LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aankoop stoel

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Pastor
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2019 15:14

Aankoop stoel

Ongelezen bericht door Pastor »

Mag ik, als ik een gebruikte stoel heb aangeschaft op marktplaats en ik ben daar niet tevreden over, binnen de veertien dagen bedenktijd mijn geld terug vragen eb de stoel weer teruggeven.
Is dit mogelijk of geldt het alleen bij nieuwe artikelen.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Aankoop stoel

Ongelezen bericht door Costnix »

Die stoel (Sta-op stoel) is op Marktplaats gekocht. Het is een koop tussen particulieren en daar is het “koop is koop”.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Aankoop stoel

Ongelezen bericht door berndv »

Costnix schreef:
25 feb 2019 13:01
Die stoel (Sta-op stoel) is op Marktplaats gekocht. Het is een koop tussen particulieren en daar is het “koop is koop”.
Er zijn genoeg bedrijven die verkopen via marktplaats, dus het is niet per definitie een koop tussen 2 consumenten, en helaas heeft ts wel weer een nieuw topic gestart, maar is die vergeten om antwoorden te geven op de in het andere topic gestelde vragen.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Aankoop stoel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Pastor schreef:
25 feb 2019 12:45
Mag ik, als ik een gebruikte stoel heb aangeschaft en ik ben daar niet tevreden over, binnen de veertien dagen bedenktijd mijn geld terug vragen eb de stoel weer teruggeven.
Is dit mogelijk of geldt het alleen bij nieuwe artikelen.
Dit is alleen mogelijk als het gaat om een koop op afstand. Een koop op afstand is een overeenkomst tussen een professionele verkoper en een consument die wordt afgesloten voordat je naar de verkoopruimte van de verkoper toegaat. Het doet er hierbij niet toe of het product nieuw of tweedehands is.

Gesloten