Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat hebben jullie snel geregeld. Heel fijn!

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:
28 jan 2019 14:16
Om forumgebruikers tegemoet te komen hebben we daarom de foruminstellingen aangepast: berichten kunnen nu niet meer tot in het oneindige aangepast worden door de auteur, maar alleen de eerste 7 dagen na plaatsing. Hopelijk neemt dit het gevoel weg dat het nodig is om berichten veilig te stellen.

De komende tijd zullen wij in de gaten houden hoe deze aanpassingen (de nieuwe regels in combinatie met de nieuwe instelling) ons én gebruikers bevallen.
Dit soort topics bewijzen dat zelfs één uur voor sommige TS-en al teveel is.
gezondheidszorg-instellingen-f46/-t189809.html#p2659319

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door BL2 »

Inderdaad, op quotes van een openingspost wordt enigszins selectief ingegrepen. Alle "als we het zien" werd mij medegedeeld, waarna mijn quote van een openingspost dan ook werd verwijderd.
Ik zou voorstellen, zet de tijd op 30 minuten, lang genoeg om schreifvoaten te herstellen.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:
21 feb 2019 09:24
zet de tijd op 30 minuten, lang genoeg om schreifvoaten te herstellen.
Te laat.... :mrgreen:

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Moneyman schreef:
21 feb 2019 09:04
Dit soort topics bewijzen dat zelfs één uur voor sommige TS-en al teveel is.
gezondheidszorg-instellingen-f46/-t189809.html#p2659319

Ik kan mij daar soms iets bij voorstellen, niet iedereen is even vertrouwd met dit forum.

Kan @Radar hyperlinks ook weer zo instellen dat in de browser een nieuw tabblad wordt geopend?
ClaimConcept » 16 okt 2018 11:26 schreef:
Ander punt, bij het aanklikken van een externe link werd voorheen een nieuw tabblad in je browser geopend. Nu niet meer, nu wordt je direct naar de (externe) webpagina geleid en verlaat je het topic zelf

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat nieuwe tabblaf zou ik ook heel fijn vinden. Het kan ook met lang aantikken en omschakelen naar het nieuwe tabblad, maar dat is meer werk. Bovendien:

Na aantikken van een link en lezen in hetzelfde tabblad, kom ik met "vorige pagina" niet terug in het verwijzende bericht, maar aan het begin van het topic. Dat vind ik zeer hinderlijk.

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Hallo forumgebruikers,

Wat betreft de url's die in hetzelfde venster openen: goed punt. Dit gaan we aankaarten bij onze programmeurs, en zij gaan er dan mee aan de slag. We houden jullie hierover op de hoogte! In de tussentijd kun je wel via de linkermuisknop kiezen voor 'openen in nieuw venster'.

En over de bewerkingstijd voor berichten: dank voor jullie feedback. Wij hebben de bewerkingsperiode ingekort van 7 dagen naar 1 dag.

ZeerPrivé
Berichten: 5406
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Deleted.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door sylvesterb »

We verwijderen onderstaande quote uit jouw bericht. Volgens onze huisregels is het niet toegestaan overmatig te quoten:

-Overmatig gebruik van de citeerfunctie is niet toegestaan. Een quote van een eerder bericht dient dus relevant te zijn voor de nieuwe post waarin deze verwerkt is, en die nieuwe post moet ook inhoudelijk iets constructiefs toevoegen.

Lijkt me behoordelijk relevant dat je achteraf nog het openingsbericht kunt lezen. Als Radar dat nou fixed hoeven we ook niet meer het openingsbericht te citeren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Misschien is het een idee om in de huisregels op te nemen dat nieuwe forummers , die zich registreren , zich moeten committeren aan de huisregels...m.a.w :
1: de OP dus idd niet mogen verwijderen , tenzij na overleg met de moderatie
2: actief mee blijven discussiëren en dus ook ingaan op gestelde vragen

( een lidmaatschap brengt immers ook bepaalde verplichtingen met zich mee ?)

En.. wat is er vlg jullie dan mis mee wanneer alleen de 1e reageerder de OP quote en daar dan tevens ook inhoudelijk op reageert?

Iets anders : werken jullie niet meer met initialen als moderatie? Ik heb er nu een paar " gemist " onder jullie posts. :(

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

moederslink schreef:
21 feb 2019 21:57
Misschien is het een idee om in de huisregels op te nemen dat nieuwe forummers , die zich registreren , zich moeten committeren aan de huisregels...m.a.w :
1: de OP dus idd niet mogen verwijderen , tenzij na overleg met de moderatie
2: actief mee blijven discussiëren en dus ook ingaan op gestelde vragen

( een lidmaatschap brengt immers ook bepaalde verplichtingen met zich mee ?)

En.. wat is er vlg jullie dan mis mee wanneer alleen de 1e reageerder de OP quote en daar dan tevens ook inhoudelijk op reageert?

Iets anders : werken jullie niet meer met initialen als moderatie? Ik heb er nu een paar " gemist " onder jullie posts. :(
Om antwoord te geven op beide opmerkingen:

- We zijn bezig om regels over quoten inderdaad helderder te krijgen, wij merken ook dat daar behoefte aan is. Dank voor je input.
- We zijn in een testfase voor het (al dan niet) gebruik van initialen. Laat ons vooral ook weten wat je ervan vindt!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Het gebruik van initialen door jullie , vind ik wel prettig , merk ik.
Het komt wat meer ' betrokken, minder afstandelijk en dus wat persoonlijker ' over.
Een antwoord , gegeven door RADAR ' lijkt ' dan een antwoord van ' het instituut ' RADAR , zeg maar.
Maar goed dit is slechts mijn mening en een ander denkt er misschien weer heel anders over :wink:.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Radar schreef:
21 feb 2019 14:42
En over de bewerkingstijd voor berichten: dank voor jullie feedback. Wij hebben de bewerkingsperiode ingekort van 7 dagen naar 1 dag.

Oeps, dat betekent dus ook dat kleine verschrijvingen niet meer kunnen worden gecorrigeerd, zoals bijvoorbeeld het kenmerk van een essentieel arrest bij het onderwerp Aandelenlease anno nu
ClaimConcept schreef:
28 nov 2018 08:32
ClaimConcept schreef:
14 dec 2018 13:02
Een cliëntenremisier mocht in essentie alleen adresgegevens doorgeven, een gericht aanvraagformulier met alle relevante contractgegevens (geboortedatum, termijnbedrag, looptijd, bankrekeningnummer) is al een brug te ver.

Aldus ook het arrest ECLI:NL:GHDHA:2019:2016 van Gerechtshof Den Haag op 19 februari 2019
6.3. Het voorgaande betekent dat het namens en voor rekening van een cliënt door de tussenpersoon insturen van een aanvraagformulier als het onderhavige is aan te merken als het doorgeven van een order.

De oplossing is om het hele bericht te verwijderen en opnieuw te plaatsen met het juiste kenmerk.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gewoon in een volgende post het juiste kenmerk plaatsen, desnoods met een quote van de oude post. Moeilijker is het niet.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door BL2 »

Initialen voegen niets toe in mijn optiek, iedereen, zowel leden als moderatie is geheel anoniem, en dat blijft met initialen ook zo.

Wil je gezelligheid en persoonlijk contact, dan bel je of nog beter, ga je eens gezellig bij elkaar op bezoek.

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

ClaimConcept schreef:
27 feb 2019 07:58
Oeps, dat betekent dus ook dat kleine verschrijvingen niet meer kunnen worden gecorrigeerd, (...)
Ik vind de huidige oplossing onwenselijk. Er zit een duidelijke correlatie tussen het aantal berichten dat mensen schrijven en de mensen die berichten verminken met het doel dat een ander hier geen kennis meer van kan nemen.

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Radar schreef:
21 feb 2019 14:42
Wat betreft de url's die in hetzelfde venster openen: goed punt. Dit gaan we aankaarten bij onze programmeurs, en zij gaan er dan mee aan de slag. We houden jullie hierover op de hoogte! In de tussentijd kun je wel via de linkermuisknop kiezen voor 'openen in nieuw venster'.
Ik vind de huidige werking eigenlijk prettiger. Het kan desoriënterend werken als een link niet in het dezelfde venster wordt geopend. De professionele aanbeveling is ook links alleen in een nieuwe tab te openen als dat noodzakelijk is voor een goede werking. Als ik een link in een nieuwe venster wil hebben dan houdt ik de control ingedrukt (PC) of druk ik de link langer in (mobiel).

https://www.w3.org/TR/WCAG20-TECHS/G200.html
https://www.digitoegankelijk.nl/onderwe ... uw-venster

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Maar zorg er dan wél voor dat je met "vorige pagina" weer terugkomt in het bericht waar je vertrok, en niet het begin van het topic zoals nu. Dat werkt erg desoriënterend.

Zelf vind ik een link in een nieuw tabblad juist heel overzichtelijk, zowel op de desktop/laptop als op mobiel/tablet.

Volgens mij is standaard een nieuw venster ook iets efficienter. Een forumgebruiker wil toch eigenlijk altijd terug naar het topic/bericht waar hij vandaan kwam. Dan maakt het niet uit om "terug" te klikken/toetsen of tabblad te sluiten.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door thecure »

Waarom is dat topic met de klacht over het UMCG nu ineens verwijderd?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door crazyme »

thecure schreef:
02 mar 2019 16:28
Waarom is dat topic met de klacht over het UMCG nu ineens verwijderd?
Wanneer je het hebt gelezen snap je waarom. Terecht verwijderd, een beetje laat wellicht. Een persoon werd ongefundeerd zwart gemaakt door iemand met meervoudige issues.

Gesloten