LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen garantie van Ubisoft terwijl game niet werkt

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Draxter
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 feb 2012 12:10

Geen garantie van Ubisoft terwijl game niet werkt

Ongelezen bericht door Draxter »

Onlangs heb ik een game gekocht dat helaas niet blijkt te werken na het activeren. Nu heb ik inmiddels een week lang contact gehad met Ubisoft support en heb ik dus ook mijn systeem log opgestuurd. Na verschillende opties te hebben geprobeerd is Ubisoft tot de conclusie gekomen dat de game toch helaas niet werkt op mijn pc. Ik was hier niet vanuit gegaan, omdat de laatste games, zoals Far cry 5, GTA V makkelijk op high setting speelbaar zijn...

Nu heb ik dus telefonisch ook eens contact gehad met Ubisoft en meneer kon uiteraard inzien dat ik de game wel geactiveerd had, maar nog niet had gespeeld (0,0 uren). Volgens hem kan ik dus binnen 14 dagen een vergoeding krijgen en is er genoeg bewijs geleverd dat het spel niet speelbaar is. Nu heb ik dit dus gedaan en online weer een ticket geopend. Daar krijg ik dus te maken met de engelse klantenservice die zeggen dat ik maar bij de retailer moet zijn, terwijl mijn die toch juist weer doorverwijzen naar Ubisoft.

Nu blijft het dus een kastje naar de muur verhaal.. Heb ze ook al aangeboden dat ik tevreden zou zijn als ze me het spel zouden sturen voor de PS4, maar ook daarin blijft het helaas bij een sorry dat kunnen we niet doen.

Wat zijn nu mijn rechten? Volgens de telefonische support zou ik binnen 14 dagen dus alle recht hebben, maar zodra ik online een refund aanvraag loopt het helaas vast.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Geen garantie van Ubisoft terwijl game niet werkt

Ongelezen bericht door yan »

Waar heeft u de game gekocht?
Rechtstreeks bij Ubisoft of via een winkel/webshop.
In het tweede geval is ubisoft geen partij en moet u inderdaad bij de winkel/webshop terrecht waar de game gekocht is.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geen garantie van Ubisoft terwijl game niet werkt

Ongelezen bericht door juliomariner »

Normaal heeft Ubisoft gelijk en moet u bij de retailer zijn echter of dit ook voor software geldt weet ik niet.

Draxter
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 feb 2012 12:10

Re: Geen garantie van Ubisoft terwijl game niet werkt

Ongelezen bericht door Draxter »

Bij een webshop (Digitale sleutel). Maar het blijft dan toch kastje naar de muur verhaal, dus waarschijnlijk kan ik fluiten naar mijn geld, al had ik de game liever gespeeld. Dus zou ik hem alsnog voor de ps4 moeten kopen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Geen garantie van Ubisoft terwijl game niet werkt

Ongelezen bericht door bprosman »

Ubisoft Nederland al eens geprobeerd ? https://support.ubi.com/nl-NL/Contact. Heb daar buiten de garantie om eens een spel vervangen gekregen (DVD nog destijds).

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geen garantie van Ubisoft terwijl game niet werkt

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Draxter schreef:
25 feb 2019 12:13
Bij een webshop (Digitale sleutel). Maar het blijft dan toch kastje naar de muur verhaal, dus waarschijnlijk kan ik fluiten naar mijn geld, al had ik de game liever gespeeld. Dus zou ik hem alsnog voor de ps4 moeten kopen.

Natuurlijk moet je bij de retailer zijn, deze heeft jouw het product verkocht, deze voorwaarden zijn dan ook van toepassing.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen garantie van Ubisoft terwijl game niet werkt

Ongelezen bericht door alfatrion »

Draxter schreef:
25 feb 2019 12:06
Wat zijn nu mijn rechten?
Er is geen wettelijk herroepingsrecht van toepassing. Dit hangt af van de voorwaarden van de verkoper af. Wel moet het product conform zijn. Als dit niet het geval is dan heeft u recht op herstel en/of vervanging. Als de verkoper dit niet binnen een redelijke termijn doet, dan mag u ontbinden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen garantie van Ubisoft terwijl game niet werkt

Ongelezen bericht door berndv »

alfatrion schreef:
25 feb 2019 14:07
Draxter schreef:
25 feb 2019 12:06
Wat zijn nu mijn rechten?
Er is geen wettelijk herroepingsrecht van toepassing. Dit hangt af van de voorwaarden van de verkoper af. Wel moet het product conform zijn. Als dit niet het geval is dan heeft u recht op herstel en/of vervanging. Als de verkoper dit niet binnen een redelijke termijn doet, dan mag u ontbinden.
Klopt, maar de vraag is alleen of het product dus wel of niet conform was. Naar mijn mening was het product wel conform, maar was ts niet in het bezit van een computer om het spel te kunnen spelen. Dan zou het dus weer af moeten hangen van de eventueel vooraf gepubliceerde systeemvereisten, als het systeem van ts voldoet aan de minimale vereisten die door ubisoft vermeld staan, dan is het product niet conform. Als ts het spel gekocht heeft zonder de systeemvereisten te controleren en er van uit ging dat het wel kon:
Draxter schreef:
25 feb 2019 12:06
omdat de laatste games, zoals Far cry 5, GTA V makkelijk op high setting speelbaar zijn...
dan is het fout van ts en moet hij een beroep doen op coulance. Overigens is GTA 5 voor de pc ook alweer bijna 4 jaar oud :wink:

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen garantie van Ubisoft terwijl game niet werkt

Ongelezen bericht door alfatrion »

berndv schreef:
25 feb 2019 14:13
Klopt, maar de vraag is alleen of het product dus wel of niet conform was.
De veertien dagen doen mij vermoeden dat de klantenservice ergens anders aan denkt. De wettelijke garantie vervalt niet na 14 dagen.
berndv schreef:
25 feb 2019 14:13
Naar mijn mening was het product wel conform, maar was ts niet in het bezit van een computer om het spel te kunnen spelen.
Die mening kan niet onderbouwd worden met feiten.
berndv schreef:
25 feb 2019 14:13
Dan zou het dus weer af moeten hangen van de eventueel vooraf gepubliceerde systeemvereisten, (...)
Dat een computer niet voldoet aan de vooraf gepubliceerde systeemvereisten maakt niet dat de software conform is noch dat conforme software dan niet werkt.
berndv schreef:
25 feb 2019 14:13
als het systeem van ts voldoet aan de minimale vereisten die door ubisoft vermeld staan, dan is het product niet conform. Als ts het spel gekocht heeft zonder de systeemvereisten te controleren en er van uit ging dat het wel kon:
Draxter schreef:
25 feb 2019 12:06
omdat de laatste games, zoals Far cry 5, GTA V makkelijk op high setting speelbaar zijn...
dan is het fout van ts en moet hij een beroep doen op coulance.
Jouw onjuiste aanname is: als de PC niet aan de systeemeisen beantwoord, dan bevat het spel geen fouten (bugs).
berndv schreef:
25 feb 2019 14:13
Overigens is GTA 5 voor de pc ook alweer bijna 4 jaar oud :wink:
De wet van Moore is 54 jaar oud :wink:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Geen garantie van Ubisoft terwijl game niet werkt

Ongelezen bericht door bprosman »

Voordat we er alle wetboeken bij halen , stuur ze een vriendelijk mailtje. ...en kijk wat er gebeurt, mijn ervaring is dat het dan sneller opgelost is dan dat dit draadje gaat duren als wel het over "Conformiteit" gaan hebben.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Geen garantie van Ubisoft terwijl game niet werkt

Ongelezen bericht door HADES2001 »

gezien het om slechts een "digital key" ging, was dat uberhaupt bij een nederlandse webwinkel? dat kan namelijk nog best wat impact hebben op je rechten

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Geen garantie van Ubisoft terwijl game niet werkt

Ongelezen bericht door Jefdus »

Verhalen over conformiteit doen hier helemaal niet ter zake. Zo te lezen is er namelijk niks mis met het spel, maar is de PC van TS gewoon niet 'snel' genoeg om het spel goed te kunnen draaien.

Gesloten