Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
12 feb 2019 14:49
ZeerPrivé schreef:
12 feb 2019 14:26
Een discussie start je ook niet door een nieuwsitem klakkeloos neer te plempen op het forum.
Waarom niet? Zo zijn er al zoveel succesvolle topics gestart.

Waarom scroll je niet gewoon door als het onderwerp je niet aanstaat?
[Tekst verwijderd door de Moderator]

Overigens heb ik wel vaker gebruik gemaakt van een nieuwsitem om een discussie op te starten. Doorgaans werden dat ook erg leuke discussies. Juist omdat het niet om een TS-probleem gaat, maar om iets algemeens waar mensen gewoon een mening over kunnen hebben. Juist omdat er niks 'opgelost moet worden' blijft het in zo'n geval bij de discussie. Het is nét een andere invalshoek.

Edit: het gewraakte zinnetje veralgemeniseerd.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 feb 2019 16:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig stoken, hoewel misschien grappig bedoeld.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Zomaar :
een welgemeend compliment aan de moderatie!
Ze reageren vlot, adequaat en plezierig.
I it !

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eens, moederslink!

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
12 feb 2019 14:56

Of als de persoon je niet aanstaat, ik denk dat dat eerder het geval was... :wink:

Aangezien dit niet de 1e keer dat JIJ op de man speelt zou ik daar graag op reageren. Maar dan ga ik off-topic en dan wordt meteen op die meldknop gedrukt door je virtuele vriendjes.

Ik verzoek je om met dat op de man spelen te stoppen en je te realiseren dat precies JIJ doet wat je mij verwijt.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Mocht je het willen weten: ik was de melder ook niet... ;)

Eigenlijk is het zinnetje wat ongelukkig geformuleerd. Het was niet gericht naar ZeerPrivé zelf, al komt dat wel zo over. Het was gericht naar de hele groep die nogal negatief reageerde, maar dat kwam bepaald niet uit de verf. Mea Culpa.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:
13 feb 2019 10:26
Mocht je het willen weten: ik was de melder ook niet... ;)

Eigenlijk is het zinnetje wat ongelukkig geformuleerd. Het was niet gericht naar ZeerPrivé zelf, al komt dat wel zo over. Het was gericht naar de hele groep die nogal negatief reageerde, maar dat kwam bepaald niet uit de verf. Mea Culpa.
Nee hoef niet te weten, blijf van mening dat als de naam van de melder erbij komt te staan, er minder gemeld wordt ( alhoewel ik wel de indruk heb dat veel minder is geworden als voorheen )

Wel goed dat je de hand in eigen boezem steekt :thumbs up:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Teunbosseman schreef:
13 feb 2019 12:47
............alhoewel ik wel de indruk heb dat veel minder is geworden als voorheen .....
Ook ik heb de indruk dat er minder wordt gemeld.
-misschien omdat de moderatie transparanter , sneller en duidelijker is?
-misschien omdat men eindelijk elkaar eens wat meer ' ruimte ' geeft , in zijn/ haar waarde laat en men elkaar minder gelijk afbrandt?
-misschien omdat forummers wat meer zelf direct en openlijk reageren wanneer er een vervelende ongepaste reactie wordt geplaatst?
Om maar iets te noemen.....
Al met al vind ik dit een prettige ontwikkeling . :D

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

... en omdat een aantal forumleden die standaard reageerden op een manier die meldingen uitlokten, gelukkig niet meer onder ons zijn :wink:

Los daarvan vind ik de "sfeer" momenteel een stuk relaxter dan een tijdje geleden - het zelfreinigend vermogen is groter. De manier waarop de discussie hieronder tussen Teun en WA wordt afgehandeld, is daarvan een mooi voorbeeld.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Moneyman schreef:
13 feb 2019 13:28
... en omdat een aantal forumleden die standaard reageerden op een manier die meldingen uitlokten, gelukkig niet meer onder ons zijn :wink:

Los daarvan vind ik de "sfeer" momenteel een stuk relaxter dan een tijdje geleden - het zelfreinigend vermogen is groter. De manier waarop de discussie hieronder tussen Teun en WA wordt afgehandeld, is daarvan een mooi voorbeeld.

Eens. Alhoewel ik soms zelf ook echt wel eens uit de bekende slof schiet hoor. Maar dan moet er wel een aanleiding zijn :mrgreen:
Maar inderdaad veel relaxter dan xx jaar geleden. Koleres......ben ik er al zolang.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Teunbosseman schreef:
13 feb 2019 13:58
Alhoewel ik soms zelf ook echt wel eens uit de bekende slof schiet hoor.
Wie niet :wink:

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
13 feb 2019 13:28
... en omdat een aantal forumleden die standaard reageerden op een manier die meldingen uitlokten, gelukkig niet meer onder ons zijn :wink:
Dat zijn dezelfden als degenen die uit wraak en/of frustratie aan de lopende band anderen meldden in de hoop dat die óók een permaban zouden krijgen? Ik vermoed zo dat het nieuwe moderatiebeleid daaraan ten grondslag ligt. Een permaban krijg je tegenwoordig niet meer zo snel, dus hun 'strijd' is eigenlijk een zinloze geworden.

Hoewel ik het zelf soms erg moeilijk vind om iets toe te geven merk ik dat het toch wel beter is. En ik zal niet bepaald de enige zijn denk ik, die dat moeilijk vind. Maar ook om de juiste woorden te vinden om iets te sussen, dat vind ik knap lastig.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
13 feb 2019 16:32
Maar ook om de juiste woorden te vinden om iets te sussen, dat vind ik knap lastig.
Gelukkig zijn er dan soms weer andere forumleden die daar een handje bij kunnen helpen ;)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
13 feb 2019 16:35
witte angora schreef:
13 feb 2019 16:32
Maar ook om de juiste woorden te vinden om iets te sussen, dat vind ik knap lastig.
Gelukkig zijn er dan soms weer andere forumleden die daar een handje bij kunnen helpen ;)
Misschien ( ik weet het eigenlijk wel zeker :wink: ) is dat de sleutel --- gewoon wat aardiger en behulpzamer en begripvoller voor en jegens elkaar ... hier en in de maatschappij... zijn .

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Mij is gebleken dat leden discussies aangaan met TS en elkaar over waar iemand zijn ei kwijt zou moeten. Ik heb er niets op tegen als men iemand verwijst, zolang de ander de vrijheid heeft om daar eigen keuzes in te maken. De ja-maar reacties vind ik niets toevoegen aan de inhoudelijke onderwerpen.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
13 feb 2019 10:26
Mocht je het willen weten: ik was de melder ook niet... ;)

Eigenlijk is het zinnetje wat ongelukkig geformuleerd. Het was niet gericht naar ZeerPrivé zelf, al komt dat wel zo over. Het was gericht naar de hele groep die nogal negatief reageerde, maar dat kwam bepaald niet uit de verf. Mea Culpa.

Dat zinnetje kwam zeker zo over, ook omdat ik datzelfde zinnetje vaker voor mijn voeten gegooid kreeg. Ik waardeer je mea culpa. Zand er over. Uithuilen (spreekwoordelijk) en weer verder gaan.

Ik ben overigens niet iemand die op de man zal spelen, maar als ik zaken anders zie of iets complete onzin vind dan laat ik dat - bij wie dan ook - weten.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Goede leden, goede moderatie, goed bezig: goed forum.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:
08 feb 2019 10:51
Radar schreef:
08 jan 2019 13:19
moederslink schreef:
07 jan 2019 16:56
Nog steeds zien we dat sommige topicstarters zich na het plaatsen van hun 1e post niet meer laten zien, ondanks de vaak zinvolle en nuttige reacties .

Wij snappen dat dat vervelend is. Helaas weten wij niet of en wanneer er een script ingebouwd kan worden dat 'wegblijvende' topic starters automatisch een vriendelijke herinnering stuurt na een x aantal dagen van inactiviteit. Tot het zo ver is, is de tussenoplossing nog altijd om ons (Radar dus) erop te wijzen wanneer je het idee hebt dat een antwoord van TS te lang uitblijft. Dit gebeurt nu ook al wel, maar sporadisch. Dit kan in de vorm van een melding. Als wij ook het idee hebben dat TS lang afwezig is (en dan hebben we het dus over meerdere dagen, niet over enkele uren), dan zullen wij TS een PB sturen.
Jurkje40 schreef:
31 jan 2019 13:22
Ik kom nergens op het internet of in het forum tegen wat je concreet kan doen om het geld terug te krijgen van Dexia. Er blijkt duidelijk dat mensen recht hebben op hun geld terug. Waarom duurt het zo lang en wat kan men doen?

Mijn privébericht is nog altijd ongelezen, de notificatie daarvan zie ik pas onder mijn Gebruikerspaneel op de subpagina Privéberichten: Postvak uit (1).

Na mijn melding is het topic naar het juiste hoofdonderwerp verplaatst. Mijn PB aan @Jurkje40 is echter nog steeds niet gelezen, ook een PB van @Radar zal dan geen soelaas bieden. TS is niet meer op het forum geweest, is het niet handiger als @Radar in dit soort gevallen een email stuurt?

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Deze TS krijgt toch automatisch ook een e-mail "je hebt een nieuw pb ontvangen"?

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

ClaimConcept schreef:
14 feb 2019 11:44
Na mijn melding is het topic naar het juiste hoofdonderwerp verplaatst. Mijn PB aan @Jurkje40 is echter nog steeds niet gelezen, ook een PB van @Radar zal dan geen soelaas bieden. TS is niet meer op het forum geweest, is het niet handiger als @Radar in dit soort gevallen een email stuurt?
Wij hebben de betreffende TS gemaild met een vriendelijk verzoek om nog eens een kijkje in het topic te nemen.
Erthanax schreef:
14 feb 2019 12:52
Deze TS krijgt toch automatisch ook een e-mail "je hebt een nieuw pb ontvangen"?
Niet per se. Dit kan elke gebruiker zelf uitschakelen.

Radar ^KL

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Erthanax schreef:
09 feb 2019 14:26
Tip: maak een hyperlink beter herkenbaar, bv vet+onderstreept of blauw+onderstreept of zelfs alles tegelijk. Het blijkt dat niet iedereen een link herkent als die alleen grijs onderstreept is. Alleen de onderstreping in een duidelijker kleur zou ook al voldoende zijn, denk ik.

Let op: In de tekst hierboven staan geen actieve links, alleen de opmaak heb ik aangepast als voorbeeld.
De styling van hyperlinks is aangepast. Ze zijn nu herkenbaarder. Voorbeeld: https://radar.avrotros.nl

Radar ^KL

Gesloten