LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Constant storing bij Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
maja.zonneveld-de-jager
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2019 10:29

Constant storing bij Ziggo

Ongelezen bericht door maja.zonneveld-de-jager »

Sinds een half jaar heeft de mediabox steeds storingen in november is alles na gekeken en blijkt de verdeelkast niet goed te zijn. Er gebeurd door Ziggo helemaal niets. Dus elke keer toch de storingen maar melden. Helaas kent de servicedesk weinig service ze hebben twee antwoorden kabels nakijken en monteur. Het vaste gesprek is dat muizen aan de kabels geknaagd kunnen hebben. Ik weet niet hoeveel muizen Ziggo binnen heeft. Maar hier niet veel. In mei zijn alle kabels vernieuwd. Is er een versterker aangebracht een nieuwe mediabox leek het heel even weer opgelost. Tot september toen is alles zo slecht geworden. Programma's lijken opgenomen maar is niet zo. Of worden halverwege afgebroken. Met de melding geen rechten om op te nemen. Antwoorden van de servicedesk als. Je weet toch dat het signaal verstoord is waarom meld je het dan nog. Handmatig opnemen en geen gebruik maken van de tv gids. Je kabels zijn niet goed ik zal nieuwe opsturen. Ben je nu weer aan het klagen. Het probleem ligt bij jouw je wilt geen monteur die naar het probleem kijkt. Beste mevrouw de monteur is 3 dagen geleden geweest. Ja maar ik moet zeker weten dat in huis alles goed is aangesloten en daar geen storing zit. Beste mevrouw kijk eens in mijn dossier. Nee dat kan en hoef ik niet je moet meewerken anders stop ik en zet ik u als onwillig neer. En zo l an ik nog lang door gaan. Wie heeft de oplossing

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Constant storing bij Ziggo

Ongelezen bericht door Holy53 »

Weggaan bij ZIGGO.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Constant storing bij Ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

maja.zonneveld-de-jager schreef:
02 mar 2019 10:53
Sinds een half jaar heeft de mediabox steeds storingen in november is alles na gekeken en blijkt de verdeelkast niet goed te zijn. Er gebeurd door Ziggo helemaal niets. Dus elke keer toch de storingen maar melden. Helaas kent de servicedesk weinig service ze hebben twee antwoorden kabels nakijken en monteur. Het vaste gesprek is dat muizen aan de kabels geknaagd kunnen hebben. Ik weet niet hoeveel muizen Ziggo binnen heeft. Maar hier niet veel. In mei zijn alle kabels vernieuwd. Is er een versterker aangebracht een nieuwe mediabox leek het heel even weer opgelost. Tot september toen is alles zo slecht geworden. Programma's lijken opgenomen maar is niet zo. Of worden halverwege afgebroken. Met de melding geen rechten om op te nemen. Antwoorden van de servicedesk als. Je weet toch dat het signaal verstoord is waarom meld je het dan nog. Handmatig opnemen en geen gebruik maken van de tv gids. Je kabels zijn niet goed ik zal nieuwe opsturen. Ben je nu weer aan het klagen. Het probleem ligt bij jouw je wilt geen monteur die naar het probleem kijkt. Beste mevrouw de monteur is 3 dagen geleden geweest. Ja maar ik moet zeker weten dat in huis alles goed is aangesloten en daar geen storing zit. Beste mevrouw kijk eens in mijn dossier. Nee dat kan en hoef ik niet je moet meewerken anders stop ik en zet ik u als onwillig neer. En zo l an ik nog lang door gaan. Wie heeft de oplossing
Opzeggen.

De helpdesk zal wel zijn redenen hebben om aan te nemen dat het bij u intern ligt. Ook wordt u niet zomaar als "onwillig" gemarkeerd bij Ziggo.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Constant storing bij Ziggo

Ongelezen bericht door witte angora »

Opzeggen. Ik ben er al een jaar weg, en heb er beslist geen spijt van.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Constant storing bij Ziggo

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik heb positieve ervaringen met ziggo. Maar als ze mij dit soort antwoorden zouden geven ging ik weg.

Er zijn zat providers en je als "onwillig " bestempelen vind ik bezopen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Constant storing bij Ziggo

Ongelezen bericht door renewouters »

witte angora schreef:
02 mar 2019 16:01
Opzeggen. Ik ben er al een jaar weg, en heb er beslist geen spijt van.
Maar wie gebruik je dan voor internet? Alle anderen zijn immers ook waardeloos als ik de klachten op deze en andere sites zie.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Constant storing bij Ziggo

Ongelezen bericht door piet987654 »

Een kennis van mij had ook voortdurend storing op het Ziggo TV signaal. Na lang zoeken en een aantal routers en
TV decoders verder bleek de oorzaak en de oplossing erg simpel te zijn. Het bleek dat op 50 Meter van haar huis een
GSM antenne stond. Welke afhankelijk van het aantal bellers meer of minder stoorde. Na alle kabels in huis vervangen
te hebben door een type waarop staat : 4G/LTE afgeschermd, bleek alles prima te werken. Nu hoor ik U al de vraag
stellen van: Hoe weet ik hoe er in mijn buurt dergelijke dingen staan?? dat kunt U zien op onderstaande website.
Even inzoomen naar uw wijk en U ziet of er iets van GSM zenders of andere zenders in de buurt staan

https://antenneregister.nl/Html5Viewer/ ... r%5Fextern

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Constant storing bij Ziggo

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ziggo hoorde dit ook te weten en kan dit toch ook adviseren......

Maar een klant zo behandelen, vraag alle buren en bij massaal en gratis bellen dus alle buren worden ze gek en moeten ze wel iets doen, 1 klant is geen probleem, maar als er vele buren gaan bellen, dan moeten er wel erg veel muizen zitten.

Soms is VDSL niet leverbaar en overstappen is dan niet mogelijk.

wwassink
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2019 14:47

Re: Constant storing bij Ziggo

Ongelezen bericht door wwassink »

Ik heb absoluut geen problemen bij Ziggo, en als die er zijn dan worden zij direct normaal opgelost, zonder morren.
Ik vind het een prima Provider...

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Constant storing bij Ziggo

Ongelezen bericht door Costnix »

@wwassink: zolang alles werkt is elke provider een goede provider.

AC-TJZa+DC
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2019 15:51

Re: Constant storing bij Ziggo

Ongelezen bericht door AC-TJZa+DC »

Deze storingen komen voort vanuit GSM signalen in de directe omgeving. Slimme energie meters versturen tussentijds GSM signalen vanuit de meterkast en dichtbij aanwezige GSM masten verstoren ook het Ziggo signaal.
Ziggo adviseert alle coaxkabels te vervangen voor de juiste coax kabels. Maar de coax mantel moet geaard worden door deze bij de aardleiding van de ac elektro groepenkast te verbinden. Probeer maar.

lubeckdave
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 okt 2018 13:27

Re: Constant storing bij Ziggo

Ongelezen bericht door lubeckdave »

maja.zonneveld-de-jager schreef:
02 mar 2019 10:53
Sinds een half jaar heeft de mediabox steeds storingen in november is alles na gekeken en blijkt de verdeelkast niet goed te zijn. Er gebeurd door Ziggo helemaal niets. Dus elke keer toch de storingen maar melden. Helaas kent de servicedesk weinig service ze hebben twee antwoorden kabels nakijken en monteur. Het vaste gesprek is dat muizen aan de kabels geknaagd kunnen hebben. Ik weet niet hoeveel muizen Ziggo binnen heeft. Maar hier niet veel. In mei zijn alle kabels vernieuwd. Is er een versterker aangebracht een nieuwe mediabox leek het heel even weer opgelost. Tot september toen is alles zo slecht geworden. Programma's lijken opgenomen maar is niet zo. Of worden halverwege afgebroken. Met de melding geen rechten om op te nemen. Antwoorden van de servicedesk als. Je weet toch dat het signaal verstoord is waarom meld je het dan nog. Handmatig opnemen en geen gebruik maken van de tv gids. Je kabels zijn niet goed ik zal nieuwe opsturen. Ben je nu weer aan het klagen. Het probleem ligt bij jouw je wilt geen monteur die naar het probleem kijkt. Beste mevrouw de monteur is 3 dagen geleden geweest. Ja maar ik moet zeker weten dat in huis alles goed is aangesloten en daar geen storing zit. Beste mevrouw kijk eens in mijn dossier. Nee dat kan en hoef ik niet je moet meewerken anders stop ik en zet ik u als onwillig neer. En zo l an ik nog lang door gaan. Wie heeft de oplossing
Tja . Dit is het verhaal van 1 kant . Ben dan benieuwd naar het verhaal van ZIGGO hierin !!! Hoe bent u zelf naar die Medewerker van de Servicedesk van ZIGGO ???? Uit ervaring weet ik dat klanten altijd liever gister als morgen geholpoen worden . En als het niet lukt dan worden ze ongeduldig en , helaas maar waar !!!! , beginnen ze te schelden en te foeteren . Tja , als ik achter zo'n Servicedesk zat dan knalde ik inderdaad de telefoon op de haak met de aantekening dat de persoon ONWILLIG is . Ik merk hier aan de meeste op en aanmerkingen over dit bericht dat mensen onnadenkend gelijk de kant van deze persoon kiezen . Wotrd nooit Partijdig zou ik zeggen . Je hoort / leest het verhaal maar van 1 kant !!!!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Constant storing bij Ziggo

Ongelezen bericht door reggie2 »

Met 2 berichten weet je al heel veel van dit forum af toch?

Er zijn klanten die inderdaad onbeschoft zijn, maar wie zegt dat TS dat is geweest? Dat is een aanname.

Je piept wel anders als het jou overkomt.

Dat zegt iemand die tevreden over ziggo is.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Constant storing bij Ziggo

Ongelezen bericht door witte angora »

lubeckdave schreef:
06 mar 2019 17:26
Je hoort / leest het verhaal maar van 1 kant !!!!
Dat mag wel zo zijn, maar kan het ook zijn dat mensen die hier reageren vergelijkbare ervaringen hebben met Ziggo?

christel.vandervis
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 dec 2018 16:19

Re: Constant storing bij Ziggo

Ongelezen bericht door christel.vandervis »

Ik ben ook ontevreden over de mediabox. Als ik een zender langer dan 1,5 uur op heb staan krijg ik steevast de melding dat de verbinding binnen 2 minuten verbroken zal worden. Vreselijk irritant omdat je dan vaak midden in een goed programma zit een hierdoor een deel mis. Ook stel ik het niet op prijs dat Ziggo besluit hoelang ik naar een bepaalde zender mag kijken!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Constant storing bij Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat mag wel zo zijn, maar kan het ook zijn dat mensen die hier reageren vergelijkbare ervaringen hebben met Ziggo?
Mijn ervaring is met Ziggo dat ze alle kanten op willen en zeker als je het onderbouwd.
De binnen/buiten kabel discussie is heel snel geslecht door in het modem de signaalwaarden uit te lezen.
Een modem is binnen een dag of 2 vervangen, een "verzopen" kabel repareren duurt iets langer vanwege de vergunning die nodig is om te graven. En binnen (vanaf het AOP) is het je eigen verantwoordelijkheid net als het Wifi signaal en zelfs daar gaan ze tegenwoordig verder dmv het plaatsen van versterkers.

w.buwalda
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2018 07:49

Re: Constant storing bij Ziggo

Ongelezen bericht door w.buwalda »

christel.vandervis schreef:
06 mar 2019 18:13
Ik ben ook ontevreden over de mediabox. Als ik een zender langer dan 1,5 uur op heb staan krijg ik steevast de melding dat de verbinding binnen 2 minuten verbroken zal worden. Vreselijk irritant omdat je dan vaak midden in een goed programma zit een hierdoor een deel mis. Ook stel ik het niet op prijs dat Ziggo besluit hoelang ik naar een bepaalde zender mag kijken!
Dit kunt u zelf instellen dat deze periode langer wordt. Anders 1 druk op de ok knop is voldoende om ongestoord verder te kijken.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Constant storing bij Ziggo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Christel, hebt u wellicht een tijdslot ingesteld staan op de tv?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Constant storing bij Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik ben ook ontevreden over de mediabox. Als ik een zender langer dan 1,5 uur op heb staan krijg ik steevast de melding dat de verbinding binnen 2 minuten verbroken zal worden. Vreselijk irritant omdat je dan vaak midden in een goed programma zit een hierdoor een deel mis. Ook stel ik het niet op prijs dat Ziggo besluit hoelang ik naar een bepaalde zender mag kijken!
Weer een aanname van lek-mn-vestje , dat Ziggo dat bepaalt.
Heeft ook niets met Ziggo te maken maar meer met RTFM.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... -stand-by/

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Constant storing bij Ziggo

Ongelezen bericht door mahadma »

christel.vandervis

In je menu instellingen kan je probleemloos de instelling veranderen, 1 minuut werk! Met telefonische hulp was het bij mij zo klaar en blijft goed werken. Dus je probleem is strikt persoonlijk.

Gesloten