DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.

Hebben pakketbezorgers bij jou ook wel eens gelogen dat ze langs zijn geweest?

Nooit
21
55%
1 Keer
5
13%
Enkele keren
4
11%
Regelmatig
8
21%

Totaal aantal stemmen: 38

Moneyman

Re: DHL liegt aantoonbaar dat ik niet thuis zou zijn geweest

Ongelezen bericht door Moneyman » 07 feb 2019 13:27

Dat klagen is ook je goed recht Teun, feit is dat er gelogen wordt. Hoe bewust en hoe erg dat vervolgens is, en wat je eraan wilt doen, daarover kan je discussieren. Maar da’s jouw keuze.

Ik zou het wel weten :wink:

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 » 07 feb 2019 13:58

Wat velen vergeten is dat, waar het bij hun naar ik lees altijd goed gaat, er ook mensen zijn bij wie het eerder regel dan uitzondering is dat het mis gaat.

Natuurlijk... Er worden fouten gemaakt en dat kan. Maar als je zowel een pushbericht van PostNL, de Bol.com app en nog een mail krijg met de melding dat tussen X en Y de pakketdienst komt... Dan vind ik dat wel een "toezegging". Ik zal altijd proberen thuis te zijn (ik wil m'n bestelling en vind het zonde als ze er 2x voor moeten rijden) en andere plannen zoals boodschappen doen erop aanpassen. Bij het einde van het tijdvak wacht je dan nog 30 min langer... Ivm uitloop.

Als er dan echt niemand komt (geen kaartje in bus danwel video opname zoals TS) en het gebeurt minimaal eens per maand... Dan vind ik dat je gewoon recht hebt om te klagen. Zeker als de afmelding is dat JIJ niet thuis was.

Fijn dat velen in een perfecte bubbel wonen waar dit nooit gebeurt maar om daarmee de klacht van een ander weg te zetten als "zeur toch niet zo"...

Erwin85

Ongelezen bericht door Erwin85 » 07 feb 2019 14:08

NeoDutchio schreef:
06 feb 2019 18:02
Pas als de verkoper beloofd heeft dat het op een bepaald moment geleverd zal gaan worden is er recht om te klagen. Echter zal dan de verkoper in gebreke gesteld moeten worden aangezien hij zijn belofte niet waar gemaakt heeft. Hoe hij dat dan oplost is niet belangrijk, als het maar opgelost is. DHL is daarin geen partij voor TS.
U kent ook de afspraken niet tussen webwinkeliers en DHL. Geloof mij, geen enkel contract tussen die partijen garandeert een 100% levering binnen 24 uur. Er zijn altijd factoren die vertraging kunnen opleveren.
En ook al zou DHL iets kunnen garanderen en de verkoper daarmee beloftes maakt, als TS bij DHL gaat klagen, hoe weet de verkoper dan dat het fout gegaan is?

Pas als de verkoper een belofte gedaan heeft om op een vast moment te bezorgen, dan pas zou TS mogen klagen. In alle andere gevallen maakt het totaal niet uit wat een T&T aangeeft, als het maar binnen het afgesproken termijn wordt bezorgd.
Ik vind u erg vervelend worden. U blijft de feiten maar verdraaien, de schuld in de schoenen van de consument steken en enkel met aannames komen. Als u goed heeft gelezen gaat dit topic er helemaal niet om dat er niet binnen een dag bezorgd is (wat overigens wel was beloofd door de webshop, maar dat heb ik eerder niet genoemd omdat dat totaal niet is waar het mij hier om gaat). Dat dat wel eens fout gaat, kan ik goed begrijpen en heb ik alle begrip voor. Maar het gaat mij erom dat er tegen mij wordt gelogen zoals ik al meerdere keren heb aangegeven.
NeoDutchio schreef:
06 feb 2019 19:23
Nogmaals, de foutmarge is extreem laag.
U heeft dit totaal niet onderbouwd. Allereerst weet ik dus niet waar u zich op baseert. Bovendien worden dit soort cijfers door dit soort leugens verdraaid. Er is gisteren dus iets fout gegaan, maar het is geregistreerd alsof het niet is fout gegaan (alsof ik niet thuis was).
moederslink schreef:
07 feb 2019 10:51
Ik ben het dit keer volledig eens met Neo Dutchio.
Alles moet maar maakbaar en haalbaar zijn.
Men bestelt vandaag en het moet gisteren geleverd zijn.. :shock:
Ook al leven we in 2019 en gaat alles ( te ) snel , we hoeven ons toch niet als stampvoetende verwende kleuters te gedragen wanneer het niet precies gaat zoals wij willen ?
Dingen leren accepteren en een beetje begrip en rust tonen bij een tegenvaller of teleurstelling hoort bij het opgroeien.
Het gaat nu eenmaal niet altijd zoals men wil / eist / verwacht.
Neen, de consument verwacht enkel wat er aan hem wordt beloofd. Daarnaast is dit iets wat NeoDutchio erbij heeft gehaald, maar waar het totaal niet om draait in dit topic. Zie hierboven. Het gaat om de leugen, in plaats van dat ik een dag langer moet wachten.
moederslink schreef:
07 feb 2019 11:18
Ja DHL heeft dus gelogen....klopt!
En daar kunnen we natuurlijk eindeloos over blijven debatteren , er verandert niets bij sommige bezorgers en hun organisaties.
Ik geef met mijn reactie alleen maar aan dat wij als consument eens pas op de plaats moeten leren maken en wat begrip gaan leren kweken voor iets waar men toch geen invloed op heeft.
Dan zouden er waarschijnlijk minder topics zijn over deze vreselijke onbestaanbare wantoestanden :x
Ik moet van u begrip kweken voor leugens? Ik vraag me af in wat voor wereld u leeft... Juist door deze mentaliteit is het inderdaad zo dat er niets lijkt te veranderen. Als we het allemaal maar accepteren dat ze tegen ons liegen, zullen ze dat blijven doen.
witte angora schreef:
07 feb 2019 11:24
Wie er nog nooit heeft gelogen mag een duimpje opsteken... :!:
Wat is dit voor tendentieuze reactie? Wilt u leugens goedpraten?
moederslink schreef:
07 feb 2019 11:31
Ik zit niet bovenop de kast wanneer er gelogen wordt door een of andere bezorger over het een of andere pakketje .
En juist dat is de reden waarom er zoveel over gelogen wordt. Als we alleen mochten klagen over wereldproblemen, zou de wereld er toch echt een stuk slechter bijstaan... Dit is inderdaad geen wereldprobleem, dus ik ga ze niet aanklagen of iets dergelijks, maar hierover klagen lijkt mij meer dan terecht. Dat u die moeite niet zou willen doen voor zoiets is aan u, ik wil dat wel. Het voelt nu een beetje alsof ik dat recht niet zou hebben omdat u het niet de moeite waard vindt. Dat gevoel krijg ik hier ook uit andere reacties, wat ik erg kwalijk vind.

Erwin85

Ongelezen bericht door Erwin85 » 07 feb 2019 14:12

NeoDutchio, u komt ook telkens met het argument dat ik niet zou mogen klagen over de leugen, omdat ik van u had moeten kiezen om het pakket af te halen bij een afhaalpunt i.p.v. voor thuisbezorging te kiezen. Allereerst is dat inhoudelijk onjuist, ik kon daar niet voor kiezen bij deze webshop. Bovendien is dit een omgekeerde redenering. Als je bij ziek wordt van een broodje kip van de maaltijdwinkel, is het argument toch ook niet dat je had moeten kiezen voor een broodje zonder vlees? Het wordt mij aangeboden, daar kan ik niets aan veranderen. Zij bieden het mij aan, het is niet dat ik het van ze eis. Dan moeten zij ook leveren wat ze aanbieden. En als dat fout gaat niet de schuld in mijn schoenen schuiven met een leugen dat ik niet thuis zou zijn geweest.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 07 feb 2019 14:13

Erwin85 schreef:
07 feb 2019 14:08
witte angora schreef:
Nope. Ik praat geen leugens goed, ik probeer aan te geven dat je er niet te zwaar aan moet tillen. Gebeurd is gebeurd, laat het los en ga verder met je leven. Gezien het drama dat je er intussen van maakt kan ik wel begrijpen waarom DHL zich er met een smoes (want veel meer is het volgens mij niet) van af probeert te maken. Die hebben geen zin in urenlange discussies met allerlei verwijten terwijl het toch nooit meer goed komt.

Overigens zie ik jou geen duimpje opsteken... :wink:

Erwin85

Ongelezen bericht door Erwin85 » 07 feb 2019 14:16

witte angora schreef:
07 feb 2019 14:13
Erwin85 schreef:
witte angora schreef:
Nope. Ik praat geen leugens goed, ik probeer aan te geven dat je er niet te zwaar aan moet tillen. Gebeurd is gebeurd, laat het los en ga verder met je leven. Gezien het drama dat je er intussen van maakt kan ik wel begrijpen waarom DHL zich er met een smoes (want veel meer is het volgens mij niet) van af probeert te maken. Die hebben geen zin in urenlange discussies met allerlei verwijten terwijl het toch nooit meer goed komt.

Dus omdat u het niet belangrijk genoeg vindt om over te klagen, heb ik het recht niet om erover te klagen? Begrijp ik u zo goed?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 07 feb 2019 14:17

Het is geen leugen, het is een kapstok. Zoals eerder al gemeld door een ander forumlid, wij zijn niet in machte om de processen bij welk transportbedrijf dan ook te veranderden. U voelt zich persoonlijk aangevallen door het feit dat er ‘niet thuis’ staat, terwijl dit gewoon een administratieve handeling is.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 07 feb 2019 14:18

Erwin85 schreef:
07 feb 2019 14:12
NeoDutchio, u komt ook telkens met het argument dat ik niet zou mogen klagen over de leugen, omdat ik van u had moeten kiezen om het pakket af te halen bij een afhaalpunt i.p.v. voor thuisbezorging te kiezen. Allereerst is dat inhoudelijk onjuist, ik kon daar niet voor kiezen bij deze webshop. Bovendien is dit een omgekeerde redenering. Als je bij ziek wordt van een broodje kip van de maaltijdwinkel, is het argument toch ook niet dat je had moeten kiezen voor een broodje zonder vlees? Het wordt mij aangeboden, daar kan ik niets aan veranderen. Zij bieden het mij aan, het is niet dat ik het van ze eis. Dan moeten zij ook leveren wat ze aanbieden. En als dat fout gaat niet de schuld in mijn schoenen schuiven met een leugen dat ik niet thuis zou zijn geweest.
Maar hier gooi je dus wederom 2 partijen door elkaar.
De webshop heeft je iets beloofd ( afleveren thuis ).
DHL heeft je iets verteld wat niet klopt ( zijn bij je geweest )

De webshop doet iets fout ( niet op tijd leveren ), maar schuift niet een leugen in je schoenen ( dat doet immers DHL ).
DHL is echter geen partij voor jou ( dat is immers de webshop ) en hoeft aan jou verder geen verantwoording af te leggen, zij voeren enkel uit wat ze van de verzender moeten doen...

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 07 feb 2019 14:18

Erwin85 schreef:
07 feb 2019 14:16
witte angora schreef:
Erwin85 schreef:

Dus omdat u het niet belangrijk genoeg vindt om over te klagen, heb ik het recht niet om erover te klagen? Begrijp ik u zo goed?
Dat begrijp je volkomen verkeerd. Gezien de ruzieachtige toon waarop je me ter verantwoording lijkt te roepen ga ik, wat ik net geleerd heb *dropMic*. Ben er intussen wel klaar mee.

Erwin85

Ongelezen bericht door Erwin85 » 07 feb 2019 14:21

NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 14:17
Het is geen leugen, het is een kapstok. Zoals eerder al gemeld door een ander forumlid, wij zijn niet in machte om de processen bij welk transportbedrijf dan ook te veranderden. U voelt zich persoonlijk aangevallen door het feit dat er ‘niet thuis’ staat, terwijl dit gewoon een administratieve handeling is.
U gaat telkens niet inhoudelijk op mijn argumenten in, maar komt enkel met een aanname.

Ook dit is niets meer dan een aanname van u. U loopt maar te gissen zoals eerder ook al door Teun aangegeven. En dan nog, al zou uw aanname correct zijn, dan blijft het een leugen. Dat het systeem van DHL in dat geval ondeugdelijk zou zijn en geen correcte melding kan geven doet niets af aan het feit dat de melding die ik ontvangen heb leugens zijn (van DHL via mail, van webshop via mail en van DHL via track&trace).

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 07 feb 2019 14:22

U doet nu alsof ik er slapeloze nachten van heb...
nou....

Erwin85

Ongelezen bericht door Erwin85 » 07 feb 2019 14:24

witte angora schreef:
07 feb 2019 14:18
Erwin85 schreef:
07 feb 2019 14:16
witte angora schreef:

Dat begrijp je volkomen verkeerd. Gezien de ruzieachtige toon waarop je me ter verantwoording lijkt te roepen ga ik, wat ik net geleerd heb *dropMic*. Ben er intussen wel klaar mee.
U vertelde mij wat ik moet doen, namelijk dat ik er niet te zwaar aan moet tillen. Vandaar mijn directe reactie.

Er is iets fout gegaan en er is tegen mij gelogen. Ja, dat is inderdaad geen wereldprobleem, maar u leek er eerst een grap van te maken en vervolgens mij te vertellen dat ik er niet te zwaar aan moet tillen. Op die manier komen we nergens.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 07 feb 2019 14:26

U vertelde mij wat ik moet doen, namelijk dat ik er niet te zwaar aan moet tillen.
Volgens mij is dat het gezegde.. Of ga je daarna klagen dat er iemand een foutief gezegde gebruikt als WA 'aan mag tillen' had gebruikt?

Erwin85

Ongelezen bericht door Erwin85 » 07 feb 2019 14:29

angel1978 schreef:
07 feb 2019 14:26
U vertelde mij wat ik moet doen, namelijk dat ik er niet te zwaar aan moet tillen.
Volgens mij is dat het gezegde.. Of ga je daarna klagen dat er iemand een foutief gezegde gebruikt als WA 'aan mag tillen' had gebruikt?
Dat is waar, dus dat woord moet ik niet te letterlijk nemen. Excuses. Maar vervolgens vertelde u wel het volgende met een soortgelijke, vervelende strekking:
witte angora schreef:

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 07 feb 2019 14:34

Erwin85 schreef:
07 feb 2019 14:29
angel1978 schreef:
Dat is waar, dus dat woord moet ik niet te letterlijk nemen. Excuses. Maar vervolgens vertelde u wel het volgende met een soortgelijke, vervelende strekking:
witte angora schreef:

IK? volgens mij moet je echt even wat beter de teksten lezen...

Erwin85

Ongelezen bericht door Erwin85 » 07 feb 2019 14:37

angel1978 schreef:
07 feb 2019 14:34
Erwin85 schreef:
07 feb 2019 14:29
angel1978 schreef:

witte angora schreef:

IK? volgens mij moet je echt even wat beter de teksten lezen...
Excuses. De teksten heb ik heel goed gelezen, ik heb enkel de auteurs verwisseld. Maar dat verandert er inhoudelijk niets aan.
Laatst gewijzigd door Erwin85 op 07 feb 2019 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 07 feb 2019 14:38

Dus nu heb ik je al 2x op een leugen betrapt :wink:
Zo noemen we een fout toch? :mrgreen:

Erwin85

Ongelezen bericht door Erwin85 » 07 feb 2019 14:42

angel1978 schreef:
07 feb 2019 14:38
Dus nu heb ik je al 2x op een leugen betrapt :wink:
Zo noemen we een fout toch? :mrgreen:
Neen, er is een groot verschil tussen fouten en leugens. De fout is dat er gisteren niet is bezorgd, daar hoort u mij niet over. De leugen is dat ze zeggen dat ze voor een dichte deur stonden, dat is waar het hier om gaat.

Wat was de andere fout/leugen waar u mij op betrapt heeft? Indien u doelt op onderstaande:
angel1978 schreef:
07 feb 2019 14:18
Erwin85 schreef:
07 feb 2019 14:12
Maar hier gooi je dus wederom 2 partijen door elkaar.
De webshop heeft je iets beloofd ( afleveren thuis ).
DHL heeft je iets verteld wat niet klopt ( zijn bij je geweest )

De webshop doet iets fout ( niet op tijd leveren ), maar schuift niet een leugen in je schoenen ( dat doet immers DHL ).
DHL is echter geen partij voor jou ( dat is immers de webshop ) en hoeft aan jou verder geen verantwoording af te leggen, zij voeren enkel uit wat ze van de verzender moeten doen...
Dit is absoluut geen leugen/fout. Juridisch heb ik inderdaad geen overeenkomst met DHL. Maar DHL communiceert wel met mij, namens de webshop. En DHL liegt door te beweren dat ze voor een dichte deur stonden, wat aantoonbaar onjuist is. Ik kan ze misschien juridisch niet aanklagen, maar hierover klagen lijkt mij wel meer dan terecht. Het is hun leugen, niet die van de webshop. En wat ik hier dus zo vervelend vind is dat meerdere personen hier mij de indruk geven dat ik er niet over zou mogen klagen, omdat zij het niet de moeite waard vinden om over te klagen.
Laatst gewijzigd door Erwin85 op 07 feb 2019 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 07 feb 2019 14:46

Erwin85 schreef:
07 feb 2019 14:21
NeoDutchio schreef:
07 feb 2019 14:17
U gaat telkens niet inhoudelijk op mijn argumenten in, maar komt enkel met een aanname.

Ook dit is niets meer dan een aanname van u. U loopt maar te gissen zoals eerder ook al door Teun aangegeven. En dan nog, al zou uw aanname correct zijn, dan blijft het een leugen. Dat het systeem van DHL in dat geval ondeugdelijk zou zijn en geen correcte melding kan geven doet niets af aan het feit dat de melding die ik ontvangen heb leugens zijn (van DHL via mail, van webshop via mail en van DHL via track&trace).
Heeft DHL contact gehad met de chauffeur? De track & trace geeft een administratieve handeling weer. Dit zit aan de webshop gekoppeld, dus niet vreemd dat deze dezelfde reden aangeeft. Een medewerker op kantoor kan alleen een status inzien en zal dit dus melden. U hebt dus niet 1 keer van 3 personen antwoord gehad, maar 3x van dezelfde. De webshop, de website en de medewerker halen de informatie van dezelfde plek.
Ze liegen niet tegen u, dit is de manier om zaken te verwerken. Dan kunt u hooguit verontwaardigd zijn waarom, maar de reden waarom het niet anders kan is u al uitgelegd.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 07 feb 2019 14:47

nee ik doel op het feit dat je mij een uitspraak in mijn schoenen schoof die ik niet gezegd heb..

Plaats reactie