LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door witte angora »

maxtiti schreef:
07 feb 2019 12:13
Ik doe dit voor mijn werkstuk en tijdens het onderzoek kwam ik dit tegen, had alleen niet verwacht dat er zoveel haat zou komen LOL wilde alleen kijken hoe mensen hier over dachten en of men meer info had
Maar welke context zit hier in dan? Er worden vragen gesteld omdat de topicstarter niet duidelijk is, en dat wordt tot haat bestempelt. Ik heb echt geen idee wat voor betekenis ik dan aan dat 'haat hebben' moet toekennen. Vermoedelijk inderdaad iets als 'dom' of of zo.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
07 feb 2019 13:55
witte angora schreef:
07 feb 2019 13:44
Eerlijk gezegd denk ik dat je niet zo ver gaat komen met zoveel arrogantie.
Eens!

Kleine speler = je doet er niet toe/ bent niet belangrijk
Drops mic(rofoon) = beëindigt de discussie

Logisch toch...? :roll: :lol:
Dan denk ik dat meneer de TS nog heel wat 'kleine spelers' in zijn leven gaat tegenkomen, tot hij tegen een gigantische muur gaat aanlopen.

Ten aanzien van een forum zou ik eerder een TB (toetsenbord) of een SPh (SmartPhone) droppen in plaats van een Mic(rofoon), maar ja... Het zal wel weer 'haat' zijn als ik zoiets schrijf...

Moneyman
Berichten: 30032
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja WA, dat is zéker haat! :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook ik ben al " een ouwetje " :lol:
Berndv : wat betekent - ROFL
Maxtiti : wat betekent - gwn

Ik kan er wel achterkomen hoor of het bedenken , maar ik laat me graag bijpraten door de jongere garde zelf :wink:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door berndv »

moederslink schreef:
07 feb 2019 16:35
Ook ik ben al " een ouwetje " :lol:
Berndv : wat betekent - ROFL
Maxtiti : wat betekent - gwn

Ik kan er wel achterkomen hoor of het bedenken , maar ik laat me graag bijpraten door de jongere garde zelf :wink:
Dat staat voor "Rolling On the Floor Laughing". Ik vermoed dat "gwn" staat voor "gewoon". Toch altijd weer fijn dat ik soms ook nog onder de "jongere garde" gerekend mag worden. :lol:

ZeerPrivé
Berichten: 5428
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

berndv schreef:
07 feb 2019 16:39
moederslink schreef:
07 feb 2019 16:35
Ook ik ben al " een ouwetje " :lol:
Berndv : wat betekent - ROFL
Maxtiti : wat betekent - gwn

Ik kan er wel achterkomen hoor of het bedenken , maar ik laat me graag bijpraten door de jongere garde zelf :wink:
Dat staat voor "Rolling On the Floor Laughing". Ik vermoed dat "gwn" staat voor "gewoon". Toch altijd weer fijn dat ik soms ook nog onder de "jongere garde" gerekend mag worden. :lol:

Een 60 jarige wordt in de disco uitgemaakt voor ouwe zak, in het verpleeghuis voor jonge gozer. :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gelukkig mag je op internet voluit schrijven of denkt men dat het in sms taal moet? Dat is toch al helemaal uit

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door Student90 »

witte angora schreef:
07 feb 2019 14:00
maxtiti schreef:
07 feb 2019 12:13
Ik doe dit voor mijn werkstuk en tijdens het onderzoek kwam ik dit tegen, had alleen niet verwacht dat er zoveel haat zou komen LOL wilde alleen kijken hoe mensen hier over dachten en of men meer info had
Maar welke context zit hier in dan? Er worden vragen gesteld omdat de topicstarter niet duidelijk is, en dat wordt tot haat bestempelt. Ik heb echt geen idee wat voor betekenis ik dan aan dat 'haat hebben' moet toekennen. Vermoedelijk inderdaad iets als 'dom' of of zo.
In deze context wordt met `haat` "negatieve reacties/reacties die 'anti'" zijn bedoeld. Ik denk dat de woordkeuze hier niet misplaatst is (vanuit TS bekeken) :wink:

Straattaal, het blijft hilarisch :lol:

Erthanax
Berichten: 9672
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb in dit topic werkelijk nog niets nieuws gelezen :wink:.

Aangekondigde controles zijn niets bijzonders; het komt ook voor bij scholen, restaurants, veehouders, enz. Het te controleren bedrijf kan er dan voor zorgen dat alle papierwerk klaar ligt, zodat de controle efficiënt verloopt. Of die ook effectief is, vinden controlerende instanties kennelijk wat minder van belang.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat is de gewone boekencontrole van de belastingdienst. Niet de FIOD.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door Student90 »

@maxtiti Doe jij specifiek onderzoek naar namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk? Of gaat het om een onderzoek naar namaakkleding in het algemeen? Als je meer informatie wilt over hoe het FIOD optreedt, zou ik het verhaal over de Bazaar even achterwege laten. Je krijgt waarschijnlijk meer informatie als je bepaalde beschuldigingen/insinuaties weglaat. Verder kun je contact opnemen met de Douane, aangezien zij natuurlijk ook veel te maken krijgen met namaakkleding en een handhavende rol hebben.

Heb je al op sites zoals https://euipo.europa.eu/ohimportal/nl gekeken? (wel voor een groot deel in het Engels).

Indien jouw werkstuk niet per se gericht is op namaakkleding op de Bazaar, zou ik daar niet te veel aandacht aan besteden.

Moneyman
Berichten: 30032
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
07 feb 2019 18:59
Maar dat is de gewone boekencontrole van de belastingdienst. Niet de FIOD.
Natuurlijk niet. Ook de fiod doet uiteraard boekencontrole.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
07 feb 2019 19:36
Lady1234 schreef:
07 feb 2019 18:59
Maar dat is de gewone boekencontrole van de belastingdienst. Niet de FIOD.
Natuurlijk niet. Ook de fiod doet uiteraard boekencontrole.
Natuurlijk, maar niet zomaar, meestal naar aanleiding van vermoeden van fraude enzovoort.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom, de aangekondigde controles van de Fiod zou weleens met de boekencontrole te maken kunnen hebben in plaats van het zoeken naar namaak kleding.

Wie weet dat de directie van de Bazaar er richting de standhouders dan een 'iets ander' verhaal van maakt, juist om het verkopen van namaak een beetje te ontmoedigen. Ze kunnen toch moeilijk iedere dag iedere kraam langs gaan om te controleren wat er wel of niet hangt. Daarbij: zonder standhouders is er ook geen markt mogelijk, dus iedere dag controleren is feitelijk geen optie, dan jaag je mensen weg. Zoals de directie het wellicht aanpakt zou zomaar een afweging van belangen kunnen zijn. Het doel wordt bereikt: die dag is er geen namaak kleding te koop, en handelaren worden misschien wat voorzichtiger.

Ik krijg toch wel het idee dat mijn opmerking dat de TS in de maling wordt genomen met de verhalen over de Fiod wel eens aardig zou kunnen kloppen. Maar ja, ik ben maar een kleine speler, die haat heeft als hij vragen stelt om duidelijkheid te krijgen. De topicstarter weet alles veel en veel beter. De opmerkingen, kennis, en voorzichtige conclusies van het forum, die uiteindelijk wel eens een heel eind in de richting zou kunnen komen, doen er niet toe.

Ben benieuwd naar het cijfer van zijn PWS.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door kweenie »

witte angora schreef:
07 feb 2019 20:54
Wie weet dat de directie van de Bazaar er richting de standhouders dan een 'iets ander' verhaal van maakt, juist om het verkopen van namaak een beetje te ontmoedigen.
Zou goed kunnen. Net zoals dat bekende voorbeeld van de trambestuurder die waarschuwde dat bij de volgende halte controleurs zouden gaan instappen. Stapten ineens een hoop mensen zonder kaartje uit. Dat er helemaal geen controleurs waren, was op dat moment niet zo belangrijk...

Moneyman
Berichten: 30032
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
07 feb 2019 20:44
Natuurlijk, maar niet zomaar, meestal naar aanleiding van vermoeden van fraude enzovoort.
Onjuist. Ook de FIOD voert (uiteraard) steeksproefsgewijs onaangekondigde boekencontroles uit.

Erthanax
Berichten: 9672
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dus een overbelaste dienst die te weinig tijd heeft om lopende zaken goed te onderzoeken, gaat ook nog steekproefsgewijs boeken controleren van bedrijven waar geen enkel vermoeden van misdrijf of overtreding is?

Moneyman
Berichten: 30032
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt, in ieder geval bij bedrijven waar de "foutkans" hoog is. Da's ook best logisch ;)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als een Hoogleraar tegen pensioen aan loopt en een PWS kreeg met Pubertaal en het verkeerd begreep kreeg je gewoon slecht cijfer en mag je na niet halen 45 punten elders op zoek gaan....

Deze jongeren taal is van alle tijden, maar nieuwe spelling kan foute beoordeling geven.

Zowel op HBO als Universitair onderwijs is NL/Vlaams al een ramp.

Als je als Hollander op zoek gaat in Vlaanderen naar Okeesie... je zo noemen ze het daar, en om goede gebruikte vroeg kreeg een een zeer goed gebruikte of in gewoon Nederlands, zo goed gebruikt dat we het totaal versleten noemen!

Verder vind ik mijn auto op redelijke leeftijd Vreselijk! elke Vlaming begrijpt me nu, en daar bedoelen ze dat mijn auto nog Vreselijk goed is!

Dus denk na en voorkom puber taal, tenzij je een jonge leraar hebt die 8terlijke opmerkingen begreep!

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou komkommer, je bent weer aardig op dreef... Eerlijk gezegd ben ik nog nooit op de Beverwijkse Bazaar geweest, maar wat ik ervan weet verkopen ze er toch echt geen zeer goed gebruikte of goede gebruikte auto's. De rest van het verhaal laat ik maar voor wat het is.

Gesloten