LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Rowindelange
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2018 21:06

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Rowindelange »

Hallo Jan

Excuses voor de late reactie, maar ik heb eveneens Babymetal tickets voor de show op 5 juni op Viagogo gekocht. Nou heb ik direct mijn tickets binnen gekregen, maar zit ik nog steeds met een twijfel of de tickets daadwerkelijk geldig zijn. Overigens heb ik geen idee waarom je pas 3 dagen van tevoren kaarten krijgt, maar ik kan je dus geruststellen dat ik ze in ieder geval binnen heb.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Geef daarna even door of de kaarten geldig waren.

roost
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2018 11:55

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door roost »

JanDuif schreef:Ik heb zelf net ook een ticket aangeschaft.
Gaat om een Ticket voor Babymetal voor 6 Juni 2018..

Prijs was uiteindelijk ongeveer het dubbele van wat er op ticketmaster werd gevraagd, maar helaas was het daar al helemaal uitverkocht.
Ook op marktplaats gekeken, maar door ervaringen uit het verleden daar uiteindelijk vanaf gezien.

Uiteindelijk op Viagogo terecht gekomen en die naam klonk mij (en vrienden) i.i.g wel bekend in de oren dus gewoon maar via daar gekocht.

Natuurlijk wel jammer dat het duurder is, maar dat heb ik er wel voor over.
Enige waar ik nu mee loop is een ziek onderbuik gevoel omdat ik de E-Ticket pas vanaf 3 dagen voor het concert krijg opgestuurd..
En aangezien ik al jaren niet naar een concert ben geweest en dus weinig tot geen ervaring heb met E-tickets weet ik niet of dat de normale gang van zaken is.
Ik dacht altijd dat je die meteen naar je mail kreeg gestuurd en kon uitprinten.

Hoop dat iemand van jullie daar misschien iets meer over weet.
Waren de kaartjes geldig?

Patzzz
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2018 11:24

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Patzzz »

Mijn ervaring met viagogo is eenmalig. Vorig jaar kwam ik er achter dat ik te laat was voor de kaarten van Ed Sheeran in Nederland. Naar alternatieven gezocht op internet. Bij Viagogo geslaagd voor veel meer geld, 4 kaarten voor €400 voor het concert in Parijs inclusief de bijkomende bemiddelingskosten. Maar dit was ik bereid om te betalen en diezelfde avond meteen mijn vrouw en 2 kids blij gemaakt. Er kwamen overigens nog kosten voor hotelletje en de reis bij dus concert kostte al met al €800 voor 4 personen.
Maar goed, familie blij, maar ik buikpijn, want ik kwam er toen achter dat ik geen originele kaarten toegestuurd kreeg (ja heel naïef) maar e-tickets moest downloaden. Die kreeg ik overigens wel onmiddellijk maar ik wil nooit met e-tickets van doen hebben.
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb een jaar lang buikpijn gehad met in gedachte dat we in de rij bij Stade de France er achter zouden komen dat de kaartjes niet zouden werk. Gelukkig was dat niet het geval en hebben we een geweldig concert bijgewoond en samen nog een leuk weekend gehad. Maar....ondanks dat het allemaal goed is gekomen zou ik dit niet nog eens doen. Is me de stress niet waard.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door renewouters »

Patzzz schreef:
05 dec 2018 11:51
Mijn ervaring met viagogo is eenmalig. Vorig jaar kwam ik er achter dat ik te laat was voor de kaarten van Ed Sheeran in Nederland. Naar alternatieven gezocht op internet. Bij Viagogo geslaagd voor veel meer geld, 4 kaarten voor €400 voor het concert in Parijs inclusief de bijkomende bemiddelingskosten. Maar dit was ik bereid om te betalen en diezelfde avond meteen mijn vrouw en 2 kids blij gemaakt. Er kwamen overigens nog kosten voor hotelletje en de reis bij dus concert kostte al met al €800 voor 4 personen.
Maar goed, familie blij, maar ik buikpijn, want ik kwam er toen achter dat ik geen originele kaarten toegestuurd kreeg (ja heel naïef) maar e-tickets moest downloaden. Die kreeg ik overigens wel onmiddellijk maar ik wil nooit met e-tickets van doen hebben.
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb een jaar lang buikpijn gehad met in gedachte dat we in de rij bij Stade de France er achter zouden komen dat de kaartjes niet zouden werk. Gelukkig was dat niet het geval en hebben we een geweldig concert bijgewoond en samen nog een leuk weekend gehad. Maar....ondanks dat het allemaal goed is gekomen zou ik dit niet nog eens doen. Is me de stress niet waard.
Wat is het verschil tussen e-tickets en "echte" tickets. Het enige is dat je de ene zelf moet printen (of meenemen op je smartphone) en de andere al voor je geprint zijn. De echte tickets kunnen ook gewoon geblokkeerd zijn als er wat mee is.

Wouter.
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2019 22:34

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Wouter. »

Viagogo.nl? Begin dit jaar al gekeken voor 3-dagen kaart van North Sea Jazz festival omdat die de eerste dag al waren uitverkocht bij Ticketmaster. €300 euro leek nog wel aanvaardbaar maar...
- Een bijzonder pushy website, die volgens mij extra traag is gemaakt om extra impact te hebben
- alarmerende berichten: "Deze kaarten zijn zojuist verkocht, iemand anders gaat nu in jouw plaats..."
- Extra kosten die pas zichtbaar worden als je op de laatste knop voor iDeal betaling drukt ter hoogte van 33% waardoor de prijs van de kaart op meer dan € 400 uitkomt.

Ronduit schandalig. Volgens mij is Booking.com voor vergelijkbaar gedrag al op de vingers getikt. Wanneer gebeurt dat met deze manipulatoren?

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Ik begrijp überhaupt niet dat er mensen zijn die een concert willen bezoeken en via de doorverkopers een kaartje kopen.. echt ik zou heel graag een uitleg willen van zoiemand.
Zon kaartje bestaat uit een kostprijs en een winstdeeltje, waaruit de artiest betaald wordt, daarmee steun je de artiest. Als je via een (woeker) doorverkoop site koopt zit daar ook een stuk winst in voor de opkoper tussenhandel. Iemand wel eens afgevraagd wat deze tussenhandel toevoegt aan waarde wat maakt dat het kaartje duurder is..
Kortom ik vind de tussenhandel crimineel en dat zou wat mij betreft strafrechtelijk verboden moeten worden. Ze verzieken namelijk de markt.
Hoop verhaal hierboven.. maar ik zou ervoor pleiten dat iedereen bewust wordt van deze praktijken en niks meer koopt via (de niets toevoegende) tissenmarkten. Dat zou namelijk in prijs en in toegang beschikbaarheid van de diverse concerten een hoop lucht geven..

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wat een vergelijking met Booking.com hier te zoeken heeft vraag ik me af. Alleen maar om het spannend te maken.?

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door k2p »

Op zich is er natuurlijk (wat mij betreft) niks mis met het doorverkopen van kaarten. Ook niet tegen woekerprijzen.
Het is wat een gek er voor betalen wil, wanneer een kaart via reguliere kanalen niet meer verkrijgbaar is.

Het feit dat ze soms doen overkomen dat iets ten onrechte bijna is uitverkocht. Het niet leveren. Of daarna zelfs niet terugbetalen. Of dat mensen de toegang ontzegd wordt met een bij hen aangeschafte kaart... Daar moeten ze voor vervolgd worden. Want dat riekt allemaal naar oplichting. Waarschijnlijk verkopen ze kaarten die ze niet hebben, om daarna maar te proberen de kaarten te bemachtigen en te leveren. Of ze leveren vervalste kaarten.

Maar gelukkig wonen we in Nederland, waar de overheid geen flikker voor je doet als dit soort oplichters aan de slag gaan. Ook al hebben ze daar genoeg middelen voor.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

k2p schreef:
08 feb 2019 10:28
Op zich is er natuurlijk (wat mij betreft) niks mis met het doorverkopen van kaarten. Ook niet tegen woekerprijzen.
Het is wat een gek er voor betalen wil, wanneer een kaart via reguliere kanalen niet meer verkrijgbaar is.

Het feit dat ze soms doen overkomen dat iets ten onrechte bijna is uitverkocht. Het niet leveren. Of daarna zelfs niet terugbetalen. Of dat mensen de toegang ontzegd wordt met een bij hen aangeschafte kaart... Daar moeten ze voor vervolgd worden. Want dat riekt allemaal naar oplichting. Waarschijnlijk verkopen ze kaarten die ze niet hebben, om daarna maar te proberen de kaarten te bemachtigen en te leveren. Of ze leveren vervalste kaarten.

Maar gelukkig wonen we in Nederland, waar de overheid geen flikker voor je doet als dit soort oplichters aan de slag gaan. Ook al hebben ze daar genoeg middelen voor.
Kaarten worden op naam uitgegeven. Als je er zelf voor kiest om tegen woekerwinsten doorverkoopsites in stand te houden en daardoor kaarten van iemand anders krijgt, wiens fout is het dan dat je niet binnen komt? Doorverkopen is geen oplichten. Niet leveren is niet direct oplichting. En ja, ze bieden al kaarten aan voordat de officiële verkoop in gaat. Maar ook dat is geen oplichting.
Uw supermarkt verkoopt zijn spullen ook duurder dan waarvoor het ingekocht is. En soms is iets niet leverbaar en krijg je een tegoedbon die ook niet altijd in te wisselen is. Echter, bij een supermarkt denken wij na en gaan wij naar een ander als het te duur wordt terwijl bij tickets de klant zelf kiest voor de woekerprijzen.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door k2p »

Lang niet alle kaarten worden op naam uitgegeven, dus daar hoef je als koper niet direct van uit te gaan.

En iets verkopen zonder aan te geven dat je het niet bezit, en terwijl je al zit te verkondigen dat het bijna is uitverkocht, dat is gewoon oplichting, want je weet vooraf dat je geld gaat innen om daarna niet te leveren. En als je daarna ook nog niet terugbetaalt lijkt het me klip en klaar.

En offtopic; een tegoedbon bij een niet geleverd product is natuurlijk flauwe kul waar niemand mee akkoord hoeft te gaan. Menig verkoper vergist zich in dat als een product niet leverbaar is, hij dan eigenlijk een wanprestatie levert en hij dan eigenlijk schadeplichtig is. Vaak wordt gezegd 'ow, dan krijgt u uw geld terug', maar de koper kán meer eisen, zoals het prijsverschil met een andere leverancier om alsnog hetzelfde product te verkrijgen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Misleiding is geen oplichting.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door k2p »

breien schreef:
08 feb 2019 11:31
Producten verkopen die men nog niet bezit mag echt wel. Het heeft niets met oplichting te maken. Sterker nog ook betrouwbare winkels doen het met regelmaat.
December 2018 bestelde ik bij een bekende webwinkel een cd die pas 25 januari 2019 uitkwam. Dus ook die bekende webwinkel verkocht een product wat het nog niet in bezit had.
Jij pre-orderde dus een product. Ik neem aan dat dat er gewoon bij was vermeld. Dat is toch echt wat anders dan dat je een product kocht waarbij de winkelier aangaf dat het bijna uitverkocht was en dat hij het wel nog kon leveren. Daarnaast, je hebt het product ontvangen toch? Dat is toch echt wat anders dan dat je niks krijgt én je je geld niet terug krijgt. Je vergelijkt appels met peren.

En als jij het geen oplichting vindt, wil ik jou best de Golden Gate brug verkopen voor een mooi prijsje.

Wouter.
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2019 22:34

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Wouter. »

Michel-mol schreef:
08 feb 2019 09:34
Ik begrijp überhaupt niet dat er mensen zijn die een concert willen bezoeken en via de doorverkopers een kaartje kopen.. echt ik zou heel graag een uitleg willen van zoiemand.
...
Hoop verhaal hierboven.. maar ik zou ervoor pleiten dat iedereen bewust wordt van deze praktijken en niks meer koopt via (de niets toevoegende) tissenmarkten. Dat zou namelijk in prijs en in toegang beschikbaarheid van de diverse concerten een hoop lucht geven..
Ik heb de kaartjes ook niet gekocht. En zou dat zeker ook niet doen op b.v. marktplaats. De enige reden dat ik hier kwam is omdat alle 3-dagen kaarten binnen een dag waren uitverkocht. En kennelijk aan personen die niet van plan zijn om te gaan omdat ze onmiddellijk al op viagogo worden aangeboden. Ik weet niet hoe het bij andere kaarten zit maar 33% erop oftewel €100,= vind ik geen redelijke opslag meer. Ondanks dat viagogo redelijk leverbetrouwbaar lijkt te zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

k2p schreef:
08 feb 2019 11:41
Jij pre-orderde dus een product. Ik neem aan dat dat er gewoon bij was vermeld. Dat is toch echt wat anders dan dat je een product kocht waarbij de winkelier aangaf dat het bijna uitverkocht was en dat hij het wel nog kon leveren. Daarnaast, je hebt het product ontvangen toch? Dat is toch echt wat anders dan dat je niks krijgt én je je geld niet terug krijgt. Je vergelijkt appels met peren.

En als jij het geen oplichting vindt, wil ik jou best de Golden Gate brug verkopen voor een mooi prijsje.
Een concert is ook een pre order. Je koopt nu iets dat je pas later afneemt. En als het artikel snel uitverkocht raakt, of gelimiteerd is, dan kan je adverteren met bijna op. Vorig jaar kwamen topics voorbij van een speciale uitgave van de playstation. In het voren bestellen en bleek achteraf dat bijna niemand kon leveren.

Als u de Golden Gate brug wil verkopen heeft u de intentie iets wat niet van u is en nooit in uw bezit kan komen te verkopen. Oftewel, met voorbedacht rade. Dat is strafbaar.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dus als ik zoiets ter plekke bedenk is er geen sprake van voorbedachten rade en is het niet strafbaar?

Voorbedachten rade is alleen een criterium voor moord of (zware) mishandeling.

Als ik de Brooklyn Bridge wil verkopen (de Golden Gate is niet van mij) moet ik u bv wijsmaken dat ik bv directeur vastgoed ben van de City of New York (aannemen van valse hoedanigheid) of of u met mooie verhalen en zelfgemaakte documenten wijsmaken dat ik de eigenaar ben (daar zijn ze weer: het samenweefsel van verdichtsels en de listige kunstgrepen). Dan is het oplichting.

Er is overigens ooit wel een Ametikaan geweest die de London Bridge kocht. Het verhaal gaat dat hij dacht dat hij een indrukwekkende hangbrug met twee torens zou krijgen, de Tower Bridge dus, maar dat viel dus flink tegen. Al wordt dit begrijpelijker wijs ontkent, bij het kopen van een brug is het altijd opletten geblazen!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
09 feb 2019 14:48
Dus als ik zoiets ter plekke bedenk is er geen sprake van voorbedachten rade en is het niet strafbaar?
Het gaat er om wat uw doel is. Als u bewust een brug aanbiedt die u niet bezit, dan heet dat oplichting. U bent namelijk nooit van plan te leveren.
Viagogo heeft niet de intentie (ten minste, dat is niet gebleken) om bewust kaarten te verkopen die zij zelf niet kunnen inkopen. Viagogo levert wel kaartjes van andere concerten, dus is van oplichting geen sprake. Wel van het niet nakomen van een overeenkomst.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Erthanax »

We zijn het helemaal eens hoor. Ik vind doorverkopers-tegen-woekerprijzen weliswaar boeven, maar het zijn lang niet allemaal oplichters in juridische zin.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ik koop altijd bij de accommodatie waar het concert plaats vindt. Ook ticketmaster vraagt het dubbele daarvan. en bij de rest ga ik niet eens kijken.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door k2p »

NeoDutchio schreef:
09 feb 2019 15:57
Viagogo heeft niet de intentie (ten minste, dat is niet gebleken) om bewust kaarten te verkopen die zij zelf niet kunnen inkopen. Viagogo levert wel kaartjes van andere concerten, dus is van oplichting geen sprake. Wel van het niet nakomen van een overeenkomst.
Ik las juist dat ze kaartjes verkochten die ze niet (konden) hebben, niet leverden en geen geld terug gaven. Daarom noemde ik ze oplichters en gaf ik de vergelijking met de bruggenverkopers. Leveren ze nou wel?

Ik heb niks tegen doorverkopers. Ook niet als ze woekerprijzen hanteren. Zolang ze het maar eerlijk doen.

Gesloten