LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] (Wereld) 'Aarde' klimaat

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
BERG0001
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 nov 2011 17:49

(Wereld) 'Aarde' klimaat

Ongelezen bericht door BERG0001 »

Wat komisch om te zien op nieuwsvorming heden ten dagen. Hele horden kinderen worden er op uit gestuurd om te demonstreren of opgestookt scanderend met teksten om wat te doen aan de klimaatverandering. Onwetende die zelf de oorzaak zijn van deze verandering. Hoe?, door de menigte. De groei van de (wereld) bevolking is niets anders het gevolg van de klimaatverandering. En iedereen doet er aan mee, vooral GroenLinks o.l.v. Klaver. Een betere bijdrage zou zijn als een ieder zich liet steriliseren of castreren. Bij een flinke reductie in de mensbevolking is er ook minder veeteelt nodig. Minder bos/oerwoud kap. Minder verbruik van fossiele grondstoffen, of wat voor grondstoffen dan ook! Laat dat nu eens ten hore gebracht worden mevr. Thieme van de Dierenpartij. Altijd dat halfslachtige gezwets, maar nooit durven zeggen waar het werkelijk op staat en echte oplossingen ten tafel brengen. Welnee, dat zou te extreem zijn, toch? En dan kan je wel inpakken als partij. De ouders van de kinderen zijn ook niet wijs, want zij hadden al het lang kunnen weten. Werden zij niet goed genoeg onderwezen 40 jaar geleden, of zo. Blijkbaar had iedereen er toen al schijt aan, of heeft men nu spijt? Helemaal te denken van jou spijt wat je straks moet zeggen tegen je god als je dood gaat. Wat voor uitleg heb je dan, ha, ha. Nee, scanderen van lukraak teksten op straat, bv alle kolencentrales dicht, om maar wat te noemen. Moet je doen, gelijk, morgen, de rekening wordt meteen vereffend. Torenhoge lasten en belastingen, kortom, brodeloos, failliet. Misschien toch een oorlogvoering, letterlijk, kan de boel weer in het gareel krijgen, om vele mensen uit te roeien. Precies zoals de geschiedenis ons leert. Want die oorlogen blijven nu uit, van weleer. Met doel om de mensheid weer wat in te dammen. Óf, gewoon een bevolkingspolitiek gaan toepassen. Wie van de politici durft het aan?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: (Wereld) 'Aarde' klimaat

Ongelezen bericht door witte angora »

Och, ik heb wel eens eerder gezegd: als mensen ademen stoten ze CO2 uit. Als iedereen nu eens stopt met ademen wordt de rest van het probleem vanzelf opgelost.

Maar als je naar de cijfers kijkt... 24% van de Nederlandse bevolking is onder de 20 jaar, althans in 2010. Laten we zeggen dat zo'n 10% dus tussen de 12 en 20 is. Er zijn zo'n 17,5 miljoen inwoners in dit land, dus 10% daarvan is 1,75 miljoen. Maak er nog even een iets 'mooier' getal van: 1,5 miljoen.

Er waren tussen de 10.000 en 15.000 demonstranten, volgens de politie. Dat is dus minder dan 1% van de jongeren in het hele land, tenzij ik een flinke rekenfout heb gemaakt. Een deel daarvan was er om gewoon even niet naar school te 'hoeven', daar waren ze ook duidelijk in.

Ik vind het wel meevallen met die betrokkenheid van 'de' jongeren met het milieu. Overigens hadden sommigen echt wel leuke en originele leuzen op hun spandoeken en borden, dat weer wel.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: (Wereld) 'Aarde' klimaat

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, en met de voorjaarsvakantie weer op wintersport met de auto 1.500 km en van de zomer met het vliegtuig naar Spanje of zo.

Je zou ze moeten zien kijken als ze met de fiets naar de Veluwe moeten om daar te kamperen. :lol:

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: (Wereld) 'Aarde' klimaat

Ongelezen bericht door 16again »

BERG0001 schreef:
07 feb 2019 20:22
De groei van de (wereld) bevolking is niets anders het gevolg van de klimaatverandering.
Niet het gevolg, maar de oorzaak !

Elke week ruim 1 miljoen extra wereldburgers.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: (Wereld) 'Aarde' klimaat

Ongelezen bericht door renewouters »

Hebben de PVV of FvD geen eigen fora waar dit soort onzintopics kunnen worden besproken?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: (Wereld) 'Aarde' klimaat

Ongelezen bericht door witte angora »

renewouters schreef:
07 feb 2019 20:58
Hebben de PVV of FvD geen eigen fora waar dit soort onzintopics kunnen worden besproken?
Jawel, de Tweede Kamer. Van de week vlogen er twee elkaar dusdanig in de haren dat de Kamervoorzitter zich publiekelijk verontschuldigde voor het gedrag van die twee.

Volgens Frits Wester: 'Het wachten is op de eerste klap'.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: (Wereld) 'Aarde' klimaat

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik kreeg een beetje het GroenLinks gevoel bij veel van die demonstranten, namelijk "verbeter de wereld begin bij een ander".

"mensen moeten minder vliegen, maar zelf ga ik 3x per jaar op vakantie met het vliegtuig" en "we moeten de vervuilende bedrijven aanpakken, en daarna eten bij McDonalds".

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: (Wereld) 'Aarde' klimaat

Ongelezen bericht door witte angora »

'Verbeter de wereld, begin bij de overheid'....

En nee, de MacDrek, KFC en dat soort zaken kom ik eigenlijk nog nauwelijks. Ik eet liever bij Eazië. Goed vlees, flink wat groente, flinke porties, en écht lekker. Wel een beetje pittig, maar dat is Aziatisch... Tegen vergelijkbare prijzen als die Fastfoodzooi. En helaas, ja, plastic bestek, maar je kunt natuurlijk ook je eigen bestek meenemen.

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: (Wereld) 'Aarde' klimaat

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Vind het vooral stuitend dat de informatie waar de kinderen mee op pad gestuurd worden zo halfslachtig is. Ze weten me God niet wat en waar ze voor protesteren. CO2 verminderen betekend met zijn allen minderen in de energiebehoefte. ( minder energie gebruiken ). Dat betekend in alle punten bezuinigen.. even een opsomming..: geen auto meer rijden (of brommer/scooter).. geen verre reizen meer.. vegetarisch eten.. geen producten meer kopen waar veel energie voor wordt gebruikt.. geen producten meer uit het verre buitenland meer halen.. enz..
Tevens vind ik in alle linkse partijen geen antwoord op het probleem.. behalve dat we alles de nek om draaien door de prijs abnormaal op te schroeven.. dus boeten en straffen... nu de hamvraag welke oplossingen hebben deze partijen op het programma staan..(alternatieve brandstoffen, overal een goed normaal geprijsd openbaar vervoer, alternatieve energiebronnen, eerlijke voorlichting, eerlijk voedsel, zorgen voor eigen nl producten ( zodat het niet uit het buitenland gehaald hoeft te worden), overbevolking... enz).
Tevens is een reeel beeld over de beschuldiging richting de industrie en grote bedrijven ook wenselijk om de student mee te geven. Deze grote bedrijven zorgen voor welvaart.. in heel NL,. Waardoor er een welvaart is..
Shell weg in de Botlek betekend roterdam en omstreken in armoede.. tata weg betekend heel noord Holland werkeloos en failliet... enz.. waar denken de studenten dan te gaan werken na hun opleiding.. al deze zaken maakt het voor mij wat hypocriet om de studenten (via de leraren op school) te laten demonstreren (tijdens schooltijd) op het Malieveld.. een groot deel weet niet eens waar ze het over hebben.
Links is voor mij niet het antwoord op de problemen integendeel..

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: (Wereld) 'Aarde' klimaat

Ongelezen bericht door kuklos »

Michel-mol schreef:
07 feb 2019 21:21
tata weg betekend heel noord Holland werkeloos en failliet...
Je verhaal ben ik met je eens, behalve het gequote stukje. Tata Steel is niet zo heel belangrijk meer. Er is genoeg andere werkgelegenheid welke niet afhankelijk is van Tata Steel.

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: (Wereld) 'Aarde' klimaat

Ongelezen bericht door Michel-mol »

kuklos schreef:
07 feb 2019 21:25
Michel-mol schreef:
07 feb 2019 21:21
tata weg betekend heel noord Holland werkeloos en failliet...
Je verhaal ben ik met je eens, behalve het gequote stukje. Tata Steel is niet zo heel belangrijk meer. Er is genoeg andere werkgelegenheid welke niet afhankelijk is van Tata Steel.
Ik denk dat als je in de keten denk, daar even anders naar gaat kijken.
Hoeveel onderhouds bedrijven,
Hoeveel onderdelen leveranciers,
Hoeveel medewerkers,
Hoeveel vervoerders (grondstoffen, halffabrikaten, eindproducten)
Hoeveel engineering bedrijven,
Hoeveel zzp ers,
De binding van andere bedrijven die tata met zich medebrengt,
Als je alles bij elkaar optelt dan zit je toch op een fors deel van de mensen in Noord-Holland die dan direct of indirect zonder werk komen te zitten..
En ja er is zeker nog wat werkgelegenheid zonder tata.. maar voor zoveel mensen.. en wat gebeurt er als dit vrijkomt op de arbeidsmarkt..
Dus meevallen als Tata weggejaagd word zal het zeker niet.. dat gaat heel Noord-Holland (en zeker Nederland) voelen.. zeer slecht plan..

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: (Wereld) 'Aarde' klimaat

Ongelezen bericht door 16again »

Bereken eens wat niets doen kost, en stel je dan de vraag of niets doen een beter plan is.
Als het ijs op de zuidpool smelt, wordt de zeespiegel 7 meter hoger. Droge voeten houden wordt erg duur in de randstad.

Neem in je werkgelegenheidsvoorspelling ook even mee hoeveel banen de energietransitie op gaat leveren.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: (Wereld) 'Aarde' klimaat

Ongelezen bericht door gosewijn »

Heb wat foto s van die zeer bewuste milieu schatjes gezien ,wat een puinhoop ze achter gelaten hebben . Maar daar hoor je niemand over,

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: (Wereld) 'Aarde' klimaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
07 feb 2019 21:01
Jawel, de Tweede Kamer. Van de week vlogen er twee elkaar dusdanig in de haren dat de Kamervoorzitter zich publiekelijk verontschuldigde voor het gedrag van die twee.

Volgens Frits Wester: 'Het wachten is op de eerste klap'.
Beschámend, het politieke niveau van tegenwoordig. Maar goed, iedere democratie krijgt de volksvertegenwoordiging die het verdient...

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: (Wereld) 'Aarde' klimaat

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

kuklos schreef:
07 feb 2019 21:01
Ik kreeg een beetje het GroenLinks gevoel bij veel van die demonstranten, namelijk "verbeter de wereld begin bij een ander".

"mensen moeten minder vliegen, maar zelf ga ik 3x per jaar op vakantie met het vliegtuig" en "we moeten de vervuilende bedrijven aanpakken, en daarna eten bij McDonalds".
De vraag is of uw 'gevoel' iets te maken heeft met de uitingen en gedrag van deze demonstranten.

Zelf ben ik een stuk positiever over deze demonstrerende jongeren.
Dat er grote groepen jongeren de straat op gaan om ergens voor op te komen is heel bijzonder.
Dat kun je ook positief labelen.
Ik ben ervan overtuigd dat we het wat betreft milieu en klimaat niet perse van deze generatie moeten hebben maar van de toekomstige.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: (Wereld) 'Aarde' klimaat

Ongelezen bericht door witte angora »

Klaas Jan schreef:
08 feb 2019 10:54
Dat er grote groepen jongeren de straat op gaan om ergens voor op te komen is heel bijzonder.
Valt allemaal wel mee. In 'mijn' tijd, de jaren 80, had je de krakersbeweging en dito rellen. Toen kwamen jongeren ook ergens voor op: een woning. En ook toen liepen er kinderen van een jaar of 12, 13 mee. Hadden die behoefte aan een woning? Welnee, die grepen de kans aan om een dagje niet naar school te hoeven.

Als ik het bericht van gosewijn lees, dat er in Den Haag behoorlijk wat troep is achtergelaten, denk ik niet dat er zoveel verschil is tussen toen en nu. Enkel het onderwerp verschilt.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: (Wereld) 'Aarde' klimaat

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik schat dat 50% (of meer) vandaag weer met de auto (van pa of ma) naar school zijn gebracht en of dat ze zelf gereden hebben. Los van alles, hoe kan je moeder natuur tegenhouden?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: (Wereld) 'Aarde' klimaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

mahadma schreef:
08 feb 2019 12:38
Ik schat dat 50% (of meer) vandaag weer met de auto (van pa of ma) naar school zijn gebracht en of dat ze zelf gereden hebben.
Onderbouw die schatting eens?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: (Wereld) 'Aarde' klimaat

Ongelezen bericht door mahadma »

Moneyman schreef:
08 feb 2019 13:18
mahadma schreef:
08 feb 2019 12:38
Ik schat dat 50% (of meer) vandaag weer met de auto (van pa of ma) naar school zijn gebracht en of dat ze zelf gereden hebben.
Onderbouw die schatting eens?
Bij deze dan: veel, geschat 50% heeft of eigen vervoer of wordt gehaald en of gebracht. De andere helft heeft een ov kaart. Van de zomer gaan ze met het milieu vriendelijke vliegtuig naar spanje oid en van de winter weer op wintersport, dàn is het milieu effe aanzienlijk minder belangrijk.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: (Wereld) 'Aarde' klimaat

Ongelezen bericht door 16again »

Klaas Jan schreef:
08 feb 2019 10:54
Dat er grote groepen jongeren de straat op gaan om ergens voor op te komen is heel bijzonder.
Dat kun je ook positief labelen.
Ik ben ervan overtuigd dat we het wat betreft milieu en klimaat niet perse van deze generatie moeten hebben maar van de toekomstige.
Ik denk eerder dat de huidige generatie het verpest voor de toekomstige

Logisch dat de jongeren de straat op gaan. De oude garde, waaronder ik, denkt: het zal mijn tijd wel duren.
Maar dit probleem gaat die jongeren wel raken.

Gesloten