LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte auto gekocht

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
johan.oorburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2019 02:43

Slechte auto gekocht

Ongelezen bericht door johan.oorburg »

Geachte RADAR Adviseurs


Op 17-11-2018 sloot ik een koop overeenkomst met
het bedrijf "jou eerste auto" / Your next car over een
Gele Seat Ibiza (LPG G3) met kenteken 42-PV-RT. Voor 1.150 Euro

Bij het sluiten van deze overeenkomst ben ik van de volgende situatie uitgegaan:
Ik zou de auto na ongeveer 1 week met een nieuwe apk ophalen.

De werkelijke situatie is echter als volgt:
Op 21-11-2018 is de auto door de verkoper gekeurd
en er waren wat gebreken die verholpen zouden worden
Zie foto op laatste pagina en punten bij dd 21-11-2018


Op 24-12-2018 heb ik eindelijk de auto op mogen halen bij "buy your next car"
Want hij zou gekeurd zijn na telefonisch contact
echter stond ik bij hun en was de apk nog niet gedaan want ze keurden niet meer in de middag op 24-12-2018 was het antwoord ineens
Na lang overleg kon ik de auto meenemen met afspraak dat er €30,00 van de aankoopprijs afging en ik hem zelf in Amsterdam zonder problemen zou laten goedkeuren (omdat ze alles gerepareerd hadden wat er gerepareerd moest worden).

Toen ik de auto bereed op 17-11-2018 zaten er 2 sleutels bij 1 gewone en 1 voor de centrale deurvergrendeling.
(Dit is op de foto die ik heb bijgevoegd op laatste pagina zelfs te zien !)
Op het moment van ophalen ontbrak de sleutel voor de centrale deurvergrendeling en wisten ze niet waar deze 2e sleutel was en zouden op zoek gaan ernaar in de andere vestiging

Zouden er toch problemen zijn kon ik terugkomen om het alsnog te laten verhelpen.
Ik heb op 31 Dec de auto laten keuren bij mijn eigen garage in Amsterdam
(Zie foto op laatste pagina punten bij 31-12-2018)

Helaas was er nog steeds wat mis mee en dus nog steeds geen APK
Onze garage vertelde mij ook dat er waarschijnlijk 1 cilinder niet goed was daar hij af en toe niet lekker stationair liep en hij ernaar heeft gekeken en vertelde dat er op 1 cilinder te weinig compressie zat

Na WEER terug gegaan te zijn op 02 of 03-01-2019 en alles te hebben uitgelegd zijn we overeen gekomen de auto te laten staan zodat hun zelf ook konden gaan kijken naar de cilinder wat er mee was

en toen ik vertelde wat er verder met de auto mankeerde volgens mijn garage hoorde ik van de verkoper Bob '' ohja dat was hier ook nog zo inderdaad''
en Stefan zei ''Dat kan niet dat hebben wij hier niet gemeten''.
Dit ging over de Hoge CO2 uitstoot van de auto.

Daarnaast zaten er nog 3 verschillende bandenmaten onder de auto
waarvan 1 band met de verkeerde draairichting.

Verder was het nieuwe voorraam wat nodig was voor de apk zeer slecht bevestigd
(kieren tussen het raam en de autorand,
Het raam lekte waardoor er vochtvlekken in het stoffen dak zitten).
Fotos heb ik nog op mijn telefoon laten zien aan hem

Op 04-01-2019 hebben we weer telefonisch contact gehad en werd ons verteld dat er inderdaad 1 cilinder niet goed was (te weinig compressie)
en hebben we onderling besloten dat de auto het niet waard wat om verder te laten maken door hun en hebben ze hem weer op hun naam gezet die dag

Wij hebben die dag ook aangeven per telefoon dat we ons geld terug wilden hebben omdat er een auto geleverd was die niet aan onze verwachtingen voldeed
Nu werd er gemeld dat dat niet mogelijk was en dat we een andere konden uitzoeken als we langs zouden komen op een andere dag

Wij hebben dat niet gedaan omdat er niets was wat aan onze eisen voldeed
We waren echt op zoek naar een 4 drs auto op LPG, met max gewicht van 1.150KG
en ze hadden geen auto op LPG staan (en zover ik steeds heb kunnen zien op hun site ook niet gehad tot aan half Februari)
wel werd er ons die dag (04-02-2019) gelijk telefonisch een andere (ford fiesta) aangeboden maar daar zat geen LPG in en dat hebben we dus niet geaccepteerd

Inmiddels hebben we begin februari een aangetekende brief gestuurd wegens dwaling enz waar totaal geen reactie op is geweest van hun kant


Nu is onze vraag wat kunnen we verder voor stappen ondernemen om toch ons geld terug te krijgen

Mvg
Johan Oorburg

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Slechte auto gekocht

Ongelezen bericht door mahadma »

Datum eerste toelating 24-01-2005
Datum afgifte Nederland 24-01-2005
Datum laatste tenaamstelling 04-01-2019
APK vervaldatum 23-04-2019

De km stand zal ook best wel hoog zijn, gezien de LPG.
Gelet op de prijs €1150 kan je van dit voertuig ook niet bepaald veel verwachten. En dat had u op voorhand kunnen weten.

Hoe ontbinden gaat zal wel verteld worden hier, echter als dit via een rechter zou moeten, zullen de kosten mogelijk de prijs van de auto overstijgen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte auto gekocht

Ongelezen bericht door berndv »

Wat is er op papier vastgelegd? Is er ergens schriftelijke communicatie over het terug op naam zetten van de auto?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte auto gekocht

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U koopt dus een auto waarvan u weet dat de voorraam er niet goed in zit en er allemaal verschillende banden op zitten?
Vervolgens gaat u de auto ophalen die niet volgens afspraak klaar staat. Met een kleine korting mag u die zelf laten keuren. Niet alle sleutels aanwezig en weet ik wat nog meer.
Hoeveel signalen heeft u nodig om dit niet te vertrouwen?

Nu achteraf zal u een lange adem moeten hebben om iets van geld terug te krijgen. De auto staat niet meer op uw naam en nu moet u maar aantonen dat u nog geld terug krijgt, danwel een andere auto. Beter was geweest om de auto niet mee te nemen en de verkoper een ultimatum moeten stellen om de apk voor elkaar te krijgen en de auto af te leveren zoals overeen gekomen. Daarna had u kunnen ontbinden als ze nog steeds in gebreke bleven.

Hoe het nu verder moet? Geen idee. U hebt de auto weggegeven.

sake1987

Re: Slechte auto gekocht

Ongelezen bericht door sake1987 »

Je bent nog in gesprek. Zoek een auto uit bij dit bedrijf die je van te voren goed controleert https://ovi.rdw.nl/default.aspx en neem iemand mee die er verstand van heeft. Heb je in ieder geval een auto, wel of niet op gas en kan je die eventueel verkopen of inruilen bij een bedrijf die je wel kan vertrouwen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Slechte auto gekocht

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

€1150 en APK gekeurd en volledig hersteld?

Vele betalen voor APK en herstel al soms meer, en dat is normaal.
4 nieuwe banden is ook al snel €250 en dan de reparaties nog....

U had de auto pas moeten afnemen met verse APK en zonder gebreken, gewoon elders zoeken...

Ivo.w
Berichten: 1744
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Slechte auto gekocht

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Een auto betalen en meenemen waarvan je zelf weet dat deze niet voldoet aan de overeenkomst. Tja...

Je gelijk halen en geld terug krijgen zal heel moeilijk worden. Je hebt immers de kleine korting geaccepteerd en de auto meegenomen zonder APK. In principe heb je daarmee gebruik gemaakt van een aangepaste aanbieding.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte auto gekocht

Ongelezen bericht door berndv »

snuffel1 schreef:
07 mar 2019 14:19
Datum eerste toelating 24-01-2005
Datum afgifte Nederland 24-01-2005
Datum laatste tenaamstelling 04-01-2019
APK vervaldatum 23-04-2019
Of uw opgegeven kenteken is niet juist want u heeft de auto al sinds 24-12-2018 in bezit of u heeft toch voor een andere auto gekozen omdat de laatste ten naam stelling is op 04-01-2019 doorgevoerd. Hoe e.e.a. is gegaan is uw verhaal maar erg geloofwaardig komt het gezien bovenstaande quote niet over.
Wat is er niet geloofwaardig:
johan.oorburg schreef:
06 mar 2019 02:49
Op 04-01-2019 hebben we weer telefonisch contact gehad en werd ons verteld dat er inderdaad 1 cilinder niet goed was (te weinig compressie)
en hebben we onderling besloten dat de auto het niet waard wat om verder te laten maken door hun en hebben ze hem weer op hun naam gezet die dag
naar mijn idee strookt dit exact met zijn verhaal

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Slechte auto gekocht

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Wel vreemd dat de apk vervaldatum op 23-4 is, dan kunnen ze hem toch in januari helemaal niet keuren, dat kan pas twee maanden voor vervaldatum.

Verder ben ik daar ook wel eens binnengestapt, en snel weer weggelopen, merendeel wat er staat is rommel. Je kan echt wel een nette auto vinden voor 1150, maar niet daar.....

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Slechte auto gekocht

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Je kunt een auto altijd keuren, desnoods elke dag. Alleen is het nut daarvan beperkt en daarom doen de meesten het alleen als de vereiste datum nadert. Je mag een auto 2 maanden voor de vereiste datum keuren zonder dat er maanden verloren gaan en de termijn van goedkeuring dus met 2 maand langer uitvalt.
Deze ruimte zet een beetje minder druk op uw agenda.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Slechte auto gekocht

Ongelezen bericht door Brainless »

Arizonakid schreef:
08 mar 2019 00:31
Wel vreemd dat de apk vervaldatum op 23-4 is, dan kunnen ze hem toch in januari helemaal niet keuren, dat kan pas twee maanden voor vervaldatum.
Dat kan gewoon hoor.
Alleen geldt dan 12 maanden APK, als je 2 maanden voor de vervaldatum laat keuren is je APK max 14 maanden geldig.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte auto gekocht

Ongelezen bericht door witte angora »

berndv schreef:
07 mar 2019 15:06
snuffel1 schreef:
07 mar 2019 14:19
Datum eerste toelating 24-01-2005
Datum afgifte Nederland 24-01-2005
Datum laatste tenaamstelling 04-01-2019
APK vervaldatum 23-04-2019
Of uw opgegeven kenteken is niet juist want u heeft de auto al sinds 24-12-2018 in bezit of u heeft toch voor een andere auto gekozen omdat de laatste ten naam stelling is op 04-01-2019 doorgevoerd. Hoe e.e.a. is gegaan is uw verhaal maar erg geloofwaardig komt het gezien bovenstaande quote niet over.
Wat is er niet geloofwaardig:
johan.oorburg schreef:
06 mar 2019 02:49
Op 04-01-2019 hebben we weer telefonisch contact gehad en werd ons verteld dat er inderdaad 1 cilinder niet goed was (te weinig compressie)
en hebben we onderling besloten dat de auto het niet waard wat om verder te laten maken door hun en hebben ze hem weer op hun naam gezet die dag
naar mijn idee strookt dit exact met zijn verhaal
Het valt nog mee dat de auto dezelfde dag is overgeschreven. Ik heb indertijd een sloopauto ingeruild, maar dat ding bleef mooi nog een dag of drie op mijn naam staan, ook al kon die handelaar de overschrijving prima zelf regelen.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Slechte auto gekocht

Ongelezen bericht door pedro714 »

Tja wat verwacht U van een auto van €. 1.150,00 met LPG en 13-14 jaar oud?. U wilt LPG dus bent klaarblijkelijk van plan om nogal veel kilometers te gaan maken. Vind het aanbod van de handelaar eigenlijk nog niet eens onredelijk. U kunt en mag redelijkerwijs niet verwachten dat een dergelijke auto TOP zou zijn.

lubeckdave
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 okt 2018 13:27

Re: Slechte auto gekocht

Ongelezen bericht door lubeckdave »

johan.oorburg schreef:
06 mar 2019 02:49
Geachte RADAR Adviseurs


Op 17-11-2018 sloot ik een koop overeenkomst met
het bedrijf "jou eerste auto" / Your next car over een
Gele Seat Ibiza (LPG G3) met kenteken 42-PV-RT. Voor 1.150 Euro

Bij het sluiten van deze overeenkomst ben ik van de volgende situatie uitgegaan:
Ik zou de auto na ongeveer 1 week met een nieuwe apk ophalen.

De werkelijke situatie is echter als volgt:
Op 21-11-2018 is de auto door de verkoper gekeurd
en er waren wat gebreken die verholpen zouden worden
Zie foto op laatste pagina en punten bij dd 21-11-2018


Op 24-12-2018 heb ik eindelijk de auto op mogen halen bij "buy your next car"
Want hij zou gekeurd zijn na telefonisch contact
echter stond ik bij hun en was de apk nog niet gedaan want ze keurden niet meer in de middag op 24-12-2018 was het antwoord ineens
Na lang overleg kon ik de auto meenemen met afspraak dat er €30,00 van de aankoopprijs afging en ik hem zelf in Amsterdam zonder problemen zou laten goedkeuren (omdat ze alles gerepareerd hadden wat er gerepareerd moest worden).

Toen ik de auto bereed op 17-11-2018 zaten er 2 sleutels bij 1 gewone en 1 voor de centrale deurvergrendeling.
(Dit is op de foto die ik heb bijgevoegd op laatste pagina zelfs te zien !)
Op het moment van ophalen ontbrak de sleutel voor de centrale deurvergrendeling en wisten ze niet waar deze 2e sleutel was en zouden op zoek gaan ernaar in de andere vestiging

Zouden er toch problemen zijn kon ik terugkomen om het alsnog te laten verhelpen.
Ik heb op 31 Dec de auto laten keuren bij mijn eigen garage in Amsterdam
(Zie foto op laatste pagina punten bij 31-12-2018)

Helaas was er nog steeds wat mis mee en dus nog steeds geen APK
Onze garage vertelde mij ook dat er waarschijnlijk 1 cilinder niet goed was daar hij af en toe niet lekker stationair liep en hij ernaar heeft gekeken en vertelde dat er op 1 cilinder te weinig compressie zat

Na WEER terug gegaan te zijn op 02 of 03-01-2019 en alles te hebben uitgelegd zijn we overeen gekomen de auto te laten staan zodat hun zelf ook konden gaan kijken naar de cilinder wat er mee was

en toen ik vertelde wat er verder met de auto mankeerde volgens mijn garage hoorde ik van de verkoper Bob '' ohja dat was hier ook nog zo inderdaad''
en Stefan zei ''Dat kan niet dat hebben wij hier niet gemeten''.
Dit ging over de Hoge CO2 uitstoot van de auto.

Daarnaast zaten er nog 3 verschillende bandenmaten onder de auto
waarvan 1 band met de verkeerde draairichting.

Verder was het nieuwe voorraam wat nodig was voor de apk zeer slecht bevestigd
(kieren tussen het raam en de autorand,
Het raam lekte waardoor er vochtvlekken in het stoffen dak zitten).
Fotos heb ik nog op mijn telefoon laten zien aan hem

Op 04-01-2019 hebben we weer telefonisch contact gehad en werd ons verteld dat er inderdaad 1 cilinder niet goed was (te weinig compressie)
en hebben we onderling besloten dat de auto het niet waard wat om verder te laten maken door hun en hebben ze hem weer op hun naam gezet die dag

Wij hebben die dag ook aangeven per telefoon dat we ons geld terug wilden hebben omdat er een auto geleverd was die niet aan onze verwachtingen voldeed
Nu werd er gemeld dat dat niet mogelijk was en dat we een andere konden uitzoeken als we langs zouden komen op een andere dag

Wij hebben dat niet gedaan omdat er niets was wat aan onze eisen voldeed
We waren echt op zoek naar een 4 drs auto op LPG, met max gewicht van 1.150KG
en ze hadden geen auto op LPG staan (en zover ik steeds heb kunnen zien op hun site ook niet gehad tot aan half Februari)
wel werd er ons die dag (04-02-2019) gelijk telefonisch een andere (ford fiesta) aangeboden maar daar zat geen LPG in en dat hebben we dus niet geaccepteerd

Inmiddels hebben we begin februari een aangetekende brief gestuurd wegens dwaling enz waar totaal geen reactie op is geweest van hun kant


Nu is onze vraag wat kunnen we verder voor stappen ondernemen om toch ons geld terug te krijgen

Mvg
Johan Oorburg
Vergat nog wat . het RDW keurt , maar de ANWB heeft ook een zeer uitgebreide keuring die heel goed is . Kunnen zelfs kijken of de kilometerstand wel klopt !!!!

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Slechte auto gekocht

Ongelezen bericht door gosewijn »

Vergat nog wat . het RDW keurt , maar de ANWB heeft ook een zeer uitgebreide keuring die heel goed is . Kunnen zelfs kijken of de kilometerstand wel klopt !!!!



Had je eerder al gereageerd ?.
-

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Slechte auto gekocht

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Anwb heeft geen autokeuring service meer.

https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-r ... okeuringen

Gesloten