LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Drugsafval in je tuin

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Amrak
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2019 08:11

Re: Drugsafval in je tuin

Ongelezen bericht door Amrak »

De gemeente verwijst naar de verzekering?
Bij navraag blijkt dat dit door geen enkele verzekering vergoed wordt. Als reden werd opgegeven dat wanneer dit verzekerd zou zijn, de prikkel bij o.a. justitie en gemeenten weggehaald werd om de criminelen te vinden

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Drugsafval in je tuin

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Welke verzekering, afval is geen inboedel en ook geen opstal, WA verzekering als ik het zelf veroorzaak kan ook niet, dus alleen rechtsbijstand kan ik vragen... maar zonder dader is ook lastig.

Zelf zou ik deze ongewenste en ongevraagde goederen bij mijn bezorgd enige meters verplaatsen naar openbare weg, probleem opgelost en zolang geen lek of vervuiling zou ik niets doen, en vermoedelijk geen enkele verzekeraar zolang tegenpartij onbekend is.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Drugsafval in je tuin

Ongelezen bericht door 16again »

Amrak schreef:
22 feb 2019 07:56
De gemeente verwijst naar de verzekering?
Bij navraag blijkt dat dit door geen enkele verzekering vergoed wordt. Als reden werd opgegeven dat wanneer dit verzekerd zou zijn, de prikkel bij o.a. justitie en gemeenten weggehaald werd om de criminelen te vinden
Die reden is puur onzin. Dan behoren alle verzekeringen met dekking tegen diefstal ook niet thuis in het assortiment.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Drugsafval in je tuin

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dit is geen diefstal dus niet omschreven maar dumpen afval, en dat staat volgens mijn in geen enkele polis.

Jark
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 okt 2018 01:56

Re: Drugsafval in je tuin

Ongelezen bericht door Jark »

Radar schreef:
18 feb 2019 16:47
Wanneer je te maken krijgt met een illegale dumping van drugsafval op jouw grond, dan ben jij er verantwoordelijk voor dat het wordt opgeruimd. De kosten hiervoor kunnen oplopen tot duizenden euro’s en dreigen geheel voor rekening van gedupeerden te komen als de rijksoverheid, provincies en gemeenten er niet snel met elkaar uitkomen.

Bekijk het fragment uit onze uitzending van 18 februari over dit onderwerp
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... te-betalen

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Drugsafval in je tuin

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik kreeg vandaag in een nieuwsbrief toevallig ook deze uitspraak binnen.

Hier is het nieuwsbericht van de Raad van State te lezen, en hier de uitspraak zelf.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Drugsafval in je tuin

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik lees;
Je moet geen vreemde toelaten met dit risico.

en je moet een hek met goed slot hebben zodat niemand het land kan oprijden en dit kan veroorzaken.

Dat betekend dat er vele nieuwe en zwaar afgesloten hekken moeten komen omdat enkele afval dumpen zonder toestemming eigenaar.

Gesloten