LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Moneyman
Berichten: 29889
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat worden ze al. De politie werd niet voor niets gebeld. Of wat had je dan in gedachten?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dat is dan jouw probleem maar niet klagen over een winkel die weggaat hoor.

Lowieze
Berichten: 6562
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.

Ongelezen bericht door Lowieze »

renewouters schreef:
24 feb 2019 14:12
Lowieze schreef:
24 feb 2019 13:37


Klopt, tot voor kort behoorde Intertoys tot de Blokker Holding. De directie hiervan heeft alle vernieuwingen destijds tegen gehouden, want daar zat geen toekomst in. Met alle gevolgen vandien, ook nu nog te merken in de Blokkerwinkels zelf.
Grappig: er hoeft maar iets te veranderen (slimme meter, zorgverzekering, bij sommige nog steeds de euro) en dit forum ontploft door mensen die tegen verandering zijn. Maar als een bedrijf niet verandert is krijgt het de schuld van de latere problemen.
Het is in de paktijk gebleken dat niet meegaan in wat de klant wenst, gevolgen heeft. Dhr. Blokker zelf was destijds fel tegen alles wat met internet te maken had en heeft zo gezorgd dat zijn winkels in de problemen kwamen.
Dit was niet nodig geweest als hij geluisterd had naar wat zijn klanten wilden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.

Ongelezen bericht door reggie2 »

Een winkel keten wordt onpersoonlijk door de klanten , wat is er persoonlijk aan internet bestellen??

Gewoon luiheid, maar goed...... mensen doen maar, maar het staat hier vol met zinloze klachten.

kuklos
Berichten: 9753
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.

Ongelezen bericht door kuklos »

reggie2 schreef:
24 feb 2019 14:42
Ik denk eerder dat je de topic titel aan moet passen.

Moet de winkelier en personeel niet beschermd worden tegen de tegenwoordige klant met zijn/haar agressie.
Net als Moneyman ben ik benieuwd hoe je dit precies in wil vullen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
24 feb 2019 14:44
...... Of wat had je dan in gedachten?
off- topic :
ook bv scheidsrechters- gezagsdragers - docenten worden bespuugd , beschimpt en gestompt , je kunt zomaar van trappen worden afgetrapt , met een mes worden gestoken.......etc. etc .
waar moet dit heen, waar moet dit heen ? :cry:

Het is de teneur in deze tijd .....maar....... het is van alle tijden :
de val van het zeer florerende West Romeinse Rijk kwam ook ten val oa door te grote welvaart , anarchie, corruptie, burgeroorlogen , volksverhuizingen etc etc.
De wereld staat op zn kop , woede, gele hesjes, oproer en agressie , op drift geraakte volkeren en het moreel is foetsie.
" l' histoire se repete " .
De " pl****s ...." zal nog wel meer en vaker uitbreken , dat denk ik echt.
Je kunt moeilijk overal maar strafkampen gaan inrichten voor al het tuig , maar het zou een oplossing kunnen zijn :mrgreen:

on - topic :
welvaart heeft dus zijn schaduwzijden , maar wat Intertoys dan ook niet goed heeft gedaan , niemand heeft het recht om het personeel nu zo te belagen nu deze keten gaat stoppen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.

Ongelezen bericht door renewouters »

reggie2 schreef:
24 feb 2019 12:20
renewouters schreef:
24 feb 2019 12:06
reggie2 schreef:
24 feb 2019 11:02
Misschien moeten mensen eens wat minder via internet kopen? Gaan er ook geen winkels op de schop.
Dat is natuurlijk veel te kort door de bocht. Voordat er internet was gingen bedrijven ook failliet.
Dat is helemaal niet kort door de bocht, het is gewoon een feit.
DIt onderwerp is gestart n.a.v. het faillisement van Intertoys. Het eerste wat Intertoys aangaf is dat ze in december niet de omzet hebben gehaald die ze hadden moeten halen door concurrentie van branchevreemde winkels als Action en Kruidvat die tegen dumpprijzen speelgoed gingen verkopen. Dat heeft totaal niets met internet te maken. Maar goed, als jij wilt dat alleen door internet bedrijven failiet gaan, dan mag je lekker in je droomwereld blijven leven.

Moneyman
Berichten: 29889
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
24 feb 2019 15:11
Een winkel keten wordt onpersoonlijk door de klanten , wat is er persoonlijk aan internet bestellen??

Gewoon luiheid, maar goed...... mensen doen maar, maar het staat hier vol met zinloze klachten.
Wat een onzin. Het wil er bij jou niet in dat er legio andere redenen dan luiheid zijn om via internet te bestellen, hoewel ze je al keer op keer verteld zijn. Dan concludeer ik dat je het dus niet WILT zien. Maar ga dan niet de discussie vervuilen met dit soort onzinreacties.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
24 feb 2019 15:30
Moneyman schreef:
24 feb 2019 14:44
...... Of wat had je dan in gedachten?
off- topic :
ook bv scheidsrechters- gezagsdragers - docenten worden bespuugd , beschimpt en gestompt , je kunt zomaar van trappen worden afgetrapt , met een mes worden gestoken.......etc. etc .
waar moet dit heen, waar moet dit heen ? :cry:

Het is de teneur in deze tijd .....maar....... het is van alle tijden :
de val van het zeer florerende West Romeinse Rijk kwam ook ten val oa door te grote welvaart , anarchie, corruptie, burgeroorlogen , volksverhuizingen etc etc.
De wereld staat op zn kop , woede, gele hesjes, oproer en agressie , op drift geraakte volkeren en het moreel is foetsie.
" l' histoire se repete " .
De " pl****s ...." zal nog wel meer en vaker uitbreken , dat denk ik echt.
Je kunt moeilijk overal maar strafkampen gaan inrichten voor al het tuig , maar het zou een oplossing kunnen zijn :mrgreen:

on - topic :
welvaart heeft dus zijn schaduwzijden , maar wat Intertoys dan ook niet goed heeft gedaan , niemand heeft het recht om het personeel nu zo te belagen nu deze keten gaat stoppen.

Helemaal met je eens moederslink, maar goed ....dat is de mentaliteit tegenwoordig.

@moneyman , vervuilen dat doe je zelf.

Moneyman
Berichten: 29889
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
24 feb 2019 15:30
on - topic :
welvaart heeft dus zijn schaduwzijden , maar wat Intertoys dan ook niet goed heeft gedaan , niemand heeft het recht om het personeel nu zo te belagen nu deze keten gaat stoppen.
Volkomen mee eens! Wat er ook gebeurt, gedraag je gewoon fatsoenlijk.

16again
Berichten: 16041
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.

Ongelezen bericht door 16again »

renewouters schreef:
24 feb 2019 15:45
DIt onderwerp is gestart n.a.v. het faillisement van Intertoys. Het eerste wat Intertoys aangaf is dat ze in december niet de omzet hebben gehaald die ze hadden moeten halen door concurrentie van branchevreemde winkels als Action en Kruidvat die tegen dumpprijzen speelgoed gingen verkopen. Dat heeft totaal niets met internet te maken. Maar goed, als jij wilt dat alleen door internet bedrijven failiet gaan, dan mag je lekker in je droomwereld blijven leven.
De berichtgeving vanuit Intertoys zelf is natuurlijk gekleurd.
Als door het gebrek aan eigen internet activiteiten de boot gemist is, dan is wijzen naar externe factoren makkelijker dan de hand in eigen boezem steken.

Moneyman
Berichten: 29889
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.

Ongelezen bericht door Moneyman »

:lol: :lol: Ja, logisch! Want concurrentie door externe factoren als branchevreemde winkels is natuurlijk écht wezenlijk anders dan concurrentie door externe factoren als internetwinkels... :lol: :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.

Ongelezen bericht door moederslink »

Het vele online bestellen heeft misschien niet zozeer met luiheid te maken , maar wel met het gemak en de tijdwinst ervan.
Velen hebben het gewoon druk , er moeten veel ballen in de lucht worden gehouden en " gezellig even een middagje winkelen " is vaak niet zo 123 haalbaar voor drukke hardwerkende , vooral jonge , gezinnen.
Of dat een gunstige ontwikkeling is? Dat denk ik niet , maar dat is een andere discussie natuurlijk.

Het is daarom vaak gemakkelijker om spullen vanaf je computer te bestellen en het thuis te laten bezorgen en het eventueel weer thuis te laten afhalen.
Ook een ander voordeel is bv : de retour voorwaarden, en het is vaak goedkoper.

Moneyman
Berichten: 29889
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad.
- goedkoper
- veiliger
- makkelijker
- planbaarder
- ruimere keuze
- vernieuwender
- efficiënter
- enz.
- en o ja, natuurlijk, luier :mrgreen:

alfatrion
Berichten: 21892
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Deze petitie teken ik niet, omdat de motivatie niet geschreven is vanuit het algemeen belang. Maatregelen die ik wel zie zitten zijn: 1) de curator is verplicht oom de webshop te sluiten binnen 24 uur na het faillisementsuitspraak; 2) de curator is verplicht om dat op de webshop te mededelen dat dit is vanwege het faillissement; 3) misschien ook voor diensten de mogelijkheid om 100% vooruitbetaling te beperken.

16again
Berichten: 16041
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
24 feb 2019 16:12
:lol: :lol: Ja, logisch! Want concurrentie door externe factoren als branchevreemde winkels is natuurlijk écht wezenlijk anders dan concurrentie door externe factoren als internetwinkels... :lol: :lol:
respectvolle lachebekjes.....

Het koopgedrag van de consument verschuift: er wordt meer besteedt in webwinkels ten koste van fysieke winkels
In dat speelveld moet een winkel mee met een eigen webshop, om marktaandeel te behouden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.

Ongelezen bericht door moederslink »

Als je dan al tijd hebt of wilt maken kun je beter met het gezin " de paden op , de lanen in " gaan .
En door oa het online bestellen komt die tijd vrij.
En het is voor kinderen sowieso een crime om " gezellig " mee de stad in te gaan om te winkelen.
Die willen liever in het bos of op de hei of langs het strand rennen en keten .

Ik zie voornamelijk ouderen, jong verliefde stelletjes of 2 pubermeiden/ vriendinnen die aan het winkelen zijn.

De kosten van het in stand houden van je winkelpand zijn ook gigantisch hoog .
Dus...de prijzen vd goederen zijn ook hoger.
Men wil nu eenmaal veel voor weinig en het liefst alles in 1 winkel bv -- bv Action--- :wink:

Maar zelfs al hebben retailers ook nog een webshop, dan nog gaat men dus op het web bestellen i.p.v zo.n winkel in te gaan , om de verschillende voornoemde redenen.

NB : gisteren toevallig Frans Bauer en zijn Mariska op tv gezien ( :oops: ja ja :lol: ) : zij maken een tour door China en wat daar al mogelijk is aan het online shoppen en het via de app je boodschappen betalen ! Ik sta er versteld van.
Niks pasjes --- vingerafdrukken --- contactloos betalen etc etc --- nee, snel-sneller en snelst gaat het daar en alleen nog maar met een app. :roll:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.

Ongelezen bericht door renewouters »

16again schreef:
24 feb 2019 16:09
renewouters schreef:
24 feb 2019 15:45
DIt onderwerp is gestart n.a.v. het faillisement van Intertoys. Het eerste wat Intertoys aangaf is dat ze in december niet de omzet hebben gehaald die ze hadden moeten halen door concurrentie van branchevreemde winkels als Action en Kruidvat die tegen dumpprijzen speelgoed gingen verkopen. Dat heeft totaal niets met internet te maken. Maar goed, als jij wilt dat alleen door internet bedrijven failiet gaan, dan mag je lekker in je droomwereld blijven leven.
De berichtgeving vanuit Intertoys zelf is natuurlijk gekleurd.
Als door het gebrek aan eigen internet activiteiten de boot gemist is, dan is wijzen naar externe factoren makkelijker dan de hand in eigen boezem steken.
Ik denk het niet. Als je kijkt naar koopgedrag, dan is de invloed van zaken die links en rechts van Intertoys zit (zoals de Action en Kruidvat) veel groter dan internet. Daar komt dan nog bij dat internetspeelgoedwinkels wel winst moeten maken op speelgoed en het van Action en Kruidvat bekend is dat ze partijen opkopen die vaak tegen kostprijs worden verkocht in de wetenschap dat mensen dan ook andere producten kopen. Tegen partijverkoop kan een regulier winkel (online of offline) nooit tegenop. Van een reguliere winkel wordt verwacht dat een product altijd verkrijgbaar is, en niet alleen als er een leuk partijtje op de kop is getikt. Intertoys zou ook niet hetzelfde recept kunnen toepassen om Action en Kruidvat te beconcurreren. Je gaat niet een fles shampoo tegen kostprijs kopen (het lokkertje) om dan meteen een doos Lego mee te pakken.

Wat overigens niets afdoet aan het feit dat het bedrijf door gebrek aan visie en creativiteit onderuit is gegaan. Maar we moeten wel de juiste oorzaak niet uit het oog verliezen. Als we te snel concluderen dat het door "het internet" komt is de kans groot dat er niets van geleerd wordt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.

Ongelezen bericht door reggie2 »

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... 2aUyv2AVYY
Als ik dit zo lees, zijn er nog veel mensen die niet via internet willen kopen.

@fonsflons, ik behoor niet tot de oude garde maar hou wel van gezelligheid, dat is ver te zoeken als je alles via internet gaat doen.

Fijn trouwens dat je een elektrische auto hebt, :-)

16again
Berichten: 16041
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Moet de consument niet meer beschermt worden, als een winkel faillissement aanvraagd.

Ongelezen bericht door 16again »

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/i ... problemen/
De speelgoedketen maakte jarenlang deel uit van Blokker Holding, totdat Intertoys in 2017 werd verkocht aan de Britse investeerder Alteri. Onder de nieuwe eigenaar werden tal van vernieuwingen doorgevoerd. Denk aan een nieuw IT-platform en aanpassingen in de leveringsketen. Volgens een zegsman was er jarenlang amper geïnvesteerd in de webwinkel. Inmiddels is duidelijk dat er meer nodig is dan de inhaalslag van de afgelopen veertien maanden.
……..
Dat Intertoys uitstel van betaling heeft aangevraagd is een harde maar niet geheel onverwachte klap voor het personeel van de speelgoedwinkelketen. Dat concludeert bestuurder Martijn den Heijer van vakbond CNV in een reactie op de surseance van het bedrijf. Hij wijst daarbij op de stevige concurrentie in de speelgoedbranche en dan met name de 'voorname' rol van webwinkels.

Gesloten