LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefonische misleiding door Improvers (Essent)

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Maximiliaan17
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2019 16:29

Telefonische misleiding door Improvers (Essent)

Ongelezen bericht door Maximiliaan17 »

Na alle berichten van de afgelopen dagen over de schandalige voicemails van een Essentmedewerker wil ik hier ook nog even mijn verhaal kwijt.

https://www.ad.nl/binnenland/essent-sto ... ~a01f25b8/

Wij zijn ook op vergelijkbare wijze, dwz zeer dwingend, aan de telefoon overgehaald om toch weer terug te komen naar Essent. Het zou goedkoper zijn om nu over te stappen want de gas en stroomprijzen zouden flink gedaald zijn. Een korting is altijd mooi meegenomen maar toen ik zag dat we juist veel duurder uit waren met dit nieuwe aanbod wilde de “adviseur” ineens heel snel dat ik maar het moest accepteren omdat ik het verkeerd begreep. Waarop ik vriendelijk tegen de jongeman zei dat ik als ik het inderdaad niet goed had begrepen ik dit dan maar eerst nader moest bestuderen alvorens ik het WEL zou begrijpen. Dat leek me niet meer dan logisch toch? Ok, dat begreep hij ook wel. Of ik dan het aanbod wilde reserveren zodat ik er rustig naar kon kijken en zat ik er nog niet aan vast. Ik zou dan binnen een week teruggebeld worden en dan mijn beslissing mogen doorgeven. Hierop antwoordde dat dit op zich wel ok was voor mij en de jongeman hing geïriteerd op en zou me dan nog terugbellen. Tot mijn verbazing kreeg ik daarna allerlei emails van Essent waaruit bleek dat ik dus al klant was geworden. Uiteindelijk hebben ik en mijn vrouw in de dagen erna hemel en aarde bewogen om het hele feestje ongedaan te maken maar zonder resultaat. Wat bleek nou? Ik had schijnbaar een akkoord gegeven voor een contract zonder bedenktijd (mag dit wel?). Bij Essent wisten ze eerst van niets en zeiden dat er een ander bedrijf achter zat. Namelijk het bedrijf Improvers en die fungeren als een soort tussenpersoon bij dit soort duistere praktijken. Uiteindelijk ben ik na lang bellen en doorgeschakeld te worden door de verschillende afdelingen doorverbonden en mochten wij een email sturen. Dat vertikte ik omdat ik al had gereageerd om de email waarmee de offerte was gestuurd met de mededeling dat ik er van af zag vanwege misleiding en ernstige dwaling.
Er van uitgaande dat daarmee de kous af is, zagen we enkele dagen erna het nieuwsbericht hierboven voorbij komen en schrokken we ons kapot van die geluidsfragmenten. Kennelijk is dit schering en inslag bij dat bedrijf en ben ik dus geen uitzondering. Ik zit zelf in de public relations en vraag me echt hardop af hoe het in hemelsnaam kan dat een grote naam als Essent haar klussen uitbesteed aan dit soort malafide partijen. Hoop dat zij hiervan hebben geleerd! Er is een klachtenlijn geopend voor alle slachtoffers zag ik staan en daar ga ik morgen maar eens maar bellen.

Hieronder de reactie van Essent met het telefoonr erbij mocht het jou ook zijn overkomen.

https://www.essent.nl/content/overessen ... opgedoken/
Laatst gewijzigd door Maximiliaan17 op 11 feb 2019 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telefonische misleiding door Improvers (Essent)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar de media hebben bol gestaan van de stijging van de energieprijzen, hoe kan iemand dan veronderstellen dat hij gebeld wordt ivm verlaagde prijzen? Zijntoch sprookjes.?

Ik begrijp werkelijk niet dat mensen op die telefoontjes verder ingaan dan: Dankuwel geen belangstelling.

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Telefonische misleiding door Improvers (Essent)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Geen bedenktijd mag alleen bij een zakelijk contract duscwaatschijnlijk hebben ze u een zakelijk contract opgedrongen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Telefonische misleiding door Improvers (Essent)

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mark Rutte gaf ooit het perfecte Antwoord; Pleur op.

Ga nooit in op opdringerige verkopers aan deur of telefoon en ook niet op straat.
Deze mensen beloven alles, dus ook de lagere prijzen om maar Uw toestemming of handtekening te krijgen.
Dan is hun winst binnen want ze werken op provisie.

Gewoon dure contract weigeren en Essent bellen.
Gelijk zeggen dat je juist doordat ze via dit soort bedrijven klanten proberen binnen te halen deze nooit zal nemen.
Elke aanbieder hoe goedkoop ook deze zou zijn die hier langs komt neem ik uit principe nooit,
dan maar iets duurdere!

16again
Berichten: 16079
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Telefonische misleiding door Improvers (Essent)

Ongelezen bericht door 16again »

Inderdaad bizar, dat interne gesprek wat naar buiten lekte:
https://www.ad.nl/binnenland/voicemail- ... ~a8b4b607/

Tussen de ziektes door, is te horen hoe de verkopers circa 1 klant per dag moet strikken, om rendabel te zijn.
Als menigeen direct ophangt worden dat een heleboel gesprekken, logisch dat op den duur iemand er in trapt.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Telefonische misleiding door Improvers (Essent)

Ongelezen bericht door Costnix »

Blijkbaar kennen deze misselijkmakende bedriegers niemand met kanker in hun omgeving. Dan zou dat woord niet door hun misbruikt worden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Telefonische misleiding door Improvers (Essent)

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik vind het de vraag of de kop de lading dekt? Is het wel het wervingsbureau Essent? Of is het een wervingsbureau dat ook voor Essent en vele anderen werkt?

16again
Berichten: 16079
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Telefonische misleiding door Improvers (Essent)

Ongelezen bericht door 16again »

Of je nu van of voor tussen wervingsburo en Essent plaatst maakt mij niets uit.
De essentie is de misleiding bij telefonische werving nieuwe Essent klanten

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Telefonische misleiding door Improvers (Essent)

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Volgens mij werken vooral de louche bureaus niet in opdracht van maar wel voor elk bedrijf waar ze een vergoeding van kunnen krijgen.

16again
Berichten: 16079
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Telefonische misleiding door Improvers (Essent)

Ongelezen bericht door 16again »

Ik zie het verschil nog steeds niet.
Sterker nog, de belclub zal geen vergoeding krijgen als er geen opdracht gegeven is.


Het enige punt is: Waar ligt het initiatief tot misleiding / agressieve verkoop? Essent of de belclub? Ik denk de belclub, daar zal Essent ook de zwarte piet neerleggen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Telefonische misleiding door Improvers (Essent)

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Volgens mij zijn er juist vele tussenpersonen actief die geen opdracht daartoe hebben gekregen. Maar blijkbaar wel een bonus weten te verzilveren, anders stopte het vanzelf. Het initiatief tot misleiding zal dan bij die louche bedrijven liggen.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Telefonische misleiding door Improvers (Essent)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kees2850 schreef:
11 feb 2019 11:05
De bedrijven die wervingsbedrijven inschakelen weten heel goed dat die bureaus agressief te werk gaan.
Dat weten die bedrijven, denk ik, inderdaad heel goed. Je schakelt niet zomaar een (duur) bureau in.

Kees2850 schreef: Ik denk dat nogal wat mensen hier in dit forum heel bewust een 'probleem' voorleggen om zo een bepaald bedrijf of organisatie in de aandacht te plaatsen. Of negatief of positief. De reageerders zorgen daar wel voor en laten zich voor het commerciële karretje spannen vermoed ik.
Natuurlijk leggen mensen een "probleem" hier heel bewust voor. Onbewust kan dat immers niet.

Dat reageerders zich hier voor een positief of negatief commercieel karretje laten spannen, heb ik volgens mij nog nooit gezien. Alles wat naar reclame riekt wordt spoorslags gemeld.
Dat geldt ook voor "wraaktopics".

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telefonische misleiding door Improvers (Essent)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik krijg overigens regelmatig post van de Persgroep met aanbiedingen, maar ik heb daar nog niets agressiefs in kunnen ontdekken.

En ik laat mij met deze reactie echt niet voor een karretje spannen.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Telefonische misleiding door Improvers (Essent)

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Het is niet alleen Essent. Bijna elke energiemaatschappij misleid telefonisch over de kosten. Hetzelfde had ik met Nuon (geen tussenbedrijf, gewoon Nuon zelf), waarbij zij aangeven een goed contract te kunnen aanbieden inclusief korting aan het einde van de looptijd (1 jaar). Ze vraagt wat ons gemiddelde verbruik is, dus ik geef aan 1200 kuub gas, 1500 kWh op jaarbasis. Vervolgens stuurt ze de link (niet de acceptatie, dat is een aparte knop in de link) waarbij 1100 kuub gas op staat en 1300 kWh met daaronder de kosten/prijzen etc. met de totale jaarlijkse kosten.

Allemaal mooi onduidelijk dus, je krijgt een aanbieding met afwijkend verbruik, dus ik geef aan dat het verbruik niet klopt met het aangegeven verbruik en daardoor ook de prijs niet. Geeft ze aan dat er 5% ''verbruik'' aan korting afgaat, maar dat dit niet zichtbaar is voor de klant? Dit is allemaal in het systeem geregeld... Buiten die 5%, kon ze niet rekenen, want de afwijking was hoger dan 5%. Ze gaf aan ''Nee meneer, er staat 1100 kuub maar u kunt gewoon 1200 kuub gebruiken, dat zit er al bij in, daar hoeft u niet extra voor te betalen''. Ik gaf daarop dus de reactie, ''Mooi, maak er dan maar gewoon 1200 kuub van en 1500 kWh met dezelfde prijs''. Waarop ik een negatief antwoord kreeg, nee meneer, dan kan zo niet in het systeem gevoerd worden.

5% ''onzichtbare'' korting, ammehoela.

Totaal over de lijn lullen ze zich zo goedkoop waardoor de eindafrekening voor de klant hoger uitvalt. Na dat jaar betaal je gewoon het verbruik over de 1100 kuub en 1300 kWh, en na 1 jaar praat je je er als consument niet meer uit want op de aanbieding stond duidelijk 1100 kuub en 1300 kWh voor dat bedrag en geen 1200 / 1500. En de kans dat verkoopster X er nog werkt, laat staan zich nog herinnert hoe dit ging is nihil.

Het zijn bijna allemaal oplichters, wanneer ze namelijk de juiste tarieven geven gebaseerd op je eigen aangegeven verbruik zijn ze niets goedkoper dan via de vergelijkingssites.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Telefonische misleiding door Improvers (Essent)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Aha, nu begrijp ik het. Ik geloof niet dat dat vaak de bedoeling was van zo'n TS. Het zijn dan eerder de vaste leden, mijzelf inbegrepen, die zichzelf voor hun stokpaardje spannen. Hoe dan ook, het komt heel vaak voor, daar heeft u volkomen gelijk in.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Telefonische misleiding door Improvers (Essent)

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zoals hier!

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Telefonische misleiding door Improvers (Essent)

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Erthanax schreef:
11 feb 2019 12:10
Kees2850 schreef:
11 feb 2019 11:05
De bedrijven die wervingsbedrijven inschakelen weten heel goed dat die bureaus agressief te werk gaan.
Dat weten die bedrijven, denk ik, inderdaad heel goed. Je schakelt niet zomaar een (duur) bureau in.

Kees2850 schreef: Ik denk dat nogal wat mensen hier in dit forum heel bewust een 'probleem' voorleggen om zo een bepaald bedrijf of organisatie in de aandacht te plaatsen. Of negatief of positief. De reageerders zorgen daar wel voor en laten zich voor het commerciële karretje spannen vermoed ik.
Natuurlijk leggen mensen een "probleem" hier heel bewust voor. Onbewust kan dat immers niet.

Dat reageerders zich hier voor een positief of negatief commercieel karretje laten spannen, heb ik volgens mij nog nooit gezien. Alles wat naar reclame riekt wordt spoorslags gemeld.
Dat geldt ook voor "wraaktopics".
:mrgreen:
Wat betreft wraaktopics denk dat dat vaak de topics zijn waar een TS een verhaal neer tikt en daarna niets meer van zich laat horen.

Maximiliaan17
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2019 16:29

Re: Telefonische misleiding door Improvers (Essent)

Ongelezen bericht door Maximiliaan17 »

Vandaag gebeld met Essent met de klacht en het verzoek om alles terug te draaien. Ze hebben mij later terug gebeld en gaan de overeenkomst terugdraaien gelukkig. We zijn nog in afwachting van een bevestiging hiervan. Maar de telefonische toezegging hebben we al gehad.

nebw
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2019 09:31

Re: Telefonische misleiding door Improvers (Essent)

Ongelezen bericht door nebw »

Het kan ook op een andere manier. Tot onze verbazing kreeg mijn schoonmoeder een aanmaning van Essent, terwijl wij niet beter wisten dan dat ze een energiecontract had bij Oxxio (had ik bij de verhuizing destijds zelf afgesloten) Oxxio gebeld en wat bleek, het contract was beëindigd. Ik heb mijn schoonmoeder gevraagd of ze iets had ondertekend bij Essent, maar dat was niet zo.

Wat blijkt....... Meneer [Tekst verwijderd] van de firma Improvers is langs de deur geweest en heeft via de intercom met mijn schoonmoeder gesproken. Mijn schoonmoeder heeft gezegd, dat ze dat soort dingen overlaat aan haar kinderen en daarmee was het voor haar afgedaan. Maar niet voor meneer [Tekst verwijderd]..... Die heeft mijn schoonmoeder ingeschreven bij Essent aan de hand van het naambordje bij de intercom (foute achternaam want mijn schoonmoeder gebruikt ook haar meisjenaam) en heeft de geboortedatum van mijn schoonvader ergens gevonden (waarschijnlijk via de netwerkbeheerder) en deze genoteerd. Onterecht natuurlijk, want mijn schoonvader is 4 jaar geleden overleden. De handtekening zal hij zelf hebben geplaatst, zodat het voor Essent akkoord is. Logischerwijze is er geen automatische incasso ingevuld, want zonder originele handtekening van mijn schoonmoeder komt deze niet door de check bij de desbetreffende bank.

Inmiddels contact gehad met Essent en de persoon die ik aan de lijn had kon mij vertellen, dat inmiddels het contract met Improvers was opgezegd. En dus werkte meneer [Tekst verwijderd] niet meer namens Essent.

Tot mijn verbazing google ik de naam en kom op een reactie van iemand uit arnhem. Die heeft ook zo´n soort oplichting meegemaakt in 2017 met ja wel ´[Tekst verwijderd]´ maar uit naam van Nuon.

Zo zie je maar weer wat een sluwe vos deze persoon is en het waarschijnlijk nooit zal leren om een eerlijk leven te leiden.

Mensen wees alert voor verkopers van de firma Improvers en dan vooral voor deze meneer [Tekst verwijderd].

Hopelijk voor ons zal Essent het allemaal oplossen en zullen ze leren van deze enorme fout, die ze begaan zijn met het uit handen geven van deze activiteiten aan Improvers. Al doende leert men, maar ja................´waar geld lonkt, zwijgt het geweten´
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jan 2020 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens

JPS09
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:11

Re: Telefonische misleiding door Improvers (Essent)

Ongelezen bericht door JPS09 »

Nadat - ja er zitten ook hele lieve goede mensen aan de telefoon! - iemand bij Essent me erop wees dat mijn contract afliep eind van het jaar, ging ik op onderzoek uit en besloot over te stappen naar een andere energieleverancier. Tot zover niets aan de hand. Dan belt er iemand van Essent met de vraag of ik terug wil komen. Want volgens hem heb ik een variabel contract afgesloten bij die andere energie leverancier en dat is heel stom, hij zet behoorlijk wat druk en het werkt in zoverre dat ik ga twijfelen wat ik nou precies heb afgesloten bij mijn andere leverancier.. dus ik zeg dat ik tijd nodig heb om erover na te denken, het duurt even maar hij besluit uiteindelijk dat hij me terug gaat bellen. Ik bel vervolgens gelijk naar mijn nieuwe leverancier om te checken hoe en wat en kom erachter dat ik helemaal geen variabel contract heb afgesloten.
Na een aantal weken belt degene van Essent me terug en vraagt of ik al weet wat ik wil. Voor ik antwoord kan geven begint hij me wederom te vertellen wat een verkeerd contract ik heb afgesloten bij mijn nieuwe energie leverancier, want dit gaat me klauwen geld kosten en ik heb dankzij hem een keuze om ervan af te komen. Als ik hem vertel dat dat helemaal niet waar is zegt hij dat hij het op gaat zoeken en komt dan bij me terug met: inderdaad mevrouw, u heeft gelijk. Ik zie dat u uw contract heeft aangepast. HUH??
Om me vervolgens vrij agressief te vertellen dat ik dan natuurlijk wel een boete tegemoet kan zien. Want ik stap over terwijl ik midden in een contract bij hen zit. Als ik geirriteerd zeg dat ik juist dankzij een collega van hem op onderzoek ben uitgegaan, zegt hij dat dat niet kan en dat als ik graag een hoge boete betaal ik dat uiteraard zelf moet weten.HUH? Nijdig vertel ik hem dat ik nooit een boete ga betalen en zeg waarom. Dan na een poos! zegt hij ik zoek het even op... komt terug aan de lijn en zegt: ik heb ernaar gekeken en inderdaad, ik zie dat u precies op tijd bent weggegaan.
Dan denk ik... ik had een goeie dag, zat stevig en wist waar ik het over had. Maar wat als je dat net even niet hebt? Ik vind het oprecht een vorm van intimidatie waar een eind aan zou moeten komen!! Heel gemeen en achterbaks wat hier gebeurd!!
“Waar geld lonkt zwijgt het geweten” is een hele goede uitspraak! In ieder geval is de menselijkheid ver te zoeken...

Gesloten