LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMarkt levert defect product en zwijgt

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
CreationsPlayArt
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2019 07:35

MediaMarkt levert defect product en zwijgt

Ongelezen bericht door CreationsPlayArt »

Bestelnummer 77562212..
Ik heb de Onkyo Home Cinema Set HTS 9800 THX bij MediaMarkt gekocht. Dit zijn er 6 zware speakers, 1 grote spraakbox, 1 grote subwoofer (dit is een hele grote zware box) en 1 grote zware versterker. Ik krijg in 2 dagen tijd een foutcode meldcode in de display te zien van de versterker: deze code "NG LCR". Je kunt het Googlen en dan zie je dat meeste Onkyo kopers deze situatie ervaren. MediaMarkt geeft zich niet thuis.
Ik lees de handleiding. Handleiding verteld: stroomkabel eruit trekken en alle overige audiokabels eruit trekken en de Onkyo verkoper bellen. Ik bel meteen MediaMarkt over deze foutcode die alle functies van de versterker en setje geblokkeerd heeft. Wat doet MediaMarkt? Vage mailsessies zonder een oplossing met tekst als "Ik vind het vervelend dat je geen gebruik kunt maken van jouw Home Cinema Set.." Maar ze komen niet met een oplossing. De truc is om tijd te laten verstrijken en 1 mailtje per lange tijd sturen en dan weer een vage mail zonder oplossing. Steeds gebeld dan krijg je een telefoniste: "Ja ik zie dat jouw probleem steeds erover is gebeld.. We gaan er vaart achter zetten" Met deze teksten krijg je geen gehoor meer van MediaMarkt om met deze truc mijn 1000 euro op te strijken terwijl ik met een defecte geblokkeerde versterker/ setje zit! Ik betaal dus 1000 euro voor een niet-werkend product. Ik heb uiteindelijk mijn geld en het product retour aangevraagd via de mail en in de telefoon omdat mijn motivatie en vreugde weg is door de duidelijke intenties van MediaMarkt. Geen gehoor en nonstop zwijgen. Zwijgen is de truc wat MediaMarkt doet. Welkom in 2019. Getekend, heer Shyami.

De oplossing
Ik wil mijn geld terug. Heb geen hoop meer dat ik een goedwerkend product zal krijgen. Bang dat de blokkade met foute meldcode weer terug kan komen. Het is een fabrieksfout/systeemfout zonder een oplossing.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: MediaMarkt levert defect product en zwijgt

Ongelezen bericht door berndv »

Heb je misschien ook een soort van tijdlijn? Dat maakt het wellicht iets makkelijker om te oordelen over welke stappen er te nemen zijn en welke rechten en plichten er spelen. Het maakt mijns inziens nog wel een verschil tussen een melding op zaterdagmorgen van een defect en dat er op maandagmorgen boos gebeld wordt omdat er nog geen oplossing is, en een probleem dat al weken speelt. Ook de aankoopdatum is wel van belang om te weten.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: MediaMarkt levert defect product en zwijgt

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als je er met MM niet uitkomt, kun je Thuiswinkelwaarborg vragen te bemiddelen, daar is MM bij aangesloten

Gedegen klachtenbemiddeling en onafhankelijke geschillencommissie

Heb je ondanks deze zekerheden toch een klacht? Meld het direct bij de webshop of dien klacht in via www.thuiswinkel.org/klacht-indienen. Kom je samen niet tot een oplossing? Dan helpt Thuiswinkel.org jou gratis verder met klachtenbemiddeling. Als je hierna nog niet tevreden bent, kun je een geschil indienen bij de onafhankelijke Geschillencommissie Thuiswinkel. Bekijk de procedure van De Geschillencommissie. Thuiswinkel.org staat tot een bedrag van € 10.000 per uitspraak garant voor nakoming van de uitspraken. Deze garantie geldt niet in geval van surseance van betaling of faillissement van het bedrijf; Thuiswinkel Waarborg is geen garantiefonds.

https://www.thuiswinkel.org/leden/media ... ertificaat

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: MediaMarkt levert defect product en zwijgt

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

In plaats van bellen naar een centraal nummer en mailen naar een centraal mail adres, was ik allang naar de mediamarkt gegaan. Meerdere keren goed geholpen door de medewerkers van de service afdeling.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt levert defect product en zwijgt

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
07 mar 2019 10:22
Heel even off topic.
Ik hoop niet dat u mijn buur bent.
Daarbij misken je dat goede speakers niet per sé hard geluid hoeven te geven, maar vooral zuiver geluid.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: MediaMarkt levert defect product en zwijgt

Ongelezen bericht door mahadma »

"Zuiver" geluid begint bij de bron daarvan.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt levert defect product en zwijgt

Ongelezen bericht door Moneyman »

mahadma schreef:
07 mar 2019 10:50
"Zuiver" geluid begint bij de bron daarvan.
Ja, dus?

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: MediaMarkt levert defect product en zwijgt

Ongelezen bericht door JozJan »

fonsflons schreef:
07 mar 2019 11:18
Beter een buur die van goed en mooi geluid houdt dan eentje waar vooral voordelen uitkomen.
Ik zou anders graag een buur hebben waar alleen maar voordelen uitkomen :lol: :lol: :lol:

A. Smit
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 feb 2016 16:24

Re: MediaMarkt levert defect product en zwijgt

Ongelezen bericht door A. Smit »

Hoelang moet het nog duren voordat de consumenten gaan snappen dat MediaMarkt een slecht bedrijf is? Ze hebben daar alleen verkopertjes, geen techneuten en saboteren BEWUST elke klacht. Stem met je voeten en ga elders winkelen!

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: MediaMarkt levert defect product en zwijgt

Ongelezen bericht door honda98 »

bij mediamarkt krijg je garantie tot de deur.daarom koop ik daar nooit
en goed koop is hij ook niet.veel produckten zijn bij de gewone winkels even duur en je krijgt een betere service als bij media markt.
media markt kan niet die service bieden als een gewone winkel. :D :)

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: MediaMarkt levert defect product en zwijgt

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

Mediamarkt service is bedroevend! Ook al ga je naar de winkel, ze geven hun “oplossing”, reparatie bijv, waarbij het in mijn geval gaat om een ipad pro, net 3,5 week oud die vast loopt. Als je aangeeft niet te willen repareren maar vervangen, ben je ineens vervelend en komt er een bewaker rond lopen, terwijl ik in een rolstoel zit en mijn man heel rustig was. Terwijl in de voorwaarden staat “reparatie of vervanging”. Apple gaf aan dat zij de ipad gewoon konden omruilen voor een wel goed werkende, maar MM wilde dat niet! Repareren of niks. Ik mag toch verwachten dat iets nieuws en zeker voor die prijs gewoon werkt. Reactie van de manager🤢 “we mogen niet meer ruilen als de sealing eraf is”, heel knap als je kunt zien dat iets niet goed werkt als je het niet mag gebruiken! Toen werd het “niet ruilen na 14 dagen”. Maar dat lag aan de regels van Apple en niet van hen, volgens “manager” terwijl Apple, die we aan de telefoon hadden aangaven dat ruilen zeer zeker wel mocht. Nu dus naar Apple in Den Haag vanuit Rotterdam en daar perfect geholpen! MM had niet de coulance om te begrijpen, als je niet mobiel bent het wel eens iets langer dan 14 dagen kan duren voor je langs kan komen, ondanks dat ik ze al eerder via mail op de hoogte had gesteld! Hun slogan is “ik ben toch niet gek” nou jammer genoeg ben ik dus dan wel, want we hadden hem NOOIT daar moeten kopen! Dit is de 2e keer dat we zo bagger worden “geholpen”, dus er komt echt geen 3e keer meer!
Dus aan TS ik wens je héél veel succes, want zoals hier gezegd wordt ga naar de winkel daar wordt je wél goed geholpen, DUS NIET! Ik hoop voor u op een goede oplossing, maar denk dat u dat bij de fabrikant moet zoeken en niet bij MM.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: MediaMarkt levert defect product en zwijgt

Ongelezen bericht door crazyme »

berndv schreef:
07 mar 2019 09:41
Heb je misschien ook een soort van tijdlijn? Dat maakt het wellicht iets makkelijker om te oordelen over welke stappen er te nemen zijn en welke rechten en plichten er spelen. Het maakt mijns inziens nog wel een verschil tussen een melding op zaterdagmorgen van een defect en dat er op maandagmorgen boos gebeld wordt omdat er nog geen oplossing is, en een probleem dat al weken speelt. Ook de aankoopdatum is wel van belang om te weten.
De openingspost geeft aan dat er heel vaag wordt gereageerd door mediamarkt, wat hield die vage reactie in dan ? Dat u de handleiding nog eens moest doorlezen ?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: MediaMarkt levert defect product en zwijgt

Ongelezen bericht door kokka »

Het zijn nogal beschuldigingen aan het adres van MM. Ik kan me voorstellen dat je niet tevreden ben over de afhandeling van je klacht, maar om nu meteen te spreken over vooropgezet plan om je maar aan het lijntje te houden vind ik nogal wat. Deze code staat zoals al eerder gezegd meestal voor een fout in een van de aangsloten componenten.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: MediaMarkt levert defect product en zwijgt

Ongelezen bericht door angel1978 »

Geen gehoor en nonstop zwijgen. Zwijgen is de truc wat MediaMarkt doet.
Goh, blijkbaar heeft TS deze tactiek overgenomen..

Gesloten