LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loon en WW-uitkering ontvangen over dezelfde maand

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
mlemmens
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2019 12:12

Loon en WW-uitkering ontvangen over dezelfde maand

Ongelezen bericht door mlemmens »

Van 1 oktober 2018 tot 5 november 2018 ben ik werkloos geweest. In deze maand heb ik dan ook een WW uitkering aangevraagd en ontvangen.

In de maand oktober heb ik tevens loon ontvangen van mijn werkgever over de gewerkte uren in september.Mijn contract eindigde op 30 september 2018 en mijn uitbetaling betreft het loon van de gewerkte uren voorafgaand aan de WW uitkering. Ik werkte via een uitzendbureau en zij betalen de gewerkte uren na de afsluiting van de maand.

Nu heb ik bericht gekregen dat ik mijn WW uitkering moet terugbetalen, omdat ik inkomsten had in de maand oktober. Wat apart is, aangezien dit inkomsten betreft over de gewerkte uren voorafgaand aan de WW uitkering. UWV betaald immers ook zijn uitkering een maand later.


Ik heb dus 9 oktober mijn loon ontvangen over de gewerkte uren in september, 3 november mijn WW uitkering over oktober en 23 november mijn loon over november via mijn nieuwe, huidige werkgever.


Kan het UWV zomaar een uitkering korten met inkomsten die geen betrekking hebben op die maand? Ik heb 5 weken geen loon gehad en ben de volledige maand oktober werkloos geweest.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Loon en WW-uitkering ontvangen over dezelfde maand

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hebt u al contact gehad met uw contactpersoon bij het UWV en daar besproken waar die ontvangsten betrekking op hadden?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Loon en WW-uitkering ontvangen over dezelfde maand

Ongelezen bericht door kuklos »

mlemmens schreef:
10 feb 2019 12:27
Kan het UWV zomaar een uitkering korten met inkomsten die geen betrekking hebben op die maand? Ik heb 5 weken geen loon gehad en ben de volledige maand oktober werkloos geweest.
Volgens mij niet. Maar zoals Lady1234 al aangaf, wat zei het UWV toen je dit bij hun aankaartte?

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Loon en WW-uitkering ontvangen over dezelfde maand

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Hier kunt u het online openbaar aan het UWV vragen onder uw schuilnaam: https://lotgenotenforum.nl/viewforum.ph ... 6b71d4075f

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Loon en WW-uitkering ontvangen over dezelfde maand

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je had gemeld dat je salaris van september in oktober had ontvangen hadden ze gewoon uitbetaald.

De meeste betalen einde maand en sommige iets later en dat weten zij ook niet altijd.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Loon en WW-uitkering ontvangen over dezelfde maand

Ongelezen bericht door kuklos »

Komkommertijd schreef:
10 feb 2019 20:42
Als je had gemeld dat je salaris van september in oktober had ontvangen hadden ze gewoon uitbetaald.
Hoe kan je deze uitspraak nou doen? Het openingsbericht bevat veel te weinig informatie om deze conclusie te trekken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Loon en WW-uitkering ontvangen over dezelfde maand

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

UWV vraagt aan einde elke maand de inkomsten van deze maand...
omdat ze blijkbaar inzage via belastingdienst of zo hebben zien ze salaris in oktober betaald dus word geweigerd.

Als je met nabetaling salaris september op x oktober ontvangen weten ze dan en krijg je gewoon je geld zonder problemen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Loon en WW-uitkering ontvangen over dezelfde maand

Ongelezen bericht door kweenie »

In de topictitel schrijf je "Loon en WW-uitkering ontvangen over dezelfde maand", maar in de tekst heb je het over "loon ontvangen van mijn werkgever over de gewerkte uren in september" . Er zit een groot verschil tussen of het loon is ontvangen over de maand waarin je ook ww ontving, of dat alleen de uitbetaling in die maand was. Misschien dat je dit bij de opgave aan het UWV per ongeluk ook verkeerd hebt aangegeven?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Loon en WW-uitkering ontvangen over dezelfde maand

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik denk niets opgegeven en gemeld!

Doen de meeste omdat vaak snipperdagen en zo later komen.
UWV kreeg info via anderen dat er een salaris betaling is binnen gekomen en niet gemeld.
Zij zien niet of het voor September of salaris in Oktober is.

Als hij gemeld had, dat alleen nabetaling September is ontvangen was er niets aan de hand geweest!
Dit is veel gemaakte fout.

mlemmens
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2019 12:12

Re: Loon en WW-uitkering ontvangen over dezelfde maand

Ongelezen bericht door mlemmens »

Ik heb er totaal niet bij stil gestaan dat ik dit moest melden. Bij het opgeven van de inkomstenverklaring dacht ik oprecht dat het niet hoefde aangezien het inkomsten uit gewerkte uren uit een andere maand betrof.

Ik heb uiteraard uitleg gegeven en bezwaar aangetekend bij het UWV. Helaas is dit afgewezen en morgen heb ik de hoorzitting hierover.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Loon en WW-uitkering ontvangen over dezelfde maand

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zou ik het goed documenteren. Hou je vooral bij de feiten. Zet het desnoods even op een briefje, bijvoorbeeld met een tijdbalk.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Loon en WW-uitkering ontvangen over dezelfde maand

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je kunt aantonen dat het Salaris van September in Oktober uitbetaald is en niet voor werk in Oktober was is dat voldoende...

Wel is het zo dat het niet melden van ontvangen salaris niet duidelijk word gevraagd en aangegeven.
Vaak komen snipperdagen en vakantie geld later en bij niet aangeven komen vele hierdoor in problemen.

Hoewel je het hier verkeerd schreef, het was geen inkomen Oktober maar ontvangen in Oktober!
Succes morgen en 8 Oktober voor gehele maand vooruit, meeste werkgevers doen het na de 20e oktober of nog later!
Dus ook even de bank van Augustus, September en Oktober uitgeprint meenemen!
Als de maand niet leesbaar, even door klikken en je leest dat je werkgever op 8 Oktober het September geld uitbetaalde!

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Loon en WW-uitkering ontvangen over dezelfde maand

Ongelezen bericht door kuklos »

mlemmens schreef:
13 feb 2019 11:44
Ik heb er totaal niet bij stil gestaan dat ik dit moest melden. Bij het opgeven van de inkomstenverklaring dacht ik oprecht dat het niet hoefde aangezien het inkomsten uit gewerkte uren uit een andere maand betrof.

Ik heb uiteraard uitleg gegeven en bezwaar aangetekend bij het UWV. Helaas is dit afgewezen en morgen heb ik de hoorzitting hierover.
Heb je aan je voormalig werkgever al gevraagd om de documentatie aan te leveren aangaande de betaling die je in oktober hebt ontvangen?

de onnozele
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2018 12:38

Re: Loon en WW-uitkering ontvangen over dezelfde maand

Ongelezen bericht door de onnozele »

UWV ontvangt loongegevens van de werkgever via de belastingdienst. Ook de uitdienst datum. Dit komt in het z.g. Suwinet systeem terecht
Deze gegevens zijn identiek aan je laatste loonstrook.
Dus, als de gegevens op de loonstrook niet correct zijn, dan dit bij de werkgever laten corrigeren en e.e.a. op papier laten zetten voor het UWV.
Als UWV hier niets mee doet, dan UWV klachtenbureau inschakelen.

Twinspark
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 feb 2018 15:41

Re: Loon en WW-uitkering ontvangen over dezelfde maand

Ongelezen bericht door Twinspark »

Zoals u het omschrijft zou dit niet moeten kunnen. Sterker nog, ik vraag mij af of de verdiensten uit september nu wel meegenomen zijn in de berekening van uw WW uitkering. Deze zou dan zelfs nog iets hoger uit kunnen vallen.

Ik verneem nog graag hoe e.e.a. afgelopen is.

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: Loon en WW-uitkering ontvangen over dezelfde maand

Ongelezen bericht door lammi »

Komkommertijd schreef:
10 feb 2019 23:03
UWV vraagt aan einde elke maand de inkomsten van deze maand...
omdat ze blijkbaar inzage via belastingdienst of zo hebben zien ze salaris in oktober betaald dus word geweigerd.

Als je met nabetaling salaris september op x oktober ontvangen weten ze dan en krijg je gewoon je geld zonder problemen.
De 1e van elke maand moet je bij UWV je inkomsten doorgeven. Dus op 1 oktober de inkomsten van September.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Loon en WW-uitkering ontvangen over dezelfde maand

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

1e van de maand mag je het opgeven.... maar bij digitale file enkele dagen later mag.

Maar Topic starter had dit los kunnen melden dat Salaris van September pas begin Oktober binnen zou komen.
Hij werd pas 1 oktober werkloos dus 1 november had hij alle inkomsten van Oktober moeten melden.

Ook de betaling over September op 8 oktober binnen gekomen en het was goed gegaan.

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: Loon en WW-uitkering ontvangen over dezelfde maand

Ongelezen bericht door lammi »

Komkommertijd schreef:
27 feb 2019 16:11
1e van de maand mag je het opgeven.... maar bij digitale file enkele dagen later mag.

Maar Topic starter had dit los kunnen melden dat Salaris van September pas begin Oktober binnen zou komen.
Hij werd pas 1 oktober werkloos dus 1 november had hij alle inkomsten van Oktober moeten melden.

Ook de betaling over September op 8 oktober binnen gekomen en het was goed gegaan.
klopt, bedoelde ook vanaf de 1e van de maand.

Anne2121
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2020 05:13

Re: Loon en WW-uitkering ontvangen over dezelfde maand

Ongelezen bericht door Anne2121 »

Hi, Ik weet dat het een oud bericht is, maar misschien kun je het lezen. Ik ben benieuwd hoe deze zaak is afgelopen. Ik heb dezelfde problem en morgen heb ik de hoorzitting.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Loon en WW-uitkering ontvangen over dezelfde maand

Ongelezen bericht door Jablan »

Anne2121 schreef:
05 okt 2020 05:27
Hi, Ik weet dat het een oud bericht is, maar misschien kun je het lezen. Ik ben benieuwd hoe deze zaak is afgelopen. Ik heb dezelfde problem en morgen heb ik de hoorzitting.
Voor jouw zaak gaat het erom in welke periode je uren zijn verwerkt en dat moet op de salarisspecificatie staan. Bij maandsalaris: als je uren van september pas in oktober worden uitbetaald, moet op de salarisstrook periode 9 of 1-30 september staan. Dan rekent het UWV dat bedrag toe aan de maand september. Staat op de strook periode 10 of 1-31 oktober, dan telt dit voor het UWV als salaris over oktober, ook al zijn het de gewerkte uren van september.

Gesloten