LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Invoerkeuring auto: fout van RDW?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Invoerkeuring auto: fout van RDW?

Ongelezen bericht door Costnix »

@kuklos:
Er leest zeker iemand van de redactie mee. Er worden berichten verwijdert, geëdit, verplaatst, bans uitgedeeld.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Invoerkeuring auto: fout van RDW?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Lees het openingsbericht. TS heeft eerst met de Ombudsman contact gezocht en die verwees hem naar het RDW als eerste stap in het traject.

@kuklos. Alles goed lezen voordat u ergens op reageert. Zoals ik al schreef, dit is de normale procedure voordat u daadwerkelijk een klacht voorlegt aan de Nationale Ombudsman.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 12 feb 2019 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Invoerkeuring auto: fout van RDW?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Costnix schreef:
12 feb 2019 09:12
@kuklos:
Er leest zeker iemand van de redactie mee. Er worden berichten verwijdert, geëdit, verplaatst, bans uitgedeeld.
Je verwart nu de moderatie met de redactie.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Invoerkeuring auto: fout van RDW?

Ongelezen bericht door criticus2 »

https://raivereniging.nl/artikel/dossie ... -2019.html
aangezien volgens deze link de tarieven , afhankelijk van item, niet of nauwelijks veranderd zijn denk ik dat het verschil hem zit in een ander soort keuring. voor oudere bouwjaren wordt er naar meer items gekeken, en tussen die 2 varianten keuring zit ongeveer het prijsverschil wat TS benoemt.
Wat betekent dat het antwoord van de RDW medewerker niet correct is. Dat er wellicht voor een verkeerd soort keuring gekozen was, of dat bij het maken afspraak geen of verkeerd bouwjaar is ingevoerd,en zo zijn er wellicht nog wat mogelijkheden.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Invoerkeuring auto: fout van RDW?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik zie regelmatig onderwerpen in de (radio-) editie genoemd worden in de nieuwsbrief, die voortkomen uit berichten op het forum.
Misschien lezen de redacteuren van de programma's niet zelf mee, misschien ook wel, ze zijn in ieder geval op de hoogte van de onderwerpen die op het forum aangesneden worden.

Wat de keuringskosten betreft: gezien de tarievenlijst lijkt het mij heel waarschijnlijk dat de eerst genoemde prijs is vastgesteld op basis van verkeerde of onvolledige gegevens. Indien dat de RDW te verwijten valt, hoeft de klant daar niet voor op te draaien. Als de klant een onjuiste aanvraag heeft gedaan, dan kan hij dat zichzelf aanrekenen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Invoerkeuring auto: fout van RDW?

Ongelezen bericht door Radar »

kuklos schreef:
12 feb 2019 08:17
willemjantinke schreef:
11 feb 2019 18:01
graag zou ik van Radar vernemen wat mijn mogelijkheden zijn om bezwaar te maken en dat het RDW verschil terug betaald.
De redactie van het programma leest hier niet mee, enkel "gewone mensen". Als je de redactie wil benaderen moet je dat dus niet via het forum doen.
De redactie leest zeker mee op het forum.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Invoerkeuring auto: fout van RDW?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:
12 feb 2019 11:08
De redactie leest zeker mee op het forum.
... maar de meest logisch manier om de redactie te benaderen is toch wel de door Radar zélf gecreëerde speciale mogelijkheid daarvoor middels dit contactformulier: https://radar.avrotros.nl/over/contact/contact-tv/

Waarbij het evident is dat de Radar-redactie geen helpdesk of Juridisch Loket is, zoals de vraag van TS wel lijkt te suggereren.
willemjantinke schreef:
11 feb 2019 18:01
graag zou ik van Radar vernemen wat mijn mogelijkheden zijn om bezwaar te maken en dat het RDW verschil terug betaald.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Invoerkeuring auto: fout van RDW?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
12 feb 2019 07:58
Lady1234 schreef:
11 feb 2019 19:17
Dat doet u vast wel voor mij, want u hebt het niet zo op de overheid.

Ik veronderstel altijd dat iedereen een fout kan maken. Er is dus een mail gestuurd met verkeerde informatie, jammer. Kan gebeuren.
Deze "fout" is geen kennelijke fout: De consument kon niet op zijn klompen aanvoelen dat genoemd bedrag fout was. En is er gewoon een rechtsgeldige overeenkomst tot stand gekomen voor het "foute" bedrag
Ik heb geen idee waar TS het tarief vandaan haalt. Beide bedragen worden nergens op de tarievenlijst genoemd en op de site staat zelfs dat het RDW zijn prijzen met 0,01% heeft verhoogd in 2019.

https://www.rdw.nl/-/media/rdw/rdw/pdf/ ... t-2019.pdf

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Invoerkeuring auto: fout van RDW?

Ongelezen bericht door berndv »

Laten we eerst maar eens wachten of ts nog terug komt, er zijn wel vrij veel onduidelijkheden, er worden beschuldigingen geuit over uitspraken die nergens op te herleiden zijn.

Eerst maar eens duidelijkheid over waar die 74 euro uit bestond en waar die 100,10 euro uit bestond, daar er voor het invoeren van een auto niet 1 vaste prijs is, maar een samenstelling is van een aantal posten.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Invoerkeuring auto: fout van RDW?

Ongelezen bericht door kuklos »

BreejKC schreef:
12 feb 2019 09:33
Lees het openingsbericht. TS heeft eerst met de Ombudsman contact gezocht en die verwees hem naar het RDW als eerste stap in het traject.

@kuklos. Alles goed lezen voordat u ergens op reagert. Zoals ik al schreef, dit is de normale procedure voordat u daadwerkelijk een klacht voorlegt aan de Nationale Ombudsman.
Ik HEB alles gelezen. TS heeft al contact gezocht met de Ombudsman. En dat zij hem terugverwezen duidt erop dat hij dus nu op de hoogte is van de procedure.

Gesloten