Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ook gewoon achter de PC komt de 503-melding regelmatig langs. Los daarvan is het forum traag.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

ClaimConcept schreef:
29 jan 2019 11:50
bij klikken op een notificatie spring je nog steeds niet naar desbetreffend bericht.
Raar. Bij mij werkt dat prima.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij mij werkt dat ook prima, zij het ook wat traag.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:
29 jan 2019 11:50
door Radar » 17 okt 2018 15:01

Het cijfertje naast 'Gebruikerspaneel' staat inderdaad voor het aantal notificaties. Dit is nieuw sinds een grote, recente forum-update. Als je op het cijfertje klikt, krijg je de lijst met notificaties te zien. Wat voorheen niet goed werkte, en waar jij hier vermoedelijk ook op doelt, is dat als je op die pagina vervolgens klikt op een notificatie (zoals de melding dat er een pb is), je niet naar het betreffende bericht springt. Hieraan is gesleuteld en dit zou inmiddels wel goed moeten werken.

bij klikken op een notificatie spring je nog steeds niet naar desbetreffend bericht.
Moneyman schreef:
29 jan 2019 17:19
Raar. Bij mij werkt dat prima.

Zonder notificatie staat op mijn Windows-PC rechtsboven Gebruikerspaneel . Profiel . Uitloggen [ClaimConcept]

Krijg ik een Privébericht of ben ik geciteerd, dan Gebruikerspaneel (1) . Profiel . Uitloggen [ClaimConcept]

Als ik dan klik op Gebruikerspaneel (1) kom ik niet op desbetreffend bericht of citaat, maar op Gebruikerspaneel met 13 tabbladen. Pas als ik daar in de horizontale rij op het tabblad Privéberichten klik (zonder cijfer!) zie ik op de volgende pagina Privéberichten het Postvak in met daar opeens wel weer dat cijfer: Postvak in (1). Op mijn PC verschijnen de ontvangen privéberichten zichtbaar rechts en het cijfer verdwijnt.

Is het echter een notificatie van een quote, dan had ik op Gebruikerspaneel in de verticale rij het tabblad Beheer notificaties moeten aanklikken om pas daarna te kunnen zien wie wat van mij geciteerd heeft. Op een (Android) tablet of mobiel verandert het beeld bovendien niet zichtbaar, maar moet ik (op goed geluk) eerst helemaal naar beneden scrollen om daarachter te komen.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je moet, zoals vaker geschreven, niet op "gebruikerspaneel" klikken, maar direct op de "1". Je komt dan gelijk op je notificaties.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Tablet en mobiel op (1): Gebruikerspaneel, voor de notificaties moet ik eerst een aantal malen langs de (uitgebreide) vrienden- en vijandenlijst omlaag scrollen. Kan dus net zo goed een Privébericht zijn!

Windows-PC op (1): 1 nieuw Geciteerd bericht inderdaad meteen zichtbaar, maar ook 1 Melding gesloten.
De (1) verdwijnt nog niet, maar ik zie ook geen nieuw Privébericht in Postvak in. Wel een nog ongelezen bericht bij Postvak uit (1).

Update: bericht van Radar Melding gesloten aangevinkt als gelezen, (1) blijft nog steeds staan. Verdwijnt pas na het voor alle 11 (oude) notificaties tegelijk aanklikken van Markeer alle notificaties gelezen

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Mededeling: komende tijd gaan we kijken hoe het uitpakt als de verschillende Moderatoren hun berichten zowel openbaar als privé met initialen afsluiten.

Lees meer: viewtopic.php?f=50&t=189680

Radar ^KL

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

ClaimConcept schreef:
30 jan 2019 12:17
Tablet en mobiel op (1): Gebruikerspaneel, voor de notificaties moet ik eerst een aantal malen langs de (uitgebreide) vrienden- en vijandenlijst omlaag scrollen. Kan dus net zo goed een Privébericht zijn!

Windows-PC op (1): 1 nieuw Geciteerd bericht inderdaad meteen zichtbaar, maar ook 1 Melding gesloten.
De (1) verdwijnt nog niet, maar ik zie ook geen nieuw Privébericht in Postvak in. Wel een nog ongelezen bericht bij Postvak uit (1).

Update: bericht van Radar Melding gesloten aangevinkt als gelezen, (1) blijft nog steeds staan. Verdwijnt pas na het voor alle 11 (oude) notificaties tegelijk aanklikken van Markeer alle notificaties gelezen
Klopt, wij lopen hier ook tegenaan. Wij hebben onze technische afdeling gevraagd of het mogelijk is om duidelijker te maken welke notificaties we/niet gelezen zijn. Zo weet je welke je moet aanklikken om het getal omlaag te krijgen. Hopelijk kan dit binnenkort doorgevoerd worden.

Voorlopig is de snelste manier om het op 0 te krijgen inderdaad Alles markeren --> Markeer als gelezen (onderaan de lijst).

In de tussentijd heb je hier misschien wat aan:

Gebruikerspaneel --> Forumvoorkeuren --> Wijzig notificatieopties (of gewoon ucp.php?i=ucp_notifications&mode=notification_options )

Hier kun je aan- en uitvinken welke notificaties je wel / niet wilt krijgen, en in welke vorm.

Groet,

Radar ^KL

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Radar schreef:
08 jan 2019 13:19
moederslink schreef:
07 jan 2019 16:56
Nog steeds zien we dat sommige topicstarters zich na het plaatsen van hun 1e post niet meer laten zien, ondanks de vaak zinvolle en nuttige reacties .

Wij snappen dat dat vervelend is. Helaas weten wij niet of en wanneer er een script ingebouwd kan worden dat 'wegblijvende' topic starters automatisch een vriendelijke herinnering stuurt na een x aantal dagen van inactiviteit. Tot het zo ver is, is de tussenoplossing nog altijd om ons (Radar dus) erop te wijzen wanneer je het idee hebt dat een antwoord van TS te lang uitblijft. Dit gebeurt nu ook al wel, maar sporadisch. Dit kan in de vorm van een melding. Als wij ook het idee hebben dat TS lang afwezig is (en dan hebben we het dus over meerdere dagen, niet over enkele uren), dan zullen wij TS een PB sturen.

Twee voorbeelden uit mijn vakgebied waar een TS zich heeft aangemeld om een vraag te stellen (aan RADAR!) onder een verkeerd hoofdonderwerp, om daarna nooit meer iets van zich te laten horen:
Margakuhne1911 schreef:
11 jul 2018 16:52
In een eerdere uitzending van Tros Radar werd gesproken over het feit, dat gedupeerden die bovenstaand produkt hadden afgenomen, toch nog voor volledige restitutie in aanmerking zouden komen, als de tussenpersoon niet over de juiste papieren zou beschikken.
(..)
Vraag aan u is: Op welke manier kan ik restitutie van de inleg ontvangen?

En de meest recente van vorige week, ook weer onder het verkeerde hoofdonderwerp Woekerpolis i.p.v. Aandelenlease:
Jurkje40 schreef:
31 jan 2019 13:22
Ik kom nergens op het internet of in het forum tegen wat je concreet kan doen om het geld terug te krijgen van Dexia. Er blijkt duidelijk dat mensen recht hebben op hun geld terug. Waarom duurt het zo lang en wat kan men doen?

Mijn privébericht is nog altijd ongelezen, de notificatie daarvan zie ik pas onder mijn Gebruikerspaneel op de subpagina Privéberichten: Postvak uit (1). Misschien weer eens tijd voor een uitzending op TV?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dus als je privébericht niet wordt gelezen heb je een tv uitzending nodig?

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:
08 feb 2019 10:51
Margakuhne1911 schreef:
11 jul 2018 16:52
In een eerdere uitzending van Tros Radar werd gesproken over het feit, dat gedupeerden die bovenstaand produkt hadden afgenomen, toch nog voor volledige restitutie in aanmerking zouden komen, als de tussenpersoon niet over de juiste papieren zou beschikken.
(..)
Vraag aan u is: Op welke manier kan ik restitutie van de inleg ontvangen?
Jurkje40 schreef:
31 jan 2019 13:22
Ik kom nergens op het internet of in het forum tegen wat je concreet kan doen om het geld terug te krijgen van Dexia. Er blijkt duidelijk dat mensen recht hebben op hun geld terug. Waarom duurt het zo lang en wat kan men doen?

Misschien weer eens tijd voor een uitzending op TV?

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Tip: maak een hyperlink beter herkenbaar, bv vet+onderstreept of blauw+onderstreept of zelfs alles tegelijk. Het blijkt dat niet iedereen een link herkent als die alleen grijs onderstreept is. Alleen de onderstreping in een duidelijker kleur zou ook al voldoende zijn, denk ik.

Let op: In de tekst hierboven staan geen actieve links, alleen de opmaak heb ik aangepast als voorbeeld.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Costnix »

@Erthanax: Dat is een heel goed idee!

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:
28 jan 2019 14:16
Radar schreef:
24 jan 2019 13:45
- We hebben een bepaling opgenomen over overmatig / onnodig gebruik van de citeerfunctie
We zien dat er toch nog af en toe hele openingsposts worden geciteerd zonder inhoudelijke toevoeging, onder het motto 'even veilig stellen'. Wij snappen de neiging hiertoe, aangezien (openings)posts na plaatsing nogal eens worden aangepast / inhoudsloos worden gemaakt, maar tegelijk valt dit wat ons betreft onder 'overmatig / onnodig gebruik van de citeerfunctie'.

Om forumgebruikers tegemoet te komen hebben we daarom de foruminstellingen aangepast: berichten kunnen nu niet meer tot in het oneindige aangepast worden door de auteur, maar alleen de eerste 7 dagen na plaatsing. Hopelijk neemt dit het gevoel weg dat het nodig is om berichten veilig te stellen.

De komende tijd zullen wij in de gaten houden hoe deze aanpassingen (de nieuwe regels in combinatie met de nieuwe instelling) ons én gebruikers bevallen.
Ik ben dan toch benieuwd hoe Venantius zijn openeningspost in onderstaand topic van meer dan een jaar geleden (!!!) vandaag nog kan verkrachten...
openbaar-vervoer-taxi-f41/openbaar-verv ... 79499.html

EDIT: even getest: ik kan al mijn berichten gewoon nog editen. Het lijkt erop dat deze foruminstelling dus gewoon niet werkt.

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Moneyman schreef:
12 feb 2019 10:11
even getest: ik kan al mijn berichten gewoon nog editen. Het lijkt erop dat deze foruminstelling dus gewoon niet werkt.
Klopt! Wij hebben het ook gecheckt en we hadden de instelling blijkbaar niet goed doorgevoerd. Sorry. Nu alsnog gedaan.

Radar ^KL

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Erthanax schreef:
09 feb 2019 14:26
Tip: maak een hyperlink beter herkenbaar, bv vet+onderstreept of blauw+onderstreept of zelfs alles tegelijk. Het blijkt dat niet iedereen een link herkent als die alleen grijs onderstreept is. Alleen de onderstreping in een duidelijker kleur zou ook al voldoende zijn, denk ik.

Let op: In de tekst hierboven staan geen actieve links, alleen de opmaak heb ik aangepast als voorbeeld.
Goed idee, dank! Wij hebben hiertoe een verzoek ingediend bij onze technische afdeling.

Radar ^KL

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Dit vinden wij een prima topic voor op ons forum: gezondheidszorg-instellingen-f46/wannee ... 89724.html

De vraag wanneer een huisarts patiënten mag weigeren lijkt ons een prima onderwerp voor een discussie op het forum. Het is een consumentenkwestie en het is actueel - wij hebben er zelf ook over gepubliceerd: https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/e ... patienten/

Het komt de TS in dit geval echter op een hoop reacties te staan in de trant van:

'Er zijn zoveel misstanden in de wereld, die kunnen we toch niet allemaal hier uitvoerig en op voorhand bespreken ?'

'Natuurlijk is het actueel, net als die andere 40 berichten op nu.nl en nos.nl. Allemaal topics?'

Dergelijke niet-constructieve reacties hebben wij verwijderd.

Dus vriendelijk advies en verzoek aan alle forumgebruikers, niet alleen ten aanzien van het genoemde topic, maar van topics in het algemeen: als je de discussie niet de moeite waard vindt, laat die dan gewoon links liggen en praat mee in topics waar je wél iets mee hebt. Als je het een overbodig topic vindt, kun je dat melden bij ons.

Alvast bedankt!

Radar ^KL

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:
12 feb 2019 12:07
Moneyman schreef:
12 feb 2019 10:11
even getest: ik kan al mijn berichten gewoon nog editen. Het lijkt erop dat deze foruminstelling dus gewoon niet werkt.
Klopt! Wij hebben het ook gecheckt en we hadden de instelling blijkbaar niet goed doorgevoerd. Sorry. Nu alsnog gedaan.

Radar ^KL
Top, thanks!

ZeerPrivé
Berichten: 5406
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Radar schreef:
12 feb 2019 12:35
Dit vinden wij een prima topic voor op ons forum: gezondheidszorg-instellingen-f46/wannee ... 89724.html

De vraag wanneer een huisarts patiënten mag weigeren lijkt ons een prima onderwerp voor een discussie op het forum. Het is een consumentenkwestie en het is actueel - wij hebben er zelf ook over gepubliceerd: https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/e ... patienten/

Radar ^KL
@Radar ^KL

Ja, jullie hebben dit item ook geplaatst, maar onder het kopje Nieuws, niet op het forum. Een discussie start je ook niet door een nieuwsitem klakkeloos neer te plempen op het forum.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
12 feb 2019 14:26
Een discussie start je ook niet door een nieuwsitem klakkeloos neer te plempen op het forum.
Waarom niet? Zo zijn er al zoveel succesvolle topics gestart.

Waarom scroll je niet gewoon door als het onderwerp je niet aanstaat?

Gesloten