LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.

Hebben pakketbezorgers bij jou ook wel eens gelogen dat ze langs zijn geweest?

Nooit
21
55%
1 Keer
5
13%
Enkele keren
4
11%
Regelmatig
8
21%
 
Totaal aantal stemmen: 38

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Liegen veronderstelt kwade trouw. In jouw geval is dat niet aan te tonen. Ik kan me nog herinneren dat de brandweer met loeiende sirenes voor mijn deur stond. Brand! Alleen niet bij mij. Verkeerde adres. Politie idem dito. Het juiste adres hadden ze. Hetzelfde geldt voor PostNL. Pakketten werden zo vaak op dat verkeerde adres aangeboden dat ik er hoorndol van werd.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 07 feb 2019 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een leugen is een bewering die onjuist is en waarvan de spreker weet dat deze bewering onjuist is. Daarvan lijkt mij hier sprake, maar volgende is wat de impact en wat wil je. Je kan een klacht indienen en het daarbij laten.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Teunbosseman schreef:
07 feb 2019 09:23
Track en trace laat zien dat chauffeur tussen 15:00 en 17:00 langskomt. Om 17:45 was de chauffeur er nog niet en heb wederom de track en trace gecontroleerd. En wat stond er......afgeleverd om 17:29 ?? Ja daaag niks afgeleverd, ook geen briefje, deurbel deed dus hoezo afgeleverd ??

Gebeld met Bol en deze hebben de vervoerder gebeld en surprise surpise, om 18:35 kwam de chauffeur met mijn zending. Ja sorry druk druk, lange dag etc etc, Prima kan gebeuren maar markeer de zending dan dat verlaat is oid.

Er zat afgerond 1 uur tussen het bellen en afleveren. Du kan wel degelijk snel blijkbaar. Het traceren van een chauffeur kan praktisch op de meter nauwkeurig. Veel bestelbussen zijn met GPS voorzien.
NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 10:15
Dus om 17:45u belt u met Bol en om 18:35 stond de bezorger voor de deur. Dat is minder dan een uur. Na uw belletje moet Bol met PostNL bellen. Deze moet eerst achterhalen in welke bus uw pakket zit en de chauffeur achterhalen. Veel chauffeurs zijn eigen rijders of in loondienst van onderaannemers. Dus nog een laag er tussen. Dan moet de chauffeur ook nog meteen zijn telefoon opnemen. Na dat telefoongesprek denkt u dat de bezorger alles uit zijn handen laat vallen en naar u toe komt scheuren. En dat allemaal binnen 50 minuten?


Wil je het nu niet begrijpen ?? Zo moeilijk is het toch niet. sjonge sjonge zeg.

Als eerste, het was DPD, niet PostNL.
Als tweede, ja was binnen het uur.

En hoe het telefoon gesprek is gegaan tussen Bol en DPD en daarna chauffeur kan ik niet beoordelen, ik was er niet bij. Feit blijft dat de chauffeur blijkbaar is omgekeerd en alsnog mijn zending heeft afgeleverd.

Houd nu eens op met in twijfel trekken wat ik zelf hebt meegemaakt. Wellicht was de chauffeur niet heel ver weg. Hij zei zelf dat lange dag was en naar huis wilde.
Hij zal opdracht hebben gehad om mijn zending alsnog te leveren.....weet ik veel, was er niet bij. Feit blijft dat er was gelogen dat zending was afgeleverd terwijl niet zo was. Net als situatie van TS. Klaar en punt uit.


Teunbosseman schreef:
07 feb 2019 09:38
[Een dag later bezorgen als aangegeven kan wel degelijk een klacht zijn. Veel webshops adverteren met voor tijdstip xx besteld is de volgende dag in huis. Niet 2 dagen later.
Dat is nu eenmaal de maatschappij van tegenwoordig. Online bestellen, snel leveren.
Waar denk jij dat de track en trace ooit voor is uitgevonden ? Om juist te weten wanneer je je zending kunt verwachten. We leven niet meer in de jaren 60 hoor dat je maar moet afwachten wanneer je een zending krijgt op op het postkantoor kunt afhalen.
NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 10:15
U zegt het goed, verwachting. Er kan nooit met zekerheid iets beloofd worden. Als een webshop iets beloofd, dan moet deze het waarmaken. Oftewel, daar klagen.
De enige reden waarom webshops hard roepen is omdat de consument veel te hoge eisen stelt. Vroeger gingen wij naar een winkel om iets te kopen. Dat kon makkelijker door online te gaan bestellen. En daar slaan wij steeds verder in door. 2 dagen wachten op je bestelling, hoe durf je. Dat moet sneller of ik bestel niet. Dat slaat al zo ver door dat er nu ook al dezelfde dag bezorgd kan worden. Te bedonderd om zelf naar een winkel te gaan, veel te laat met bestellen en anderen moeten daarom maar gaan rennen voor je.
Ik kan mij niet heugen dat er op de srv man geklaagd werd als die een uurtje later voor je deur stond.
We zouden gewoon pas op de plaats moeten maken en accepteren dat de wereld niet om je heen draait. De enige reden waarom mensen gaan klagen is omdat niet voldaan kan worden aan je verwachting. Dan maar je verwachting bijstellen en eerder bestellen.

Natuurlijk zeg ik het goed, ik weet wel dat track en trace een indicatie is. Maar wel een met een reeds ingebouwde marge, zijn niet voor niets tijdblokken.
Neen, de vervoerder plant de zending in. Niet de webshop, deze biedt de zendingen aan.

Eens dat consument van tegenwoordig hoge eisen stelt. Opzich is daar niets mis mee mits wel redelijk is. Als dat de vraag is van de consument en de webshop biedt aan om zelfde dag, zondag etc etc te kunnen leveren dan moeten deze ook niet raar opkijken als er geklaagd gaat worden als men zich hier niet aan houdt.

Dat is nu eenmaal de tegenwoordige tijd. Als jij dat niet kan accepeteren leef je nog teveel in het verleden. En ja ik kom ook uit de tijd van de SRV man en de bakker en melkboer aan de deur.
En dat supermarkten tussen de middag dicht gingen om lunch pauze te houden. Geen koopavonden oid.

Tegenwoordig gaat en moet het gewoon allemaal sneller. Niet accepteren is stilstaan. Je verandert dit toch niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ben het dit keer volledig eens met Neo Dutchio.
Alles moet maar maakbaar en haalbaar zijn.
Men bestelt vandaag en het moet gisteren geleverd zijn.. :shock:
Ook al leven we in 2019 en gaat alles ( te ) snel , we hoeven ons toch niet als stampvoetende verwende kleuters te gedragen wanneer het niet precies gaat zoals wij willen ?
Dingen leren accepteren en een beetje begrip en rust tonen bij een tegenvaller of teleurstelling hoort bij het opgroeien.
Het gaat nu eenmaal niet altijd zoals men wil / eist / verwacht.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

moederslink schreef:
07 feb 2019 10:51
Ik ben het dit keer volledig eens met Neo Dutchio.
Alles moet maar maakbaar en haalbaar zijn.
Men bestelt vandaag en het moet gisteren geleverd zijn.. :shock:
Ook al leven we in 2019 en gaat alles ( te ) snel , we hoeven ons toch niet als stampvoetende verwende kleuters te gedragen wanneer het niet precies gaat zoals wij willen ?
Dingen leren accepteren en een beetje begrip en rust tonen bij een tegenvaller of teleurstelling hoort bij het opgroeien.
Het gaat nu eenmaal niet altijd zoals men wil / eist / verwacht.

Tsja het is nu eenmaal de tijd waarin wij leven. Ik ben ook niet altijd met alles eens maar accepteer het wel omdat ik er toch niets aan kan veranderen.
Dan kun je mijn inziens het beste accepteren en er het beste van maken.


En als men niet liegt, daar gaat deze OP over, dan hoeft men zich niet als verwende stampvoetende kleuter moet gedragen.
Er gaat zoveel niet zoals men wilt of verwacht. Maar wees dan eerlijk en besodemieter de boel niet.

Wees gewoon eerlijk dan creeer je vaak veel meer begrip mee.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef:
07 feb 2019 10:51
Ik ben het dit keer volledig eens met Neo Dutchio.
Alles moet maar maakbaar en haalbaar zijn.
Men bestelt vandaag en het moet gisteren geleverd zijn.. :shock:
Ook al leven we in 2019 en gaat alles ( te ) snel , we hoeven ons toch niet als stampvoetende verwende kleuters te gedragen wanneer het niet precies gaat zoals wij willen ?
Dingen leren accepteren en een beetje begrip en rust tonen bij een tegenvaller of teleurstelling hoort bij het opgroeien.
Het gaat nu eenmaal niet altijd zoals men wil / eist / verwacht.
Dit topic gaat daar niet over. Dit topic gaat over dat DHL aangeeft dat ze zijn langsgekomen, terwijl dat niet het geval is.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Teunbosseman schreef:
07 feb 2019 10:37
Hij zal opdracht hebben gehad om mijn zending alsnog te leveren.....weet ik veel, was er niet bij. Feit blijft dat er was gelogen dat zending was afgeleverd terwijl niet zo was. Net als situatie van TS. Klaar en punt uit.
Houden we het daar op. De chauffeur heeft op zijn donder gehad en is op stel en sprong naar u toe gereden. Net zo goed dat u mijn verhaal niet kan controleren is dat van u ook niet controleerbaar. U gaat er van uit dat de chauffeur in de buurt was, net zo goed dat u verwacht dat iedereen het werk heeft laten vallen om u binnen 50 minuten te kunnen helpen. Als u denkt dat dat mogelijk is, dan denkt u dat

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door moederslink »

alfatrion schreef:
07 feb 2019 10:58
moederslink schreef:
07 feb 2019 10:51
Ik ben het dit keer volledig eens met Neo Dutchio.
Alles moet maar maakbaar en haalbaar zijn.
Men bestelt vandaag en het moet gisteren geleverd zijn.. :shock:
Ook al leven we in 2019 en gaat alles ( te ) snel , we hoeven ons toch niet als stampvoetende verwende kleuters te gedragen wanneer het niet precies gaat zoals wij willen ?
Dingen leren accepteren en een beetje begrip en rust tonen bij een tegenvaller of teleurstelling hoort bij het opgroeien.
Het gaat nu eenmaal niet altijd zoals men wil / eist / verwacht.
Dit topic gaat daar niet over. Dit topic gaat over dat DHL aangeeft dat ze zijn langsgekomen, terwijl dat niet het geval is.
Ja DHL heeft dus gelogen....klopt!
En daar kunnen we natuurlijk eindeloos over blijven debatteren , er verandert niets bij sommige bezorgers en hun organisaties.
Ik geef met mijn reactie alleen maar aan dat wij als consument eens pas op de plaats moeten leren maken en wat begrip gaan leren kweken voor iets waar men toch geen invloed op heeft.
Dan zouden er waarschijnlijk minder topics zijn over deze vreselijke onbestaanbare wantoestanden :x

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 11:10
Teunbosseman schreef:
07 feb 2019 10:37
Hij zal opdracht hebben gehad om mijn zending alsnog te leveren.....weet ik veel, was er niet bij. Feit blijft dat er was gelogen dat zending was afgeleverd terwijl niet zo was. Net als situatie van TS. Klaar en punt uit.
Houden we het daar op. De chauffeur heeft op zijn donder gehad en is op stel en sprong naar u toe gereden. Net zo goed dat u mijn verhaal niet kan controleren is dat van u ook niet controleerbaar. U gaat er van uit dat de chauffeur in de buurt was, net zo goed dat u verwacht dat iedereen het werk heeft laten vallen om u binnen 50 minuten te kunnen helpen. Als u denkt dat dat mogelijk is, dan denkt u dat

Sorry maar ben het niet met jou eens. Mijn verhaal is wel op diverse feiten gebaseerd terwijl jij veelvuldig met veel aannames en gissen komt. Je hebt daar een aardig handje in.

Inderdaad gok ik erop dat de chauffeur nog redelijk in de buurt was. Anders had deze niet zo snel langs kunnen komen. Maar zeker weten doe ik dat niet maar ik stel dat ook nergens als feit vast.

En ik verwacht helemaal niet dat iedereen zijn werk laat vallen om mij binnen 50 minuten te helpen. Hoe kom je erbij ? Houd nu eens op met dat roeptoeteren.
Je begint heel erg vervelend te worden met dit soort insinuaties.

Maar tis goed met je. Hoop dat jouw DHL ophaalpunt een voorbeeld zal zijn voor vele. Succes !

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

moederslink schreef:
07 feb 2019 11:18
alfatrion schreef:
07 feb 2019 10:58
moederslink schreef:
07 feb 2019 10:51
Ik ben het dit keer volledig eens met Neo Dutchio.
Alles moet maar maakbaar en haalbaar zijn.
Men bestelt vandaag en het moet gisteren geleverd zijn.. :shock:
Ook al leven we in 2019 en gaat alles ( te ) snel , we hoeven ons toch niet als stampvoetende verwende kleuters te gedragen wanneer het niet precies gaat zoals wij willen ?
Dingen leren accepteren en een beetje begrip en rust tonen bij een tegenvaller of teleurstelling hoort bij het opgroeien.
Het gaat nu eenmaal niet altijd zoals men wil / eist / verwacht.
Dit topic gaat daar niet over. Dit topic gaat over dat DHL aangeeft dat ze zijn langsgekomen, terwijl dat niet het geval is.
Ja DHL heeft dus gelogen....klopt!
En daar kunnen we natuurlijk eindeloos over blijven debatteren , er verandert niets bij sommige bezorgers en hun organisaties.
Ik geef met mijn reactie alleen maar aan dat wij als consument eens pas op de plaats moeten leren maken en wat begrip gaan leren kweken voor iets waar men toch geen invloed op heeft.
Dan zouden er waarschijnlijk minder topics zijn over deze vreselijke onbestaanbare wantoestanden :x

Sorry. Voor liegen kan ik geen begrip opbrengen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door witte angora »

Wie er nog nooit heeft gelogen mag een duimpje opsteken... :!:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door moederslink »

ik ook niet Teun , dat was wel duidelijk in een voorgaande reactie van mij op Lady1234.

Helaas worden we dagelijks en goed geconfronteerd met leugens , op welk terrein dan ook en ik vind het vreselijk , maar dat is de teneur blijkbaar.
Wanneer het in mijn persoonlijke leefwereld komt en mij echt als persoon treft zit ik bovenop de kast.
Ik zit niet bovenop de kast wanneer er gelogen wordt door een of andere bezorger over het een of andere pakketje .

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

moederslink schreef:
07 feb 2019 11:31
ik ook niet Teun , dat was wel duidelijk in een voorgaande reactie van mij op Lady1234.

Helaas worden we dagelijks en goed geconfronteerd met leugens , op welk terrein dan ook en ik vind het vreselijk , maar dat is de teneur blijkbaar.
Wanneer het in mijn persoonlijke leefwereld komt en mij echt als persoon treft zit ik bovenop de kast.
Ik zit niet bovenop de kast wanneer er gelogen wordt door een of andere bezorger over het een of andere pakketje .

Maar tis aan ieder zelf om te bepalen of deze zich wel of niet druk wilt maken om een leugen.

Eens dat dagelijks gebeurd en veelal boeit het mij niet opdat mij niet raakt of persoonlijke hinder van ondervindt. En in mijn situatie voelde ik mij besodemietert door de bezorger, net als TS.

Was dit een wereldprobleem ? Zekers niet. Maar tis nu eenmaal mens eigen en vooral NL om te klaagzeuren. Ja ik soms ook.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat klagen is ook je goed recht Teun, feit is dat er gelogen wordt. Hoe bewust en hoe erg dat vervolgens is, en wat je eraan wilt doen, daarover kan je discussieren. Maar da’s jouw keuze.

Ik zou het wel weten :wink:

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Wat velen vergeten is dat, waar het bij hun naar ik lees altijd goed gaat, er ook mensen zijn bij wie het eerder regel dan uitzondering is dat het mis gaat.

Natuurlijk... Er worden fouten gemaakt en dat kan. Maar als je zowel een pushbericht van PostNL, de Bol.com app en nog een mail krijg met de melding dat tussen X en Y de pakketdienst komt... Dan vind ik dat wel een "toezegging". Ik zal altijd proberen thuis te zijn (ik wil m'n bestelling en vind het zonde als ze er 2x voor moeten rijden) en andere plannen zoals boodschappen doen erop aanpassen. Bij het einde van het tijdvak wacht je dan nog 30 min langer... Ivm uitloop.

Als er dan echt niemand komt (geen kaartje in bus danwel video opname zoals TS) en het gebeurt minimaal eens per maand... Dan vind ik dat je gewoon recht hebt om te klagen. Zeker als de afmelding is dat JIJ niet thuis was.

Fijn dat velen in een perfecte bubbel wonen waar dit nooit gebeurt maar om daarmee de klacht van een ander weg te zetten als "zeur toch niet zo"...

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erwin85 »

NeoDutchio schreef:
06 feb 2019 18:02
Pas als de verkoper beloofd heeft dat het op een bepaald moment geleverd zal gaan worden is er recht om te klagen. Echter zal dan de verkoper in gebreke gesteld moeten worden aangezien hij zijn belofte niet waar gemaakt heeft. Hoe hij dat dan oplost is niet belangrijk, als het maar opgelost is. DHL is daarin geen partij voor TS.
U kent ook de afspraken niet tussen webwinkeliers en DHL. Geloof mij, geen enkel contract tussen die partijen garandeert een 100% levering binnen 24 uur. Er zijn altijd factoren die vertraging kunnen opleveren.
En ook al zou DHL iets kunnen garanderen en de verkoper daarmee beloftes maakt, als TS bij DHL gaat klagen, hoe weet de verkoper dan dat het fout gegaan is?

Pas als de verkoper een belofte gedaan heeft om op een vast moment te bezorgen, dan pas zou TS mogen klagen. In alle andere gevallen maakt het totaal niet uit wat een T&T aangeeft, als het maar binnen het afgesproken termijn wordt bezorgd.
Ik vind u erg vervelend worden. U blijft de feiten maar verdraaien, de schuld in de schoenen van de consument steken en enkel met aannames komen. Als u goed heeft gelezen gaat dit topic er helemaal niet om dat er niet binnen een dag bezorgd is (wat overigens wel was beloofd door de webshop, maar dat heb ik eerder niet genoemd omdat dat totaal niet is waar het mij hier om gaat). Dat dat wel eens fout gaat, kan ik goed begrijpen en heb ik alle begrip voor. Maar het gaat mij erom dat er tegen mij wordt gelogen zoals ik al meerdere keren heb aangegeven.
NeoDutchio schreef:
06 feb 2019 19:23
Nogmaals, de foutmarge is extreem laag.
U heeft dit totaal niet onderbouwd. Allereerst weet ik dus niet waar u zich op baseert. Bovendien worden dit soort cijfers door dit soort leugens verdraaid. Er is gisteren dus iets fout gegaan, maar het is geregistreerd alsof het niet is fout gegaan (alsof ik niet thuis was).
moederslink schreef:
07 feb 2019 10:51
Ik ben het dit keer volledig eens met Neo Dutchio.
Alles moet maar maakbaar en haalbaar zijn.
Men bestelt vandaag en het moet gisteren geleverd zijn.. :shock:
Ook al leven we in 2019 en gaat alles ( te ) snel , we hoeven ons toch niet als stampvoetende verwende kleuters te gedragen wanneer het niet precies gaat zoals wij willen ?
Dingen leren accepteren en een beetje begrip en rust tonen bij een tegenvaller of teleurstelling hoort bij het opgroeien.
Het gaat nu eenmaal niet altijd zoals men wil / eist / verwacht.
Neen, de consument verwacht enkel wat er aan hem wordt beloofd. Daarnaast is dit iets wat NeoDutchio erbij heeft gehaald, maar waar het totaal niet om draait in dit topic. Zie hierboven. Het gaat om de leugen, in plaats van dat ik een dag langer moet wachten.
moederslink schreef:
07 feb 2019 11:18
Ja DHL heeft dus gelogen....klopt!
En daar kunnen we natuurlijk eindeloos over blijven debatteren , er verandert niets bij sommige bezorgers en hun organisaties.
Ik geef met mijn reactie alleen maar aan dat wij als consument eens pas op de plaats moeten leren maken en wat begrip gaan leren kweken voor iets waar men toch geen invloed op heeft.
Dan zouden er waarschijnlijk minder topics zijn over deze vreselijke onbestaanbare wantoestanden :x
Ik moet van u begrip kweken voor leugens? Ik vraag me af in wat voor wereld u leeft... Juist door deze mentaliteit is het inderdaad zo dat er niets lijkt te veranderen. Als we het allemaal maar accepteren dat ze tegen ons liegen, zullen ze dat blijven doen.
witte angora schreef:
07 feb 2019 11:24
Wie er nog nooit heeft gelogen mag een duimpje opsteken... :!:
Wat is dit voor tendentieuze reactie? Wilt u leugens goedpraten?
moederslink schreef:
07 feb 2019 11:31
Ik zit niet bovenop de kast wanneer er gelogen wordt door een of andere bezorger over het een of andere pakketje .
En juist dat is de reden waarom er zoveel over gelogen wordt. Als we alleen mochten klagen over wereldproblemen, zou de wereld er toch echt een stuk slechter bijstaan... Dit is inderdaad geen wereldprobleem, dus ik ga ze niet aanklagen of iets dergelijks, maar hierover klagen lijkt mij meer dan terecht. Dat u die moeite niet zou willen doen voor zoiets is aan u, ik wil dat wel. Het voelt nu een beetje alsof ik dat recht niet zou hebben omdat u het niet de moeite waard vindt. Dat gevoel krijg ik hier ook uit andere reacties, wat ik erg kwalijk vind.

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erwin85 »

NeoDutchio, u komt ook telkens met het argument dat ik niet zou mogen klagen over de leugen, omdat ik van u had moeten kiezen om het pakket af te halen bij een afhaalpunt i.p.v. voor thuisbezorging te kiezen. Allereerst is dat inhoudelijk onjuist, ik kon daar niet voor kiezen bij deze webshop. Bovendien is dit een omgekeerde redenering. Als je bij ziek wordt van een broodje kip van de maaltijdwinkel, is het argument toch ook niet dat je had moeten kiezen voor een broodje zonder vlees? Het wordt mij aangeboden, daar kan ik niets aan veranderen. Zij bieden het mij aan, het is niet dat ik het van ze eis. Dan moeten zij ook leveren wat ze aanbieden. En als dat fout gaat niet de schuld in mijn schoenen schuiven met een leugen dat ik niet thuis zou zijn geweest.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door witte angora »

Erwin85 schreef:
07 feb 2019 14:08
witte angora schreef:
07 feb 2019 11:24
Wie er nog nooit heeft gelogen mag een duimpje opsteken... :!:
Wat is dit voor tendentieuze reactie? Wilt u leugens goedpraten?
Nope. Ik praat geen leugens goed, ik probeer aan te geven dat je er niet te zwaar aan moet tillen. Gebeurd is gebeurd, laat het los en ga verder met je leven. Gezien het drama dat je er intussen van maakt kan ik wel begrijpen waarom DHL zich er met een smoes (want veel meer is het volgens mij niet) van af probeert te maken. Die hebben geen zin in urenlange discussies met allerlei verwijten terwijl het toch nooit meer goed komt.

Overigens zie ik jou geen duimpje opsteken... :wink:

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Erwin85 »

witte angora schreef:
07 feb 2019 14:13
Erwin85 schreef:
07 feb 2019 14:08
witte angora schreef:
07 feb 2019 11:24
Wie er nog nooit heeft gelogen mag een duimpje opsteken... :!:
Wat is dit voor tendentieuze reactie? Wilt u leugens goedpraten?
Nope. Ik praat geen leugens goed, ik probeer aan te geven dat je er niet te zwaar aan moet tillen. Gebeurd is gebeurd, laat het los en ga verder met je leven. Gezien het drama dat je er intussen van maakt kan ik wel begrijpen waarom DHL zich er met een smoes (want veel meer is het volgens mij niet) van af probeert te maken. Die hebben geen zin in urenlange discussies met allerlei verwijten terwijl het toch nooit meer goed komt.

Overigens zie ik jou geen duimpje opsteken... :wink:
Dus omdat u het niet belangrijk genoeg vindt om over te klagen, heb ik het recht niet om erover te klagen? Begrijp ik u zo goed?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is geen leugen, het is een kapstok. Zoals eerder al gemeld door een ander forumlid, wij zijn niet in machte om de processen bij welk transportbedrijf dan ook te veranderden. U voelt zich persoonlijk aangevallen door het feit dat er ‘niet thuis’ staat, terwijl dit gewoon een administratieve handeling is.

Gesloten