LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gate1 (Tix) boekt door 'techische storing' ticket zonder ruimbagage en geeft aan dat ik niet kan annuleren

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Karizona
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2019 18:13

Gate1 (Tix) boekt door 'techische storing' ticket zonder ruimbagage en geeft aan dat ik niet kan annuleren

Ongelezen bericht door Karizona »

Ik heb in januari via Gate1 een Lufthansa / United Airlines ticket geboekt naar de VS inclusief ruimbagage. Ik boek altijd inclusief ruimbagage omdat je anders een basic ticket krijgt waarbij je niet kan upgraden naar economy plus, minder mileageplus miles spaart en in de laatste boardinggroep zit. Bij United airlines is een ticket inclusief ruimbagage altijd een standard economy ticket.
In de bevestiging van Gate1 staat dan ook standard economy inclusief ruimbagage. In de United app staat ook netjes Standard economy. Vervolgens kijk ik anderhalf week later in de United app (om up te graden) kan dit ineens niet omdat de ticket ineens is veranderd in een (veel goedkopere) basic economy ticket. Ik mailen met Gate1 met het verzoek dit te corrigeren. Ze geven gelijk toe dat door een technische storing komt en bieden mij aan om de zelf de bagage te betalen en dit dan achteraf terug te krijgen als ik de bonnen op stuur. Hier ging ik niet mee akkoord en volgde een vermoeiende mailwisseling (zie volgende post).

Mijn vraag is, klopt het dat ik de bij hun geboekte ticket niet kan cancelen omdat zij mij aanbieden de kosten voor de koffers te vergoeden? Want zij geeft aan dat ik precies krijg wat ik heb geboekt, een ticket inclusief ruimbagage. Dit klopt niet, want de ticket is nog steeds exclusief ruimbagage, ze vergoeden me alleen met geld om om mijn koffers in te checken. Kan ik juridisch gezien de vergoeding weigeren en de boeking annuleren?

Verder geven ze aan dat bij hun alle tickets standard economy heten, ook de basic economy tickets. Is dit niet misleiding? Want als je standard economy in je bevestiging ziet staan verwacht je niet een basic economy ticket bij United Airlines te krijgen.
IK had overigens precies dezelfde vlucht opgezocht en die basic standard ticket was €391,- (hier heb ik ook een print screen van) dus haar verhaal over dat andere data goedkoper zijn maar de datum die ik geboekt niet klopt niet. Ik heb € 560 euro betaald bij Gate 1 voor de ticket inclusief ruimbagage. In mijn beleving maken ze met hun 'technische storing' aardig wat winst, want ik heb zo'n vermoeden niet dat ik de enige ben met deze technische storing.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gate1 (Tix) boekt door 'techische storing' ticket zonder ruimbagage en geeft aan dat ik niet kan annuleren

Ongelezen bericht door berndv »

Karizona schreef:
06 feb 2019 19:15
Mijn vraag is, klopt het dat ik de bij hun geboekte ticket niet kan cancelen omdat zij mij aanbieden de kosten voor de koffers te vergoeden? Want zij geeft aan dat ik precies krijg wat ik heb geboekt, een ticket inclusief ruimbagage. Dit klopt niet, want de ticket is nog steeds exclusief ruimbagage, ze vergoeden me alleen met geld om om mijn koffers in te checken. Kan ik juridisch gezien de vergoeding weigeren en de boeking annuleren?
Tja, op zich leveren ze wat ze bevestigd hebben, namelijk een ticket inclusief ruimbagage, door de storing is de ruimbagage niet geboekt, maar vergoeden ze de kosten die u moet maken om ruimbagage mee te mogen nemen.

Karizona
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2019 18:13

Re: Gate1 (Tix) boekt door 'techische storing' ticket zonder ruimbagage en geeft aan dat ik niet kan annuleren

Ongelezen bericht door Karizona »

Ja, klopt inderdaad, daar verschuilen ze zich ook achter. Lekker makkelijk geld verdienen voor Gate1.nl zo. Goedkopere tickets boeken en na betaling bagage het verschil tussen de inclusief en exclusief ticket opstrijken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gate1 (Tix) boekt door 'techische storing' ticket zonder ruimbagage en geeft aan dat ik niet kan annuleren

Ongelezen bericht door berndv »

Ik weet niet wat goedkoper is voor hun, indien het op het ticket meegeboekt wordt, ontvangen zij zeer waarschijnlijk hier ook nog een percentage aan marge over, door achteraf de kosten te vergoeden voor niet vooraf aangemelde ruimbagage zijn ze meer kwijt. Dus ik zie dit niet als makkelijk verdienen, maar gewoon service leveren, namelijk zorgen dat u uw bagage mee kunt nemen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Gate1 (Tix) boekt door 'techische storing' ticket zonder ruimbagage en geeft aan dat ik niet kan annuleren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je besteld A en B, door een technische storing krijg je alleen A en de verkoper zorgt ervoor dat B alsnog geregeld (vergoed) wordt. Ik zie het probleem niet.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gate1 (Tix) boekt door 'techische storing' ticket zonder ruimbagage en geeft aan dat ik niet kan annuleren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dit topic bewijst voor mij weer eens dat je het als leverancier zelden goed doet...

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Gate1 (Tix) boekt door 'techische storing' ticket zonder ruimbagage en geeft aan dat ik niet kan annuleren

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je je reis hebt en je koffer voor dezelfde prijs lijkt me deze opwinding onnodig.

Gesloten