LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.

Hebben pakketbezorgers bij jou ook wel eens gelogen dat ze langs zijn geweest?

Nooit
21
55%
1 Keer
5
13%
Enkele keren
4
11%
Regelmatig
8
21%
 
Totaal aantal stemmen: 38

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erwin85 schreef:
06 feb 2019 16:21
U doet nu alsof ik er slapeloze nachten van heb... Ik kan niet begrijpen waarom u het zo goedpraat dat het systeem blijkbaar niet deugt. Als het systeem bij Ziggo/KPN enzo niet zou duigen en iedereen regelmatig een dag zonder internet/tv/(mobiele) telefonie zit, zou dat wat u betreft ook geen probleem zijn omdat dat aan het systeem ligt dat nu eenmaal zo werkt, dat het bij een onverwachte wijziging bijvoorbeeld een hele dag plat ligt?
Ik kom regelmatig in Oost Europa en daar weet ik dat wifi niet altijd gegarandeerd is. Kan ik daar dan boos om worden? Nee. Hetzelde dat ik daar de eerste douche nog moet tegenkomen die normaal werkt.

Wat deugt er niet aan het systeem van DHL? Het enige dat u dwars zit is dat er geen foutcode is om een pakket opnieuw in te kunnen plannen. Dat oplossen is niet zo makkelijk. Het pakje kan vergeten zijn te laden, kan in een verkeerde auto beland zijn, wellicht met een verkeerde vrachtauto mee naar een ander depot. En zo zijn er allerlei redenen te bedenken waar een meldcode voor gemaakt moet worden. Het blijft niet bij die code, ook voor de opvolging zal processen gemaakt moeten worden. Of het pakje is blijven staan of met een verkeerde bezorger is meegegaan is qua oplossing hetzelfde, maar qua aansturing verschillend.
Zie het als artikel 5 die de politie gebruikt. Als er een uitzonderlijk situatie is die niet in een hokje past, dan wordt je bekeurd op basis van artikel 5. Niet thuis is in dit geval het kapstopartikel.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

breien schreef:
06 feb 2019 13:34
Ben ik echt de enige die dat nog nooit heb meegemaakt?
Nee hoor er zijn er m :wink: eer

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Teunbosseman schreef:
06 feb 2019 14:56
Nou dan zullen alle zogenaamde klachten op tig sites wel verzonnen zijn :shock:
Ik hoop voor jou dat de pakjes goed worden aangeleverd anders kun je beter een verre vriend wensen dan een goede buur.
NeoDutchio schreef:
06 feb 2019 15:18
Veel klachten zijn geen klachten. Het percentage fouten ligt heel laag. En dan heb ik het over verdwenen zendingen of beschadigde pakjes. Klagen dat een fles wijn kapot is gegaan is leuk om te zeggen tegen de transporteur, maar als de verzender het niet veilig genieg veroakt heeft, wiens schuld is het dan?
Nu nemen wij ook al dagelijks pakjes aan voor de buren, daar gaat ook nooit iets fout mee.
Procentueel gezien zal het best dat fouten , welke veelal resulteren tot een klacht, laag zijn. Maar jij houdt geen rekening met de impact van een klacht. Heel mooi dat bij joi nooit iets fout gaat, wellicht moet DHL jou in dienst nemen.

Teunbosseman schreef:
06 feb 2019 14:56
Track en trace systemen kunnen een prachtig hulpmiddel zijn, net als een tomtom voor navigeren is. Eens dat logisch nadenken met bepaalde weersomstandigheden, ongelukken oid een track en trace niet leidend kan zijn maar je gaat totaal voorbij aan het feit dat TS speciaal hiervoor is thuis gebleven.
NeoDutchio schreef:
06 feb 2019 15:18
Als ik om 12 uur op mijn eindbestemming moet zijn, dan moet ik rekening houden met het verkeer. Blind die navigatie volgen zegt niet dat ik er op tijd ben.
Ts had ook niet hoeven thuis te blijven. Er zijn zat andere opties om den pakket in ontvangst te nemen.
Tegenwoordig kunnen veel navigatiesystemen "zien" of er files oid zijn en geven dan een andere aankomsttijd aan. Dat gebeurd bij bv DPD ook.
Onzin dat TS niet thuis had hoeven te blijven, dat is geheel niet aan jou of wie dan ook om te bepalen. Als je goed leest had je kunnen lezen dat er voor TS geen andere optie was.
Teunbosseman schreef:
06 feb 2019 14:56
Dat DHL afhaalpunten heeft is niet relevant in deze. Jij bepaalt niet wat TS wel of niet moet doen. Die wilde thuis hebben bezorgd en niet de deur te hoeven uitgaan om bij een afhaalpunt ( misschien wel bou jou :mrgreen: ) te gaan ophalen.
NeoDutchio schreef:
06 feb 2019 15:18
Een tijdsindicatie is geen reden om thuis blijven. Dat is een keuze geweest van TS. Indicatie wil niet zeggen dat het definitief is. Overigens heeft TS daar niets over gezegd. Ook niet of de verkoper beloofd heeft dat het dan geleverd zal worden. Het is dan een eigen keuze om thuis te gaan afwachten.
Een afhaalpunt zou wel degelijk relevant zijn. Je hoeft niet meer thuis te blijven en je krijgt vanzelf bericht om het af te halen. Doel van DHL is om binnen 1 jaar binnen een straal van 250 meter een punt te hebben. Je hoeft dus nooit ver weg. Dit wil niet zeggen dat het altijd geleverd is, maar je zien iig niet meer dat er een fout gemaakt is.
Afhaalpunt in deze is niet relevant. Lees ff terug.
Teunbosseman schreef:
06 feb 2019 14:56
Ik heb ook meegemaakt dat een gewild artikel zogenaamd was geleverd terwijl niet zo was. Belletje naar BOL en de chauffeur kwam weer terug met excuus.....lange dag geweest. Prima zeg dat dan maar niet mijn zenidng als geleverd markeren......dat is liegen in mijn woordenboek.
NeoDutchio schreef:
06 feb 2019 15:18
Dus de chauffeur heeft het pakje gescand, maar is in de drukte vergeten deze bij u af te leveren. Dat noemt u liegen? Ik noem dat een fout die netjes opgelost is. En ook al zou een bezorger kwaad in de zin heeft, u verliest er niets mee. Bol is namelijk verantwoordelijk tot u het in handen heeft. U krijgt dan gewoon een nieuwe zending. Dat is namelijk de afspraak tussen u en de verkoper.
Neen, chauffeur was helemaal niets vergeten. Was jij erbij want je verzint nu terplekke iets. Ik was er wel bij en de chauffeur heeft eerlijk gezegd dat een lange dag was en hij de zending alvast had uitgescand.

Dus ja dat noem ik keihard liegen !

En opgelost was het opdat ik belde met Bol. Als ik niet had gebeld was de chauffeur ook niet terug gekomen. Misschien de volgend dag.
Ik verlies wel degelijk iets , namelijk tijd en krijg er ergenis voor terug opdat ik niet zo makkelijk een nieuwe zending krijg als de zending is gemarkeerd als geleverd.
Ik moet dan weer het tegendeel gaan aantonen.


Dat bezorgers worden onderbetaald en het allemaal druk druk druk is en snel snel snel weten we allemaal wel. Maar jij moet niet gaan zeggen dat geen liegen is terwijl wel zo is.

Als ik bericht krijg dat de zending verlaat is door reden xyz kan ik begrijpen. Maar zeggen dat bezorgd is, terwijl niet zo is is liegen.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Teunbosseman schreef:
06 feb 2019 16:49
Neen, chauffeur was helemaal niets vergeten. Was jij erbij want je verzint nu terplekke iets. Ik was er wel bij en de chauffeur heeft eerlijk gezegd dat een lange dag was en hij de zending alvast had uitgescand.

Dus ja dat noem ik keihard liegen !

En opgelost was het opdat ik belde met Bol. Als ik niet had gebeld was de chauffeur ook niet terug gekomen. Misschien de volgend dag.
Ik verlies wel degelijk iets , namelijk tijd en krijg er ergenis voor terug opdat ik niet zo makkelijk een nieuwe zending krijg als de zending is gemarkeerd als geleverd.
Ik moet dan weer het tegendeel gaan aantonen.
Wie zegt dat de chauffeur niet gekomen was als u niet gebeld heeft? Als de dag vol gepland zit, dan kan het best zijn dat de bezorger in een bepaalde wijk in 1 keer alle pakjes scant en daarna gaat bezorgen. En dus niet voor elke deur dat nog hoeft te doen.
Geen idee hoeveel tijd er tussen zat tussen het bellen en afleveren, maar iets onderzoeken kan niet in enkele uren. Bol moet contact zoeken met PostNL die weer de chauffeur moet traceren en alles moet weer terug gekoppeld worden.
En dat de chauffeur tegen u zegt dat door de drukte alvast uitgescand is is dus niet liegen, maar de waarheid.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Costnix schreef:
06 feb 2019 16:05
Op het Kassa forum heeft iemand bezorgibgsproblemen met GLS
Misschien maakt deze ook nog eens poll aan over dit probleem :D
Alsublieft niet. : :(

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erwin85 »

NeoDutchio schreef:
06 feb 2019 16:40
Ik kom regelmatig in Oost Europa en daar weet ik dat wifi niet altijd gegarandeerd is. Kan ik daar dan boos om worden? Nee. Hetzelde dat ik daar de eerste douche nog moet tegenkomen die normaal werkt.
Wat is dit nu weer voor redenering... Alles is ergens anders op de wereld wel minder goed geregeld dan hier, dus mogen we nergens over klagen / eisen aan stellen?
NeoDutchio schreef:
06 feb 2019 16:40
Wat deugt er niet aan het systeem van DHL? Het enige dat u dwars zit is dat er geen foutcode is om een pakket opnieuw in te kunnen plannen.
Neen, dat heeft u fout. Wat mij dwars zit is dat er tegen mij gelogen wordt. De schuld wordt bij mij gelegd. Ze vertellen mij dat ze voor de deur stonden (leugen) en dat ik niet open deed / niet thuis was (nog een leugen). Dat is wat mij dwars zit. En ja, het wordt misschien veroorzaakt doordat hun systeem ondeugdelijk is, maar dat maakt het voor mij niet anders.
NeoDutchio schreef:
06 feb 2019 16:40
Zie het als artikel 5 die de politie gebruikt. Als er een uitzonderlijk situatie is die niet in een hokje past, dan wordt je bekeurd op basis van artikel 5. Niet thuis is in dit geval het kapstopartikel.
Met als verschil dat de politie je in zo'n bijzonder geval niet beboet op bijvoorbeeld rijden onder invloed terwijl je helemaal niet onder invloed was, maar bijvoorbeeld aan het joyriden was. Daar hebben ze een apart iets voor, artikel 5 zoals jij het zegt. Zo'n optie zou DHL dan ook moeten hebben. En nogmaals, het is maar een aanname van u dat dit aan de hand was, zoals Teun zegt was u er zelf niet bij en kan het net zo goed onwil of een rotte appel geweest zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erwin85 schreef:
06 feb 2019 17:07
En nogmaals, het is maar een aanname van u dat dit aan de hand was, zoals Teun zegt was u er zelf niet bij en kan het net zo goed onwil of een rotte appel geweest zijn.
Het is logisch nadenken en systemen kennen. Een bezorger heeft er niets aan om pakketten niet te bezorgen. Immers, alles wat vandaag niet bezorgd wordt zal er morgen gewoon bij komen. En ook al zou de bezorger morgen een dagje vrij zijn, zijn vervanger zal ook niet alles weg kunnen krijgen en dat wordt ook weer een dag verschoven.
Elke medewerker van DHL wordt gevolgd. Er is precies te zien wat elke medewerker doet. En reken maar dat er ingegrepen wordt als een bezorger minder bezorgd dan gemiddeld of tov zijn collegae. Zo werkt het ook in het depot, ze kunnen precies zien hoeveel pakketten per mdw op de band gezet wordt.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door criticus2 »

Ik heb dit met mn DHL heel vaak. Probleem is: als ontvanger kan je er niet veel mee. Als opdrachtgever wel. Ik heb dus naast bij DHL (want het levert wel werk en ergernis op..) ook bij de verzender geklaagd. Met het positieve gevolg (want zij hebben er ook ergernis en extra werk en dus kosten van) dat een aantal inmiddels (naar tevredenheid aan beide kanten) dat er voor andere koeriersdiensten gekozen is.

Probleem wat ik had bij de klantenservice van DHL is dat je absoluut niet serieus genomen wordt, en volgens DHL ligt het altijd aan de verzender (ook al is er klip en klaar bewijs van het tegendeel) ... Wat die eraan kan doen dat DHL mensen hun briefjes niet invullen of überhaupt niet door de bus doen (kan ook lastig wanneer je niet geweest bent..maar toch..) snap ik nog steeds niet... DHL blijkbaar zelf wel maar zij hebben het mij nog niet uit kunnen (of willen..) leggen..
Ik stop er geen energie meer in, adviseer wanneer het voorkomt aan de verzender voortaan een ander te gebruiken. maar het komt dus bijna niet meer voor aangezien mijn vaste leveranciers inmiddels dus allemaal een andere dienst hebben gekozen.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hypo63 schreef:
06 feb 2019 17:45
Wat interesseert ons de procedure en werkwijze van DHL? Helemaal niets. TS besteld iets, betaald daar extra voor en door DHL wordt niet geleverd. Met het hoe en waarom heeft TS totaal niets mee te maken. U stelt dat TS geen klant is van DHL en dat klopt. Daarom kunt u nog zo u best doen om begrip te kweken voor de bezorger van DHL maar dat veranderd de situatie niet.
TS heeft iets besteld en niets gekregen. Daarbij geeft DHL ook nog eens een verklaring, die in de ogen van TS, wordt gezien als een leugen. TS kan bewijzen dat de bezorger niet is geweest en dat is juist het punt, waarom is niet van belang.
Klanten van DHL maken reclame voor snelle levering en daar heeft DHL maar aan te voldoen. Ik neem aan dat DHL haar klant heeft binnengehaald met bepaalde beloftes en toezeggingen, anders zal de webwinkel daar echt geen reclame mee maken.
TS heeft niets betaald aan DHL en heeft van DHL ook geen belofte gekregen dat het bestelde op een vast moment bezorgd zal gaan worden.
TS heeft besteld bij een webwinkel. Niemand van ons weet wat de afspraak is geweest tussen TS en de verkoper. Het kan zijn dat er een belofte is dat het de volgende dag geleverd zal gaan worden of dat het pakket dezelfde dag nog verstuurd is. Pas als de verkoper beloofd heeft dat het op een bepaald moment geleverd zal gaan worden is er recht om te klagen. Echter zal dan de verkoper in gebreke gesteld moeten worden aangezien hij zijn belofte niet waar gemaakt heeft. Hoe hij dat dan oplost is niet belangrijk, als het maar opgelost is. DHL is daarin geen partij voor TS.
U kent ook de afspraken niet tussen webwinkeliers en DHL. Geloof mij, geen enkel contract tussen die partijen garandeert een 100% levering binnen 24 uur. Er zijn altijd factoren die vertraging kunnen opleveren.
En ook al zou DHL iets kunnen garanderen en de verkoper daarmee beloftes maakt, als TS bij DHL gaat klagen, hoe weet de verkoper dan dat het fout gegaan is?

Pas als de verkoper een belofte gedaan heeft om op een vast moment te bezorgen, dan pas zou TS mogen klagen. In alle andere gevallen maakt het totaal niet uit wat een T&T aangeeft, als het maar binnen het afgesproken termijn wordt bezorgd.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

criticus2 schreef:
06 feb 2019 18:00
Ik stop er geen energie meer in, adviseer wanneer het voorkomt aan de verzender voortaan een ander te gebruiken. maar het komt dus bijna niet meer voor aangezien mijn vaste leveranciers inmiddels dus allemaal een andere dienst hebben gekozen.
Als ik hier het forum moet geloven is geen enkele bezorgdienst goed. Klaagt men niet over de ene, dan wel over een andere. En gek genoeg zijn er ook mensen hier die met geen enkele bezorger problemen hebben.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hypo63 schreef:
06 feb 2019 18:47
Bezorgdiensten willen er niet voor uitkomen dat zij fouten maken en daarom een houding aannemen dat zij boven de consumenten staan, waardoor zij hun klanten in de kou laten staan en hun klanten de problemen mogen oplossen die bezorgdiensten veroorzaken.
Nogmaals, de foutmarge is extreem laag. Iets een dag later bezorgen is geen fout of klacht. Iets zo snel mogelijk bezorgen wil niet zeggen de volgende dag. Zo snel als mogelijk en dat kan dus ook 2 dagen zijn.
Ze staan ook niet boven de consument, ze werken niet in opdracht van hun.
Als de ontvangende partij niet op de track en trace zouden kijken zouden er ook niet zoveel vragen komen. Als het vandaag niet afgeleverd kan worden, om welke reden dan ook, dan komt het de volgende dag wel. Pas als het dan niet komt zal je aan de bel kunnen trekken. Voor die tijd hoeft een verkoper dus ook niet in te grijpen.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@erwin85

Het lijkt wel of er nog nooit iemand tegen u “gelogen” heeft, dat u zich daar zo sterk over opwindt.

Stuur een pissige mail, met een kopie naar de verzender en ga dan over tot de orde van de dag. Beter oor uw gemoedsrust.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou ik kon me overigens ook behoorlijk opwinden wanneer er keihard in mijn gezicht werd gelogen .

Helaas is het zo dat er überhaupt veel gelogen wordt....kijk maar naar de politiek, de CEO.s van grote bedrijven, de banken , maar ook de kleine man etc etc etc.
Ik heb nu geleerd om dit , tot op zekere hoogte , dan maar stomweg te accepteren.

Wanneer een bezorger keihard beweert dat ie ad deur is geweest terwijl dat een aperte leugen is , zou ik 10 -5 jaar geleden ook boos zijn geworden.
Het helpt niets! Het levert stress en gif op.
Daar heb je vooral jezelf alleen maar mee.
Ik ben er bijna zeker van dat het gros vd bezorgers hun stinkende best doet om de pakketten vlg afspraak te leveren.
Wanneer dat niet lukt , binnen 24 uur , dan is er iets fout gegaan en komt het pakket 1 dag later.
Helaas merk ik toch ook wel dat een aantal consumenten , anno nu , het liefst wil dat het zo gaat : vandaag besteld en gisteren geleverd. :roll:
Natuurlijk is het zuur als je er bv speciaal voor thuis bent gebleven en ze komen niet opdagen.
Dat is te ondervangen door het of op je werk of op een lokaal afhaalpunt te laten bezorgen.
En er van uitgaan dat het 2x 24 uur kan duren ! 8)

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erthanax »

Heb ik iets gemist?

Nee. Zo'n twintig jaar geleden heb ik dit voor het eerst meegemaakt, met een besteller van een rechtsvoorganger van PostNL.
Vervelend, ja. Verder plaats is het in de categorie klein leed, waar ik me niet druk om kan maken.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
06 feb 2019 20:20
Nou ik kon me overigens ook behoorlijk opwinden wanneer er keihard in mijn gezicht werd gelogen .
Maar dat gebeurt in de casus van dit topic niet, er is slechts sprake van een onjuist vinkje. Het verschil is evident :wink:

Ik zou m’n aandacht richten op échte problemen, waarvan de oplossing mogelijk binnen m’n cirkel van invloed ligt. Al het andere is tevergeefs en zonde van je tijd en energie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
06 feb 2019 19:35
@erwin85
Het lijkt wel of er nog nooit iemand tegen u " gelogen " heeft , dat u zich daar zo sterk over opwindt
Moneyman schreef:
07 feb 2019 08:53
moederslink schreef:
06 feb 2019 20:20
Nou ik kon me overigens ook behoorlijk opwinden wanneer er keihard in mijn gezicht werd gelogen .
Maar dat gebeurt in de casus van dit topic niet, er is slechts sprake van een onjuist vinkje. Het verschil is evident :wink:
Ik reageerde eigenlijk alleen op deze zin van Lady1234 :wink: .
Moneyman schreef:Ik zou m’n aandacht richten op échte problemen, waarvan de oplossing mogelijk binnen m’n cirkel van invloed ligt. Al het andere is tevergeefs en zonde van je tijd en energie.
Hier ben ik het volledig mee eens . Het is misschien allemaal vervelend maar geen wereldprobleem.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

NeoDutchio schreef:
06 feb 2019 17:01
Teunbosseman schreef:
06 feb 2019 16:49
Neen, chauffeur was helemaal niets vergeten. Was jij erbij want je verzint nu terplekke iets. Ik was er wel bij en de chauffeur heeft eerlijk gezegd dat een lange dag was en hij de zending alvast had uitgescand.

Dus ja dat noem ik keihard liegen !

En opgelost was het opdat ik belde met Bol. Als ik niet had gebeld was de chauffeur ook niet terug gekomen. Misschien de volgend dag.
Ik verlies wel degelijk iets , namelijk tijd en krijg er ergenis voor terug opdat ik niet zo makkelijk een nieuwe zending krijg als de zending is gemarkeerd als geleverd.
Ik moet dan weer het tegendeel gaan aantonen.
Wie zegt dat de chauffeur niet gekomen was als u niet gebeld heeft? Als de dag vol gepland zit, dan kan het best zijn dat de bezorger in een bepaalde wijk in 1 keer alle pakjes scant en daarna gaat bezorgen. En dus niet voor elke deur dat nog hoeft te doen.
Geen idee hoeveel tijd er tussen zat tussen het bellen en afleveren, maar iets onderzoeken kan niet in enkele uren. Bol moet contact zoeken met PostNL die weer de chauffeur moet traceren en alles moet weer terug gekoppeld worden.
En dat de chauffeur tegen u zegt dat door de drukte alvast uitgescand is is dus niet liegen, maar de waarheid.

Je bent nu wel heel erg aan het draaikonten zeg, ****** :shock: De chauffeur heeft zelf gezegd dat zijn dag lang was en reeds mijn zending ( en wellicht meerdere ) had uitgescand.


Nogmaals, was jij erbij ? Nee totaal niet dus kan jij ook totaal niet oordelen alleen maar gissen. Ik daarentegen was er wel bij.
Zal het uitzetten voor je wellicht dat je dan wel begrijpt.

Track en trace laat zien dat chauffeur tussen 15:00 en 17:00 langskomt. Om 17:45 was de chauffeur er nog niet en heb wederom de track en trace gecontroleerd. En wat stond er......afgeleverd om 17:29 ?? Ja daaag niks afgeleverd, ook geen briefje, deurbel deed dus hoezo afgeleverd ??

Gebeld met Bol en deze hebben de vervoerder gebeld en surprise surpise, om 18:35 kwam de chauffeur met mijn zending. Ja sorry druk druk, lange dag etc etc, Prima kan gebeuren maar markeer de zending dan dat verlaat is oid.

Er zat afgerond 1 uur tussen het bellen en afleveren. Du kan wel degelijk snel blijkbaar. Het traceren van een chauffeur kan praktisch op de meter nauwkeurig. Veel bestelbussen zijn met GPS voorzien.


Wederom neen, de chauffeur heeft uitgescand en de zending gemarkeerd als geleverd terwijl hij is weg gereden om naar huis te gaan. En dat is liegen en niets anders, hoeveel je ook roeptoetert.

Eerder uitscannen en iets later leveren is ook niet helemaal de waarheid spreken maar kan ik mij voorstellen dat als je meerdere zendingen hebt in dezelfde straat / wijk dat je alvast diverse stukken uitscant en de deuren langsgaat.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

NeoDutchio schreef:
06 feb 2019 19:23
Hypo63 schreef:
06 feb 2019 18:47
Bezorgdiensten willen er niet voor uitkomen dat zij fouten maken en daarom een houding aannemen dat zij boven de consumenten staan, waardoor zij hun klanten in de kou laten staan en hun klanten de problemen mogen oplossen die bezorgdiensten veroorzaken.
Nogmaals, de foutmarge is extreem laag. Iets een dag later bezorgen is geen fout of klacht. Iets zo snel mogelijk bezorgen wil niet zeggen de volgende dag. Zo snel als mogelijk en dat kan dus ook 2 dagen zijn.
Ze staan ook niet boven de consument, ze werken niet in opdracht van hun.
Als de ontvangende partij niet op de track en trace zouden kijken zouden er ook niet zoveel vragen komen. Als het vandaag niet afgeleverd kan worden, om welke reden dan ook, dan komt het de volgende dag wel. Pas als het dan niet komt zal je aan de bel kunnen trekken. Voor die tijd hoeft een verkoper dus ook niet in te grijpen.

Wat is je bron dat extreem laag is ?

Een dag later bezorgen als aangegeven kan wel degelijk een klacht zijn. Veel webshops adverteren met voor tijdstip xx besteld is de volgende dag in huis. Niet 2 dagen later.

Dat is nu eenmaal de maatschappij van tegenwoordig. Online bestellen, snel leveren.


Waar denk jij dat de track en trace ooit voor is uitgevonden ? Om juist te weten wanneer je je zending kunt verwachten. We leven niet meer in de jaren 60 hoor dat je maar moet afwachten wanneer je een zending krijgt op op het postkantoor kunt afhalen.

Als mensen niet meer zoveel online zouden bestellen zouden er waarschijnlijk ook veel minder klachten zijn, ja zo kan ik er nog wel een paar bedenken.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Teunbosseman schreef:
07 feb 2019 09:23
Track en trace laat zien dat chauffeur tussen 15:00 en 17:00 langskomt. Om 17:45 was de chauffeur er nog niet en heb wederom de track en trace gecontroleerd. En wat stond er......afgeleverd om 17:29 ?? Ja daaag niks afgeleverd, ook geen briefje, deurbel deed dus hoezo afgeleverd ??

Gebeld met Bol en deze hebben de vervoerder gebeld en surprise surpise, om 18:35 kwam de chauffeur met mijn zending. Ja sorry druk druk, lange dag etc etc, Prima kan gebeuren maar markeer de zending dan dat verlaat is oid.

Er zat afgerond 1 uur tussen het bellen en afleveren. Du kan wel degelijk snel blijkbaar. Het traceren van een chauffeur kan praktisch op de meter nauwkeurig. Veel bestelbussen zijn met GPS voorzien.
Dus om 17:45u belt u met Bol en om 18:35 stond de bezorger voor de deur. Dat is minder dan een uur. Na uw belletje moet Bol met PostNL bellen. Deze moet eerst achterhalen in welke bus uw pakket zit en de chauffeur achterhalen. Veel chauffeurs zijn eigen rijders of in loondienst van onderaannemers. Dus nog een laag er tussen. Dan moet de chauffeur ook nog meteen zijn telefoon opnemen. Na dat telefoongesprek denkt u dat de bezorger alles uit zijn handen laat vallen en naar u toe komt scheuren. En dat allemaal binnen 50 minuten?
Teunbosseman schreef:
07 feb 2019 09:38
[Een dag later bezorgen als aangegeven kan wel degelijk een klacht zijn. Veel webshops adverteren met voor tijdstip xx besteld is de volgende dag in huis. Niet 2 dagen later.
Dat is nu eenmaal de maatschappij van tegenwoordig. Online bestellen, snel leveren.
Waar denk jij dat de track en trace ooit voor is uitgevonden ? Om juist te weten wanneer je je zending kunt verwachten. We leven niet meer in de jaren 60 hoor dat je maar moet afwachten wanneer je een zending krijgt op op het postkantoor kunt afhalen.
U zegt het goed, verwachting. Er kan nooit met zekerheid iets beloofd worden. Als een webshop iets beloofd, dan moet deze het waarmaken. Oftewel, daar klagen.
De enige reden waarom webshops hard roepen is omdat de consument veel te hoge eisen stelt. Vroeger gingen wij naar een winkel om iets te kopen. Dat kon makkelijker door online te gaan bestellen. En daar slaan wij steeds verder in door. 2 dagen wachten op je bestelling, hoe durf je. Dat moet sneller of ik bestel niet. Dat slaat al zo ver door dat er nu ook al dezelfde dag bezorgd kan worden. Te bedonderd om zelf naar een winkel te gaan, veel te laat met bestellen en anderen moeten daarom maar gaan rennen voor je.
Ik kan mij niet heugen dat er op de srv man geklaagd werd als die een uurtje later voor je deur stond.
We zouden gewoon pas op de plaats moeten maken en accepteren dat de wereld niet om je heen draait. De enige reden waarom mensen gaan klagen is omdat niet voldaan kan worden aan je verwachting. Dan maar je verwachting bijstellen en eerder bestellen.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd vind ik het een rare poll. Je hebt een probleem met DHL, en in je poll haal je ze er allemaal bij. Wat wil je met de antwoorden? DHL kun je hiermee niet aanspreken, sterker nog, de cijfers zeggen helemaal niks waar wie dan maar ook iets mee kan. Het geeft de afzonderlijke bezorgdiensten geen enkel inzicht in het functioneren van hun eigen bezorgers als groep, laat staan over de individuele bezorgers.

Gesloten