt me logisch dat je je eigen mail adres invult.
TS wist dit niet zeker en heeft dit voor de zekerheid nagevraagd bij de klantenservice van De Vakantiediscounter. De klantservice heeft verteld dat hij gewoon de gegevens van de hoofdboeker moet invullen en zijn eigen gegevens bij de betaling. TS heeft dus gedaan wat de klantenservice heeft aangegeven, wat dus achteraf niet goed bleek te zijn.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Slechte klantenservice bij Vakantiediscounter

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Klantenservice heeft toch gelijk, het ging er op dat de rekening naar de gever ging.
Waarschijnlijk is dat ook gebeurd, echter een boekingsbevestiging en en een rekening zijn 2 verschillende dingen.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Slechte klantenservice bij Vakantiediscounter

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Het e-mail adres wat u opgegeven heeft, is gebruikt om de bevestiging van de boeking naartoe te sturen. U heeft slechts aan de klantenservice gevraagd om de factuur naar een afwijkend adres te sturen, dat is héél wat anders dan de boekingsbevestiging, tickets en andere reisbescheiden.

U heeft dus kennelijk de verkeerde vragen gesteld aan de klantenservice, waardoor u uiteindelijk niet tot het gewenste resultaat bent gekomen. Dit is natuurlijk volledig aan u zelf te danken, het feit dat er al een kleine tegemoetkoming wordt geboden als gevolg van uw eigen teleurstelling is al meer dan u had mogen verwachten.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Slechte klantenservice bij Vakantiediscounter

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Mark1992 schreef:
31 jan 2019 11:32
Jefdus schreef:
31 jan 2019 11:13
Mark1992 schreef:
31 jan 2019 09:34
Aangezien het een cadeau is, en hijzelf niet meegaat, is het niet meer dan logisch dat hij de gegevens van zijn dochter en schoonzoon invult, anders heb je achteraf weer gezeik dat hoofdboeker en reiziger niet overeenkomen.
Persoonsgegevens als naam en evt geboortedatum ja, maar het lijkt me logisch dat je je eigen mail adres invult.
TS wist dit niet zeker en heeft dit voor de zekerheid nagevraagd bij de klantenservice van De Vakantiediscounter. De klantservice heeft verteld dat hij gewoon de gegevens van de hoofdboeker moet invullen en zijn eigen gegevens bij de betaling. TS heeft dus gedaan wat de klantenservice heeft aangegeven, wat dus achteraf niet goed bleek te zijn.
TS heeft alleen gevraagd om de factuur niet naar de hoofdboeker te sturen. Over de boekingsbevestiging en andere reisbescheiden is niet gesproken. Dus logisch dat de klantenservice daar ook niet ineens adviezen over geeft.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Slechte klantenservice bij Vakantiediscounter

Ongelezen bericht door renewouters »

Even los van de details: het gaat om een discounter. Die kunnen niet besparen op het product (een vliegtuig of hotel is voor hun net zo duur als voor anderen) maar ze kunnen wel besparen op de zaken er om heen. Bijvoorbeeld huisvesting of klantenservice. Dat laatste zal minimaal zijn. Wil je iets speciaals dan kan je beter discounters links laten liggen. Die hebben domweg het budget er niet voor om extra dienstverlening te leveren.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Slechte klantenservice bij Vakantiediscounter

Ongelezen bericht door BreejKC »

Bij dit soort goedkoop-boekers moet je vreselijk op je hoede zijn. Je kunt de klok erop gelijk zetten dat als er iets afwijkt van het normale proces het gehijt fout gaat. Goedbedoelende klantenservices kunnen aan zo'n verregaand geautomatiseerd proces weinig veranderen.

Aan dit debacle valt weinig meer te veranderen en die € 25,00 kan TS misschien nog gebruiken als hij een leuk standaardreisje voor zichzelf wil boeken. En heus, zo'n standaardboeking gaat ook bij Vakantiediscounter in de meeste gevallen wel goed.

Maar als het even wat afwijkt van het normale kun je beter naar een stenen reisbureau stappen. Daar kun je alles tot in de puntjes regelen en er zelfs even langs gaan als dingen toch verkeerd dreigen te gaan. En heus, zelfs die reisbureau's van grote reisorganisaties hebben, net als de Vakantiediscounter, hele scherpe aanbiedingen.

Gesloten