Klaverslotenservice vernielt kluis en stuurt incassobureau

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
cemine

Klaverslotenservice vernielt kluis en stuurt incassobureau

Ongelezen bericht door cemine » 02 mar 2019 10:27

Wij hebben het bedrijf klaverslotenservice benaderd omdat in onze kluis de sleutel was afgebroken. Op de afgesproken dag kwam niemand opdagen. Na een telefoontje werd er sorry gezegd en zouden ze de volgende dag komen. Er zouden dan geen voorrijkosten worden berekend. Er kwam een jonge knul. Nadat hij klaar was en wij gingen kijken wat hij had gedaan was de hele kluis vernield ( zie foto’s) hij vertelde dat het niet anders kon. We hadden nog wat vragen en hij vertelde dat hij een leerling was en even moest overleggen met zijn leermeester. Hij ging weg.
We kregen op 16 feb een factuur die binnen 14 dgn betaald moest worden. We zaten nog te wachten op een reactie op de werkzaamheden. Op 28 februari kregen we een herinnering met de mededeling dat we snel de factuur moesten betalen ( die nog niet verlopen was)van ene *knip*. we hebben een mail gestuurd dat we zaten te wachten op een reactie over de werkzaamheden. Daarop werd ik gebeld door de jongen die hier was geweest ( wat ik erg raar vond) hij heette *knip*. Hij ging enorme tekeer waarop ik heb opgehangen. Hij stuurde me een sms dat hij eraan kwam. Ik heb gemaild naar *knip* ( telefonisch niet te bereiken) dat ik hier niet van gediend was. Een uur later ontvang ik van een incasso bureau een mail dat ik een bedrag aan eiser *knip* moet betalen ( een totaal ander bedrag dan de factuur) ik heb gebeld maar werd nogal schofterig behandeld en er werd zelfs de hoorn opgegooid. Na een mail te hebben gestuurd dat ik geen idee heb wie *knip* is krijg ik een nieuwe mail dat ik schofterig ben en dat de factuur onmiddellijk betaald moet worden en dat ze ons gaan dagvaarden. Ik heb nogmaals gebeld naar *knip* en krijg die zelfde jongen aan de telefoon die nu zegt dat hij al 6 jaar compagnon is. En *knip* is even niet te bereiken ( ik denk dat hij niet bestaat) als ik het kvk nummer intoets dat op de factuur staat kom ik bij een ander bedrijf uit,
wat nu?
Laatst gewijzigd door Radar op 06 mar 2019 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.

BreejKC

Re: Klaverslotenservice vernielt kluis en stuurt incassobureau

Ongelezen bericht door BreejKC » 02 mar 2019 11:09

Fakir vindt u in de Efteling, nergens ander in Nederland. Maar dit terzijde. Met dit soort figuren zou ik verschrikkelijk opletten. Niet zelden dat dit soort onderkruipsels zich van agressieve methoden bedienen als ze hun zin niet krijgen. Wees daarop voorbereid.

So-wie-so zou ik de plaatselijke politie hierover informeren, mogelijk dat u aangifte kunt doen tegen dit bedrijf van bedreiging, intimidatie en mogelijk een poging tot inbraak omdat hij wel uw slot vernielt heeft. U kunt dat 'Efteling-figuur' daarover natuurlijk ook nog even informeren. Wellicht dat hij dan een toontje lager 'fluit'.

Van het incassobureau, dat waarschijnlijk het 'Efteling-figuur' zelf is, zou ik me niet al te veel aantrekken. U zou de moeite er nog in kunnen steken alle papieren op te vragen die op dit incassotraject van toepassing zijn. Maar waarschijnlijk bestaan die papieren niet en hoort u, behalve nog meer bedreigingen, daar ook niets meer van.

Voor een dagvaarding hoeft u echt niet bang te zijn. Dan is er al veel meer aan vooraf gegaan, zoals een gerechtsdeurwaarderstraject. Als u gemotiveerd verweer daartegen voert dan zullen alle kosten uiteindelijk voor dat 'Efteling-figuur' zelf zijn. Maar, kijk uit. Dit weet het 'Efteling-figuur' natuurlijk zelf ook. Hij heeft 'geen poot om op te staan (of geen mat om op te zitten)'.

Die frustratie zou wel eens andere gevoelens bij dat 'Efteling-figuur' op kunnen roepen. Een 'sterke Harry' achter de hand hebben, als de 'rechtshandhaving' zijn werk niet doet, kan weinig kwaad. Verder zou ik ook maar eens controleren of uw stofzuigerbuis van plastic of van metaal is. Want als zo'n agressief figuur bij u in huis of in uw voortuin staat, dan zou dat wel eens een goed middel kunnen zijn om zo'n figuur op het laatste moment van gedachten te laten veranderen. Maar, weet wel wat u doet. Het moet aantoonbaar (getuigen) zelfverdediging zijn anders haalt u zichzelf nog meer moeilijkheden op de hals.

de auditu

Ongelezen bericht door de auditu » 03 mar 2019 09:04

Fakir? Dat lees ik heel vaak hier.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 03 mar 2019 10:49

De kluis is open gemaakt maar wel met schade aan de kluis. In zekere zin heeft het bedrijf aan de opdracht voldaan want u wou dat de kluis opengemaakt zou worden en dat is ook gelukt maar door die actie is de kluis onbruikbaar geworden. Een kluis openen gaat niet zonder slag of stoot want anders zou het geen kluis zijn toch. U kunt m.i. de schade die door het openen ontstaan is niet verhalen op het bedrijf omdat u toestemming heeft gegeven om de kluis open te maken.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 » 03 mar 2019 11:23

Als een kluis open te maken is zonder sleutel en zonder forse schade dan is het geen echte kluis. Dat is nu eenmaal zo.
Dat Fakir nu niet zo blij is dat u voor geleverde diensten niet direct betaald, is niet zo heel netjes. Wel moet Fakir netjes het betalingstraject volgen, zoals je van een professioneel bedrijf mag verwachten.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 03 mar 2019 11:23

snuffel1 schreef:
03 mar 2019 10:49
De kluis is open gemaakt maar wel met schade aan de kluis. In zekere zin heeft het bedrijf aan de opdracht voldaan want u wou dat de kluis opengemaakt zou worden en dat is ook gelukt maar door die actie is de kluis onbruikbaar geworden
Dat is mij niet duidelijk uit topic start.
Mogelijk luidde de opdracht: "verwijder de gebroken sleutel."

BL2

Ongelezen bericht door BL2 » 03 mar 2019 11:53

Vaak breekt de baard van de sleutel af, deze hoeft dan maar iets gedraaid te zitten en je krijgt hem er nooit meer op een normale manier uit.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 » 03 mar 2019 17:44

16again schreef:
03 mar 2019 11:23
snuffel1 schreef:
De kluis is open gemaakt maar wel met schade aan de kluis. In zekere zin heeft het bedrijf aan de opdracht voldaan want u wou dat de kluis opengemaakt zou worden en dat is ook gelukt maar door die actie is de kluis onbruikbaar geworden
Een 'slotenservice' mag m.i. worden verondersteld een opdracht voor 'weer bruikbaar maken van het slot' te hebben geaccepteerd.
M.i. is hier sprake van wanprestatie.
De normale route zou zijn: schriftelijk manen, etc.; zie verder https://www.amsadvocaten.nl/woordenboek ... prestatie/ .

Cro

Ongelezen bericht door Cro » 03 mar 2019 19:41

chrisd1 schreef:
03 mar 2019 17:44
16again schreef:
03 mar 2019 11:23
snuffel1 schreef:
Een 'slotenservice' mag m.i. worden verondersteld een opdracht voor 'weer bruikbaar maken van het slot' te hebben geaccepteerd.
M.i. is hier sprake van wanprestatie.
De normale route zou zijn: schriftelijk manen, etc.; zie verder https://www.amsadvocaten.nl/woordenboek ... prestatie/ .
Bij een voor of achterdeur zou dat vaak logisch zijn, al kun je daar ook een situatie hebben dat er schade optreed. We praten hier echter over een kluis. Daar is zoiets lang niet in alle gevallen mogelijk

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 03 mar 2019 19:47

chrisd1 schreef:
03 mar 2019 17:44
M.i. is hier sprake van wanprestatie
Bij dergelijke klussen is er eerder sprake van een inspanningsverplichting dan van een resultaatverplichting. Wat er concreet afgesproken is, weten we niet. Je conclusie is derhalve prematuur.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 03 mar 2019 21:52

Dit bedrijf draagt wel het keurmerk ESIN "Erkende Sloten Installateurs Nederland". Een soort Bovag-keurmerk.

Maar als je dat gaat googlen vind je niets. Dus dat keurmerk is alvast een farce. Erkend door wie of wat? Chocoprince?

SlotenmakerKlaver

Ongelezen bericht door SlotenmakerKlaver » 06 mar 2019 13:47

Dit is niet te geloven!!

Ik ben dus opgebeld door dit bedrijf om een kluis te openen, na een afspraak gemaakt te hebben met meneer *knip1* & *knip2* Ben ik dus langs geweest. Wat mijn vaste werkwijze: is dat ik eerst een inspectie doe van wat er moet gaan gebeuren en hoe dat moet gaan gebeuren. Omdat de sleutel was afgebroken, heb ik uiteraard geprobeerd met speciaal gereedschap hem zonder schade te openen, wat uiteindelijk niet is gelukt na 25 min proberen.

Ik heb meneer *knip1* erbij geroepen en het verhaal uitgelegd. Dat het om een best complex slotsysteem ging en dat ik hem alleen open kon krijgen dmv slijpen duidelijk verteld!!

Meneer *knip1* vond dit geen probleem omdat er zeer belangrijke spullen ik de kluis lagen moest de kluis zoiezo open met of zonder schade.

Ik dus aan het werk een hele middag bijna, helemaal onder het stof van het slijpen, heb ik nog om een glaasje water gevraagd. en de medewerkers en managers zagen waar ik mee bezig was.

Uiteindelijk is de kluis open, wegens privacy van de klanten draaien wij zelf de deur niet open, dus ik weer meneer *knip1* erbij gehaald dat de kluis open was, hij was tevreden en had er een paar foto's van gemaakt voor zijn vrouwelijke collega *knip2*.

Zij maakte nog een grapje van: Ik had nooit verwacht dat je dat ding open zou krijgen!? Waarop ik reageerde met: Dit is mijn werk ik krijg elke kluis open.

Ik heb daarna om een visite kaartje gevraagd waar de factuur heen mocht gaan, die heb ik gekregen. ook hebben we besproken wat de mogelijkheden waren voor een codeslot voor op 1 van de deuren in het pand, hier zou ik nog een offerte van toe mailen heb ik ze beloofd, zo gezegd zo gedaan.

Van de offerte niks meer gehoord en de factuur werd niet betaald, na 14 dagen heb ik ze een herinnering verzonden. Waarop ik een boze mail kreeg van *knip2* dat ik alles gesloopt zou hebben huhhhhhh!???????

Ik had dit echt niet verwacht van een BV die het spoor in Nederland verzorgt, jullie bellen mij ik doe me werk, en nu weten jullie het verhaald zo om te draaien dat ik de boef lijk te zijn, terwijl jullie boefjes zijn die verhalen en afspraken omdraaien.

NATUURLIJK schakel ik een incasso bureau in en dagvaarden wij jullie, dat is een normale manier van werken hier in Nederland. ( Als je je facturen niet betaald)

Super triest dat jullie hier dan nog eens gaan klagen terwijl ik alleen maar tevreden klanten heb, al jaren lang. Terwijl in de sloten industrie veel malafide bedrijfjes zitten en wij gewoon goed en betaalbaar werk willen afleveren bij onze klanten.

Wij zien elkaar in de rechtbank, want voor jullie soort mensen heb ik duizenden euro's over om te winnen.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 mar 2019 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsnamen verwijderd

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 06 mar 2019 15:45

SlotenmakerKlaver schreef:
06 mar 2019 13:47
een BV die het spoor in Nederland verzorgt
Dat kunnen er niet zo heel veel zijn.

Costnix

Ongelezen bericht door Costnix » 06 mar 2019 16:14

@SlotenmakerKlaver. Horen we eens een keer de andere kant van zaak. Goed om te weten.
Blijkbaar is uw klant het spoor bijster.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 06 mar 2019 16:17

Topicstarter zal wel door het incassobureau op het goede spoor gezet worden.

breien

Ongelezen bericht door breien » 06 mar 2019 17:11

Dan is dit geen consumentenkwestie. We hebben het ook niet over één hardwerkende ZZPer.
Laatst gewijzigd door breien op 06 mar 2019 18:36, 3 keer totaal gewijzigd.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC » 06 mar 2019 18:13

@SlotenmakerKlaver.

Dank voor uw kant van het verhaal. Kennelijk wil TS ons voor een wat vreemd karretje spannen. Goed dat we het verhaal nu van twee kanten kennen.

Ik heb geprobeerd mijn eerdere reactie te verwijderen, omdat deze geen recht doet aan uw kant van de zaak. Helaas lukt dat bij dit onderwerp om één of andere reden niet.

Vrijwel zeker is dat de moderatie hier meeleest. Graag nodig ik ze uit, omdat het mij niet lukt, mijn eerdere reactie in dit onderwerp alsnog te verwijderen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 06 mar 2019 18:21

BreejKC schreef:
06 mar 2019 18:13
Ik heb geprobeerd mijn eerdere reactie te verwijderen, omdat deze geen recht doet aan uw kant van de zaak. Helaas lukt dat bij dit onderwerp om één of andere reden niet.
Hetgeen perfect bevestigd dat er nogal eens prematuur en veel tevstelling/ negatief gereageerd wordt op basis van aannames...

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC » 06 mar 2019 18:35

Dank u MM. Dat u mij WEER de maat neemt. Wrijf het er maar weer in. Daar hebben we het in een vorig topic al over gehad.

Eén groot verschil. In veel topics hoor je het andere verhaal vaak niet. Tja, dan krijg je het soort reacties als mijn eerste reactie. Nu ik wel kennis heb genomen van de andere kant van het verhaal vond ik het wel zo netjes te melden dat mijn eerdere reactie geen recht deed aan deze kwestie. Daar kwam ik dan ook eerlijk voor uit.

Eigenlijk had ik mijn reactie willen verwijderen, maar dat lukte om één of andere reden niet. Vandaar mijn verzoek aan de moderatie. Nu is het weer niet goed . . . . :(

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 » 06 mar 2019 18:41

Als Klaver wellicht nog beter uit de verf wil komen is een toevoeging van Algemene Voorwaarden aan de site en een linkje naar de site van het keurmerk aan te bevelen.

Dat verder zonder inhoudelijk waardeoordeel over deze situatie :)

Plaats reactie