LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DECT telefoon beëindigt gesprek als.....

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Zombiemaster
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

DECT telefoon beëindigt gesprek als.....

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Ik heb een Gigaset DECT telefoon.
Nu kwam ik er deze week achter dat het lopende gesprek automatisch beëindigd wordt als je de handset in de oplader doet.
Is dat normaal? Ik lees niets daarover in de handleiding en ik zie ook geen instelling om dat te voorkomen.
Is dat bij andere merken of bij U ook zo?

Nou is uw eerste reactie natuurlijk, waarom doe je je telefoon in de lader als je aan het bellen bent? Het is heel simpel. Ik had nog een streepje energie en stond reeds een tijdje in de wachtrij bij een bedrijf en het kan nog 20 minuten duren. Ik zet de luidspreker Aan en doe hem in de lader in de hoop gewoon mee te kunnen blijven luisteren. Helaas, ik kon weer vooraf aan beginnen met wachten omdat ik opnieuw moest bellen.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11
Beste antwoord
Gekozen door Zombiemaster

Re: DECT telefoon beëindigt gesprek als.....

door joep873 » 17 feb 2019 13:13

Zombiemaster schreef:
17 feb 2019 11:28
Ik zet de luidspreker Aan en doe hem in de lader in de hoop gewoon mee te kunnen blijven luisteren. Helaas, ik kon weer vooraf aan beginnen met wachten omdat ik opnieuw moest bellen.
Bij mijn gigaset moet je daarvoor de handsfree-knop ingedrukt blijven houden terwijl je het toestel in de lader zet. Ik beloof niet dat het bij alle types zo werkt.
thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: DECT telefoon beëindigt gesprek als.....

Ongelezen bericht door thecure »

Ja dat doen alle DECT telefoons. Vroeger legde je de hoorn op de haak als je het gesprek wilde beëindigen. Dit is bij dect telefoons ook zo gemaakt omdat veel mensen dit nu eenmaal gewend zijn.

Zombiemaster
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: DECT telefoon beëindigt gesprek als.....

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

In de handleiding staat alleen: druk op verbreektoets om gesprek te beëindigen,

Je kunt wel instellen dat bij opnemen uit de lader automatisch het binnenkomende gesprek wordt aangenomen, maar je kunt blijkbaar niet instellen dat bij het plaatsen in de lader niet automatisch wordt opgelegd. Terwijl de beschreven situatie toch logisch gebruik is, nietwaar?

En automatisch aannemen bij opnemen uit de lader is ook gevaarlijk zoals velen waarschijnlijk wel gemerkt zullen hebben, als je niet in de gaten hebt dat de verwensende vloek aan de andere kant van de lijn reeds gehoord wordt.... ;-)

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: DECT telefoon beëindigt gesprek als.....

Ongelezen bericht door BL2 »

Zombiemaster schreef:
17 feb 2019 11:44
..als je niet in de gaten hebt dat de verwensende vloek aan de andere kant van de lijn reeds gehoord wordt....
Waarom zou je überhaupt vloeken. Aan dat probleem zou ik eerst gaan werken.

Zombiemaster
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: DECT telefoon beëindigt gesprek als.....

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

snuffel1 schreef:
17 feb 2019 11:56
Dat is normaal want bij terugplaatsen van de handset op het basisstation wordt de verbinding automatisch verbroken. Het is meer een veiligheidsoptie want als u vergeet de verbinding te verbreken kunnen de kosten hoog oplopen.

Waarom is dat bij een smartphone dan niet zo? Daar gaat het gesprek gewoon door als je hem ondertussen aan de lader hangt...

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DECT telefoon beëindigt gesprek als.....

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zombiemaster schreef:
17 feb 2019 12:55
Waarom is dat bij een smartphone dan niet zo? Daar gaat het gesprek gewoon door als je hem ondertussen aan de lader hangt...
Omdat die niet als dock fungeert.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: DECT telefoon beëindigt gesprek als.....

Ongelezen bericht door joep873 »

Zombiemaster schreef:
17 feb 2019 11:28
Ik zet de luidspreker Aan en doe hem in de lader in de hoop gewoon mee te kunnen blijven luisteren. Helaas, ik kon weer vooraf aan beginnen met wachten omdat ik opnieuw moest bellen.
Bij mijn gigaset moet je daarvoor de handsfree-knop ingedrukt blijven houden terwijl je het toestel in de lader zet. Ik beloof niet dat het bij alle types zo werkt.

Zombiemaster
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: DECT telefoon beëindigt gesprek als.....

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

joep873 schreef:
17 feb 2019 13:13
Bij mijn gigaset moet je daarvoor de handsfree-knop ingedrukt blijven houden terwijl je het toestel in de lader zet. Ik beloof niet dat het bij alle types zo werkt.
Bedankt voor deze info. Getest en inderdaad, dat werkt. Soms gaat het mis, weet niet waarom, maar vaak werkt dat wel. Als hij al op luidspreker staat, moet je die eerst weer Uit schakelen en dan tijdens het Aan schakelen, zorgvuldig de telefoon in de handset steken en onderwijl die knop ingedrukt houden.

Gesloten